Czego szukasz

Od czego zacząć biznes on-line? 3 sposoby na pozyskanie klientów

Zdecydowałaś się lub planujesz założyć swój biznes online, tylko jak nie zginąć w gąszczu mediów i jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Blog, newsletter i fanpage – to pierwsze kanały dystrybucji treści, o których powinnaś pamiętać. Dlaczego blog jest ważniejszy od Facebooka z jego 2 miliardami użytkowników?

  • Krystyna Bezubik - 18/06/2018
młoda uśmiechnięta kobieta przed laptopem

Co stworzyć? Blog czy fanpage? A może newsletter? Co jest lepsze? Czy kiedykolwiek zadawałaś sobie te pytania? Podejrzewam, że tak. Przynajmniej zawsze, gdy prowadzę webinar o pisaniu na blog ekspercki te pytania padają. Biorąc pod uwagę, w jak wielu miejscach w sieci można funkcjonować, nie dziwię się, że na początku swojej drogi możesz mieć dylemat.

Kilka lat temu, gdy sama zaczynałam przygodę z prowadzeniem kursów, prowadziłam tylko newsletter, na który zapisywali się uczestnicy moich warsztatów stacjonarnych.

Potem dołożyłam do tego fanpage na Facebooku, potem blog, a z czasem kolejne profile na mediach społecznościowych. I jeśli jestem dzisiaj z czegoś dumna, to przede wszystkim z tego, że od samego początku miałam swoją własną przestrzeń w sieci czyli newsletter. Jeśli coś bym zmieniła – przed założeniem fanpage’a założyłabym blog.

Mieszkanie wynajęte czy własne?

Różnica między newsletterem, blogiem a fanpagem na Facebooku (lub na innym portalu społecznościowym) jest taka jak między wynajętym mieszkaniem a własnym.

Blog

Na blogu jesteś u siebie, oczywiście pod warunkiem, że masz własną domenę, do czego Cię zachęcam. To Twoja przestrzeń, nikt Cię z niej nie wyrzuci. Artykuł, który opublikujesz dzisiaj, będzie pracował dla Ciebie przez kolejne miesiące i lata. Naprawdę. Na moje artykuły, które publikowałam nadal wchodzą nowi czytelnicy.

Newsletter

Podobnie jest z newsletterem. To Twój magazyn, czasopismo czy poradnik, którym trafiasz bezpośrednio do skrzynki email swoich czytelników i tego nie można przecenić. Nawet jeśli ktoś nie otworzy Twojej wiadomości i tak wie, że cały czas działasz. Stajesz się dostępna w jego świadomości.

Social media

Tworząc treści na jakikolwiek portal społecznościowy, funkcjonujesz w przestrzeni, która nie należy do Ciebie. Tak jakbyś mieszkała w wynajętym mieszkaniu. To Facebook i jego algorytmy decydują o widoczności Twoich postów. Poza tym tak naprawdę nie masz pewności, czy w którymś momencie ktoś Cię nie wyrzuci na bruk lub właściciel nie uzna, że czas zamknąć ten budynek. Przesadzam? A pamiętasz portal „Nasza klasa”? Kilka lat temu wszyscy mieli swoje konto na „Naszej klasie”. Dzisiaj? Nawet nie wiem, czy NK jeszcze istnieje.

Domyślam się, że już sama wyciągnęłaś wniosek, że w biznesie online blog i newsletter są najważniejsze. Są sercami Twojego biznesu online. Oczywiście nie twierdzę, że profile w mediach społecznościowych nie mają znaczenia. Że nie warto ich prowadzić. Wręcz przeciwnie. Dzięki Facebookowi zyskałam wiele klientek, z którymi cały czas utrzymuję kontakt. Jednak ograniczenie się do samej strony na Facebooku czy Instagramie to moim zdaniem błąd. Idealnie jest, gdy masz i blog, i newsletter, i fanpage.

Jak to wszystko połączyć i nie zwariować?

Może obserwujesz jakąś znaną blogerkę czy autorkę kursów online i widzisz, że pisze na blog, wysyła newsletter, robi relację na żywo na Instagramie, aktywnie udziela się na Facebooku itd. Przecież oznacza to tworzenie treści za treścią. Kolejny tekst, kolejne zdjęcia, a doba ma tylko 24 godziny. Spać też trzeba i na pewno nie chcesz zaniedbać rodziny. Mam dla Ciebie dobrą wiadomość – nie musisz robić wszystkiego.

Na początek 2-3 miejsca w sieci

Na początku skup się na 2-3 miejscach w sieci. Już pewnie się domyślasz, że na pewno jednym z tych miejsc będzie blog, drugim newsletter, a trzecim jeden profil w mediach społecznościowych. Uwierz mi, na początek to w zupełności wystarczy.

Z czasem, gdy już znajdziesz swój rytm pracy lub zatrudnisz kogoś do pomocy, będziesz mogła dodać kolejny portal społecznościowy. Na początku naprawdę sprawdza się zasada: „Lepiej mniej, ale dokładniej”.

Połącz działania tworząc treści

Po drugie staraj się tworzyć jak najwięcej treści za jednym zamachem. Co to znaczy? Na przykład jeśli piszesz artykuł na blog, możesz od razu napisać kilka zdań do newslettera, w którym powiesz coś więcej, dodasz dodatkowe ćwiczenie albo opowiesz coś o sobie od kuchni. Równocześnie zrób zdjęcie monitora lub swojego miejsca pracy, aby pokazać, że właśnie pracujesz, że jutro ukaże się nowy artykuł.

Inny przykład? Może sięgnęłaś do jakiejś książki, gdy pisałaś artykuł na blog? Może zamieściłaś w nim inspirujący cytat? Ten sam cytat umieść na zdjęciu i wrzuć na stronę na Facebooku. W ten sposób zaoszczędzisz dużo czasu i uwolnisz głowę od myślenia o tym, jaką nową treść stworzyć.

A jakbyś miała wątpliwości…

…zaczynaj od tworzenia treści na swoje najważniejsze miejsce w sieci, czyli blog. A potem wokół tego buduj kolejne treści. Z profilu na mediach społecznościowych odsyłaj na blog. Na blogu daj czytelnikom łatwą możliwość zapisania się na Twój newsletter, a w newsletterze oprócz tego, że dasz nową treść, zachęć do wejścia na blog. Proste, prawda?

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Krystyna Bezubik
Doktor literaturoznawstwa, pisarka, nauczycielka z wieloletnim doświadczeniem i blogerka. Od ponad sześciu lat pracuj z początkującymi autorami książek i blogów eksperckich. Pokazuje im, jak pisać, by inni chcieli to czytać. Autorką kilku książek i kursów online – w tym kursu w formie e-booka: „Jak pisać na blog ekspercki, by inni chcieli to czytać”.
Podyskutuj

Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam w Unilever w Katowicach

Czy wiesz jak pracuje się w korporacji, która wspiera łączenie życia rodzinnego i zawodowego? Jaka panuje atmosfera w firmie, jakie rozwiązania są stosowane, aby ułatwić to, co wcale nie jest proste. Jakie benefity zapewnia swoim pracownikom? Po prostu przyjdź! Dzień Otwarty dla Mam to wyjątkowa okazja poznania firmy od środka, porozmawiania z rekruterami, a być może także znalezienia świetnej pracy! Zapisz się, nie czekaj >>>
  • Agnieszka Kaczanowska - 16/09/2018
Grafika zapraszająca na Dzień Otwarty w Unilever Katowice

Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam w Europejskim Centrum Operacji Unilever w Katowicach

Już wiesz, że są pracodawcy, którzy wspierają swoich pracowników rodziców, ale jeszcze nie miałaś okazji poznać takiego miejsca osobiście?

To spotkanie jest dla Ciebie!

A może już wiesz, że aby łączyć życie rodzinne i zawodowe, jednym z ważnych elementów jest wsparcie i zrozumienie ze strony pracodawcy?

„Specjalna platforma wspierająca pracujących rodziców, globalne standardy wspierające matki w powrocie do pracy, opieka medyczna czy dofinansowanie do wakacji? To tylko wybrane rozwiązania dla rodziców jakie stosuje Unilever” – przekonaj się osobiście, w jaki sposób Unilever wspiera pracujące mamy i jak pracuje się w Europejskim Centrum Operacji Unilever w Katowicach.

Gdzie i kiedy?

Wszystkie chętne na spotkanie mamy, zapraszamy już 3 października br.  do Europejskiego Centrum Operacji Unilever w Katowicach, przy ul. Chorzowskiej 6 od 10:00 do 13:30.

Spotkanie jest bezpłatne. Obowiązują zapisy.

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w spotkaniu zapisz się, korzystając z tego linku >>>

Mamy tylko 40 miejsc, więc nie zwlekaj za długo 😉

Co się będzie działo?

  • Przywitanie i wprowadzenie (ok. 5 min)
  • Krótka prezentacja o firmie oraz o katowickim oddziale (ok. 15-20 min)
  • Prezentacja pt. „Poznaj Unilever – Jak pomyślnie przejść proces rekrutacji. Wskazówki rekruterów” (30 min)
  • Panel dyskusyjny z przedstawicielkami i przedstawicielami różnych stanowisk w Unilever, aby poznać ich historie (ok. 50 min)
  • Spacer po przestrzeni biurowej (1o min)
  • Konsultacje dokumentów rekrutacyjnych i przedstawienie aktualnych ofert pracy, networking

Ważna informacja: Całe spotkanie prowadzone będzie w języku polskim, część prezentacji będzie w języku angielskim.

Zastanawiasz się czy na spotkanie możesz przyjść z dzieckiem?

Tak! Na Dzień Otwarty możesz przyjść z dzieckiem. Zapewniamy miejsce do zabawy, materiały plastyczne i smakołyki. Dzieci będą pod Waszą opieką. Do Waszej dyspozycji będzie też osobna sala, gdzie będzie można przewinąć maluszka.

Zapisz się już teraz i zaproś również swoje koleżanki! Wiadomo, że we dwie raźniej!

W trakcie spotkania będzie z nami fotograf, abyśmy mogli podzielić się później relacją ze spotkania.

Zaglądnij także na profil firmy Unilever w naszej Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>>

Zobacz specjalny film przygotowany z okazji Dnia Matki przez Unilever Poland Services

Dzień Matki w Unilever

Dziś świętujemy szczególny dzień – Dzień Matki. Wszystkim mamom na całym świecie a szczególnie tym pracującym w Unilever chcielibyśmy życzyć dużo zdrowia, uśmiechu, siły oraz pozytywnej energii każdego dnia. W Unilever wierzymy, że każdy dzień powinien być tym szczególnym, by pokazać naszym mamom jak bardzo je kochamy i jak bardzo doceniamy, że z nami są – na dobre i złe. W naszym katowickim oddziale pracuje około 200 mam. Chcielibyśmy życzyć im WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!Posłuchajcie czym podzieliły się z nami dzieci naszych koleżanek z Europejskiego Centrum Operacji Biznesowych w Katowicach 🙂

Opublikowany przez Unilever Kariera Sobota, 26 maja 2018

Zapraszamy także na:

www.facebook.com/UnileverCareersPoland

www.linkedin.com/company/unilever

Zdjęcia i grafiki: własność Unilever Poland Services Sp. z o.o

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  

Jak ułatwić pracownikom łączenie opieki nad dziećmi z życiem zawodowym? Przykład Unilever

Specjalna platforma wspierająca pracujących rodziców, globalne standardy wspierające matki w powrocie do pracy, opieka medyczna czy dofinansowanie do wakacji? To tylko wybrane rozwiązania dla rodziców jakie stosuje Unilever, o których opowiada Katarzyna Pałgan, Senior Recruiter & Talent Advisor. Jak jeszcze można ułatwić łączenie życia rodzinnego i zawodowego pracującym rodzicom? Sprawdź!
  • Agnieszka Kaczanowska - 09/09/2018
Unilever, Katarzyna Pałgan - łączenie opieki nad dziećmi z życiem zawodowym

Kasiu, Unilever wprowadził jakiś czas temu we wszystkich oddziałach na całym świecie tzw. Global Maternal Wellbeing Standard – o co w tym chodzi? I skąd pomysł firmy na wspieranie mam, które chcą łączyć życie rodzinne i zawodowe?

W Unilever chcemy wspierać pracujących rodziców. Od dawna nasi pracownicy korzystają z dedykowanej platformy, która poświęcona jest tematom dotyczącym macierzyństwa oraz pomaga pracownikom pozytywnie wejść w rolę rodziców (MAPS). W ubiegłym roku wprowadziliśmy dodatkowo Global Maternal Wellbeing Standard, który ma pomagać nie tylko przyszłym rodzicom, ale też powracającym do pracy aktywnym zawodowo mamom.

Standardy te są globalne i dotyczą czterech kluczowych elementów, takich jak płatny urlop macierzyński w wymiarze min. 16 tygodni, elastyczne sposoby pracy dostosowane dla potrzeb rodziny czy udogodnienia dla matek karmiących. 

W Polsce wymiar urlopu macierzyńskiego wynosi 20 tygodni (w podstawowym wymiarze) i ten okres oczywiście pozostaje niezmienny, natomiast w aż 54% krajów, w których operujemy, wymiar urlopu macierzyńskiego był zdecydowanie niższy niż 16 tygodni.

A jakie jeszcze inne udogodnienia i rozwiązania wspierające rodziców wprowadził Unilever? Czym one różnią się między krajami/oddziałami firmy?

W Europejskim Centrum Operacji Unilever – gdzie pracuję – poza benefitami typu prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie dla rodzin czy karta benefit, mamy też specjalne udogodnienia dla rodziców, między innymi świąteczne paczki dla dzieci dostosowane do grupy wiekowej czy też dofinansowanie do wypoczynku dla pracowników i ich dzieci.

Myślę też, że dużym atutem jest dogodne położenie siedziby w centrum Katowic, blisko szkół, przedszkoli i żłobków oraz specjalna pula miejsc parkingowych dla przyszłych mam.

Jesteśmy elastyczni co do godzin pracy, opcji pracy zdalnej i wymiaru godzin etatu.

Odpowiadając na pytanie czy występują różnice – tak, występują. Wynika to głównie z lokalnych regulacji prawnych, dlatego też w Unilever wprowadzamy pewne standardy – tak jak wcześniej wspomniany Global Maternal Wellbeing Standard.

Warto też odwiedzić profil Unilever w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie! Wielu rodziców pracuje w katowickim oddziale?

Tak, mamy sporo rodziców! Z ostatniego raportu wynika, że w naszym katowickim oddziale „mamy” ponad 300 dzieci 😊

Zespół rekrutacji: Katarzyna Pałgan i Jagoda Grądalska

To naprawdę sporo! Super. Teraz chciałabym zapytać o rekrutację do firmy. Czy obecnie prowadzicie wiele rekrutacji? W jakich obszarach?

W naszym Europejskim Centrum Operacji Unilever w Katowicach zatrudniamy obecnie ponad 700 osób! Nasze biuro ciągle się rozrasta, co związane jest z rozwojem firmy w wielu obszarach biznesowych. Mamy w Katowicach scentralizowane stanowiska związane z logistyką, planowaniem, obsługą klienta, zarządzaniem danymi czy finansami, dlatego poszukujemy kandydatów z różnymi kompetencjami.

Unilever mocno stawia na zaangażowanie, pracę zespołową i motywację do pracy, więc liczą się nie tylko kompetencje, ale też chęci! 😊 Jesteśmy międzynarodową firmą, kluczowa jest więc też znajomość języka angielskiego, umiejętność analitycznego myślenia i otwartość na nowe pomysły.

A jak to jest ze znajomością języków obcych? Czy są niezbędne do pracy w Unilever?

Jesteśmy międzynarodową firmą, współpracujemy z oddziałami Unilever nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. W naszym lokalnym biurze w Katowicach pracują również obcokrajowy, w związku z tym, językiem angielskim posługujemy się na co dzień – nie tylko mailowo czy telefonicznie, ale czasem podczas spotkań działowych.

Znajomość dodatkowych języków obcych? Będzie tylko atutem, bo często szukamy też specjalistów, którzy porozumiewają się w stopniu komunikatywnym językiem np. hiszpańskim, francuskim, czy niemieckim.

A jak wygląda proces rekrutacyjny w Unilever. Czy to bardzo długa ścieżka?

Staramy się, żeby proces rekrutacji był dla kandydatów jasny, szybki i przyjemny. 😊

Proces rekrutacji zazwyczaj składa się z trzech etapów. Pierwszym jest przesłanie swojego życiorysu na stanowisko, które nas interesuje. W drugim kroku, po analizie CV i kwestionariuszy, kontaktujemy się z wybranymi kandydatami w celu umówienia krótkiej rozmowy telefonicznej. W czasie tej rozmowy chcemy poznać bliżej kandydata, opowiadamy o stanowisku i firmie, zadajemy kilka pytań dotyczących doświadczenia, z reguły całość trwa około 20 minut. Ostatnim, trzecim etapem, jest rozmowa w naszym biurze, lub jeśli nie ma takiej możliwości – rozmowa skype z przełożonym.

Staramy się być elastyczni w kwestii jej terminu i formy. Ten etap trwa zazwyczaj około godziny i jest to czas nie tylko dla menadżera, ale też dla kandydatów. Stosujemy partnerskie podejście do rozmów kwalifikacyjnych, w końcu to nie tylko kandydat ubiega się o stanowisko, które my oferujemy, ale też i my, staramy się o dobrego pracownika dla firmy!

No tak, rzeczywiście! To ważne dla obu stron. Myślę, że to idealna zapowiedź naszego spotkania w Waszej firmie! Bo już wkrótce zaprosimy nasze Czytelniczki na Dzień Otwarty w Unilever w Katowicach (dokładnie 3-go października br.). Kasiu, a jak możesz zachęcić nasze Czytelniczki do udziału?

Zdecydowanie będzie to dobra okazja, żeby poznać świat Unilever od kuchni, zobaczyć jak funkcjonuje nasze biuro, poczuć panującą tutaj atmosferę. Nie chciałabym zdradzać wszystkich szczegółów, ale zapraszam serdecznie wszystkie mamy i jeśli chcą, mogą przyjść również ze swoimi pociechami! 😉

Bardzo dziękuję za rozmowę!

Jesteś ciekawa jak Unilever Poland Services w Katowicach wspiera pracujących rodziców? Sprawdź i aplikuj >>>

Zobacz specjalny film przygotowany z okazji Dnia Matki przez Unilever Poland Services

Dzień Matki w Unilever

Dziś świętujemy szczególny dzień – Dzień Matki. Wszystkim mamom na całym świecie a szczególnie tym pracującym w Unilever chcielibyśmy życzyć dużo zdrowia, uśmiechu, siły oraz pozytywnej energii każdego dnia. W Unilever wierzymy, że każdy dzień powinien być tym szczególnym, by pokazać naszym mamom jak bardzo je kochamy i jak bardzo doceniamy, że z nami są – na dobre i złe. W naszym katowickim oddziale pracuje około 200 mam. Chcielibyśmy życzyć im WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!Posłuchajcie czym podzieliły się z nami dzieci naszych koleżanek z Europejskiego Centrum Operacji Biznesowych w Katowicach 🙂

Opublikowany przez Unilever Kariera Sobota, 26 maja 2018

Zapraszamy także na:

www.facebook.com/UnileverCareersPoland

www.linkedin.com/company/unilever

Zdjęcia i grafiki: własność Unilever Poland Services Sp. z o.o

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail