Czego szukasz

Ekonomia społeczna kluczem do sukcesu mamy

4 pomysły na przedsiębiorstwa ekonomii społecznej to rezultat projektu „Ekonomia społeczna kluczem do sukcesu mamy”. Zobacz jakie biznesy wymyśliły i rezalizują przedsiębiorcze mamy z Mazowsza.

Projekt

Dobiegł końca projekt „Ekonomia społeczna kluczem do sukcesu mamy” realizowany przez Fundację Jabłko w ramach środków FIO. Jego głównym celem było zapoznanie i jednocześnie poszerzenie wiedzy na tematy związane z ekonomia społeczną, głównie wśród mam z małymi dziećmi. Uczestniczki szkoleń mogły zapoznać się z rodzajami przedsiębiorczości społecznej, jak można je realizować w praktyce.  W jaki sposób można je umieścić w biznesplanie?

 „Mamy wykonały wielką pracę m.in.: oceniły, jakie produkty lub usługi chciałaby wprowadzać na rynek, opracowały poszczególne elementy biznesplanu i przeprowadziły weryfikację finansową swoich pomysłów”– stwierdziła Inga Kołomyjska, Prezes Fundacji Jabłko.

4 pomysły na biznes

I są już pierwsze efekty  tych działań w projekcie. W ramach czterech pięcioosobowych zespołów mamy uczestniczące w projekcie stworzyły 4 modele przedsiębiorstw ekonomii społecznej.

Wszystkie grupy przygotowały modele i biznesplany. Nazwy stworzonych modeli przedsiębiorstw są inspirujące i ciekawe, bo to: „Dom Pasji”, „Stacja Aktywna Rodzina”, „Salon Piękności” i „Na Siekierkach”.

Pierwszy z nich proponuje warsztaty i półkolonie dla dzieci, „Stacja Aktywna Rodzina” zachęca do uprawiania sportu w połączeniu z rodziną, co najważniejsze nie jest to tylko propozycja dla mamy, ale także dla ojców, a w dalszych planach też dla babć i dziadków. W tym modelu jest też przestrzeń sportowa dla wszystkich. Natomiast w Salonie Piękności nie będziemy odnawiać się fizycznie, ale będzie można zaznać kontaktu z nowoczesną sztuką rękodzielniczą i będzie można zamówić nietuzinkowe przedmioty artystyczne. Ta inicjatywa jest nastawiona na współpracę z artystami, aby m.in. spopularyzować ich dzieła sztuki na przedmiotach użytkowych. Czwarta grupa planuje wspólną przestrzeń klubokawiarnią pod nazwą „Na Siekierkach”. Jak twierdzą same mamy, taka jest potrzeba w tym rejonie i co najważniejsze zmierzyły się one z budżetem tego przedsięwzięcia.

Uczestniczki o projekcie

Posłuchajcie audycji w Radiu TOKFM, w której mamy – uczestniczki opowiadają o swoich pomysłach na biznes.

Projekt współfinansowany był ze środków w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich 2014. Partnerem projektu była Agencja Keja PR, która wspiera Fundację Jabłko pod względem medialnym.

Kolejne edycje

W przyszłości planowane są kolejne edycje projektu. Wszystkie informacje będą na stronie www Fundacji.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie