Czego szukasz

Marzenia są po to, aby je realizować!

Agnieszka pracowała jako księgowa. Odkąd jest mamą 7-letniej obecnie Hani, postawiła na elastyczność i czas dla rodziny. Pracuje jako broker franczyzowy, a od niedawna również prowadzi platformę sprzedażową mamasprzeda.pl.
Teraz często jej biurem jest jej własny ogródek, a z małego miasta na Śląsku, gdzie mieszka, zawsze może dojechać tam, gdzie akurat dzieje się coś ważnego.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 06/03/2015

Na początku był pomysł… na?

Pomysł na stworzenie MamaSprzeda.pl zrodził się w mojej głowie w zeszłym roku w trakcie robienia porządków wiosennych. Po prostu nie miałam już gdzie chować porzuconych zabawek i za małych ciuszków mojej córki. Ponieważ większość rzeczy była w bardzo dobrym stanie, szkoda było mi je wyrzucić. Tak zrodził się pomysł na założenie platformy sprzedażowej dla mam. Oczywiście mogłam dołączyć do grupy sprzedażowej na Facebooku, lub taką samą grupę założyć, ale chciałam stworzyć coś bardziej zorganizowanego i tak właśnie powstał portal MamaSprzeda.pl

Moje pierwsze skojarzenie dotyczące Twojego serwisu,  że to takie „allegro dla matek”  –  co Cię wyróżnia?

Zdecydowanie masz rację. Jest to portal z jednej strony podobny do allegro, ale częściowo również do olx. Na MamaSprzeda.pl nie pobieramy opłaty za wystawienie przedmiotów, nie ma też prowizji za sprzedaż przedmiotów używanych, jednak jest 3 % prowizja od wartości sprzedaży rzeczy nowych. Jest to platforma stworzona głównie dla Mam, dlatego ograniczamy asortyment wyłącznie do branży dziecięcej oraz ubrań ciążowych. Okresowo uruchamiamy bazarki świąteczne (bożonarodzeniowy i wielkanocny), które cieszą się dużym zainteresowaniem. Dzięki temu Mamy, które zajmują się rękodziełem, mogą sprzedać własnoręcznie robione dekoracje świąteczne i wspomóc w ten sposób budżet rodzinny.

Kto może sprzedawać (i co) na Mamasprzeda.pl?

Do sprzedaży zapraszam wszystkich, zarówno osoby prywatne, jak i firmy. Bardzo chętnie współpracuję z Mamami, które zajmują się rękodziełem: szyciem, robieniem na drutach lub tworzeniem zabawek i dekoracji. Jeśli marzą o własnym biznesie np. sklepie internetowym, platforma MamaSprzeda.pl może pomóc im na początku działalności. Bez ponoszenia zbędnych kosztów związanych ze stworzeniem e-sklepu, na Mamasprzeda.pl mogą bezpłatnie założyć konto i wystawić swoje produkty. Dodatkowo, od razu zyskują odbiorców.

I serwis prowadzisz z domu, czas pracy dopasowując do innych członków rodziny?

Tak, takie było założenie, że chcę mieć czas dla rodziny. Wszystko zależy od planu lekcji mojej córki i jej zajęć popołudniowych. Jednak pracując z domu, trzeba być bardzo zdyscyplinowanym i systematycznym. Czasami, jak dopada mnie zniechęcenie, powtarzam sobie: musisz być wytrwała, uda się! Bardzo też wspiera mnie mój mąż, który od samego początku jest całkowicie przekonany, że odniosę sukces.

Ale praca z domu niesie też ryzyko izolacji. Mówiłaś mi, że Ci to nie wystarcza, trzeba jeździć, spotykać się z ludźmi – dlaczego to takie ważne?

Dla mnie biznes to przede wszystkim relacje międzyludzkie, dlatego chętnie biorę udział w różnego rodzaju spotkaniach networkingowych oraz wspieram swoim doświadczeniem osoby raczkujące w biznesie. Jestem byłą księgową z certyfikatem do samodzielnego prowadzenia ksiąg rachunkowych, więc mam również trochę doświadczenia od tej mniej lubianej strony biznesu tzn. podatkowo-finansowej i chętnie się nim dzielę z innymi.

Jeżeli ktoś myśli, że otworzy sklep internetowy, a klienci sami przyjdą, bo przecież w ofercie ma najlepszej jakości produkty w bardzo dobrej cenie, to jest w dużym błędzie. Marketing i reklama to podstawa. Moim zdaniem najbardziej efektywną oraz najtańszą reklamą jest rozmowa o biznesie w odpowiednim gronie, dlatego tak ważne są spotkania z ludźmi: networking, konferencje, śniadania biznesowe. Poza tym bardzo lubię napić się kawy w dobrym towarzystwie, czyli tak po prostu łączę przyjemne z pożytecznym (śmiech).

Kawa w dobrym towarzystwie to podstawa! Ale mieszkasz w małym mieście na Śląsku – to plus czy minus, że nie jest to np. Warszawa, albo choćby Katowice?

Wszytko ma swoje plusy i minusy. Gdybym mieszkała w Warszawie, to z całą pewnością miałabym łatwiejszy dostęp do różnego rodzaju spotkań i konferencji biznesowych, jest tam też wiele fajnych biur coworkingowych.

Kiedy mieszkasz a małym miasteczku, tak jak ja, po prostu wsiadasz w auto i jedziesz. Dla mnie osiągalne są zarówno Katowice, Kraków, jak i Wrocław. Wystarczy wiedzieć, czego się chce. Dotrzeć można wszędzie.

Poza tym zawsze marzyłam o własnym domu i ogródku. A marzenia są po to, aby je realizować. Tu żyje się po prostu trochę wolniej. Dla mojej córki w okresie wiosenno-letnim to istny raj, może biegać i hasać na świeżym powietrzu bez ograniczeń. A dla mnie ogródek jest w tym czasie biurem.

Biuro w ogródku? Brzmi rewelacyjnie! Może otworzysz coworking?

Ha ha, pomyślę o tym!

Biznes z domu, elastyczny, to marzenie wielu mam. Od czego powinny zacząć swoją przygodę z własną firmą?

Przede wszystkim od szczerej rozmowy z samą sobą. Własny biznes to bardzo ciężka praca. To że godziny pracy są elastyczne, wcale nie oznacza, że pracuje się mniej. Ważne też jest, aby porozmawiać ze swoim partnerem i zapytać o jego zdanie. Chyba najboleśniejszym i najbardziej skutecznym demotywatorem naszych działań biznesowych może być właśnie nasz partner. A potem to już tylko trzeba usiąść i napisać biznes plan oraz opracować strategię działania. Brzmi bardzo pragmatycznie, a przecież biznes to miała być pasja. Ja należę to grupy pragmatycznych idealistów. Wierzę, że marzenia są po to, aby je realizować, ale dobry plan, to połowa sukcesu.

I tej wersji się trzymajmy! Dziękuję Ci za rozmowę!

Rozmawiała Joanna Gotfryd

MamaSprzeda.pl

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Mocna marka ma znaczenie!Konferencja Brand Summit 2019

Kandydat do pracy, albo klient spotyka się przynajmniej z czterema markami firmy: marką pracodawcy, marką produktową, marką korporacyjną i marką osobistą. Każda z nich jest inna, ale wzajemnie się mogą wzmacniać. Warto sięgać po rozwiązania, które pozwolą na integrację działań związanych z budowaniem wizerunku marki. Zapraszamy na konferencję!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/11/2019
Grafika Konferencji Brand Summit 2019 ze zdjęciami prelegentów

Jak wzmocnić wizerunek firmy?

Już 21 listopada 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja Brand Summit 2019 poświęcona w całości trzem wymiarom marki: pracodawcy, korporacyjnej i konsumenckiej. Będzie to okazja do rozmowy o tym, jak zdefiniować unikalną, wyróżniającą się tożsamość firmy, wzmocnić ją wewnętrznie i komunikować tak, by i klienci i kandydaci stali się ambasadorami marki.

Dla czytelniczek Mamo Pracuj mamy 15% rabatu z kodem MPBS_15.

Prelegenci

Swoją wiedzą podzielą się uznani eksperci i praktycy, tacy jak: Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Kamilla Giedrojć (Dyrektor Strategii i Marketingu IBM Poland and Baltics), Anna Macnar (CEO HRM Institute), Joanna Tonkowicz (Partner Zarządzający Absolvent Consulting), Kasia Zadrożna (Culture & Communication Global Senior Manager AmRest), Mariusz Łodyga (CEO Premium Consulting), Adrian Gamoń (Brand Experience & Communication Strategist), Aleksandra Lemańska-Czajka (Personal Development Manager INEA), Jakub Smarz (Talent Brand Lead for Poland, Accenture), Jakub Semerda (CEO Preeshare).

Co czeka na uczestników konferencji?

Program konferencji jest podzielony na trzy części:

  1. Percepcja marki
  2. Marka zaczyna się od środka
  3. Social, Digital i komunikacja marki

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.brandsummit.pl.

Dzień po konferencji (22.11.) odbędą się warsztaty, które pozwolą na pogłębienie tematów poruszanych na konferencji:

  1. Zintegrowana marka od A do Z – prowadzenie Anna Macnar
  2. EB = Emocje + Biznes – prowadzenie Joanna Tonkowicz oraz Karolina Proczek

Organizator: HRM Institute

Partner Strategiczny: Absolvent Consulting,

Partnerzy: AmRest, StepStone

Patroni Medialni: Instytut Monitorowania Mediów, PRoto , MamoPracuj.pl, Employerbranding.pl, HR Standard, HR News, OOH Magazine, Marketer+, 24/7 Communication.

Termin i miejsce: 21 listopada 2019 r., Budynek Focus, Al. Armii Ludowej 26, Warszawa

Kontakt: Julia Bojanowska [email protected], tel. 535 140 135
Informacje i rejestracja: www.brandsummit.pl

Przy rejestracji nie zapomnij wpisać kodu rabatowego 🙂

Zdjęcia: HRM Institute

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail