Czego szukasz

Nie musisz mieć sklepu, by sprzedawać. Poznaj skuteczne narzędzia do sprzedaży produktów cyfrowych

Podczas urlopu macierzyńskiego lub wychowawczego przyszło ci do głowy wiele pomysłów na produkty cyfrowe: e-booki, grafiki, tutoriale. Każdy z nich chowasz do szuflady, bo nie masz czasu ani środków na zakładanie sklepu internetowego? Nie rezygnuj ze swoich planów – sprzedaż możesz rozpocząć praktycznie od zaraz! Poznaj narzędzia, które możesz wykorzystać zamiast tradycyjnego sklepu internetowego.

Skuteczne narzędzia sprzedaży

Nie tylko sklep internetowy – jakie inne narzędzia możesz wykorzystać do sprzedaży swoich produktów?

W Polsce działa obecnie ponad 50 tysięcy sklepów internetowych (dane z września 2021). Obawiasz się, że Twój biznes w obliczu tak dużej konkurencji może być niewidoczny dla potencjalnych odbiorców? Zamiast robić to, co inni, znajdź własną ścieżkę. Zakładanie i promowanie własnego sklepu wymaga pieniędzy, czasu i dużego wysiłku – a nie zawsze jest to konieczne.

Jakie inne kanały warto wykorzystać do sprzedaży produktów przez Internet? Odpowiedź brzmi: to zależy… gdzie są Twoi klienci. Czy lubią czytać Twoje posty na Facebooku, uczestniczyć w Twoich „lajwach” na Instagramie, a może oglądać nagrywane przez Ciebie filmy na YouTubie? Wszystkie media społecznościowe, w których jesteś (lub zamierzasz być) obecna, warto potraktować nie tylko jako środek do budowania swojej marki osobistej, ale również jako narzędzia sprzedażowe.

Jak to zrobić? Zacznij od zebrania wokół siebie zaangażowanej społeczności. Będziesz wówczas bardziej wiarygodna niż osoby, które są dopiero na początku swojej przygody z social mediami. Nie jest tajemnicą, że wszyscy chętniej kupujemy od osób, które znamy i lubimy – działa to również w przypadku biznesów internetowych.

Dlaczego warto postawić na sprzedaż produktów cyfrowych?

Zastanawiasz się, co tak właściwie mogłabyś zaoferować swoim odbiorcom? To nie muszą być produkty fizyczne. Kupowanie towaru i materiałów, magazynowanie i transport mogą być dla wielu osób zbyt kosztowne na początek. Pomyśl o tym, co już masz: swojej wiedzy i doświadczeniu, którymi możesz dzielić się z innymi.

Produkty cyfrowe: e-booki, tutoriale, planery, grafiki możesz przygotować samodzielnie, a do ich sprzedaży nie potrzebujesz zaawansowanych narzędzi. Inwestujesz tylko swój czas. A sprzedawane produkty będą przynosiły Ci pieniądze przez długi czas, stając się dla Ciebie źródłem dochodu pasywnego.

Czy sprzedaż produktów cyfrowych możesz zacząć od zera? Tak, choć zdecydowanie lepiej jest w pierwszej kolejności zająć się budowaniem bazy potencjalnych klientów. Warto wykorzystać do tego media społecznościowe. Twoi fani na Facebooku czy followersi na Instagramie to doskonali odbiorcy: znają Cię i lubią, są przekonani o Twojej wiarygodności i wierzą w Twoje kompetencje. Jeśli właściwie to rozegrasz, mogą nie tylko stać się Twoimi klientami, ale również pomogą Ci zwiększyć zasięg Twojej oferty.

Używasz Messengera w życiu prywatnym? Odkryj nowe możliwości komunikatora i wykorzystaj go do sprzedaży!

Wiesz już, że zarówno Instagram, jak i YouTube czy Facebook mogą być twoimi narzędziami sprzedaży, ale zastanawiasz się, jak to rozwiązać w praktyce? W jaki sposób Twoi klienci będą mogli dokonać zakupu? Z pomocą przychodzi tu GIZMI – platforma, na którą możesz dodawać swoje produkty cyfrowe, tak jak w zwykłym sklepie internetowym. Różnica polega na tym, że wygenerowane automatycznie linki sprzedażowe przekierowują klienta do rozmowy w Messengerze. W ten sposób można przeprowadzić wszystkie etapy zakupu: klient może zapłacić za pomocą płatności online, a następnie pobrać produkt cyfrowy.

Linki kierujące do sprzedaży produktów możesz dodać w dowolnym miejscu: na swoim kanale na YouTubie, w postach na Facebooku i Instagramie czy w stories. Rozwiązanie GIZMI nie zawsze musi zastępować sklep internetowy. Może być także jego uzupełnieniem – za pomocą Messengera będzie Ci łatwiej dotrzeć do klientów korzystających wyłącznie ze smartfonów. GIZMI warto wykorzystać nie tylko jako narzędzie sprzedażowe, ale również marketingowe. Dzięki platformie możesz m.in. wysyłać wiadomości do klientów, którzy wcześniej robili u Ciebie zakupy.

Chcesz poznać więcej funkcjonalności platformy chat-commerce GIZMI? Sprawdź je tutaj: https://gizmi.io/pl/

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie