Czego szukasz

Oświetlenie domu a praca zdalna – wszystko, co trzeba wiedzieć

Wykonywanie obowiązków zawodowych w warunkach pandemii często wiąże się z koniecznością dostosowania domowych przestrzeni do pracy zdalnej. O czym zatem powinna pamiętać kobieta biznesu, która pragnie realizować się zawodowo bez wychodzenia z mieszkania? Niezbędne jest wygospodarowanie odpowiedniego miejsca do działania, a w nim zadbanie o właściwe oświetlenie. Co trzeba o nim wiedzieć i jak stworzyć dobre warunki do pracy? Kilka sprawdzonych porad zamieszczamy poniżej.

monitor i laptop na biurku

Oświetlenie w miejscu pracy a przepisy BHP

Teoretycznie podczas pracy w domu nie trzeba przestrzegać aż tak restrykcyjnych norm BHP, jak w biurze. Warto jednak stworzyć sobie warunki spełniające określone przepisy, dotyczące choćby oświetlenia – dla własnego komfortu i zdrowia.

Zasady oświetlenia miejsca pracy stworzono po to, żeby zabezpieczyć właściwe warunki do wykonywania różnych obowiązków zawodowych.

Czym oświetlić stanowisko pracy?

Oświetlenie miejsca pracy również w warunkach domowych trzeba zbudować tak, żeby spełniało wymagania konkretnego zawodu. Zupełnie inaczej oświetla się przecież stanowisko komputerowe niż miejsce pracy projektantki lub rękodzielniczki, która wykonuje bardzo precyzyjne zadania manualne.

Warto zadbać o wprowadzenie warstw w oświetleniu. Jedna lampa nigdy nie jest w stanie sprostać wszystkim oczekiwaniom. Przyda się zatem standardowe oświetlenie główne (najczęściej sufitowe), uzupełnione o funkcjonalne oprawy zadaniowe – w tej roli najlepiej sprawdzają się lampy stołowe. Szeroki wybór takich produktów oferuje na przykład sklep z oświetleniem Lampy.it.

Interior of modern apartment furnished, dining room

Jak zaadaptować domowe pomieszczenia do pracy?

Często przy pracy zdalnej musimy sprawnie dostosowywać dostępne przestrzenie do potrzeb zawodowych. Niewiele osób może sobie pozwolić na stworzenie oddzielnego gabinetu, dedykowanego wyłącznie prowadzeniu biznesu.

Nie oznacza to jednak, że nie da się zmienić salonu lub jadalni w wygodną przestrzeń do pracy. Wielką rolę odgrywają w tym oczywiście meble oraz odpowiednie oświetlenie zadaniowe.

Czym musi wyróżniać się lampa zadaniowa do pracy?

Skupmy się zatem nad tym, jak wybrać idealną lampę do pracy. W wielu przypadkach odpowiedź brzmi: „to zależy”. Na wybór optymalnego rozwiązania wpływ ma bowiem choćby typ wykonywanej pracy, a także wielkość miejsca do działania.

Zawsze trzeba zadbać o to, żeby biurko lub stół roboczy były równomiernie oświetlone, bez stref zacienionych, co wpływałoby na nadmierne przemęczenie oczu i wydłużenie czasu realizowania obowiązków.

Lampa stołowa do biurka powinna pozwalać na regulowanie wysokości oraz kąta padania światła, aby żarówka lub inne źródło światła nie dawały efektu oślepienia. Przydaje się to przy wykorzystywaniu przestrzeni do różnych zadań – pracy przy komputerze, pisania, projektowania itp.

Źródła światła – co trzeba o nich wiedzieć?

Oświetlenie zadaniowe trzeba też wyposażyć w odpowiednie źródła światła. Do intensywnej pracy idealne są te dające światło zimno białe, które zwiększa koncentrację i stymuluje umysł do wytężonego działania.

Drugim kluczowym parametrem jest natężenie światła. Trzeba dopasować je do typu wykonywanych zadań. Przy pracy komputerowej lub pisaniu ręcznym zazwyczaj wystarcza ok. 500 luksów. Przy obowiązkach kreślarskich lub precyzyjnych pracach manualnych wartość ta musi być wyższa i sięgać niekiedy nawet 1000 luksów.

Sterowanie oświetleniem – różne oblicza jednego salonu

Skoro do pracy wykorzystujemy pomieszczenie spełniające w domu również inne funkcje, warto zadbać o wygodne sterowanie oświetleniem.
Ciekawe rozwiązania daje w tym zakresie nowoczesny system Smart House. Dzięki niemu można tworzyć praktyczne sceny świetlne. Co to oznacza?

Centralny komputer zapamiętuje ustawienia poszczególnych lamp, optymalne do wykonywania konkretnych czynności. W ten sposób od uruchomienia wszystkich potrzebnych do pracy punktów świetlnych dzieli nas raptem jedno-dwa kliknięcia. Równocześnie po pracy możemy zmienić miejsce pracy w komfortową jadalnię lub salon, idealny do wieczornego relaksu. A to wszystko udaje się uzyskać poprzez wygodne sterowanie oświetleniem – czyli jednej z najważniejszych instalacji w każdym domu lub miejscu pracy.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×