Czego szukasz

Pokaż swój sukces! IX edycja konkursu Bizneswoman Roku

Wystartowała IX edycja ogólnopolskiego konkursu Bizneswoman Roku! Po raz kolejny wyróżnione zostaną przedsiębiorcze kobiety, realizujące ciekawe i ambitne projekty. Poprosiłyśmy Olgę Kozierowską, pomysłodawczynię konkursu, o krótką rozmowę o nowościach w konkursie, zmianach i dlaczego to takie ważne, aby opowiadać o sukcesach. Prowadzisz biznes? Aplikuj!

  • Agnieszka Kaczanowska - 17/11/2017
Olga Kozierowska

Czy spotykasz się z pytaniami, dlaczego konkurs nazywa się akurat Bizneswoman Roku i dlaczego chcesz promować tylko kobiety? Jeśli tak, to co wtedy odpowiadasz?

Zdarzają się pytania, dlaczego tylko Bizneswoman Roku, a nie również Biznesmen Roku, ale pojawiają się one stosunkowo rzadko. Nasza fundacja zajmuje się wsparciem i promocją przedsiębiorczości kobiet, dlatego promujemy głównie kobiety. Natomiast jesteśmy organizacją, która działa na rzecz zrównoważonego rozwoju, i która promuje wykorzystanie talentów obu płci – i mężczyzn, i kobiet.

W tym roku w konkursie Bizneswoman Roku mamy nową kategorię – Male Champion of Change, w której nagrodzimy mężczyzn, wspierających rozwój zarządzania różnorodnością w Polsce tzw. diversity. Takie współdziałanie i włączanie mężczyzn w działania na rzecz kobiet jest niesłychanie ważne, ponieważ świat biznesu jest wciąż światem męskim. Dotyczy to zwłaszcza korporacji – jest tam o wiele mniej kobiet, trudniej jest się kobietom przebić, wejść do zarządów czy objąć wysokie stanowiska menedżerskie. Tak się dzieje między innymi dlatego, że w wielu przypadkach o tym, kto obejmie takie stanowisko decyduje networking i lobbing, który często odbywa się po godzinach pracy, na wieczornych spotkaniach. A tam dominują mężczyźni.

Jeżeli popatrzymy na dane, to możemy zauważyć, że w spółkach notowanych na giełdzie jest tylko kilka procent kobiet w zarządach, co powinno wszystkim dać do myślenia. My chcemy przekonywać, że inny sposób działania też jest możliwy, że warto włączać kobiety do zarządzania firmą, bo wiele raportów i badań pokazuje, że to się wszystkim opłaca.

Wystartowała właśnie IX edycja konkursu! Brawo! Sporo w niej nowości.

Zgadza się. Poza wspomnianą już kategorią Male Champion of Change pojawiają się trzy inne nowości. Pierwsza to Nauka i Biznes. W tej kategorii nagradzane będą kobiety jednocześnie prowadzące projekty naukowe i realizujące działania z obszaru przedsiębiorczości. Druga to Influencerka Roku. Tu nominowane będą wpływowe kobiety, działające w sferze Internetu. Treści, które tworzą i prezentują powinny mieć pozytywny i znaczący wpływ społeczny lub biznesowy, a laureatka w tej kategorii zostanie wybrana w głosowaniu internautów. A trzecia nowość, to nagroda specjalna Grand Prix Kobieta Sztuki – otrzyma ją kobieta, która ma szczególne osiągnięcia w dziedzinie sztuki.

Powiesz, jakie kobiety i za co chcecie nagradzać?

To byłaby bardzo długa odpowiedź. Powiem zatem tak – szukamy kobiet przedsiębiorczych, realizujących ciekawe i ambitne projekty w różnych obszarach biznesu, które chcą pokazać swoje sukcesy. Ten konkurs jest dla nich okazją nie tylko do zdobycia nagrody, ale przede wszystkim do nagłośnienia ich osiągnięć oraz tego, co robią. Takie nagłośnienie to też szansa na lepszą promocję oraz, co w biznesie bardzo ważne, znalezienie potencjalnego inwestora i dalszy rozwój.

W tym roku kobiety mogą się zgłaszać lub być nominowane w pięciu kategoriach: Moja Firma, Start-up Roku, Kobieta w Nowych Technologiach, Liderka w Korporacji oraz Pomysł na Biznes.

Czy przez te lata od pierwszej edycji zauważyłaś jakąś zmianę?

I to niejedną. Przede wszystkim zmieniał się sam konkurs. W pierwszej edycji była tylko jedna nagroda „Bizneswoman Roku”. W drugiej edycji było już rozdzielenie na kategorie „Moja Firma” oraz „Liderka w Korporacji”. W kolejnych edycjach powstawało coraz więcej nowych kategorii.

Obserwowałyśmy jak zmienia się rynek i świat biznesu. I jak niesamowicie rozwijają się kobiety. Dziś jedna nagroda nie wystarczyłaby, żeby uhonorować ich osiągnięcia. Mam wrażenie, że tych kilka kategorii to wciąż za mało.

Widzę również dużą zmianę w kobietach. Jest coraz więcej kobiet w biznesie, więcej jest również kobiet w nowych technologiach, coraz więcej jest naukowczyń, które tworzą różnego rodzaju ciekawe produkty, patentują je, tworząc swoje biznesy. Kobiety są odważniejsze, coraz częściej pokazują swoje sukcesy. A przecież celem naszego konkursu jest, by te sukcesy nagłaśniać.

A gdzie można się zgłaszać?

Udział w konkursie jest całkowicie bezpłatny. Kandydatki, które zgłaszają się same lub nominowane są przez osoby trzecie do 30 listopada 2017 roku muszą wypełnić formularz zgłoszeniowy i przesłać go na adres [email protected]. Wszystkie informacje o konkursie, kategoriach oraz formularzach można znaleźć na naszej stronie: www.bizneswomanroku.pl

Zapraszamy i trzymamy kciuki!

Dziękuję za rozmowę.

Zdjęcie: własność Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  
Podyskutuj

Jak przeprowadzić live, aby widzowie nie zasnęli z nudów

Facebook Live to narzędzie, o którym dużo się mówi. Służy do udostępniania wideo w czasie rzeczywistym bezpośrednio ze smartfona lub z kamery internetowej. Możesz porozmawiać z odbiorcami lub pokazać to, co Cię otacza. Teraz prawie każdy ma własny kanał, gdzie sam decyduje, jak często prowadzić transmisję na żywo.
  • Katarzyna Radczenko - 14/11/2018

Kiedy myślimy o prowadzeniu webinaru lub Live’a na Facebooku, wyobrażamy sobie, jak tysiące skupionych uczestników siedzą przy monitorach i uważnie słuchają każdego naszego słowa. Jednak w praktyce trudno jest utrzymać słuchaczy do samego końca. Nic dziwnego, nawet najlepszym mówcom się zdarza obserwować, jak liczba widzów nieustannie maleje. Dzisiaj spróbujemy temu zaradzić.

Po co Ci ten Live?

Facebook Live jest dobrym rozwiązaniem:

  • Dla szkoleniowców i nauczycieli. Na przykład dla krótkich zebrań i omówienia zadań nie musisz za każdym razem prowadzić spotkania na swojej platformie e-learningowej. Dobrym pomysłem jest udostępnienie krótkich wywiadów.
  • Do prezentacji swojego produktu. Możesz pokazać, jak pracujesz, jak robi się produkt lub jak korzystasz z niego.
  • Do promocji wydarzeń. Rób streamy z eventów lub pokazuj przygotowywanie do spotkania.
  • Do pozyskiwania nowych klientów i dotarcia do większej liczby odbiorców. Rzuć wyzwanie, zrób ogłoszenie, po prostu podziękuj swoim fanom i klientom, podziel się ciekawą informacją lub poproś o radę.

Dlaczego ten live jest fatalny?

Dzisiaj porozmawiamy o powodach, dla których ludzie uciekają z webinarów i transmisji na żywo na Facebooku oraz o tym, co robić, żeby uczestnicy nie zasnęli z nudów podczas Twojego przemówienia.

Powód 1. Problemy techniczne

Wyobraź sobie. Dołączasz się do live’a, chcesz się czegoś nauczyć, nawet przełożyłeś bardzo ważne spotkanie, żeby tu trafić. Brzmi prawie idealnie, no nie? Mogłoby faktycznie tak być, gdyby nie… Obrazu z kamery nie widać, dźwięk się zacina, wszyscy się skarżą na czacie na problemy techniczne. A zażenowany prowadzący w pośpiechu stara się to wszystko naprawić. Tak właśnie wygląda koszmar każdego uczestnika.

Jak tego uniknąć?

  • Zapewnij dobre połączenie internetowe.
  • Zadbaj o hałas w tle i korzystaj z zestawu słuchawkowego.
  • Wyłącz wszystkie zbędne programy i messengery. Wycisz komórkę.
  • Zadbaj o statyw. Równie dobrze na początku nadają się do tego książki.
  • Zorganizuj próbne spotkanie z przyjaciółką, niech podpowie, co jest nie tak.
  • Sprawdź sprzęt przed transmisją.
  • Na początku spotkania zapytaj uczestników, czy dobrze Cię widać i słychać.

Sprawdzić sprzęt i prędkość połączenia możesz za pomocą specjalnego testu.

Powód 2. Niekończące się przemówienie

Przegadany wstęp, powtarzanie przekazywanych informacji, szczegółowa historia firmy i Twoja biografia nie są tym, co może utrzymać uwagę widowni.

Jak tego uniknąć?

  • Skróć wstęp do 1-2 minut.
  • Podziel się na czacie linkiem do strony z opisem firmy, marki, wyczynami.
  • Przygotuj 2-3 zdania z głównymi liczbami, datami, faktami.

Powód 3. Słabe przygotowanie

Zbyt późne godziny lub niewłaściwy dzień mogą, podobnie jak i długi wstęp, zniszczyć skupienie słuchaczy. A jeśli nie masz pod ręką wszystkich materiałów i cały czas przerywasz rozmowę, żeby znaleźć następną kartkę lub link — to już kompletna porażka.

Jak tego uniknąć?

Nie warto organizować szkoleń na Facebooku w piątek wieczorem albo w weekendy. Dla większości to nie jest już czas na naukę, tylko na odpoczynek.
Ustaw limit 30 minut na jedną sesję. Uczestniczenie w spotkaniach na Facebooku jest łatwe, ale, niestety, widzom czasem jest trudniej się skupić.

Przygotuj scenariusz i trzymaj się go

Trzymaj pod ręką wszystkie potrzebne linki, informację, które chcesz napisać na czacie oraz inne rzeczy, które planujesz zademonstrować.

Jeśli zamierzasz skorzystać z ankiet, przygotuj pytania przed spotkaniem, by widzowie nie musieli czekać, aż napiszesz coś do nich. I, proszę, przynieś sobie szklankę wody.

Powód 4. Mdły obrazek

Prowadząc Live na Facebooku, pamiętaj, że najpierw odbiorcy zobaczą tylko obraz z kamery bez dźwięku. Dlatego musisz zrobić coś, co zachęci ich do kliknięcia filmu.
Jeśli zobaczą samą mówiącą głowę bez uśmiechu na tle kuchenki, to raczej ich to nie przyciągnie. Mimowolnie zaczną ziewać i scrollować zdjęcia. Jeśli do tego nie znają Cię, to niewiele osób zechce dać Ci szansę i posłuchać, o co chodzi.

Jak tego uniknąć?

  • Zadbaj o tło: może to być ładny widok, półka z książkami albo po prostu ściana. Nie siadaj naprzeciw tapety z drobnym wzorem czy w zagraconym pokoju— źle to wygląda na ekranie.
  • Pamiętaj, że jednobarwne ubranie wygląda w kadrze lepiej.
  • Uśmiechaj się. To zawsze pomaga.
  • Zachowuj się swobodnie i naturalnie. Po prostu bądź sobą. Wyobraź sobie, że mówisz do przyjaciół.

Powód 5. Za mało interaktywności

Gdy prowadzący bez ustanku o czymś opowiada, nawet jeśli jest to bardzo interesujące, nie zmienia to faktu, że taki live staje się zwykłym wykładem. A wykład, jak wiadomo, można zobaczyć i w nagraniu. Główną zaletą spotkania online jest jego interaktywność, świetne możliwości zaangażowania uczestników, komunikowanie się z nimi, zadawanie pytań i przeprowadzanie testów.

Jak tego uniknąć?

  • Korzystaj z różnych możliwości: odpowiadaj na pytania, pokazuj swój ekran, przeprowadzaj ankiety i głosowania. Co 10 minut uatrakcyjniaj za pomocą tych narzędzi swoją prezentację.
  • Zadawaj pytania uczestnikom i zapraszaj ich do rozmowy na czacie.
  • Zwracaj się do uczestników po imieniu, kiedy czytasz wiadomości na czacie.
  • Poświęć kilka minut odpowiedziom na pytania, które dostałeś wcześniej.

Powód 6. Monotonność

Z pewnością każdy miał nauczyciela, który dużo wiedział, miał duże doświadczenie i wiele mógłby nauczyć, gdyby nie jego usypiający głos. Żeby nauczyć się sztuki przemawiania, nie koniecznie musisz mieć ogromną charyzmę.

Jak tego uniknąć?

  • Przeczytaj kilka książek, obejrzyj wykłady TED o wystąpieniach publicznych i sztuce oratorskiej.
  • Ćwicz elokwencję.
  • Zanotuj, w jakim miejscu użyjesz odpowiedniej techniki.
  • Modeluj głos, zmieniaj intonację.
  • Rozluźniaj atmosferę żartami.

Moje podpowiedzi na udany live

  1. Powiedz o swojej propozycji: zachęcaj do subskrybcji kanału, zapisów na webinar lub konsultacji indywidualnej, bądź zakupu czegoś od Ciebie. Ale nie rób z tego spotkania jedynie długiej reklamy — podziel się czymś naprawdę ciekawym.
  2. Korzystaj z innych narzędzi. Live na pewno pomaga w budowaniu marki, marketingu, sprzedażach. Ale jeśli chcesz uzyskać oszałamiające wyniki, dodaj do live’ów blog, kanał na YouTube, webinary, newsletter.
  3. Pamiętaj o promocji. Live-niespodzianka – jest super, ale gdy chcesz zobaczyć tysiąc widzów na swojej transmisji, musisz zadbać o to wcześniej.
  4. Prowadź takie spotkania regularnie.
  5. Nie odpoczywaj po livie. Napisz podziękowanie za uczestniczenie w spotkaniu, przygotuj film z live’a, podziel się linkiem do niego w newsletterze oraz w innych swoich grupach, napisz post na blogu i przypomnij o swojej propozycji.

Podsumowanie

Facebook Live to świetne narzędzie do budowania wizerunku własnej marki. Ale warto pamiętać, że działa tylko wtedy, gdy odpowiednio się przygotowujesz.
Doprowadź swoje wystąpienia do perfekcji, staraj się unikać wymienionych wyżej błędów, aby żaden uczestnik nie zasnął podczas live’a.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Katarzyna Radczenko
Jestem autorką bloga platformy do webinarów MyOwnConference. Piszę o e-learningu, promocji wydarzeń, webinarach i marketingu. 5 lat temu wykorzystałam urlop macierzyński, by zmienić podejście do życia i pracy. Od tego czasu robię tylko to, co mi się podoba i inspiruje.

Poczuj swoją moc i zacznij żyć odważnie!

Ile razy stając przed ważnym wyborem poczułaś, że coś Cię blokuje? Ile razy niezwykła okazja uciekła Ci sprzed nosa, bo brakło odwagi? Ile razy zwątpiłaś w siebie, we własne możliwości? Karolina Wilk zna i rozumie problemy kobiet, dlatego stworzyła swój nowy projekt - Program Odwaga. Przeczytaj list, który Karolina do nas napisała i... odważ się!
  • Listy do Redakcji - 14/11/2018
Karolina Wilk

Znasz to?

Przed Tobą szansa, zmiana, okazja – no w każdym razie coś, co od dawna chciałaś zrobić, po cichutku marzyłaś, więc okno możliwości się otwiera. Wiesz, że będzie otwarte bardzo krótko – chcesz, mocno chcesz przejść, ale coś Ciebie trzyma. Czujesz co raz większą presję, pojawia się co raz więcej wątpliwości i zaczynasz powtarzać starą śpiewkę:

  • Przecież ja i tak się nie nadaję
  • Są lepsi
  • Co ja mogłabym mądrego dać, jaką wartość wnieść?
  • Nie dam rady i spalę się ze wstydu
  •  Mieli racje, ze mnie nic już nie będzie.

Wersja druga, już kilka kroków dalej

Przygotowałaś się, przeczytałaś morze książek, byłaś na kursach, wykładach konferencjach i wchodzisz w to. Ale już na starcie myślisz:

  • Nie jestem wystarczająco dobra
  • W co ja się wpakowałam?
  • Zaraz się zorientują, że ja nic nie umiem
  • Jestem głupia i tyle, uwierzyłam w jakieś amerykańskie wszystko możesz mieć i co?

Wersja trzecia. A co, gdyby tak zaufać sobie?

Poczuć swoją moc i zacząć żyć z odwagą i lekkością? Zanim okno możliwości się otworzy, wiedzieć, czy ja tego naprawdę chcę? Czy to jest zgodne ze mną? Wiedzieć, gdzie jest moje TAK, a gdzie NIE. Akceptować swoją niepewność i swój strach, a jednocześnie z radością wychodzić naprzeciw zmianie.

Bo wiesz, tu nie ma znaczenia, czy chodzi o rzucenie pracy, założenie nowego biznesu, napisanie książki, czy o to, żeby przestać spotykać się z ludźmi, z którymi spotykać się nie chcesz, mówić to co mówić chcesz, czy po prostu zacząć o siebie dbać. Chodzi o brakujący element – mądrą odwagę. Twoją własną i indywidualną.

Wierzę

Wierzę w to, że każda z nas ma swój potencjał, swoje indywidualne talenty i czar. Chodzi o to, żeby je w sobie zauważyć, a później mieć ochotę z nimi iść przez swoje życie. Żeby nabrać zdrowego podejścia do przeszkód i niepowodzeń.

Widziałam wiele wspaniałych kobiet, które już wszystko miały i wciąż nie mogły zrobić kroku na przód. Dlatego postanowiłam zwołać je i utworzyć plemię kobiet na ścieżce odwagi. A ponieważ odwaga nie pochodzi tylko z głowy, przygotowałam program składający się z 8 modułów, w którym poruszymy każdy istotny element:

  1. Klucz do odwagi
  2. Krokiem pumy
  3. Unosząc się na wodzie
  4. Za rękę ze strachem
  5. Podziemne Źródło
  6. Piękny Umysł
  7. Wilk Mocy
  8. Tańcząc w koronie.

To będzie niesamowita przygoda, zapraszam!

List do nas nadesłała Karolina Wilk, która sama o sobie pisze tak: 

„Pomagam kobietom przełamywać schematy, blokady, a dzięki temu wejść na ścieżkę odwagi i lekkości zarówno w życiu prywatnym, jak i biznesowym. Jestem autorką projektów Mama Poza Schematami, Transmisje live z radochą i Kobieta na ścieżce odwagi. Uwielbiam słuchać języka hiszpańskiego, jeść oliwki i pizzę, oglądać francuskie komedie i jeździć to tu, to tam. Lubię być w ruchu, mieć swój kąt – ale nie rozsiadać się na długo”.

Dołącz do programu Karoliny już teraz!

Zdjęcia: Piegowate Kadry

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Listy do Redakcji

Poglądy wyrażone w listach są wyłącznie poglądami ich autorów i nie mogą być uznane za poglądy Redakcji Mamo Pracuj.

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail