Czego szukasz

Na czym polega usprawnianie usług i wsparcie IT? Warsztat dla Mam w IT w Poznaniu

Ania Chruściel, Service Desk Analyst w GSK, w czasie spotkania #MamoPracuj w IT w Poznaniu (6 kwietnia) opowiadała, że jej praca to rozwiązywanie problemów technicznych tysięcy pracowników firmy GSK. Jeśli chciałabyś dowiedzieć się więcej o tym, jak wygląda praca w dziale Service Desk GSK BSC, jakie techniki pomagają usprawniać procesy i co wspólnego mają z wychowywaniem dzieci, ten warsztat jest dla Ciebie! Weź udział w drugim warsztacie dla Mam w IT. Już 26 kwietnia br. Zapisy już trwają >

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 21/04/2017
Mamy pracują w trakcie warsztatów IT

Temat drugiego warsztatu: „Jak usprawniać usługi, aby korzystanie z nich było dziecinne łatwe”  

W trakcie warszatu będziesz miała okazję poznać na czym polega praca działu Service Desk w GSK BSC; jak można podchodzić do rozwiązywania problemów i czym różni się działalność Service Desk od znanej infolinii?

Czy korzystałaś kiedyś z infolinii? Czy zastanawiałaś się kto decyduje o tym jak zostaniesz obsłużona? Jak sprawić aby każdy klient, również Ty, otrzymał jak najlepszą pomoc w możliwie najkrótszym czasie? Czy kontakt telefoniczny to zawsze najbardziej efektywne rozwiązanie?

Serdecznie zapraszamy na warsztat o tym jak usprawniać usługi tak, aby korzystanie z nich było dziecinnie proste, a użytkownicy mogli sami pomóc sobie w razie kłopotów.

Informacje o warsztatach:

Data: 26 kwietnia 2017 r. 

Czas trwania: 16:00 – 18:30

Miejsce: siedziba GSK, ul. Kolorowa 6, Poznań

Warsztaty są bezpłatne. Obowiązuje wcześniejsza rejestracja. Dysponujemy ograniczoną liczbą miejsc.

Program Warsztatów

  • Samo życie, czyli co robi zespół Service Desk w GSK BSC? I czym różni się od zwykłej infolinii?
  • Studium przypadku: jak usprawnić działanie usługi? Podawać rozwiązanie, czy uczyć samodzielnośći? Jak korzystać z japońskiej metody zarządzania gemba kaizen  i czym ona jest?
  • Jak trwoga to do… Service Desk’u, czyli zadania w grupach oparte na realnych przykładach pracy w GSK
  • Podsumowanie: jakie kompetencje są kluczowe, aby pracować w zespole Service Desk GSK?
  • Czas na zadawanie pytań i odpowiedzi

Program spotkania przygotowali dla Was eksperci Service Desk GSK BSC i osobiście poprowadzą zajęcia.

Zespół Service Desk (Pierwszej Linii Wsparcia) jest odpowiedzialny za zapewnienie wsparcia dla pracowników GSK w obszarach IT oraz Finansów. Zespół zajmuje się definiowaniem tej usługi, zarządzaniem kontraktami z firmami, które ją dostarczają, oraz jej nieustannym usprawnianiem.

 Jak wziąć udział?

Jeśli już wiesz, że chcesz wziąć udział, zapisz się już dziś! Liczba miejsc ograniczona.

Bilety są dostępne pod tym linkiem >>>

Na warsztaty zapraszamy wyjątkowo bez dzieci, aby w pełni skoncentrować się na nauce.

Kto za tym stoi?

W GSK IT tworzymy środowisko wybITnych ekspertów IT, którzy na co dzień dostarczają globalne serwisy dla wszystkich oddziałów GSK. Jako część międzynarodowego koncernu farmaceutycznego, pracujemy w zróżnicowanej kulturowo, geograficznie i językowo społeczności, wspierając około 100 000 pracowników i ponad 20 000 systemów w całej firmie. Aktualnie w Poznaniu zatrudniamy ponad 500 wysoko wykwalifikowanych specjalistów.

Zdjęcia: własność GSK IT, pierwsze warsztaty w ramach projektu #MamoPracuj w IT >

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Analityk ds. jakości. Kim jest? Jaką pełni rolę? Jakie są cechy idealnego testera?

Jakie cechy charakteru są potrzebne, aby być dobrym testerem? Co jest kluczowe w pełnieniu roli QA’a, czyli analityka ds. jakości? Na nasze trudne pytanie odpowiada Lidia Borkowska-Podobińska, QA w dziale IT Nationale-Nederlanden. A już 22 lutego zapraszamy na spotkanie #MamoPracujwIT w Warszawie.
  • Agnieszka Kaczanowska - 14/02/2018
Lidia Borkowska-Podobińska, QA w dziale IT Nationale-Nederlanden

Lidko, analityk ds. jakości (z ang. Quality Assurance) to kto? Czym się zajmuje?

Stanowisko analityka ds. jakości IT  jest definiowane w każdej firmie inaczej. W Nationale Nederlanden to głównie tester, który sprawdza poprawność działania dostarczonego oprogramowania. Jego zadaniem jest weryfikacja czy przygotowany soft (czyt: oprogramowanie) działa zgodnie z wymaganiami użytkowników biznesowych, ergonomii rozwiązania czy wspieraniem odbiorców końcowych. Wszystkie prace trzeba wykonać zanim soft zostanie udostępniony produkcyjnie, czyli zanim stanie się narzędziem codziennej pracy dla naszych pracowników i Klientów. W naszym zespole QA są również testerzy automatyczni, którzy przygotowują programy wykonujące specyficzne rodzaje testów, takie jak testy regresji (wpływ zmiany na działające procesy), wydajności czy skomplikowanych przeliczeń.

Dziękuję! A jaka wiedza i jakie umiejętność są potrzebne, aby być QA-em?

Praca analityka wymaga przede wszystkim umiejętności współpracy, czy mówiąc szerzej zdolności interpersonalnych. Każdego dnia współpracuję z szeregiem osób z większości obszarów naszej firmy. Poza pozostałymi zespołami IT jak analitycy, scrum masterzy, programiści czy administratorzy systemów, są to też użytkownicy z większości jednostek biznesowych: Project Managerowie, ale i właściciele biznesowi wdrażanych zmian.

Cały sekret polega na tym, aby umieć efektywnie działać współpracując zarówno z osobami, które rozumieją jak wygląda proces wytwarzania oprogramowania, jak i wtedy, gdy pracujemy z tymi, którzy widzą tylko jego końcowy efekt. Bo dla nich nomenklatura, którą posługujemy się w IT, jest szeregiem podejrzanych skrótów 🙂

W mojej pracy, poza samym testowaniem odpowiadam też za przygotowanie strategii testów. Dlatego muszę znać i rozumieć sam proces testowy, jak i uczyć się sposobu działania aplikacji na poziomie, który pozwoli mi na przeprowadzenie skutecznych testów.

Czy znasz wiele kobiet QA? Skończyłaś studia techniczne, czy na Twoim roku było wiele kobiet ?

Gdy studiowałam na wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej, na moim roku było w sumie 5 kobiet. Nie wiem, jak wygląda to obecnie, ale wtedy byłyśmy zdecydowanie w mniejszości. Natomiast już w naszym NN QA mamy więcej kobiet niż mężczyzn ;-).

A możesz opowiedzieć jakie są cechy idealnego testera?

Dobrym testerem będzie osoba, która lubi uczyć się nowy rzeczy. To jest element obowiązkowy. Do tego dołożyć trzeba dokładność i umiejętność wyciągania wniosków. Wspominałam wcześniej o zdolnościach interpersonalnych, do których dołożyłabym jeszcze umiejętność planowania i samodyscyplinę. I na koniec jeszcze, cierpliwość. Tak, cierpliwości u testera nigdy za wiele!

Lidko, wcześniej pracowałaś w dziale biznesowym Nationale-Nederlanden, a później zdecydowałaś, że potrzebna Ci zmiana i aplikowałaś do działu IT. Czy miałaś wcześniej wiedzę w zakresie IT, testowania, odpowiednie kursy?

Rozpoczynając pracę w IT miałam wiedzę biznesową na temat aplikacji, z którymi pracowałam i wiedziałam teoretycznie, jak wygląda odbiór oprogramowania. Wcześniej opiniowałam dokumentację analityczną, ale nigdy wcześniej nie testowałam oprogramowania.

Na początku najbardziej brakowało mi wiedzy na temat samej metodyki przeprowadzania testów. Po tygodniu pracy w IT, uczestniczyłam w szkoleniu ISTQB Poziom Podstawowy (Foundation Level), dzięki któremu byłam już certyfikowanym testerem. Jednak i tak najważniejsza była nauka przez wykonywanie konkretnych zadań. Żeby nauczyć się w praktyce jak poruszać się w świecie testów, trzeba po prostu zacząć to robić.

Czy egzamin ISTQB jest trudny?

Tak, dla mnie był to trudny egzamin. W szkoleniu uczestniczyłam nie mając jeszcze praktycznego doświadczenia w zakresie testów. Większość pojęć była dla mnie zupełnie nowa. Egzamin odbywał się w trzecim dniu szkolenia, więc można powiedzieć, że zdawałam go z marszu.

Poza testowaniem w IT otworzyły się przed Tobą także inne możliwości. Czy możesz opowiedzieć o tym coś więcej?

Rzeczywiście, praca w IT w NN nie pozwala się znudzić. Jako p.o. IT Project Managera zarządzałam wdrożeniami projektów od strony technicznej. Pracując w roli analityka systemowego przez rok odpowiadałam za budowanie rozwiązań funkcjonalnych i ich dokumentowanie.

Kolejnym Twoim krokiem było zdobycie certyfikatu dla testerów zwinnych. Możesz opowiedzieć co to za certyfikat, dlaczego warto rozwijać się w obszarze metodyk zwinnych?

Zgłębienie tematyki metodyk zwinnych było dla mnie naturalnym kolejnym krokiem, zwłaszcza, że są one teraz popularną metodologią wytwarzania oprogramowania. Dodatkowo, gdy dowiedziałam się, że w ramach kolejnego zadania mam pracować z zespołem projektowym w metodzie SCRUM, zależało mi na tym, aby zdobyć wiedzę z zakresu zwinnego testowania.

Do egzaminu ISTQB Tester Zwinny (Agile Tester) przygotowywałam się sama, ucząc się z książek. Teraz przede mną kolejny krok – za chwilę będę uczyć się jednego z języków programowana, który wykorzystywany jest do budowania narzędzi do automatyzacji testów.

Świetnie! A Twoim zdaniem, jeśli ktoś interesuje się testowaniem i rozwija w tym kierunku, to co powinien czytać? Gdzie zaglądać po nowości, wiedzę, aby być na bieżąco?

Dziś ze względu na szybkość zmian w branży IT najlepszym źródłem jest internet. Można tam znaleźć wszystko, od podstaw teoretycznych i stron poświęconych różnym metodom realizacji testów po tematyczne blogi, które stanowią dobre źródło nowinek czy inspiracji.

A już na sam koniec, wiem, że Twoim hobby są podróże. Da się je pogodzić z pracą na etat? Gdzie planujesz swoją kolejną podróż?

Oczywiście, że się da :), bo dbam o work life balance. Co będzie pewnie zaskakujące dla tych, którzy mnie znają, na ten moment z moich planów wyjazdowych na ten rok pewny jest tylko jeden – wyjazd ze świetną grupą dziewczyn na tydzień do Dębek. Na dłuższy rodzinny urlop planuję pojechać do Włoch, w okolice jeziora Garda, a może też na Sardynię…

Moją miłością od pierwszego wyjazdu zagranicznego niezmiennie pozostaje Grecja i mam nadzieje, że uda mi się odwiedzić ją w tym roku chociażby na weekend.

Ale cudowne plany!

A już 22 lutego zapraszamy wspólnie z Nationale-Nederlanden na spotkanie #MamoPracujwIT w Warszawie! Dziękuję za rozmowę!

Zdjęcia: Ewa Mezglewska, Nationale-Nederlanden

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcesz zostać testerką? Zacznij od 3 bezpłatnych webinarów

Zrób pierwszy krok do branży IT i zapisz się na webinary, które organizujemy dla mam, wspólnie z testuj.pl. Podczas webinarów poznasz 5 wyjątkowych kobiet - testerek. Kasia i Ania, to czytelniczki Mamo Pracuj, które rok temu zaczęły swoją przygodę z testowaniem właśnie od takich webinarów. Pierwszy webinar już 27 lutego, kolejne w marcu! Zapisz się już teraz i sprawdź, czy testowanie to Twoja przygoda!
  • Joanna Gotfryd - 12/02/2018
Kobieta tester oprogramowania pracuje przy komputerze z domu

Zostań testerką, zacznij razem z nami!

Czym jest testowanie?

Czy ja się do tego nadaję?

Czy będąc humanistką mogę zostać testerem?

Co dokładnie robi tester?

Czy chcesz poznać odpowiedzi na te pytania?

To świetnie!

Zapraszamy Was na serię 3 webinarów dla mam, które organizujemy wspólnie z testuj.pl.

 

Pierwszy webinar już 27 lutego o godzinie 20.00

Czego dowiesz się na 1. webinarze?

  • Kim jest testerka oprogramowania
  • Czym na co dzień zajmuje się testerka i jak wygląda jego praca
  • Jakie predyspozycje i umiejętności są szczególnie wymagane na tym stanowisku
  • Jak znaleźć pierwszą pracę jako testerka

Podczas webinarów poznasz mamy testerki:

katarzyna łabińskaKatarzyna Łabińska – mama dwóch córek i testerka od 3 lat. Testerka z dyplomem z fizjoterapii. Pokaże, że nie trzeba ukończyć informatyki, żeby testować, robić to dobrze i z pasją. Szukanie dziury w całym i wieczne dążenie do perfekcji to cechy, które zdecydowanie pomagają mi w tym zawodzie, a mojego męża niejednokrotnie doprowadzają do szału.
„Posłuchaj pierwszego webinaru, myślę że się polubimy!”

anna walczyk-potoczekAnna Walczyk-Potoczek – testerka, która postawiła na swoim i zdobyła upragniony zawód i pracę w wymarzonej firmie. Opowie jak walczyła ze stereotypami w urzędzie pracy i jak nie poddawała się, kiedy szukanie stażu nie szło po jej myśli. Dzisiaj kocha to co robi i przekona Cię, że o marzenia trzeba walczyć do końca. Przeczytaj jej historię: Nie chcę zostać kosmetyczką, tylko testerką oprogramowania! Ania w 2017 roku uczestniczyła w naszych webinarach i przeszła drogę, jaka teraz czeka na Was!

Ewa Kienc-BrachmańskaEwa Kienc – Brachmańska – trzy lata temu rozpoczęła swoją przygodę z testowaniem, a po roku awansowała na Test Project Managera. Zanim została testerką – ukończyła stosunki międzynarodowe i pracowała zarówno w korporacji jak i urzędzie. Będąc już mamą dwójki dzieci zdecydowała się na zmianę zawodu. Uważam, że techniczne umiejętności w połączeniu z dobrą komunikacją to klucz do sukcesu.
„Udowodnię Ci, że kobiety mogą być świetnymi testerkami!”

Katarzyna KowalczykKatarzyna Kowalczyk – testerka, która e-sklep z ceramiką zamieniła na branżę IT. Mama dwójki dzieci, po wysłuchaniu naszych webinarów w 2017 roku zaczęła działać. Dzisiaj pracuje zdalnie dla firmy z Warszawy, testując oprogramowanie klientów z Wielkiej Brytanii. Bohaterka historii: Pracuję zdalnie jako testerka, bo branża IT sprzyja odważnym! 

 

Stefania WinkelStefania Winkel – mama dwóch chłopców, która z branżą testowania oprogramowania związana od 8 lat. Obecnie pracuje jako Lider zespołu testerskiego oraz senior Quality Engineer. Jest również akredytowanym trenerem ISTQB. „W wolnym czasie szkolę z zakresu testowania i zapewnienia jakości oprogramowania.” Bohaterka jednego z naszych pierwszych wywiadów z mamami – testerkami pt: Jak zostać testerem – praktyczne porady okiem eksperta

 

Kolejne webinary:

6 marca, o godzinie 20:00, pod hasłem: Szukamy dziury w całym.

Podczas webinaru dowiesz się jakie rodzaje błędów możemy napotkać przy testowaniu aplikacji oraz jak je poprawnie zgłosić i opisać. Dowiesz się jakich pojęć używają testerzy i jakie narzędzia służą do raportowania błędów.

Goście webinaru Ewa Kienc – Brachmańska i Katarzyna Kowalczyk

13 marca, o godzinie 21:00, pt. Jak uczyć się testowania, to z najlepszymi!

Podczas webinaru dowiesz się o tym jak się przebranżowić na testera, jakie są metody mentoringu i w jaki sposób znaleźć wsparcie wśród kolegów z większym doświadczeniem.

Gość webinaru Stefania Winkel

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail