Czego szukasz

Office 365 a praca zdalna – sprawdź, dlaczego warto korzystać z tego rozwiązania

Specjaliści przekonują, że pracownicy, którzy nie mają stałych godzin pracy są znacznie bardziej szczęśliwi i kreatywni w stosunku do pracowników funkcjonujących stacjonarnie. Osoby, które mogą i potrafią samodzielnie organizować sobie swój czas pracy są wydajniejsi i efektywniejsi. Takie możliwości oferuje praca zdalna, którą można prowadzić przy pomocy narzędzi oferowanych przez oprogramowanie naszych komputerów.

Office 365 a praca zdalna

Office 365 to ostatnia wersja tego pakietu, różniąca się od tradycyjnego rozwiązania jednym podstawowym elementem. Programu nie trzeba instalować na komputerze, ani żadnym innym urządzeniu mobilnym. Jego naturalnym środowiskiem jest chmura, co oznacza, że wszystkie aplikacje programu otwiera się bezpośrednio z serwerów Microsofta.

Tym samym to on zarządza aktualizacją programu oraz budowaniem dla niego zapór sieciowych. Użytkownik musi spełnić tylko określone warunki, by się tam dostać. A warunkiem korzystania z Office 365 jest opcjonalny wykup dostępu poprzez miesięczną subskrypcję.

Dlaczego warto korzystać z Office 365?

Praca zdalna polega na wykonywaniu swoich codziennych obowiązków, do których niezbędny jest komputer lub inne urządzenie mobilne, poza swoim stałym miejscem pracy. Można ją wykonywać z domu, ale też z każdego innego miejsca, np.: przebywając w podróży służbowej. Praca zdalna potrzebuje jednak niezawodnych i wielofunkcyjnych narzędzi. Żaden jej aspekt nie może być ograniczany przez braki i błędy oprogramowania czy wady sprzętu.

Pakiet Office 365 zawiera wszystko co jest niezbędne do funkcjonowania w świecie pracy zdalnej, oferuje:

  • dostęp do plików zapisanych w chmurze OneDrive z dowolnego miejsca i dowolnego narzędzia, nie trzeba już żonglować plikami przerzucając je na kolejne dyski, by można było na nich zdalnie pracować,
  • wykonywanie pracy na jednym dokumencie przez kilka osób, wszystkie dokumenty wpisywane w program Worda, Excela, PowerPointa zapisują się w chmurze automatycznie, dzięki temu nie istnieje niebezpieczeństwo, że osoby dokonujące zmian w dokumencie spowodują chaos; wystarczy wysłać do współpracownika link zapraszający i można razem pracować,
  • aplikacja Outlooka umożliwia sprawną korespondencję i korzystanie z poczty z poziomu chmury, ale też przy jej pomocy można prowadzić kalendarz wydarzeń, planować spotkania, korzystać z kontaktów,
  • ważnym elementem pracy zdalnej jest komunikacja, aplikacja Teams umożliwia prowadzenie wieloosobowych konferencji video bez wychodzenia z domu
  • z kolei Planner to aplikacja do zarządzania czasem i planowania działań, skoordynowana z kalendarzem.

Jak korzystać z pracy zdalnej dzięki Office 365?

Wbrew przeświadczeniu wielu osób, praca zdalna nie jest naturalną umiejętnością. Przewidujący i zapobiegliwy pracodawca wysyła swoich pracowników na szkolenia z Office 365, by tam poznali cały zakres i funkcje tego niezbędnego do pracy zdalnej narzędzia. Tylko w ten sposób może mieć pewność, że pracownik wykorzysta wszystkie możliwości, a jego praca będzie możliwie najbardziej efektywna.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcia: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×