Czego szukasz

Mogę być mamą na pełen etat i robić coś dla siebie

Fotografuje śluby, dzieci oraz całe rodziny. Ukończyła kursy Akademii Fotografii Dziecięcej i wciąż szkoli swój warsztat, bo chce dawać swoim klientom najlepszą wartość. Justyna Mazur-Sorkowska po urodzeniu synka zamarzyła o tym by robić mu piękne zdjęcia, takie, do których jak dorośnie, będzie z przyjemnością wracał. Czy zapisując się na pierwszy kurs fotografii wiedziała, że z tej pasji wyrośnie firma, która da jej upragniony work-life balance i utrzymanie? Sprawdź!

  • Ewa Moskalik - Pieper - 12/04/2019
Justyna Mazur-Sorkowska

Justyno, jesteś mamą, żoną, z wykształcenia pedagogiem i magistrem administracji, a zajmujesz się zawodową fotografią. Jak to się stało, że zajęłaś się właśnie fotografowaniem?

Bardzo mi miło. Bardzo się cieszę, że mogę podzielić się moją historią. Mam nadzieję, że kogoś zainspiruje lub pobudzi do zmiany swojego życia.

Moja historia, nie jest bardzo skomplikowana, ani nie ma ogromnej przeszłości i nie dostałam aparatu w dzieciństwie, jak większość fotografów 🙂

6 lat temu urodził się mój syn. Ja zawsze lubiłam zdjęcia, więc chodziliśmy na sesje z różnych okazji, jednak po urodzeniu Seweryna chciałam mieć ładne zdjęcia na co dzień. Chciałabym, aby moje dziecko miało pamiątkę, ponieważ ja mam wiele zdjęć ze swojego dzieciństwa. Rodzice o to dbali i na każdym większym wydarzeniu był fotograf.

Po urodzeniu dziecka postanowiłam wykorzystać większą ilość czasu, który miałam. Wiem, że to może osobliwie brzmi, że przy noworodku, dosyć trudnym i chorym miałam więcej czasu, ale skończyłam dwa kierunki studiów, pracuję od 18 roku życia, a czasem ciągnąc dwa kierunki miałam dodatkowo dwie prace, więc ten czas chciałam wykorzystać na naukę i zainteresowanie się czymś nowym.

Zawsze zazdrościłam mojemu mężowi, że ma pracę, którą uwielbia i robił wszystko by pracować w swoim zawodzie. Ja zawsze byłam dobra w tym co robię, ale brakowało mi poczucia, że jest to coś mojego, coś co kocham i chcę zawsze robić. Wtedy dowiedziałam się o AFD, o tym, że mogę się uczyć w domu i być sprawdzana z tego przez internet. To było idealne w tamtym momencie. Mogłam być mamą na pełen etap i jednocześnie robić coś dla siebie.

Co robiłaś wcześniej, zanim zajęłaś się fotografią na poważnie?

Przed fotografią pracowałam długi czas w korporacji. Byłam tam kierownikiem, lubiłam swoją pracę, ale zawsze czułam, że to nie jest moje stałe miejsce. Do tej pory przyjaźnię się z osobami, z którymi pracowałam. Wiele się tam nauczyłam i teraz dużo mi to daje w prowadzeniu własnej firmy.

Fotografii uczyłaś się w Akademii Fotografii Dziecięcej. Jakie konkretnie kursy fotografii dziecięcej ukończyłaś?

Zaczynałam od nauki w Akademii Fotografii Dziecięcej, daje solidne podstawy w fotografowaniu. Ukończyłam w Akademii:

  1. Wprowadzenie do fotografii dla Mam.
  2. Fotografia dziecięca cz. I.
  3. Sekrety fotografowania emocji.
  4. Fotografia dziecięca cz. II.
  5. Obróbka i publikowanie w Adobe Lightroom.

Były jeszcze inne, ale niestety nie widnieją już na stronie.

 

Oczywiście ukończyłam także Uniwersytet. Na III semestrze musiałam przerwać. Zaszłam wtedy w drugą ciążę i nie byłam w stanie już wtedy dalej uczestniczyć w zajęciach. I właśnie uniwersytet bardzo mocno mnie rozwinął, dał napęd do dalszego działania i zdobywania wiedzy.

Potem jednak to było już dla mnie za mało. Zaczęłam robić różnego rodzaju warsztaty i kursy stacjonarnie i to było świetne uzupełnienie i poszerzenie wiedzy. AFD daje dużą wiedzę, jak dla mnie wystarczającą do robienia codziennych, ładnych, poprawnych zdjęć, ale przy prowadzeniu firmy jest to za mało.

Czy w trakcie nauki fotografii coś sprawiało Ci szczególną trudność?

Każdy fotograf przeżywa swoje wzloty i upadki. I to normalne. Nawet teraz czasem jestem mega zadowolona z siebie, a czasem narzekam, że chciałabym inaczej, więcej. Mnie kiedyś sprawiało trudność osiągnięcie tego co mam w głowie. Wiedziałam, jak chcę, żeby to wyglądało, ale nie wiedziałam, jak to osiągnąć. Ograniczała mnie wiedza techniczna.

Jak wyglądała Twoja pierwsza profesjonalna sesja zdjęciowa? Kto był Twoim pierwszym klientem?

Jest to może śmieszne, ale nie pamiętam kto był moim pierwszym klientem 🙂

Może dlatego, że na początku wychodziłam z założenia, że nie mogę brać pieniędzy od kogoś, jeśli jeszcze nie umiem czegoś robić dobrze. To byłoby nie fair. Robiłam dużo zdjęć, sesji, ślubów znajomych, aby zdobyć doświadczenie. To świetna praktyka i nauka. Pamiętam, że jedną z pierwszych sesji były zdjęcia dla mojej przyjaciółki w ciąży. Oczywiście teraz zrobiłabym je całkiem inaczej, ale dobrze wspominam ten czas 🙂

Prowadzisz własną firmę Sorkowska Fotografia. Za co cenisz sobie posiadanie firmy?

Tak prowadzę własną firmę. Po urodzeniu dwójki dzieci, wiedziałam, że na pewno nie wrócę do korporacji, że chcę pracować na własnych zasadach, samej decydując o swoim czasie. Mieszkam w miejscu oddalonym od rodziny i niestety nie mamy do pomocy blisko ani dziadków, ani cioci, więc czas, który poświęcamy dzieciakom jest dosyć duży.

To ja rano zawożę syna do przedszkola, do południa opiekuję się córką, a po południu wymieniamy się z mężem 🙂 Dla mnie moja firma jest właśnie idealna w prowadzeniu domu, rodziny. Daje mi idealny work-life balance. Mogę pracować, zarabiać i jednocześnie mieć więcej czasu dla rodziny. Oczywiście często nie ma mnie w weekendy w domu, jednak uwierz mi zakupy w poniedziałek w galerii są bardzo miłe. Wszystko da się zaplanować, dlatego kupuję już wakacje w październiku na przyszły rok 🙂 żeby zabezpieczyć sobie też czas na odpoczynek z bliskimi.

Jak dużo czasu zajmuje Ci praca? Jak godzisz swoje obowiązki z byciem, żoną, mamą?

Obowiązki domowe, życie rodzinne świetnie godzę z prowadzeniem własnej firmy. Oczywiście nikt nie jest idealny i w szczycie sezonu ślubnego mój dom wygląda chyba trochę gorzej niż w styczniu… Jednak uważam, że pracując w korporacji miałabym mniej codziennego czasu dla rodziny. Pracuję właściwie codziennie. Jak nie mam sesji to wtedy obrabiam zdjęcia. Pracuję także bardzo często w weekendy na ślubach, komuniach czy chrztach. Jednak w tygodniu do południa to ja całkowicie opiekuję się dziećmi. Popołudniami przejmuje je mąż. Oczywiście ja czasem też zawożę je na zajęcia. Stanowimy świetny zespół i się uzupełniamy. Dobrze nam to się sprawdza.

Mąż mówi, że nawet jak obrabiam zdjęcia zawsze mogę na chwilę przyjść do nich, ponieważ mam biuro w domu. Ogromnym plusem jest bycie z dziećmi podczas chorób. Czasami było tak, że dzieci chorowały nam łącznie 5 tygodni, raz jedno, raz drugie. Niestety na etacie byłoby to nierealne, żeby cały czas się nimi opiekować. A tak dajemy sobie świetnie radę.

Co poradziłabyś innym mamom, które szukają pomysłu na siebie?

Właśnie najważniejszy jest pomysł. Zobaczenie potrzeb rynku, swoich predyspozycji, wsparcia rodziny, także finansowego. Ja jestem osobą, która bardzo lubi się uczyć i najważniejsza jest ciężka praca. Pierwsze 2 lata uczyłam się właściwie codziennie i wtedy nie robiłam zdjęć na zlecenia, dopiero w trzecim roku zdobywania wiedzy i umiejętności zaczęłam robić zdjęcia dla kogoś. Najważniejsze jest to żeby się nie poddawać! Nic łatwo nie przychodzi i to dążenie małymi kroczkami do celu daje efekty.

Prowadząc każdą firmę trzeba dokładnie wiedzieć jakie koszty ponosimy, prowadzić dużo działań marketingowych. To wszystko to ciągła praca, ale także i właśnie koszty. W każdą firmę trzeba zainwestować, często niemałe pieniądze, ale to dobra praca przynosi po czasie korzyści. Ja nie znam osób, które dobrze zarabiają, a mało pracują 🙂 Nie bójcie się, uwierzcie w siebie i dużo pracujcie! dla mnie to podstawa mojego biznesu.

Jakie marzenia chciałabyś spełnić w przyszłości?

W moim życiu już trochę się wydarzyło. Doświadczenia i choroby mojej rodziny nauczyły mnie , że jesteśmy tu i teraz, że w tym momencie działamy i moje marzenia teraz chcę realizować codziennie. Uwielbiamy podróże i chcę pokazać moim dzieciom świat, otworzyć ich na niego i ludzi, a ciężką pracą na pewno to osiągniemy. Fotograficznie działam cały czas, każdego roku jeżdżę na kolejne warsztaty i konferencje i powoli dążę do bycia jeszcze lepszym fotografem. Mam cudownych klientów, przyjaciół, a przede wszystkim rodzinę i spełniam się każdego małego dnia.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała: Ewa Moskalik Pieper

Zdjęcia: Justyna Mazur-Sorkowska,

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.

Jak pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu?

Współczesna firma praktycznie nie może funkcjonować bez strony internetowej. Najprostsze strony posiadają nawet niezwiązane z internetem firmy. Jednak samo stworzenie profesjonalnej witryny to nie wszystko.
  • Alicja Zielińska - 09/04/2019
biurko z komputerem stacjonarnym

By użytkownicy w ogóle mogli do niej dotrzeć, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy. Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy. Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe.

Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które ustalają pozycję witryny na liście wyników. Jeśli więc dana witryna nie spełnia ich wymagań, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. Efektem jest to, że internauci szukający danego produktu lub usługi znacznie łatwiej znajdą Twoją stronę i na nią wejdą by zapoznać się z ofertą.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.

Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Plan działania dla SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.

SEO to również unikatowa i wartościowa treść, wsparta słowami kluczowymi, które najlepiej oddają charakter branży, usługi czy produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. Tego typu praktyki są bardzo źle odbierane przez algorytmy wyszukiwarki, ponieważ Google premiuje unikalne i wartościowe treści – natomiast strony z powielonymi treściami znajdują się znacznie niżej wyników wyszukiwania.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę.

Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Klucz do interesujących i wartościowych treści

Dla pozycjonowania stron treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezwykle ważne, dlatego ich tworzenie powinno być priorytetem. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych, które powinny w dokładny i jasny sposób opisywać oferowane produkty. Kolejną z popularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! A jeśli zależy Ci na fachowym pozycjonowaniu strony, skorzystaj z usług profesjonalistów EACTIVE i ciesz się z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska

Best Quality Employer 2019 – zgłoś się do kolejnej edycji

Masz swoją firmę? Zatrudniasz pracowników? Mamy coś właśnie dla Ciebie! Ruszyła kolejna edycja programu Best Quality Employer. Dołącz do najlepszych pracodawców w kraju! A my, Mamo Pracuj jesteśmy patronem tego wydarzenia, dlatego już teraz chcemy Was o tej akcji poinformować!
Gala Best Quality Employer 2018

Dlaczego warto się zgłosić?

  • Chcesz być liderem rynku pracy?
  • Chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki pracodawcy ?
  • Chcesz obniżyć czas i koszty rekrutacji ?
  • Chcesz przyciągać najlepsze talenty?

Jeśli tak, zgłoś się do programu Best Quality Employer 2019 i zdobądź tytuł i statuetkę najlepszego pracodawcy w Polsce.

Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej ogłosiło nabór do 4 edycji programu, w którym nagrodzi najlepszych pracodawców w kraju prestiżowym tytułem Best Quality Employer 2019.

Cele programu

Best Quality Employer ma na celu wyłonienie oraz promocję przedsiębiorstw, które wyróżniają się rzetelnością pod względem polityki zatrudnienia, rozwiązań pracowniczych i zarządzania zasobami ludzkimi. To firmy godne zaufania, dbające o rozwój pracowników oraz zapewniają stabilność zatrudnienia, zapewniając jednocześnie przyjazną atmosferę w pracy.

– Naszym celem jest wyłonienie firm zapewniających najlepsze warunki pracy. W procesie weryfikacji oceniana jest polityka zatrudnienia i zarządzania zasobami ludzkimi, możliwości awansu i rozwoju, stabilność i atrakcyjność warunków zatrudnienia, a także dbałość o tzw. work-life balance – mówi Elżbieta Michalska, Prezes CBCK.

Program Best Quality Employer idealnie wpisuje się w zyskujące na popularności działania z zakresu employer brandingu, wdrażane przez coraz więcej firm obecnych na polskim rynku. Wyróżnienie jest skutecznym narzędziem PR-owym i marketingowym, potwierdzającym dbałość firm o kapitał ludzki. Pomaga budować silną markę pracodawcy i pozycjonować firmę wśród liderów rynku pracy.

Proces rekrutacji stanowi coraz większe wyzwanie dla pracodawców, rosną również wymagania kandydatów. Nasz program ma pomóc jednym i drugim – wyjaśnia Marcin Andrzejewski, Dyrektor Programowy CBCK. – Tytuł Best Quality Employer pomaga budować pozytywny wizerunek marki pracodawcy, przyciągać najlepszych specjalistów , a tym samym uskutecznić proces rekrutacji. Kandydatom zaś daje wskazówkę, z kim na rynku warto wiązać swoją karierę zawodową – dodaje.

Co zrobić by dołączyć do najlepszych i uzyskać tytuł?

Aby uzyskać tytuł Best Quality Employer , uczestnicy muszą przejść proces certyfikacji i spełnić określone w nim standardy. Zdobycie statuetki uprawnia do posługiwania się tytułem Best Quality Employer bez ograniczeń czasowych z rokiem nadania.

Zgłoszenia przyjmowane są do 18 września.

Finał programu wraz z wręczeniem statuetek planowane jest w październiku 2019 r w jednym z prestiżowych hoteli w Warszawie.

Mamo Pracuj jest patronem tego wydarzenia, w związku z tym o wszystkich szczegółach będziemy jeszcze informować.

Zobacz jak przebiegała gala rozdania nagród Best Quality Employer 2018.

Laureatami poprzedniych edycji zostali m.in.:
Kaufland Polska, Tax Care, DHL Global Forwarding , mBank, Link4, Budimex. Murapol, Sage, Bouygues Immobilier Polska, Decora i wiele innych.

Wejdź na stronę i poznaj szczegóły! >>>

Kontakt:
Justyna Nakonieczna
Koordynator programu
te. 512 009 069
[email protected]

Zdjęcie: Kasia Saks

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail