ZAINSPIRUJ SIĘ
Optymalna domena dla Twojej witryny – jak wybrać?
- Jagoda Jasińska
- 22 lutego 2019
- 3 MIN. CZYTANIA
Wstępne uwagi
Odpada w nazwie domenowej na pewno zbyt skomplikowane wyrażenie, czy nieistniejące słowo, które nie jest łatwo zapamiętywane, ani proste do zapisania. W końcu odbiorcy Twoich treści muszą z czymś sobie Twoją stronę kojarzyć, zatem nie utrudniaj im tego dodatkowo, zwłaszcza w gąszczu tak rozmaitych serwisów, jakie obecnie występują w sieci.
Dodatkowo, z technicznego punktu widzenia, zaleca się zrezygnować z wszelkich polskich znaków, a mianowicie odpadają zupełnie litery typu ą, ę, ó, ł itd. Dopuszcza się domeny maksymalnie liczące aż ponad sześćdziesiąt znaków – zarówno liter, jak i cyfr, ale nie zapominajmy przecież, że to tylko górne granice i wcale nie jest mile widziane, aby do nich do tych limitów dobijać! Im krótsza i łatwiejsza nazwa, tym lepiej.
Nie ma znaczenia natomiast to, czy zdecydujemy się na wpisywanie domeny z dużej, czy z małej litery, bo podczas formułowania adresów www i tak są one uwzględniane wyłącznie w piśmie drukowanym. Generalnie, domena ma łączyć się z pozytywnymi konotacjami, ale i nawiązywać przynajmniej częściowo do tego, co znajduje się na danej witrynie.
Nowa albo z odzysku
Zgłaszając się do profesjonalnych firm internetowych takich jak przykładowo marka Hekko, można bez trudu zyskać ciekawą domenę, odpowiednio dobraną do charakteru naszej przyszłej wirtualnej wizytówki, a także powierzyć ekspertom jej rejestrację. Jeżeli jednak rezygnujemy ze wsparcia osób z zewnątrz i chcemy samodzielnie wykreować swój przyszły adres www, koniecznie musimy mieć świadomość, iż domeny dzieli się na dwie podstawowe kategorie obejmujące grupę domen zupełnie nowych oraz używanych.
Pierwsze z wymienionych to takie domeny, które dotychczas w ogóle nie były stosowane i są kompletnie świeże. Nie ma w ich przypadku problemów z linkowanym spamem, jaki się z nimi wiąże. Mamy czystą kartę, a co z nią zrobimy i jaką „historię” jej przypiszemy, to już nasza indywidualna działka.
Domena używana natomiast to już niegdyś istniejąca nazwa adresowa, która posiada swą historię oraz prowadzące do niej linki. Tego rodzaju wybór jest idealny przy domenach odznaczających się wysokimi parametrami oraz dużymi ilościami odwiedzin, bowiem te czynniki stanowią wartości dodane z perspektywy oceny robotów Google.
Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.
Zdjęcie: partnera portalu.
<