ZAINSPIRUJ SIĘ
#NieCzekam107lat
Według raportu „Global Gender Gap Report 2020”, który został opublikowany przez Światowe Forum Ekonomiczne, Polska uplasowała się na 40. miejscu wśród 153 badanych państw, z którego, że czas potrzebny na osiągnięcie równości płci wynosi, zarówno dla Polski jak i krajów Europy Wschodniej, aż 107 lat!
W związku z tymi danymi powstała akcja #nieczekam107lat. Podpisały się pod nią takie gwiazdy jak: Borys Szyc, Ewa Chodakowska, Kasia Mecinski, Lara Gessler, Margaret, Mateusz Damięcki, Michalina Grzesiak oraz Odeta Moro. Jako Ambasadorzy akcji społecznej, zwracają uwagę na problem nierówności płci. Akcja ma na celu budowanie świadomości problemu nierównych szans pomiędzy kobietami i mężczyznami. Dotyczy on zarówno sfery życia zawodowego jak i prywatnego.
Zobacz spot promujący akcję!
Organizatorzy akcji wyróżniają aż 8 nierówności, którym przypisują jednego Ambasadora. W ten sposób Borys Szyc stał się ambasadorem nierówności w rodzicielstwie. Margaret – w zarobkach. Ewa Chodakowska – w przywództwie. Mateusz Damięcki – w obowiązkach domowych. Lara Gessler – w nierównościach w dostępie do ochrony zdrowia. Michalina Grzesiak – w seksie, Kasia Mecinski – w dostępie do technologii i Odeta Moro – w pracy.
Możemy żyć w lepszym świecie
Marta Samsonov, współwłaścicielka i dyrektorka zarządzająca Must Be Loud, zwraca uwagę, że nierówności, w których aktualnie żyjemy, sprawiają że nasz świat jest gorszy.
Zmiana jest konieczna, ale żeby się dokonała nie możemy skupiać się tylko na mówieniu o niej. Stąd gwiazdy, które zaprosiliśmy do projektu, nie tylko zwracają uwagę na problem, ale też namawiają do zmiany, pokazując, jak oni wprowadzili zmiany w swoim domu. Dlatego działajmy, nie tylko gadajmy – komentuje Marta.
Aleksandra Karasińska, redaktor prowadząca Forbes Women, jasno określa:
zniechęcanie młodych dziewcząt do kariery w STEM (z ang.- science, technology, engineering, mathematics) uprzedzenia przy rekrutacji, a wreszcie kara za macierzyństwo, czyli pay gap i szklany sufit, to zjawiska, które nie tylko utrudniają realizowanie się na polu zawodowym, ale czasem skutkują nawet wykluczeniem z rynku pracy. Nowocześni pracodawcy to tacy, którzy nadążają nie tylko za postępem technologicznym, ale i za zmianami społecznymi i pokoleniowymi.
Akcja #NieCzekam107lat
Akcję społeczną możemy odnaleźć w mediach internetowych oraz social mediach Ringier Axel Springer Polska (Newsweek, Auto Świat, Przegląd Sportowy Forbes Women, Fakt Dobre Chwile). W internecie i radiu (ESKA, Złote Przeboje, Pogoda, RMF Classic, RMF FM, Rock Radio). Akcja prowadzona jest również w wydaniach drukowanych magazynów kobiecych takich jak Elle czy Claudia. Promocję akcji w mediach społecznościowych prowadzą partnerzy inicjatywy oraz Ambasadorzy. Zaplanowane są także działania poza siecią – plakatowanie miast.
Kto odpowiada za akcję?
Projekt inaugurują Ofeminin.pl, Forbes Women oraz UN Global Compact.
Partnerzy merytoryczni akcji #nieczekam107lat i ich eksperci: UN Global Compact (partnerstwo strategiczne). Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, Fundacja Kosmos dla dziewczynek, ASHOKA oraz Sexed.pl stanowią niezwykłe wsparcie i moc akcji.
Must Be Loud oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska odpowiadają za pomysł i realizację kampanii, 2koma7 – wsparcie realizacyjne. Ponadto współpraca z TIK TOK i realizacja: Radwan&Hunter.
Zobacz spot promujący akcję!
Zdjęcie główne: Canva
Grafiki w środku artkułu: Ofeminin
Źródło: materiały prasowe Ofeminin