Czego szukasz

O czym musisz wiedzieć, zanim zdecydujesz się na depilację laserową?

Problem zbędnego owłosienia dotyczy dziś praktycznie każdego z nas. W przypadku kobiet usuwanie włosków z całej powierzchni ciała to absolutna konieczność, a tendencja do usuwania nadmiernego owłosienia coraz częściej dotyczy także mężczyzn. Pojawia się zatem pytanie, jaka metoda usuwania owłosienia jest najskuteczniejsza? Odpowiedź może być tylko jedna – to depilacja laserowa.

zabieg depilacji laserowej na nogach

Zanim zdecydujemy się na depilacje laserową, warto zdobyć garść niezbędnych informacji dotyczących zabiegu – ma to bowiem kluczowe znaczenie dla skuteczności i bezpieczeństwa zabiegu. O najważniejsze wskazówki dotyczące prawidłowego przebiegu depilacji laserem zapytam eksperta Karolinę Grobelną, kosmetologa w Klinice medycyny estetycznej Neonia z Krakowa.

Depilacja laserowa to bezpieczny zabieg, umożliwiający trwałe usuwanie włosków. Wykorzystanie lasera do depilacji wydaje się być procedurą szybką i prostą, jednak – jak każdy zabieg medycyny estetycznej – musi być umiejętnie przeprowadzona. Co ma kluczowe znaczenie dla powodzenia zabiegu depilacji?

Depilacja laserowa wykonywana jest w każdym gabinecie medycyny estetycznej i z roku na rok przybywa osób, które decydują się na takie rozwiązanie. Właściwie przeprowadzona depilacja to zabieg niezwykle skuteczny i bezpieczny.

Aby uzyskać w pełni zadowalający efekt, konieczna jest współpraca pomiędzy osobom decydującą się na zabieg, a osobą ten zabieg wykonywującą. Po stronie pacjenta leży właściwe przestrzeganie zaleceń przed- i pozabiegowych. Natomiast specjalista wykonujący depilację powinien dokonać optymalnego wyboru lasera tak, aby odpowiadał on fototypowi skóry. Ważne jest także odpowiednie zaplanowanie terapii.

Zacznijmy zatem od początku – kiedy najlepiej jest zaplanować depilację laserową?

Depilacja laserowa https://neonia.com.pl/laseroterapia/depilacja-laserowa-krakow/ to procedura, która musi być powtórzona co najmniej kilkukrotnie, a odstępy między zabiegami wynoszą co najmniej 6 tygodni. Łatwo zatem obliczyć, że pełna seria zabiegów depilacji laserowej obejmuje kilka miesięcy.

Z tego względu najlepiej jest zaplanować zabiegi depilacji laserowej na okres jesienno – zimowy. Wówczas mamy pewność, że uda nam się zrealizować jedno z najistotniejszych zaleceń przed – i pozabiegowych, dotyczące unikania ekspozycji na słońce.

Dlaczego trzeba powtarzać zabieg depilacji laserowej? Jest to konieczne w każdym przypadku, czy tylko wtedy, gdy użyty zostanie słabszy laser?

Konieczność kilkukrotnego powtórzenia zabiegu depilacji laserowej nie ma żadnego związku z rodzajem użytego lasera. Owszem – warto poświęcić czas na znalezienie gabinetu dysponującego najnowocześniejszym laserem, gdyż wpływa to na skuteczność zabiegu i komfort podczas depilacji. I ten wątek na pewno pojawi się w dalszej części naszej rozmowy. Natomiast wymóg powtarzania zabiegu depilacji laserowej wynika z fizjologii ciała człowieka, a konkretniej – cyklu wzrostu włosków.

Wiązka lasera do depilacji oddziałuje na mieszki włosowe – a te są wrażliwe na działanie lasera jedynie wówczas, gdy włoski są w fazie wzrostu. Jednorazowy zabieg może usunąć około 40% włosków, gdyż średnio właśnie tyle pozostaje w fazie wzrostu. Potem zabieg trzeba powtarzać, gdyż włoski nie rosną synchronicznie na całym ciele.

Przejdźmy do kwestii przygotowań do zabiegu depilacji. Wspomniane zostało, że najistotniejszym zaleceniem jest unikanie ekspozycji na słońce. Jak rozumiem, nie jest to jedyne zalecenie?

Osoba planująca depilację laserową powinna przygotować się w odpowiedni sposób do zabiegu. Na 4 tygodnie przed zabiegiem należy zrezygnować z opalania się, a także zaprzestać stosowania wszelkich preparatów światłouczulających. Mowa m. in. o nagietku, dziurawcu, steroidach czy antybiotykach.

Tydzień przed zabiegiem warto powstrzymać się od wykonywania peelingów czy innych zabiegów złuszczających skórę. A na zabieg należy pojawić się z ogoloną maszynką skórą, bez przesuszeń i podrażnień. Równie istotne są zalecenia po zabiegu depilacji. Oczywiste jest, że nadal obowiązuje zakaz opalania skóry.

W pierwszych 2 – 3 dniach po zabiegu skóra może być zaczerwieniona i wówczas wymaga specjalnej pielęgnacji. Stosować można preparaty o działaniu łagodzącym, unikać należy natomiast kosmetyków wysuszających – mydeł, balsamów perfumowanych. Do czasu ustąpienia podrażnienia skóry zalecana jest ponadto rezygnacja z basenu, sauny czy gorących kąpieli.

Powróćmy do kwestii laserów stosowanych w zabiegach depilacji. Jak wybrać najlepszy laser?

Za optymalne dopasowanie lasera do fototypu skóry odpowiadać powinien specjalista w gabinecie medycyny estetycznej. Większość dostępnych w gabinetach laserów do depilacji wyróżnia się bardzo wybiórczym działaniem, a zatem dedykowana jest osobom z określonym fototypem skóry. Mowa o laserze diodowym, aleksandrytowym oraz neodymowo – yagowym.

Niewłaściwe dopasowanie lasera może spowodować małą skuteczność depilacji oraz większe ryzyko wystąpienia podrażnień i oparzeń skóry. Problem ten znika, gdy depilacja wykonywana jest laserem do depilacji najnowszej generacji, czyli Soprano Ice Platinum. Trudno o skuteczniejszą i bezpieczniejszą depilację.

Wyjątkowość tego lasera sprowadza się do połączenia technologii wszystkich wymienionych laserów w jednej platformie. Laser Soprano Ice Platinum emituje trzy wiązki światła o różnej długości fali, odpowiadając na potrzeby skóry o każdym fototypie. Dzięki temu możliwa jest depilacja włosków blond i rudych, a także bezpieczne wykonanie zabiegu u osób z jasną karnacją.

Powiedzmy jeszcze na koniec, co może pójść nie tak, czyli jakie są możliwe powikłania po zabiegu depilacji laserowej?

Depilacja laserowa jest zabiegiem bardzo bezpiecznym, a poważniejsze powikłania zdarzają się rzadko. Skóra po depilacji jest zazwyczaj podrażniona, ale objaw ten szybko samoistnie ustępuje. Ryzyko poparzenia skóry jest niewielkie i najczęściej wynika z nieprzestrzegania zaleceń przedzabiegowych, bądź wykonywania zabiegu przez osobę nie posiadającą odpowiednich kompetencji.

Podobnie jest z ryzykiem pojawienia się przebarwień lub odbarwień. Niedopuszczalne jest wykonanie zabiegu bez uprzedniej konsultacji z lekarzem – dermatolog powinien ocenić stan skóry i wykluczyć obecność ewentualnych przeciwwskazań do zabiegu. Ich przeoczenie może skutkować pojawieniem się zmian przebarwieniowych czy poparzeń.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

<
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

10 pomysłów na rozwój osobisty, gdy jesteś aktywną zawodowo mamą

Rozwój osobisty to – w najprostszym ujęciu, szereg działań, dzięki którym stajemy się lepsi w różnych obszarach życia: w pracy, jako rodzice czy jako przyjaciele. Dzięki temu poprawiamy swoje samopoczucie, dbamy o swój umysł i poszerzamy horyzonty. Pytanie tylko – jak znaleźć czas na taki rozwój na co dzień? Jak wyłuskać z przepełnionego dnia rozwojową chwilkę? Oto 10 podpowiedzi dla aktywnych zawodowo mam.
Mama z córką patrzą w ekran laptopa

1. Słuchaj podcastów

Jedną z największych zalet podcastów (poza tym, że wspierają, motywują, uczą, bawią itd.) jest wygoda, z jaką się ich słucha. Możesz dowiedzieć się czegoś nowego podczas sprzątania, możesz poczuć moc motywacji w trakcie spaceru z psem, możesz umilić sobie podcastem gotowanie, spacer
z malutkim dzieckiem albo pobyt na placu zabaw. Nic, tylko słuchać!

Na początek możesz sięgnąć po te pozycje!

2. Poszerz swoją wiedzę w zawodzie

Codziennie zrób jedną małą rzecz, dzięki której będziesz lepsza w tym, co robisz zawodowo. I naprawdę nieważne, co to jest. Jeśli jesteś ekspedientką – wejdź na grupę, na której można dowolnie zadawać ludziom pytania (np. „Pozamiatane. Ch**** pani domu po godzinach”) i napisz np.: „Sprzedaję w sklepie spożywczym. Napiszcie, czego najbardziej nie lubicie w zachowaniach ekspedientek, a co uwielbiacie. Pomóżcie mi być najlepszą ekspedientką w moim mieście”. Poczytaj o tendencjach płacowych w tym zawodzie. Przejrzyj kursy, które mogłyby pomóc ci wejść na stanowisko kierowniczki sklepu. Każdy i zawsze może się rozwijać.

3. Poszerz swoją wiedzę w zakresie pasji

Codziennie zrób jedną małą rzecz, aby udoskonalić swoje umiejętności związane z pasją. Jeśli na przykład lubisz szyć, każdego dnia na pierwszej przerwie w pracy włączaj sobie filmik na YouTube związany z szyciem. Nie musisz od razu ćwiczyć, po prostu poszerzaj horyzonty i wiedzę.

Przeczytaj także: Przekonania, które hamują Twój rozwój

4. Ucz się panować nad emocjami

Ktoś kiedyś powiedział, że posiadanie dzieci to najpiękniejsza, a zarazem najtrudniejsza przygoda życia. To prawda – z pewnością kochasz swoje pociechy, ale czasem też odczuwasz z ich powodu złość, irytację i frustrację. Dlatego też dzieci są idealnym „polem” do ćwiczeń kontroli emocji ;).

Zapoznaj się z technikami kontroli emocji oraz sposobami na błyskawiczną relaksację. Zacznij trenować – codziennie po troszku. Fajnie byłoby, gdyby ktoś kiedyś powiedział, że nie sposób wyprowadzić Cię z równowagi, prawda?

5. Zapisz się do kilku grup na Facebooku

Z pewnością ten krok masz już za sobą. Ale dla odmiany zapisz się do grup nowych. Jeśli uważasz, że nie umiesz gotować – może właśnie gotowanie? Uważasz, że masz kiepską rękę do roślin? Zapisz się do grupy początkujących miłośników kwiatów doniczkowych. Od dawna nie czytałaś, bo nie masz szczęścia do wciągających pozycji? Zapisz się go grupy książkowej.

6. Zmień jedną rzecz, która ci przeszkadza

Zapewne nie lubisz pewnych swoich cech czy zachowań. Może więc zadziałaj w tym obszarze? Nie rzucaj się na głęboką wodę – na początek jedna rzecz. Może być to rzucenie palenia, zrezygnowanie z codziennej, wieczornej lampki wina czy zastąpienie słodkiego croissanta dużym jabłkiem. A może popracuj nad ograniczeniem przeklinania albo przestań ciągle wiązać włosy w kucyk?

Przeczytaj także: Jak zbudować pewność siebie – tylko 7 kroków

7. Ćwicz pamięć przy pomocy aplikacji

Zła wiadomość jest taka, że jeśli masz więcej niż 30 lat, to twoja pamięć stopniowo będzie się pogarszała. Dobra informacja to ta, że możesz temu zaradzić. Od dziś zacznij ćwiczyć pamięć i logiczne myślenie przy pomocy specjalnych aplikacji. Zamiast marnować czas, czekając w kolejce w przychodni albo u dentysty – ćwicz!

8. Czytaj

Podobno „kto czyta, żyje podwójnie”. Trudno o czynność bardziej rozwojową niż właśnie czytanie. Oczywiście nie musisz sięgać tylko po lektury dotyczące samorozwoju.

Oto kilka godnych uwagi pozycji!

9. Spotykaj się z interesującymi ludźmi

Czy masz czasem tak, że poznajesz kogoś interesującego – np. jakąś mamę na placu zabaw, czujesz, że fajnie Wam się rozmawia, ale ostatecznie nie prosisz o numer telefonu, bo Ci głupio? Zmień to! Pozbądź się takich zahamowań i zacznij otaczać się wartościowymi ludźmi. Oni także – w przeciwieństwie do wampirów energetycznych, pozytywnie wpłyną na twój rozwój!

Przeczytaj także: Rozwój kariery, czyli w jakie kompetencje inwestować?

10. Wstawaj wcześnie

Wczesne wstawanie i wczesne chodzenie spać nie wpłynie na twój rozwój osobisty. Z całą pewnością sprawi jednak, że zaczniesz mieć siły i ochotę na wszystko, co zostało wymienione wyżej. Nie wierzysz? Przez tydzień kładź się spać o 21 – efekty przerosną Twoje najśmielsze oczekiwania.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama, żona, psycholog i redaktor. Spełniona zawodowo dzięki miłości do pisania, szczęśliwa prywatnie dzięki mężowi i dwóm cudownym synom. W krótkim czasie "tylko dla siebie” czyta, szyje… albo znowu pisze.

Jak wspierać dziecko wracające do szkoły po przerwie i okresie nauki zdalnej?

Lada moment szkolne korytarze znowu będą pełne gwaru i dziecięcych rozmów. Dzieci mają wrócić do szkół i ... no właśnie, co je czeka w murach szkoły po powrocie? Sprawdziany, kartkówki, sprawdzanie zeszytów, wiedzy, czy radość, że mogą spotkać swoich rówieśników i wymienić się doświadczeniami ostatnich miesięcy? Co jest dla nich teraz najważniejsze? Jak myślisz?
dziewczynka z tornistrem na plecach wychodzi do szkoły

Jak wspierać dzieci wracające do szkoły po okresie nauki zdalnej?

To pytanie, które same sobie zadałyśmy. I na które każda z nas w zespole znalazła własną odpowiedź i kierunek. Może nasze rozwiązania pomogą również Twojemu dziecku w powrocie do szkoły, po długiej przerwie związanej z pandemią i nauką zdalną. Ale chętnie skorzystamy też z Twoich podpowiedzi, jak wspierać dziecko wracające do szkoły po długiej przerwie.

W wielu szkołach nauczyciele już dzisiaj zapowiedzieli uczniom, że będą sprawdzać jak pracowali podczas nauki zdalnej. Mają być sprawdziany, kartkówki, ocenianie zeszytów. Czy to właśnie dzisiaj jest naszym dzieciom najbardziej potrzebne?

Obejrzyj Video: Jak wspierać dzieci w nauce?

Nie do końca mamy wpływ na to, co postanowią nauczyciele, jakie zdanie i podejście będzie miała dyrekcja szkoły czy nasi rządzący, ale na jedno ten wpływ mamy. Na to jak przygotujemy nasze dzieci na powrót do szkół, bo dla wielu z nich nie sama nauka i wiedza będzie wyzwaniem, ale spotkanie swoich rówieśników po tak długiej przerwie. Niektórzy przecież, nie liczyli już nawet na powrót w mury tej konkretnej szkoły – patrz, ósmoklasiści.

Jak wspierać dziecko wracające do szkoły po długiej przerwie?

Poznaj nasze podpowiedzi, przeczytaj czym my kierujemy się w rozmowie z naszymi dziećmi i daj znać jak Ty to robisz. Niech powstanie taki mały poradnik rodzica dziecka wracającego po przerwie do szkoły i nauki stacjonarnej.

  • Ważna jest rozmowa i poznanie odczuć dziecka, zaakceptowanie ich, ale też zapytanie: co o tym myślisz? czego się boisz? Co cię stresuje? Może jesteśmy w stanie jakoś pomóc. Wiem, że oceny nie są najważniejsze i że ten rok nie musi być z paskiem.
  • Można umówić się z innymi rodzicami, żeby dzieci miały szansę się spotkać przed szkołą, zanim wrócą i trochę się oswoić z powrotem do normalności.
  • Przez pierwsze dni odbierać lub odprowadzać do szkoły, żeby czuło się pewniej (oczywiście jeśli się zgodzą :)).
  • Fajne działają rytuały, np. raz w tygodniu spędzamy fajnie czas i po szkole idziemy pograć w piłkę, zjeść razem lody itp.
  • Warto też zainteresować się tym, co się będzie działo w tym czasie w szkole, pytać dzieci czego się dziś nauczyły, co usłyszały od Pani itp. Żeby mieć świadomość, jak to wygląda.

Przeczytaj także: 10 książek, które będą wspierać edukację naszych dzieci

  • Generalnie zainteresowanie i przestrzeń na uczucia to już więcej niż luksus.
  • Powtarzać tyle razy ile trzeba, że oceny nie są najważniejsze.
  • Jak nauczyciele oszaleli i zapowiedzieli 5 sprawdzianów po powrocie to pozwolić nie pisać jakiegoś sprawdzianu (jeśli interwencja w szkole nic nie dała).
  • Zrobić 1 dzień wagarów jeśli jest taka potrzeba. 🙂
  • Nie kazać uzupełniać zeszytów z całego roku i nie wymagać dobrych ocen.
  • Dać coś – np. jakiś mały słodycz – dziecku, żeby podzieliło się z koleżankami / kolegami w szkole.
  • Odliczać dni do wakacji możemy odznaczać w kalendarzu. 🙂
  • Zaplanować wakacje.
  • Tulenie się przez co najmniej 15 minut po powrocie. To wycisza i uspokaja.
  • Zielone kółka czy tam kwadraciki nie są najważniejsze. Po prostu ważne jest to żeby jak najwięcej czerpali ze spotkań w szkole.
  • Pytać czy dziecko rozmawiało z kimś na jakiś super interesujący temat, co zbroiło na przerwie. 🙂 Co było najfajniejsze w danym dniu, a co było najtrudniejsze. A jak nie potrafi powiedzieć, to też jest ok.
  • Pytać z czego jest dumne.
  • Rekompensatą za cały tydzień szkoły może być fajny weekend, czas sam na sam dziecka z rodzicem, tak by miało 100% uwagi, wspólny rodzinny seans filmowy wieczorem.
  • Śniadanie do szkoły z tym co lubi. Takie „jedzenie na pocieszenie”. To oczywiście nie oznacza chipsów i batonów, to może być ulubiona kanapka, warzywko, sałatka owocowa itp.
  • Piknik przed powrotem do szkoły, zorganizowany wspólnie przez rodziców i wychowawcę, aby dzieci na nowo się poznały czy zobaczyły.
  • Przypominanie, że został tylko miesiąc.
  • Wieczorem przed snem opowiedzieć czego może się spodziewać następnego dnia, co może je spotkać w szkole, jak ten dzień będzie wyglądał. Podkreślić, że nie tylko ono będzie zagubione, wyrazić zrozumienie dla jego obaw (o ile one oczywiście występują) i pozytywnie nastawić. 🙂

Przeczytaj także: 11 sposobów jak uczyć się łatwiej i efektywniej

A Ty jak wspierasz swoje dziecko w powrocie do szkoły? Koniecznie daj znać!

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.

Polecane artykuły

oferty
pracy
Sprawdź pełną listę
baza
pracodawców
Pracodawca przyjazny rodzicom
Reklama
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×