Czego szukasz

Nauka języków to rozwojowy biznes. Dołącz do nas!

Francuski wcale nie jest trudny, a nauka języków to rozwojowy biznes – mówi Małgorzata Wróblewska, współwłaścicielka marki Les Petits Francais. Firma rozszerzyła swoją ofertę o język hiszpański i poszukuje mam do współpracy. Czy to dobry pomysł na biznes? – Agata i Anna, mamy, które od kilku lat współpracują z Małymi Francuzami nie mają wątpliwości, że tak.

  • Franczyzadlamamy.pl - 16/09/2015

Pani Małgorzato – jak zaczęła się Pani współpraca z marką Les Petits Francais?

Na pytania odpowiada współwłaścicielka Szkoły Języka Francuskiego i Hiszpańskiego dla Dzieci LES PETITS FRANCAIS, pani Małgorzata Wróblewska, doświadczona lektorka i mama 9-letniego Michała i 7-letniej Uleńki.

Moja wspólniczka w Centrum Języka Francuskiego LA PETITE FRANCE, Agata Szumska, jest jednocześnie autorką metody LES PETITS FRANCAIS. Siłą rzeczy zatem kibicowałam temu projektowi od samego początku. Widziałam też, jak szkoła LES PETITS FRANCAIS rośnie razem ze swoimi pierwszymi małymi uczniami, którzy teraz już są w szkole podstawowej i oczywiście kontynuują z powodzeniem naukę. W tym roku Agata zaprosiła mnie do bliższej współpracy przy dalszym rozwoju sieci szkół LES PETITS FRANCAIS. Jest to dla mnie ogromny zaszczyt ale i ekscytująca przygoda, w którą wyruszyłam z największą przyjemnością, wiem bowiem jak wielki potencjał ma w sobie nasza metoda, z jak wielką skutecznością i przyjemnością uczą się z nią dzieci. I jak pomaga w zwalczaniu stereotypów o tym, że francuski jest trudny. Rodzice widząc jak dobrze dzieci bawią się z Minią i Yaroslavem, jak szybko uczą się piosenek i używają zwrotów z tychże do tego by mówić o swoich potrzebach, preferencjach czy uczuciach, przekonują się, że nauka może być prawdziwą zabawą a jednocześnie dawać niesamowite efekty. Przekonują się do francuskiego !

Co zadecydowało o tym, że dołączyła Pani do Małych Francuzów?

Bez wątpienia moje najgłębsze przekonanie o tym, że to jest świetna metoda nauczania, a jednocześnie coraz bardziej obiecujący biznes. Uczenie języków coraz młodszych dzieci to będzie niedługo ogólnie przyjęta oczywistość. Nie ma od tej tendencji odwrotu.

Od niedawna Les Petis Francais mają w ofercie też lekcje języka hiszpańskiego, skąd taki pomysł?

Poszerzyliśmy ofertę, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom przedszkoli i rodziców, którzy chcą mieć wybór. Język hiszpański jest w tej chwili bardzo popularny. A ponieważ należy do rodziny języków romańskich, kiedy zaczęliśmy się zastanawiać nad wprowadzeniem drugiego języka, wybór nie był trudny…

Czy nauka hiszpańskiego jest prowadzona tą samą metodą?

Tak, oczywiście. Wszystkie piosenki, scenariusze i materiały dydaktyczne są przetłumaczone na hiszpański. Minia i Yaroslav śpiewają i bawią się z dziećmi po hiszpańsku – i muszę przyznać, że brzmi to świetnie !

Cały czas szukają Państwo kolejnych osób, które chciałyby prowadzić swoją własną szkołę albo po prostu uczyć języka pod szyldem Les Petis Francais. Jaka powinna być mama – idealna kandydatka na franczyzobiorcę?

Powinna kochać te dwa języki i dzieci tak jak my (śmiech), a poważnie – wystarczy, by chciała robić świetną szkołę najlepszą metodą autorską do nauczania dzieci. Tylko tyle i aż tyle.

W jakich lokalizacjach szukają Państwo mam do współpracy?

Szukamy chętnych do współpracy w całej Polsce i za granicą.

Dzięki naszej współpracy do Państwa franczyzobiorców dołączyło kilka mam. Jak sobie radzą?

To prawda, dołączyło do nas kilka energicznych i zdecydowanych mam i radzą sobie naprawdę dobrze !

Z kim powinny skontaktować się mamy, które chcą dołączyć do Państwa partnerów?

Zapraszamy do kontaktu mailowego [email protected] lub [email protected] oraz telefonicznego 691 373 896.

Agata i Anna, mamy które współpracują z marką Les Petits Francais 🙂 mówią tak:

Kiedy kończył mi się urlop macierzyński po urodzeniu pierwszego dziecka, zastanawiałam się co zrobić? Wiedziałam, że chcę się rozwijać zawodowo (uwielbiam uczyć), ale najważniejsza jest, była i będzie nasza Rodzina. Powrót do „zwykłej” pracy to dodatkowo znikoma korzyść finansowa (ponieważ większość pieniędzy, które mogłabym zarobić, musiałabym oddać opiekunce). Chciałam więc założyć własną działalność, ale bardzo się obawiałam. Przyjęłam taktykę: co ma być to będzie. Wysłałam CV i na drugi dzień zadzwoniła Agata Szumska. Ona przekonała mnie w mig, że warto spróbować, a przede wszystkim metoda nauczania języka francuskiego, którą stworzyła wydała mi się być GENIALNA i taka też jest:) Zaczęłam działać, dostałam dotację z Urzędu Pracy i wystartowałam. I tak już dwa lata jestem z Małymi Francuzami. Dodam, że w międzyczasie urodziłam drugie Dziecko 🙂 i mam nadzieję, nieostatnie. Obecnie zastanawiam się nad rozszerzeniem oferty o język hiszpański. 

Bardzo ważne jest to, że to ja ustalam swój plan dnia. Jestem zależna od siebie. Nie mam szefa, który denerwuje się np. tym, że moje dziecko jest chore. Zarabiam tyle, ile chcę to znaczy tyle, ile czasu zdecyduję poświęcić na pracę.

Agata Ekes-Horyd z Gdańska, mama dwójki cudownych dzieci w wieku 3 lata i 1 rok współpracuje z Małymi Francuzami od 2 lat.

Ktoś mógłby powiedzieć: po co kupować franczyzę, potem płacić jeszcze procent od przychodu, skoro można samemu układać lekcje i je prowadzić. Oczywiście, że można, ale czy jakikolwiek lektor nagrał płytę z piosenkami i oferuje rodzicom materiały z zajęć? Wcześniej prowadziłam korepetycje, uczyłam także dzieci w wieku przedszkolnym i ogromną ilość czasu przeznaczałam na przygotowanie zajęć. W przypadku franczyzy lektor otrzymuje gotowe scenariusze zajęć i materiały. Oczywiście musi się przygotować do zajęć, ale zajmie mu to chwilę, a nie godzinę czy dwie.

Zajęcia Les Petits Francais to pewien standard. Nadal wiele zależy od lektora, od jego osobowości, dlatego moje zajęcia różnią się nieco od zajęć koleżanki z Gdańska. Niemniej jednak jakość zajęć jest zawsze wysoka, gdyż realizujemy przemyślany metodycznie program, a nie zlepek przypadkowych ćwiczeń. To utwierdza rodziców w przekonaniu, że warto zapisać dziecko na zajęcia.

Jako franczyzobiorczynie uczestniczymy w szkoleniach, które mają przygotowywać nas do prowadzenia zajęć. Otrzymujemy także wsparcie administracyjno-marketingowe: otrzymujemy wzory umów z przedszkolami, lektorami.

I bardzo ważne: tworzymy  grupę w ramach której wymieniamy doświadczenia. Każdej z nas może przydarzyć się jakaś problematyczna sytuacja, czy to z dzieckiem na zajęciach, czy to z jego rodzicem, czy z dyrekcją przedszkola. Wtedy taka wymiana doświadczenia jest na wagę złota.

Anna Koper z Bydgoszczy, mama 4 i pół letniej Gabrysi współpracuje z Małymi Francuzami od 3 lat.

Zainteresował Cię ten pomysł? Działaj!

Przeczytaj jakie wymagania należy spełnić aby dołączyć do Les Petits Francais, czy trzeba mieć własny lokal i ile można zarobić, albo skontatuj się bezpośrednio z właścicielkami marki: [email protected]
lub [email protected] . Telefon 691 373 896.

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail