Czego szukasz

Po co nam, rodzicom, seks?

Jak dbać o bliskość w związku kiedy jest się rodzicem? Co jest kluczowe i o czym nie można zapominać choć codzienność i monotonia wkrada się nieproszona? O seksie rodziców rozmawiamy z Karo Akabal, mamą trójki dzieci i sex-coachem. A na końcu czeka dla odważnych niespodzianka….

Stopy rodziców w łóżku i malutkie buciki pomiędzy...

Karo, jak to jest z tym seksem rodziców? Jest czy go nie ma? No i po co nam, rodzicom, seks? Poza zapewnieniem dzieciom rodzeństwa?

To pytanie kalibru „skąd się biorą dzieci”. Wszyscy dobrze wiemy, że bynajmniej nie z kapusty, nie przynosi  ich też bocian – jednak w naszej kulturze utarło się, że seks to temat tabu.

Oczywiście, inni mogą się spierać, bo przecież seks jest obecny w naszych rozmowach. Owszem, zwykle są to żarty, aluzje dowcipy –  jednak realne sprawy związane z życiem seksualnym zostawiamy zwykle za drzwiami sypialni. Przy wspólnych spotkaniach ze znajomymi, potrafimy godzinami rozmawiać o planach na wakacje,  kolorze nowych zasłon czy ocenach naszych dzieci, a seks? Seks schodzi na dalszy, a nawet najodleglejszy plan. Wstydzimy się także publicznie okazywać uczucia czy dzielić doświadczeniami, czasem nawet z własnym partnerem…

Mam przyjaciół, którzy otwarcie mówią i deklarują, że oni dbają o swoją czułość, o bliskość. Jeżdżą na warsztaty, wracają szczęśliwi i pokazują swoją radość wszystkim. Bardzo mi się to podoba. Tylko czemu to takie rzadkie?

Tak jak już wspomniałam, w wielu domach, rodzinach, związkach, o seksie się nie rozmawia. To wszystko prowadzi nas do sytuacji, w której zdajemy sobie sprawę, że nasze życie seksualne nie jest nawet w najmniejszym stopniu satysfakcjonujące. Nie rozmawiamy o swoich potrzebach, często nawet nie wiemy, co właściwie sprawia nam tę przyjemność. Odczuwanie pożądania wiąże się z umiejętnością dbania o siebie. Wiem jak wielu ludzi ma z tym problem, dlatego stworzyłam Sex and Love School, czyli Szkołę Seksu i Miłości, dla kobiet, które pragną czegoś więcej!

A jak, będąc rodzicem, dbać o naszą wzajemną miłość fizyczną? Mogłabyś nam coś podpowiedzieć?

Przede wszystkim, należy rozmawiać – zarówno z partnerem jak i ze sobą. W ten sposób poznajemy swoje seksualne potrzeby i odczucia. Aby się tego nauczyć, można na przykład założyć dziennik, w którym będziemy opisywać swoje przeżycia, fantazje sny. Obserwujmy swoje seksualne reakcje – co czujemy, co nas podnieca i co lubimy? Co się dzieje gdy nasze pożądanie opada? W jakich okolicznościach przezywamy orgazm, a kiedy nie? Spróbujmy to wszystko opisać i zapamiętać. Kiedy poświecimy więcej uwagi swojemu życiu seksualnemu i nabierzemy wprawy w nazywaniu tego, co przeżywamy będzie nam łatwiej o tym rozmawiać, a  co za tym idzie dbać o udany seks. Inna ważna kwestia to okazywanie sobie wzajemnie empatii i bycie wrażliwym na swoje potrzeby, słuchajcie się nawzajem i nie bójcie się wyrażać swoich pragnień!

Teraz pytam jako matka; jak wyłączyć myślenie o codzienności, o tym, że zupa, że jutro lekarz, że coś tam i jeszcze coś tam i znaleźć przestrzeń (pewnie w swojej głowie) właśnie na uniesienia seksualne?

Jednym z ważniejszych problemów każdej kobiety jest kierowanie się maksymą „najpierw obowiązki, później przyjemność”. Tymczasem powinno być zupełnie odwrotnie – ciało, które jest zrelaksowane i wypełnione przyjemnością, jest zdecydowanie bardziej efektywne, niż zestresowany człowiek odhaczający kolejne punkty na liście rzeczy do zrobienia.

Pierwszym krokiem do takiej zmiany może być promowany przeze mnie Trening Przyjemności. Przez ostatnie lata pracy z ludźmi zauważyłam z jak ogromnym trudem przychodzi nam oddawanie się przyjemnościom, i nie mówię o tych wszystkich zakupach, lunchach w dobrych restauracjach i imprezach, lecz przyziemnych rozrywkach.  Jedynym słusznym sposobem na zanik pożądania  jest powrócenie do naturalnego rytmu, dbanie o zdrowy sen, relaks  i  praktykowanie przyjemności ;-).

Czy mogłabyś powiedzieć coś więcej, na temat Treningu Przyjemności?

Trenowanie przyjemności, to teoretycznie bardzo proste zadanie – jednak dla wielu z nas to ogromne wyzwanie! Trening polega na znalezieniu (tylko dla siebie) zaledwie 15 minut w każdego dnia –  i poświęceniu go na czystą przyjemność. Zrobieniu dokładnie tego, na co mamy ochotę, co w tym momencie przychodzi nam do głowy. Można na przykład poczytać książkę, potańczyć przed lustrem czy wziąć gorąca kąpiel – możliwości jest mnóstwo.

Najważniejsze w Treningu Przyjemności jest dostarczenie do Twojego mózgu  informacji, że przez najbliższy kwadrans  liczysz się tylko Ty, ciało musi dostać sygnał, że jest bezpieczne, nie musi nic robić. W ten sposób, od początku, uczymy się otwierać na przyjemność. Polecam wszystkim poświęcić codziennie tę jakże małą część dnia na Trening Przyjemności, który jest kluczem do życia bardziej spełnionego.

Karo, a co mogą zyskać nasze dzieci widząc czułość rodziców? Mam tutaj na myśli drobne gesty a nie sceny łóżkowe (o sypialni porozmawiamy innym razem)?

Na początku, warto zapamiętać, że nie tylko z „tych” rozmów nasze pociechy dowiadują się o intymności i seksualności. Bardzo mocno to podkreślam, bo to jest proces! Dzieci budują swoje wzorce i seksualne przekonania na podstawie obserwacji zachowań najbliższych! Codziennie są świadkami drobnych gestów, najmniejszych aktów miłości, śledzą sposób w jaki ze sobą rozmawiamy i nasz stosunek do dotyku. Te wszystkie doświadczenia wyniesione z rodzinnego domu będą miały wpływ na ich życie intymne w przyszłości. Ważne jest zatem, w jaki sposób to robimy – czy rozmawiamy o seksie? Czy okazujemy publicznie bliskość? Jaki w naszym domu panuje stosunek do ciała i nagości? Nie zależnie od tego, czy będziemy o tym bezpośrednio rozmawiać z dziećmi i tak przejmą one nasze wzorce – dzieci uczą się o seksie poprzez bycie z nami, obserwacje i doświadczenie. Pokażmy więc, że fizyczna bliskość miedzy rodzicami nie jest niczym złym – w końcu to właśnie jest podstawą budowania zdrowej relacji między dwojgiem ludzi.

Karo, dziękuję za rozmowę!

A może chciałabyś otrzymać bezpłatny dostęp do zajęć on-line Sex and Love School Karo? Zajęcia w Szkole ruszają za kilka dni!

Aby wziąć udział w szybkim konkursie, którego nagrodą jest właśnie bezpłatny dostęp do 3 miesięcznego kursu, wystarczy, że napisze do mnie mailem ([email protected]) jedno pytanie, jakie chciałabyś zadać Karo, gdybyś spotkała ją w miłej kawiarni przy lampce wina. Autorka najciekawszego pytania otrzyma kurs w prezencie!

Na Wasze maile czekam do niedzieli, 22 listopada do 24:00. Obiecujemy, że wszystkie listy przekażemy Karo a o nagrodzie dowiecie się mailowo. Wyjątkowo nie będziemy opowiadać o tym na FB. To jak, znajdą się jakieś odważne i otwarte kobiety?

A ja Wam zdradzę, że do szkoły się wybieram, ale ciiiii….

karo_akabal_zdjecie_400

Moją rozmówczynią była Karo Akabal, założycielka pierwszej w Polsce Sex & Love School, oferującej kursy online dla kobiet, które chcą budować zdrowe relacje intymne i praktykować przyjemność w życiu codziennym. Prowadząca kobiecą telewizję Sex & Love TV, autorka cyklu „Listy od Karo”, trenerka przyjemności i efektywnej komunikacji w relacjach intymnych.  Propagatorka orgazmicznego stylu życia i pozytywnej seksualności. Licencjonowany sex-coach. Prywatnie mama nastolatki i dwóch synów.

Rozmawiała: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Zdjęcie: pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Podyskutuj

Jak zadbać o dietę i przestać chorować?

O swoje zdrowe odżywianie powinniśmy dbać przez cały rok, niezależnie od zdrowia, czy samopoczucia, jednak jak to bywa w praktyce wszyscy wiemy. Życie w biegu i ciągłym pośpiechu sprzyja sięganiu po żywność przetworzoną, fast foody, słodycze i podobnym produktom. Warto jednak zadbać o swoją odporność, a właściwe odżywianie jest najlepszym ku temu sprzymierzeńcem. Jak zdrowa dieta wpływa na wzmocnienie naszej odporności?

Jesteś tym, co jesz

Przysłowie znane od dawien dawna, jednak nie wkładajmy go pomiędzy legendy, gdyż niesie za sobą dużo prawdy! Zrównoważona dieta, czyli taka, której makroskładniki są odpowiednio zbilansowane to klucz nie tylko do zdrowia, ale i szczęścia oraz energii. W końcu nic tak nie poprawia humoru, jak dobry posiłek i wypoczęty organizm.

Myśląc o zdrowym odżywianiu nie musimy mieć przed oczami wyłącznie warzyw i owoców. Są one niezmiernie istotne, ze względu na bogate ilości witamin i minerałów, jednak musimy pamiętać, by każdego dnia dawać naszemu organizmowi zarówno białka, tłuszcze, jak i węglowodany.

Nieprawidłowa wartość energetyczna diety to szybki sposób na osłabienie organizmu, co z kolei przekłada się na brak siły do walki z drobnoustrojami. A na rozwój choroby nie trzeba już długo czekać…

Dbaj o nawodnienie

Każdego dnia powinniśmy dostarczać do naszego organizmu około 2 litrów płynów. Kiedy temperatura na dworze jest niska jest to szczególnie istotne, gdyż nawet lekkie odwodnienie to prawdziwa zachęta dla wszelakich wirusów i bakterii. Do napojów warto dodać naturalny miód i imbir. Taka herbatka nie tylko ogrzeje Cię po powrocie do domu, ale przede wszystkim taka mikstura to kopalnia wartości odżywczych.

Miód działa przeciwzapalnie, chroni gardło i wzmacnia odporność, natomiast imbir to wspaniały pomocnik w obniżaniu poziomu cukru we krwi, ma także właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe. Po takim eliksirze mocy staniesz się nietykalny dla wirusów i bakterii.

Produkty z witaminą C

Ta witamina bierze nieoceniony udział w budowaniu naszej odporności. Warto więc wyrobić sobie codzienny nawyk, by każdego poranka zażywać jedną tabletkę tej witaminy. Oprócz tego zwracajmy uwagę, by na zakupach w naszym koszyku lądowały te produkty, które zawierają jej spore ilości. Do wyboru do koloru, najwięcej tego składnika znajdziesz w natce pietruszki, papryce, brokułach, kalafiorze, szpinaku.

Jako ciekawostkę, warto wspomnieć, że zapewne wielu z nas witamina C kojarzy się głównie z cytryną, prawda? Ku zaskoczeniu wielu osób, gdyby tak zebrać wszystkie produkty zwierające tę witaminę, cytryna byłaby dopiero na 16 miejscu pod względem jej bogactwa.

Jak zadbać o dietę?

Gdy brakuje Ci czasu na przygotowywanie zdrowych posiłków oraz planowanie listy zakupów i czytanie składów, warto oddać swoje zdrowie w ręce profesjonalistów. Catering dietetyczny w Krakowie zaproponuje Ci najlepszą dietę, z którą nie będziesz musiał martwić się o niedobór składników wzmacniających odporność.

Kluczowe w dbaniu o wzmocnienie odporności jest nie tylko przykładanie uwagi do zdrowego odżywiania. Aby cieszyć się pełnią zdrowia niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz, pamiętaj o odpoczynku i dużej ilości snu, bo regeneracja to podstawa witalności.

Kolejna kwestia to aktywność fizyczna, uprawianie jej wpływa nie tylko na kondycję ciała, ale również zdrowia. Nawet 30 minutowy spacer pomoże we wzmacnianiu odporności. Oprócz witaminy C, warto również suplementować witaminę D, gdyż w pochmurne i mroźne brakuje słońca, które mogłoby nam jej dostarczać.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Fryzjer Warszawa – którego najlepiej wybrać?

Fryzura jest poniekąd wizytówką człowieka. To jak dbamy o włosy jest odzwierciedleniem tego jak dbamy o siebie. Planując wizytę u fryzjera w Warszawie, warto zapoznać się z różnymi, dostępnymi ofertami i wybrać tę, która oferuje najlepsze zabiegi pielęgnacyjne i fryzjerskie dla włosów.
kobieta w salonie fryzjerskim ma przycinane blond włosy

Kolor i długość dopasowane do twarzy

Niezależnie od tego, czy planujesz dużą zmianę wizerunkową, czy tylko drobne zmiany w długości włosów, warto udać się do profesjonalnego salonu. Fryzjer powinien podchodzić do każdego klienta indywidualnie. Najlepiej jeżeli potrafi on dobrze wytłumaczyć klientowi w jakiej fryzurze, będzie wyglądać najkorzystniej. Często zdarza się tak, że pewna wizja fryzury, która spodobała nam się u kogoś innego, nie będzie dobrze wyglądać dobrana do naszego kształtu twarzy i koloru karnacji. Wtedy dobrze jest zaufać sprawdzonemu fryzjerowi, który najlepiej będzie wiedział, jaką fryzurę dobrać. Koloryzacja i strzyżenie to podstawowe zabiegi fryzjerskie, które mogą jednak uratować zniszczone włosy. Końcówki warto podcinać co kilka miesięcy, by włosy pozostawały w dobrej kondycji.

Pielęgnacja na najwyższym poziomie

Pielęgnacja włosów jest niezwykle ważna. Każda osoba ma swoją indywidualną strukturę włosów. Dobierając kosmetyki do pielęgnacji, należy dobrze zapoznać się charakterystyką włosów, między innymi z ich porowatością oraz PEH. Raz na jakiś czas warto udać się do sprawdzonego salonu fryzjerskiego i skorzystać z zabiegu pielęgnacyjnego.

Keratyna dla wymagających

Codzienne prostowanie włosów może być prawdziwą udręką. Jeżeli chcemy, aby nasze włosy przez długi czas zachowywały równy wygląd, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z zabiegu keratynowego prostowania. Keratyna sprawia, że włosy stają się nie tylko wygładzone, ale również gładkie, lśniące i sprężyste. Takie zabieg daje efekty, które mogą utrzymywać się od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy.

Odrobina szaleństwa na co dzień

Hitem ostatnich sezonów jest zdecydowanie przedłużanie włosów różnymi metodami. Jest to opcja bardzo korzystna, gdy chcemy zobaczyć jak będziemy się czuć w dłuższych niż dotychczas włosach. Profesjonalne salony fryzjerskie w Warszawie oferują takie zabiegi w różnych cenach. Należy pamiętać, że taka usługa powinna być wykonana bardzo starannie, tak by nie zniszczyć naturalnych włosów. Doczepiane włosy powinny być również materiałem wysokiej jakości, dobranym indywidualnie do klienta.

W Warszawie wszystkie te zabiegi, zrealizowane na najwyższym poziomie można wykonać w salonie Hairmate. Firma ta posiada kilka fili, położonych na terenie całego miasta, więc bardzo prosto można wybrać lokalizację dostosowaną do swoich potrzeb.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Polecane artykuły

oferty
pracy
Sprawdź pełną listę
baza
pracodawców
Pracodawca przyjazny rodzicom
Reklama
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×