Czego szukasz

Optymalna domena dla Twojej witryny – jak wybrać?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, na co zwracasz szczególną uwagę, kiedy poszukujesz do tej pory kompletnie niepotrzebnych Ci usług, czy produktów? Jeżeli decydujesz się na to, aby selekcji firm proponujących to, co jest Ci niezbędne dokonywać online, koniecznie powinieneś mieć na względzie domenę, która stanowi podstawę każdego adresu www. Warto wiedzieć, że optymalne nazewnictwo nie ma polegać w głównej mierze na wymyśleniu oryginalnej i nietypowej nazwy, ale to efekt wielu składowych, o czym wspomnimy w dalszych fragmentach.

  • Jagoda Jasińska - 22/02/2019
biurko, a na nim komputer stacjonarny

Wstępne uwagi

Odpada w nazwie domenowej na pewno zbyt skomplikowane wyrażenie, czy nieistniejące słowo, które nie jest łatwo zapamiętywane, ani proste do zapisania. W końcu odbiorcy Twoich treści muszą z czymś sobie Twoją stronę kojarzyć, zatem nie utrudniaj im tego dodatkowo, zwłaszcza w gąszczu tak rozmaitych serwisów, jakie obecnie występują w sieci.

Dodatkowo, z technicznego punktu widzenia, zaleca się zrezygnować z wszelkich polskich znaków, a mianowicie odpadają zupełnie litery typu ą, ę, ó, ł itd. Dopuszcza się domeny maksymalnie liczące aż ponad sześćdziesiąt znaków – zarówno liter, jak i cyfr, ale nie zapominajmy przecież, że to tylko górne granice i wcale nie jest mile widziane, aby do nich do tych limitów dobijać! Im krótsza i łatwiejsza nazwa, tym lepiej.

Nie ma znaczenia natomiast to, czy zdecydujemy się na wpisywanie domeny z dużej, czy z małej litery, bo podczas formułowania adresów www i tak są one uwzględniane wyłącznie w piśmie drukowanym. Generalnie, domena ma łączyć się z pozytywnymi konotacjami, ale i nawiązywać przynajmniej częściowo do tego, co znajduje się na danej witrynie.

Nowa albo z odzysku

Zgłaszając się do profesjonalnych firm internetowych takich jak przykładowo marka Hekko, można bez trudu zyskać ciekawą domenę, odpowiednio dobraną do charakteru naszej przyszłej wirtualnej wizytówki, a także powierzyć ekspertom jej rejestrację. Jeżeli jednak rezygnujemy ze wsparcia osób z zewnątrz i chcemy samodzielnie wykreować swój przyszły adres www, koniecznie musimy mieć świadomość, iż domeny dzieli się na dwie podstawowe kategorie obejmujące grupę domen zupełnie nowych oraz używanych.

Pierwsze z wymienionych to takie domeny, które dotychczas w ogóle nie były stosowane i są kompletnie świeże. Nie ma w ich przypadku problemów z linkowanym spamem, jaki się z nimi wiąże. Mamy czystą kartę, a co z nią zrobimy i jaką „historię” jej przypiszemy, to już nasza indywidualna działka.

Domena używana natomiast to już niegdyś istniejąca nazwa adresowa, która posiada swą historię oraz prowadzące do niej linki. Tego rodzaju wybór jest idealny przy domenach odznaczających się wysokimi parametrami oraz dużymi ilościami odwiedzin, bowiem te czynniki stanowią wartości dodane z perspektywy oceny robotów Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska

Mocna marka ma znaczenie!Konferencja Brand Summit 2019

Kandydat do pracy, albo klient spotyka się przynajmniej z czterema markami firmy: marką pracodawcy, marką produktową, marką korporacyjną i marką osobistą. Każda z nich jest inna, ale wzajemnie się mogą wzmacniać. Warto sięgać po rozwiązania, które pozwolą na integrację działań związanych z budowaniem wizerunku marki. Zapraszamy na konferencję!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/11/2019
Grafika Konferencji Brand Summit 2019 ze zdjęciami prelegentów

Jak wzmocnić wizerunek firmy?

Już 21 listopada 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja Brand Summit 2019 poświęcona w całości trzem wymiarom marki: pracodawcy, korporacyjnej i konsumenckiej. Będzie to okazja do rozmowy o tym, jak zdefiniować unikalną, wyróżniającą się tożsamość firmy, wzmocnić ją wewnętrznie i komunikować tak, by i klienci i kandydaci stali się ambasadorami marki.

Dla czytelniczek Mamo Pracuj mamy 15% rabatu z kodem MPBS_15.

Prelegenci

Swoją wiedzą podzielą się uznani eksperci i praktycy, tacy jak: Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Kamilla Giedrojć (Dyrektor Strategii i Marketingu IBM Poland and Baltics), Anna Macnar (CEO HRM Institute), Joanna Tonkowicz (Partner Zarządzający Absolvent Consulting), Kasia Zadrożna (Culture & Communication Global Senior Manager AmRest), Mariusz Łodyga (CEO Premium Consulting), Adrian Gamoń (Brand Experience & Communication Strategist), Aleksandra Lemańska-Czajka (Personal Development Manager INEA), Jakub Smarz (Talent Brand Lead for Poland, Accenture), Jakub Semerda (CEO Preeshare).

Co czeka na uczestników konferencji?

Program konferencji jest podzielony na trzy części:

  1. Percepcja marki
  2. Marka zaczyna się od środka
  3. Social, Digital i komunikacja marki

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.brandsummit.pl.

Dzień po konferencji (22.11.) odbędą się warsztaty, które pozwolą na pogłębienie tematów poruszanych na konferencji:

  1. Zintegrowana marka od A do Z – prowadzenie Anna Macnar
  2. EB = Emocje + Biznes – prowadzenie Joanna Tonkowicz oraz Karolina Proczek

Organizator: HRM Institute

Partner Strategiczny: Absolvent Consulting,

Partnerzy: AmRest, StepStone

Patroni Medialni: Instytut Monitorowania Mediów, PRoto , MamoPracuj.pl, Employerbranding.pl, HR Standard, HR News, OOH Magazine, Marketer+, 24/7 Communication.

Termin i miejsce: 21 listopada 2019 r., Budynek Focus, Al. Armii Ludowej 26, Warszawa

Kontakt: Julia Bojanowska [email protected], tel. 535 140 135
Informacje i rejestracja: www.brandsummit.pl

Przy rejestracji nie zapomnij wpisać kodu rabatowego 🙂

Zdjęcia: HRM Institute

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail