Czego szukasz

Masz pomysł na biznes? Przetestuj go zanim wystartujesz!

Od lat namawiamy kobiety, żeby nie bały się spełniać swoje marzenia i żeby najśmielsze pomysły przekuwały w plany, które – w odróżnieniu od marzeń – łatwo wdrożyć w życie. Dużo jest prawdy w porzekadle, że marzenia się nie spełniają – marzenia się spełnia, ale jeszcze więcej w zdroworozsądkowym podejściu, zgodnie z którym najlepiej stworzyć i zrealizować plan. Także własny biznes powinien na początku przyjąć formę precyzyjnego planu, którego jednym z pierwszych punktów warto uczynić przetestowanie naszego pomysłu.

młoda kobieta puszcza bańki mydlane

Z jednej strony wydaje nam się, że wszystko już było i wstrzelenie się w rynek z kolejnym pomysłem, który przyniesie realny dochód jest niemal niewykonalne, z drugiej obserwujemy, że co i rusz ktoś startuje z biznesem na pierwszy rzut oka nie mającym szans powodzenia i wygrywa. Jeśli trafiony pomysł, to połowa sukcesu, co stanowi drugą połowę? Testowanie! Warto przetestować swój pomysł wykorzystując do tego profesjonalne narzędzia. Oczywiście możecie powiedzieć, że wystarczy koniec języka za przewodnika, a w dobie mediów społecznościowych każdy może przepytać dowolną liczbę osób i uzyskać ich opinie na temat swojego pomysłu na biznes.

Przyjaciele i znajomi

Diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach. Jeśli użyjemy do testowania pomysłu naszych osobistych kanałów informacyjnych – prywatnych stron oraz komunikatorów w socjalmediach, na wszelkie zadawane pytania odpowiedzą znajomi i znajomi znajomych. Zrobią to z czystej sympatii dla nas i nawet jeśli nie wątpimy w szczerość ich intencji oraz uczciwość odpowiedzi, to – z całym szacunkiem – przecież nie z myślą o nich planujemy nasz biznes. Przyjaciele i znajomi niechaj pozostaną naszymi bratnimi duszami, aby rozkręcić dochodowy biznes musimy dotrzeć do szerokiej grupy docelowej.

Jak sprawdzić, czego oczekują potencjalni klienci?

Jak dowiedzieć się, które z naszych marketingowych intuicji są trafione?
Jak przetestować… siebie samego, umiejętne formatując pytania, na które odpowiedź przyniesie nam naprawdę rzeczowe i warte przemyślenia informacje?
Narzędzie do bezpłatnego badania rynku już istnieje. Jeśli nie masz do dyspozycji sztabu ludzi i dużego budżetu, ale i nie masz zamiaru ruszać z biznesem w ciemno, licząc, że jakoś to będzie, skorzystaj z darmowego narzędzia online Testuj Pomysł.

Testuj Pomysł!

Najważniejsze, ale i najtrudniejsze, z czym będziesz musiała się zmierzyć to przedstawienie swojego pomysłu w postaci krótkiego opisu lub filmu. Możesz w tym celu wykorzystać tzw. test windy (elevator pitch). Wyobraź sobie, że masz tylko tyle czasu, ile trwa przejazd do Twojego mieszkania i masz w tym czasie sprzedać swój pomysł współpasażerom w taki sposób, żeby od razu zrozumieli, co masz na myśli i Ci zaufali. O, na przykład tak:
Pomagam… (Komu? Kim są Twoi klienci?), którzy potrzebują… (Jaki problem pomagasz rozwiązać?), oferując… (Jakie produkty lub usługi?), w przeciwieństwie do… (Jakiej alternatywy/konkurencji na rynku?), umożliwiam… (coś, co wyróżnia Twój pomysł/rozwiązanie).

Trudne? Trudne! Ale jeśli umiejętnie poradzisz sobie z tym zadaniem, a potem trafnie określisz, kim mają być osoby badane (wiek, płeć, województwo) i opracujesz pięć kluczowych pytań (według szablonu bądź samodzielnie), na pewno uzyskasz dane, które znaczne ułatwią ci realizację biznesowego planu. Aż 120 respondentów odpowie na postawione prze ciebie pytania – i nie będą to ludzie, którzy w jakikolwiek sposób chcą ci się przypodobać.

Jak działa Testuj Pomysł w trzech krokach

1. Zarejestruj się. Wejdź na stronę Testuj Pomysł i wypełnij formularz rejestracyjny.

2. Przygotuj test. Opisz swój biznes, przygotuj do pięciu pytań.

3. Sprawdź wyniki. Kiedy osoby badane udzielą odpowiedzi, znajdziesz wyniki w zakładce Mój Test

To jaki pomysł na biznes chciałabyś przetestować przed startem?

Zdjęcie: Storyblocks.com

>Advertisement

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie