Czego szukasz

Własna firma receptą na problemy zawodowe?

25 maja w Klubie Kultury Saska Kępa w Warszawie odbyła się wyjątkowa impreza pt. „Przedsiębiorcza Mama”. Pomysłodawczynią wydarzenia wspierającego aktywność zawodową wśród kobiet była Wita Meczew-Bardecka, Prezes Fundacji Sukces – Centrum Rozwoju Kompetencji Społecznych. Akcję wsparła i poprowadziła Ilona Adamska, redaktor naczelna magazynu Imperium Kobiet i Law Business Quality.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 11/06/2014

Pasja sposobem na życie i zarabianie

Wydarzenie zgromadziło matki aktywne zawodowo, które ze swoich pasji uczyniły sposób na życie i zarabianie. Uczestniczki podzieliły się swoją historią i doświadczeniami, aby zainspirować do działania i zachęcić do rozwoju kobiety, które często po urodzeniu dziecka całkowicie rezygnują z kariery zawodowej. Przedsiębiorcze mamy, które zostały wyłonione w drodze konkursu zaprezentowały swoje firmy i opowiedziały o tym, co jest ważne w prowadzeniu własnego biznesu.

Ci, którzy wiedzą jak łączyć życie rodzinne z biznesem

Magdalena Nowacka trener/doradca kobiecych firm www.magdalenanowacka.pl zdradziła co jej zdaniem jest gwarancją sukcesu w biznesie, Magdalena Nawarecka właścicielka Centrum Terapii i Rozwoju Dziecka mówiła o tym, jak umiejętnie łączyć biznes, życie rodzinne i pracę społeczną, Joanna Saltik właścicielka firmy Ararattrek (organizacja wypraw terkkingowych na górę Ararat w Turcji) przybliżyła uczestniczkom temat dotacji unijnych, a Anita Hawryńska właścicielka firmy Calma z branży budowlanej zmierzyła się z pytaniem ,,Dlaczego własna firma?”.

O zdobywaniu nowych kwalifikacji ich wpływie na rozwój zawodowy opowiadała Marta Gadzińska właścicielka Kancelarii Nieruchomości Akme, a o powrocie na rynek pracy po urodzeniu dziecka Iwona Borawska Redaktor Naczelna portalu Pomysł dla Mamy. Od Wojciecha Gilewskiego z Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości dowiedzieliśmy się o tym, co jest istotne w planowaniu własnej działalności.

Wśród laureatek konkursu były również Agata Trojanowska właścicielka BIDS GROUP, projektantka marki Brilliance-Boutique, Joanna Kępińska właścicielka HERSTORY Design projektująca niepowtarzalną biżuterię, Agnieszka Sieńkowska właścicielka Pracowni Artystycznej Makowe Pole, Tatiana Kadelska-Mucha właścicielka Odwiedź Winnicę na Stoku, Aleksandra Sobkowicz współwłaścicielka firmy Hanna, Hela i Ela produkującej pościel i zabawki dla dzieci i Paulina Lipiecka właścicielka Studio Projektowego GÂTÉ.

Własna firma receptą na problemy zawodowe?

– Mam nadzieję, że wszystkie przedsiębiorcze mamy, które podzieliły się dziś swoją historią o zamianie pasji w biznes, zainspirują inne mamy do rozwijania swoich zainteresowań i umiejętności. Własna firma nie jest receptą na wszystkie problemy zawodowe. Prowadzenie firmy, będąc mamą, wymaga ciężkiej pracy i dużej determinacji. Wiem, że w mamach drzemią ogromne pokłady energii, które przy wsparciu najbliższych mogą dać wspaniałe owoce. Przykładem było dzisiejsze spotkanie przedsiębiorczych mam oraz ich wyjątkowe historie o drodze do spełnienia marzeń i założeniu własnej firmy. Fundacja planuje dalszą współpracę z laureatkami konkursu – mówiła Prezes Fundacji Sukces – Centrum Rozwoju Kompetencji Społecznych Wita Meczew – Bardecka.

To był niezwykle udany event, pełen wzruszających opowieści i historii kobiet, które po urodzeniu dziecka nie mogły znaleźć pracy. Postanowiły założyć własny biznes i … zarabiać na swoich pasjach – przyznała z uznaniem prowadząca imprezę Ilona Adamska.

Moc atrakcji dodatkowych

W programie znalazły się również atrakcje dla najmłodszych. Wspaniałą część animacyjną połączoną z malowaniem buziek przygotowały Agnieszka Witkowska i Magdalena Bronikowska. Dzieci uczestniczyły w warsztatach muzycznych przygotowanych przez Karolinę Błasik właścicielkę firmy Montownia Dźwięku Pracownia Muzyczna i Studio Projektowe oraz warsztatach tanecznych z instruktorką Małgorzatą Drelą. Mamy miały szansę poznać tajniki ręcznego malowania jedwabiu na warsztatach zorganizowanych przez Małgorzatę Boruch-Łukiewicz właścicielkę firmy  InSilk – Pracownia Jedwabiu.

Z okazji nadchodzącego Dnia Matki z dedykacją dla wszystkich mam wystąpił Tomek Martyński, solista grupy SUNSET STRIP, który zaśpiewał w duecie z finalistką pierwszej edycji programu X FACTOR Moniką Kubasiewicz. Dodatkową atrakcją był pokaz taneczny w stylu hiszpańskim przygotowany przez Gaba Dance Studio (zatańczyli Łukasz Cacko i Barbara Dyba) oraz loteria wizytówkowa, którą poprowadził znany prezenter telewizyjny Ryszard Rembiszewski.

Organizatorzy złożyli podziękowania wszystkim zaangażowanym w akcję, Pani Marszałek Sejmu Ewie Kopacz za piękny list skierowany i odczytany podczas eventu do wszystkich przedsiębiorczych mam, patronom honorowym: Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Burmistrzowi Dzielnicy Praga- Południe p. Tomaszowi Kucharskiemu, Stowarzyszeniu Kongres Kobiet, a także patronom medialnym: Imperium Kobiet, Law Business Quality, Mamopracuj.pl i Radio Dla Ciebie.

Tekst powstał na podstawie materiałów prasowych Organizatora.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail