Czego szukasz

Mamy, które idą swoją drogą – V Forum Przedsiębiorczych Mam

Kolejny raz przedsiębiorcze mamy z całej Polski spotkają się, aby rozmawiać, wymieniać kontakty, inspirować się i wzajemnie motywować. 27 maja odbędzie się V Forum Przedsiębiorczych Mam, na którym mamy pokażą, że zdecydowanie idą Swoją Drogą.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 28/04/2017
młode kobiety z maleńkimi dziećmi w nosidełkach uczestniczą w Forum Przedsiębiorczych Kobiet

Forum Przedsiębiorczych Mam powstało po to, by stworzyć okazję do szukania w sobie odwagi do spełniania nie tylko zawodowych marzeń.

To moment na spojrzenie na dotychczasowe życie z innej perspektywy. To czas na zainwestowanie w siebie, czas na naukę, inspirację, a czasem na chwilę zatrzymania i zastanowienia.

Przedsiębiorcza mama to taka, która mimo bycia mamą, lub właśnie dlatego, bierze życie w swoje ręce i świadomie nim kieruje.

Przyjdź i zobacz. Inspiracji nie zabraknie!

Podczas Forum Przedsiębiorczych Mam będziesz miała okazję posłuchać kobiet – mam, które idą Swoją Drogą.

To historie często niełatwe, wymagające wiele odwagi i determinacji. Poznasz mamy, które dopiero rozpoczynają swoją macierzyńską drogę i takie, które są już na niej od wielu lat.

Zobaczysz jak rodzą się pomysły na spełnienie zawodowe, usłyszysz, jak z idei tworzy się biznes i poczujesz, jak silnie wzajemnie się wspieramy.

W tym roku motywem przewodnim Forum będzie podążanie Swoją Drogą – czasem niełatwe, czasem nietrafione, ale zawsze uczące czegoś nowego.

Prelegentki opowiedzą o tym jak znalazły swoją drogę zawodową i z jakimi wyrzeczeniami się to wiązało. Szczerze podzielą się swoimi doświadczeniami, trudnościami, porażkami, a także sukcesami.

Tradycyjnie już uczestniczki Forum będą mogły skorzystać z warsztatów rozwojowych dla mam.

V Forum Przedsiębiorczych Mam “Idę swoją drogą”
27 maja, godz. 9.00 – 16.00
Miasteczko Orange, Al. Jerozolimskie 160, Warszawa
Bilety w cenie 89 zł dostępne pod adresem: 5forum.evenea.pl

Wyjątkowe warsztaty rozwojowe

Każda z uczestniczek Forum będzie mogła wziąć udział w jednym, wybranym przez siebie warsztacie rozwojowym:

  • Miej w szafie tylko ubrania, które kochasz – warsztat prowadzony przez Ulę Kamińską, która od 14 lat wspiera, nie tylko kobiety, tworząc styl, który wyróżnia.
  • Jak się cenić i doceniać, by otworzyć drogę do większych przychodów? – warsztat prowadzony przez Ewę Tyralik i Izę Kaźmierczak, w trakcie którego obalone zostaną mity dotyczące kobiecej przedsiębiorczości i wypracowane zostaną narzędzia pozwalające zwiększyć przychody w firmie.
  • Life work balance, czyli co? – warsztat prowadzony przez Magdę Macyszyn i Michalinę Gajewską. Podczas warsztatu, korzystając z kreatywnych narzędzi coachingowych uczestniczki stworzą indywidualny plan uwzględniający Twój rytm i Twoją historię.

Prelegentki V Forum Przedsiębiorczych Mam:

Anna Kozioł – żona, mama trójki dzieci, a od roku również blogerka. Pokazuje swoim czytelnikom dzielnicę w której mieszka i każdemu mówi Dzień Dobry Mokotów. Swoją pasją do pokazywania życia w mieście od nieoczywistej strony zaraziła już kilka kolejnych kobiet, z którymi buduje sieć blogów lokalnych Dzień Dobry Warszawo. Wierzy, że w każdej relacji bloger – czytelnik tak naprawdę liczy się relacja człowiek – człowiek.

Aleksandra Sulej – żona i matka czwórki dzieci, twórczyni gry rodzinnej “Pytaki” oraz współautorka programu rozwoju osobowego dla kobiet “Przystań dla Serca”. Aktywna, przedsiębiorcza, kreatywna.

Paulina Płatkowska i Agnieszka Jeż – mamy z doświadczeniem wydawniczym, pracujące razem od ponad dziesięciu lat a od dwóch lat tworzące literacki tandem, z książkami “Nie oddam szczęścia walkowerem” i “Szczęściary” na koncie. Agnieszka jest mamą trojga dzieci, Paulina – dwojga… a trzecie przyjdzie na świat jesienią.

Agnieszka Amborska – współzałożycielka i szefowa Fundacji RoRo działającej z myślą o rodzicach i dzieciach. Trenerka rozwoju osobistego prowadząca warsztaty z zakresu asertywności, efektywności osobistej, radzenia sobie ze złością i stresem. Współtwórczyni Pracowni Eksperymentu organizującej urodziny i zajęcia rozwijające zainteresowania naukami ścisłymi wśród dzieci. Ma męża i trójkę dzieci. Lubi pływać i odkrywać piękno Polski.

Katarzyna Płaza – Piekarzewska – absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Warszawie. Z ogromnej pasji magister położnictwa. Praktykę zawodową realizuje na Oddziale Noworodkowym w jednym z warszawskich szpitali. Prawie 10 lat temu założyła portal i blog ZapytajPolozna.pl o ciąży, porodzie, rodzicielstwie i niepłodności. Pomysłodawca Dzienniczków Brioko skierowanych do przyszłych mam i rodziców małych dzieci. Dzienniczek Karmienia Maluszka otrzymał prestiżową nagrodę czytelniczek Mam Dziecko Super Produkt 2013. Ukończyła liczne kursy specjalistycznie obejmujące m.in. tematykę problemów w laktacji. Certyfikowany Doradca Laktacyjny. Instuktorka Masażu Shantala.

O organizatorkach

Forum Przedsiębiorczych Mam narodziło się w głowach Marty Waszczuk i Izabeli Siwik, założycielek Fundacji BeProactive. Pracując od wielu lat z kobietami, mamami, chciały stworzyć miejsce wzajemnej wymiany myśli, inspiracji, wsparcia, bez krytyki i z pełną otwartością.

Tak powstały comiesięczne spotkania Klubu Przedsiębiorczych Mam – najpierw w Warszawie, później w innych miastach. Wielkie powodzenie tych spotkań zrodziło kolejne marzenie – ogólnopolskiej konferencji, gdzie różne mamy – te na początku swojej drogi zawodowej i te z wieloletnim doświadczeniem – będą mogły wzajemnie się wspierać i zarażać energią. Forum Przedsiębiorczych Mam odbywa się już od 3 lat.

V Forum Przedsiębiorczych Mam wspierają:
Restauracja Blue Cactus, Brand24.pl, CityProjekt, FemiPlevi, DzienDobryWarszawo.pl, FarmaceutaRadzi.pl

Patroni Medialni:
MamoPracuj.pl, Kikimora, Rodzic w mieście, Hafija.pl, Kwartalnik Laktacyjny

Zdjęcie: Łucja Marcinkowska, IV Forum Przedsiębiorczych Mam

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Agentki do zadań specjalnych, czyli jak pogodzić pracę na etacie z życiem rodzinnym?

Na takie pytanie nie ma jednej odpowiedzi, dlatego do rozmowy o tym jak pogodzić macierzyństwo z pracą zawodową zdecydowaliśmy się zaprosić Marinę i Agnieszkę, prywatnie mamy łącznie 6 dzieci, a zawodowo związane z ProService Finteco. Co im pomaga? Co doceniają? Jakie rozwiązania może wprowadzić pracodawca, aby wspierać swoich pracowników-rodziców? Sprawdźcie!
  • Agnieszka Kaczanowska - 12/03/2018

Marino, niedawno wróciłaś do pracy po urodzeniu drugiego synka. Jak się przygotowałaś do powrotu?

Sprawdziłam rozkład jazdy mojego autobusu numer 189 w kierunku biura. A tak na poważnie, w moim przypadku należało przede wszystkim zdecydować, co robimy z najmłodszym synkiem. Stanęłam przed dylematem – żłobek czy opiekunka? Długo się nie zastanawiałam – padło na żłobek, bo przecież tam też są panie, które zaopiekują się moim synkiem 🙂 Poza tym wydaje mi się, że dziecko w środowisku innych dzieci zupełnie inaczej się zachowuje i rozwija. Oczywiście, wysyłając malucha do żłobka, musiałam się liczyć z tym, że może częściej chorować. Przyznam, że tego obawiałam się najbardziej.

A jak Twoje odczucia związane z powrotem? Czy miałaś jakiekolwiek obawy?

W trakcie trwania mojego urlopu macierzyńskiego byłam w stałym kontakcie z zespołem HR, koleżankami i kolegami z firmy. Bardzo mile się zaskoczyłam, kiedy z okazji narodzin synka dostałam od ProService Finteco przepiękny kocyk dziecięcy i zestaw kosmetyków. W trakcie urlopu docierały do mnie informacje „co nowego”! Dowiedziałam się też, że firma zmienia siedzibę i wrócę do pracy już w nowym biurze.

Z mojego punktu widzenia zakończenia urlopu obawiałam się bardziej po urodzeniu się mojego drugiego dziecka – ilość obowiązków przy dwójce dzieci jest dwukrotnie większa… To dało nam motywacyjny zastrzyk do tego, by na nowo się przeorganizować – ustalić podział, kto zawozi dzieci do przedszkola i żłobka, a kto je odbiera. Wychodzę skoro świt z domu podczas gdy mąż zajmuje się chłopcami rano i zawozi ich do przedszkola. Ja z kolei odbieram dzieciaki po pracy.

Jeśli chodzi o moje odczucia związane z powrotem do firmy, to są one bardzo pozytywne. Przede wszystkim ogromne wsparcie po powrocie otrzymałam od mojej przełożonej. Muszę przyznać, że spotykam się w firmie z dużą wyrozumiałością i to jest dla mnie bardzo komfortowe!

Powiedz nam, czy korzystasz z jakiś rozwiązań typu krótszy czas pracy albo elastyczne godziny? A może coś innego, co Tobie akurat pomaga najbardziej?

Kiedy zbliżał się mój powrót do pracy, postanowiłam że skorzystam z prawa, które przysługuje mamom karmiącym. Jest to dla mnie dużym udogodnieniem. Do 17:15 muszę odebrać dzieci, bo tak pracują placówki publiczne. Kończąc pracę o 16:00 i stojąc w korkach czasami jest to prawdziwe wyzwanie! Byłoby świetnie rozpoczynać pracę od 7:00, lecz niestety nie zawsze jest taka możliwość. Nasza firma bardzo się rozwija – kto wie, być może w przyszłości pojawi się żłobek lub przedszkole w naszej siedzibie lub bardzo blisko niej 🙂

Co mi pomaga najbardziej? Myślę że to, że moja przełożona i mój zespół wykazują ogromne zrozumienie, kiedy dzieci mają gorączkę i muszę zostać w domu. To jest bardzo cenne. Jestem im za to ogromnie wdzięczna.

Dowiedziałam się, że masz nowe zadania, sporo się uczysz. Czym się zajmujesz po powrocie do pracy?

Zaraz po powrocie z urlopu wykonywałam te obowiązki, które należały do mnie przed urlopem – zajmowałam się kontrolą i realizacją płatności, związanych z rozliczeniem transakcji uczestników funduszy inwestycyjnych. Dłuższa przerwa w pracy robi swoje – wiele rzeczy musiałam sobie przypomnieć. Po miesiącu dowiedziałam się, że w moim Wydziale Kontroli Rozliczeń Pieniężnych tworzy się nowy zespół, który będzie odpowiedzialny za naliczanie prowizji. Otrzymałam wtedy propozycję wsparcia nowego zespołu. Przyjęłam!

Obecnie do moich nowych zadań należą m.in. naliczanie prowizji od aktyw i zleceń dla dystrybutorów, kontrolowanie poprawności naliczenia, analiza nowych wymagań, kontrola raportów w PC i samo raportowanie z PC, a także ścisły kontakt z siecią dystrybucji. Czasami mam wrażenie, że zmieniłam branżę ☺. Muszę jednak powiedzieć, że jestem bardzo zadowolona. Codziennie uczę się nowych rzeczy. Podoba mi się, że w wykonywaniu moich nowych obowiązków nie ma powtarzalności. Jestem zadowolona z moich nowych zadań i cieszę się, że mogę pracować w miejscu, gdzie panuje przyjemna atmosfera i gdzie pracują życzliwi ludzie.

Co według Ciebie jest kluczem do tego, aby połączyć życie rodzinne i zawodowe?

Hmm (zastanawia się). Myślę, że powinno się być bardzo zorganizowanym i mieć pozytywne nastawienie, nie tylko do pracy, ale i do świata, który nas otacza. Połączenie życia zawodowego z rodzinnym na ogół nie jest łatwe, zwłaszcza kiedy dziadkowie mieszkają w innym mieście. Mimo wszystko jest to możliwe. Za to nic nie sprawia mi tak większej satysfakcji jak to, kiedy w sobotę rano, leżąc w łóżku, słyszę jak w moim kierunku drepczą małe stópki. Starszy syn prowadzi młodszego za rączkę mówiąc:”Chodź, tu jest mamusia”…

A które z benefitów firmy/rozwiązań doceniasz najbardziej?

W firmie pracujemy od poniedziałku do piątku, a więc każdy weekend mogę zarezerwować tylko dla rodziny. Jestem zadowolona z pakietu medycznego, który jest w całości opłacony przez pracodawcę. Mogę nim objąć moją rodzinę. Mam możliwość skorzystać z kwoty w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, którą mogę przeznaczyć na sportowe zakupy albo np. bilety do kina. Ten fundusz może dofinansować również wyjazd lub kolonię dla mojego dziecka. Firma organizuje wydarzenia dla rodzin, jak np. rodzinne warsztaty zdobienia pierniczków lub pisanek. To dobra okazja do tego, by pokazać swoim pociechom jak wygląda miejsce, do którego każdego ranka jedzie ich mama☺ Organizowane są również konkursy dla pracowników i ich dzieci. Są również inne możliwości, jednak dla mnie to właśnie te są najcenniejsze.

Bardzo Ci dziękuję!

Agnieszko, Ty pracujesz w trybie zadaniowym. Co to oznacza?

Zadaniowy tryb pracy oznacza, że mam wyznaczone zadania, które wykonuję w czasie mojej pracy. Sama organizuję sobie czas ich wykonania. Staram się, by powierzone mi polecenia realizować między 7.00 a 15.00. W trakcie rozmowy z moim przełożonym wskazałam, że takie rozwiązanie byłoby dla mnie najdogodniejsze. Po tym czasie przekazuję obowiązki innym pracownikom, którzy pracują w dopasowanych do swojego trybu życia godzinach.

Czy taka możliwość pomaga Ci lepiej połączyć życie rodzinne z zawodowym?

Zdecydowanie tak, możliwość wyboru godzin w jakich pracuję pozwoliło mi na podjęcie zatrudnienia. Kończąc pracę o 15.00 mogę odebrać dziecko z przedszkola. Z uwagi na to, że mój mąż kończy pracę późno, ja mam pewność, że odbiorę malucha na czas. Po powrocie do domu zajmuję się życiem rodzinnym i jestem do dyspozycji moich dzieci. Bardzo komfortowe jest to, że pracujemy od poniedziałku do piątku przez co cały weekend mogę spędzić z moją rodziną i poświęcić czas na nasze rytuały 🙂

Czy mogłabyś nam więcej opowiedzieć o swojej pracy? O Twoich obowiązkach?

Pracuję w Wydziale Rozliczeń. Do moich głównych obowiązków należy obsługa transakcji i operacji rynku finansowego zawartych na rzecz funduszy inwestycyjnych, sporządzanie projekcji przepływów finansowych funduszy, realizacja płatności.

Które z benefitów firmy są Twoim zdaniem najważniejsze w kontekście łączenia życia rodzinnego i zawodowego?

Świetnym benefitem jest dofinansowanie kart sportowych dla członków rodziny. Karty, które mogę zamówić dla całej rodziny są kosztem, który nie obciąża tak mocno domowego budżetu. W pewnym okresie miałam wykupione karty basenowe dla moich dzieci i dla siebie. Była to dla nas prawdziwa mobilizacja, aby częściej chodzić razem na basen. Dzięki temu mogliśmy wspólnie spędzić czas w aktywny sposób! Jako rodzic cenię również opiekę medyczną.

A możesz opowiedzieć jaka atmosfera panuje w trakcie imprez dla dzieci firmowych, jak np. pieczenie pierniczków, i czy dzieci lubią chodzić do mamy do pracy?

Świąteczne ozdabianie pierniczków jest cudowne, moje dzieci uwielbiają tę imprezę i chętnie w niej biorą udział. Nasze koleżanki z HR zawsze przygotowują wszystkie niezbędne rzeczy do zdobienia. Jedna z nich samodzielnie wypieka wszystkie pierniczki właśnie na tę imprezę! Muszę przyznać, że zarówno dzieciaki jak i ich rodzice, którzy przychodzą są bardzo zadowoleni i świetnie się bawią 😉

Jest jeszcze jedna ciekawa inicjatywa, która skradła serce moim pociechom – konkurs „Świąteczna Kartka z Dziecięcą Fantazją”. Zabawa polegająca na zrobieniu rysunku o tematyce bożonarodzeniowej. Najlepsza praca jest drukowana w formie kartki pocztowej celem wsparcia Fundacji Dziecięca Fantazja. Córka i syn biorą udział w tym konkursie i są przepełnieni dumą, kiedy przychodzimy razem do pracy na zdobienie pierniczków, a ich prace razem z pracami wszystkich uczestników konkursu zdobią korytarz w Firmie, a my możemy je podziwiać.

Dziękuję Wam serdecznie za rozmowę, i równocześnie zapraszam do pełnego poznania profilu ProService Finteco w naszej Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie, a także sprawdzenie wszystkich aktualnych ofert pracy.

Kilka słów o naszych Bohaterkach:

Marina Jaraszek jest Starszym Specjalistą w Wydziale Kontroli Rozliczeń Pieniężnych, jest także mamą dwóch wspaniałych chłopców. Niedawno wróciła po przerwie związanej z urodzeniem drugiego synka. Otrzymała nowe zadania i uczy się nowych rzeczy. Chętnie dzieli się również wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami firmy.

Agnieszka Hladyk pracuje jako Młodszy Specjalista w Wydziale Rozliczeń w Departamencie Administracji i Wyceny Aktywów. Agnieszka pracuje w zadaniowym czasie pracy. Jest mamą czwórki cudownych dzieci. Chętnie angażuje się w życie firmy. Bierze udział w różnych inicjatywach jak np. rodzinne dekorowanie pierniczków czy pisanek.

 

 

https://web.facebook.com/ProServiceFinteco/

https://www.linkedin.com/company/18138011/

https://bulldogjob.pl/companies/profiles/593-proservice-finteco-sp-z-o-o

Zdjęcia: własność ProService Finteco

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

Przed Tobą rozmowa o pracę? Gratulacje! To oznacza, że Twoje CV przeszło wstępną selekcję i jesteś w gronie kilku wybranych Kandydatów. Przed Tobą kolejny krok do celu jakim jest nowa praca, czyli rozmowa rekrutacyjna. Jak przygotować się do rozmowy o kwalifikacyjnej?
  • Katarzyna Radecka - 27/02/2018
kobieta i mężczyzna w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej podają sobie ręce

Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?

O tym, że rozmowa o pracę może być stresująca wiedzą chyba wszyscy, którzy w takich rozmowach brali udział, szczególnie jeśli jest to pierwsza rozmowa tego typu od dłuższego czasu i dotyczy pracy, na której nam zależy.

Zanim spotkamy się z naszym potencjalnym pracodawcą, warto się do takiego spotkania przygotować – to zminimalizuje stres oraz sprawi, że poczujemy się pewniej i zwiększymy swoje szanse na dobre zaprezentowanie naszych umiejętności.

O czym powinniśmy pamiętać przed spotkaniem? Oto lista najważniejszych rzeczy:

1) Czy wiesz o jakim stanowisku będziesz rozmawiać? Jeśli nie pamiętasz, koniecznie sprawdź ogłoszenie lub opis stanowiska przed spotkaniem. Sytuacja, w której Kandydat nie jest pewien na jakie stanowisko kandyduje jest niedopuszczalna. Jeśli szukasz aktywnie pracy i wysyłasz dziesiątki cv, prowadź rejestr ofert, trzymaj maile w osobnym folderze, słowem zrób coś, co pozwoli Ci w szybki sposób sprawdzić szczegóły danej rekrutacji.

2) Wcześniej opracuj drogę dojazdu na spotkanie – być może firma znajduje się w trudno dostępnym miejscu albo właśnie na głównej drodze dojazdowej jest remont i musisz inaczej rozplanować trasę. Punktualność jest bardzo ważna, lepiej być kilka minut wcześniej i poczekać, niż w ostatniej chwili w stresie biec na spotkanie i wpaść na nie zdyszanym jak po przebiegnięciu maratonu.

Upewnij się też, że wiesz z kim będziesz rozmawiać oraz jaką funkcję ta osoba pełni w danej firmie. Czy jest to np. specjalista ds. rekrutacji czy może Twój potencjalny szef? Informacja na temat Twojego rozmówcy powinna pojawić się w momencie zaproszenia, jeśli tak się nie stanie dopytaj o to.

3) Koniecznie zapoznaj się z profilem pracodawcy, wejdź na jego stronę internetową, poczytaj o tym czym się zajmuje firma, jakie są jej aktualne projekty. Zupełnie inaczej odbierany jest na rozmowie Kandydat, który wie coś o firmie, od tego, którego to w ogóle nie interesuje. Jeśli zapoznaliśmy się z profilem danej firmy, świadczy to o naszej motywacji, o tym, że zależy nam na zatrudnieniu i że możemy być zaangażowanymi pracownikami. Poza tym możliwe, że pracowaliśmy już w firmie z tej samej branży i fakt ten będzie bardzo dobrym punktem wyjścia w rozmowie, a także pozwoli nam wskazać konkretne doświadczenie, spójne z oczekiwaniami potencjalnego pracodawcy.

4) Przed spotkaniem odpowiedzmy sobie na bardzo ważne pytanie: dlaczego interesuje mnie akurat ta firma i to stanowisko? Takie pytanie na pewno padnie na spotkaniu, więc warto się do niego przygotować. Czy chodzi o firmę – bo zawsze marzyliśmy o pracy właśnie tutaj? A jeśli tak, dlaczego? Czy może idealnie spełniamy wymagania pracodawcy? Jeśli tak, to dlaczego? Im więcej podamy faktów i nawiążemy do naszych umiejętności, tym większa szansa na przekonanie drugiej strony do naszej kandydatury. Wykorzystajmy takie pytanie na pokazanie naszej motywacji do pracy w tej konkretnej firmie.

5) Spójrz jeszcze raz na swoje cv pod kątem tej konkretnej oferty. Które z Twoich kompetencji odpowiadają wymaganiom potencjalnego pracodawcy? Jakie są Twoje mocne strony, o których możesz wspomnieć? Pomyśl o konkretnych sytuacjach, w których znalazły zastosowanie Twoje umiejętności, na których zależy też tej konkretnej firmie. Upewnij się też, że pamiętasz szczegóły na temat historii swojego zatrudnienia.

6) Zwróć uwagę na dress code – podczas spotkania o pracę należy zadbać o swój wygląd i dostosować go do sytuacji. Swetry, dżinsy, bardzo krótkie spódnice czy mocny makijaż zostawiamy na inne okazje😊

7) Pomyśl, o co chcesz zapytać podczas spotkania – to bardzo dobra okazja, żeby przyjrzeć się szczegółom i doprecyzować różne kwestie. Czy na pewno rozumiesz obowiązki na danym stanowisku? Jakie oczekiwania ma potencjalny pracodawca? Czy wiesz jak wygląda zespół i z kim będziesz współpracować? Warto też dopytać o ramy czasowe rekrutacji i o to, kiedy możesz spodziewać się informacji zwrotnej.

8) Przygotuj się też na pytanie o oczekiwane zarobki, najlepiej podać widełki czyli przedział w jakim chcesz się poruszać. Zaznacz czy chodzi o umowę o pracę czy może kontakt B2B. Jeśli ta informacja nie pojawi się wcześniej, dopytaj o premie i świadczenia pozapłacowe.

9) Pamiętaj o uśmiechu, pozytywnym nastawieniu i utrzymywaniu kontaktu wzrokowego podczas rozmowy. Twoje wypowiedzi powinny być spójne i dłuższe niż pojedynczo rzucane słowa. Nasz rozmówca powinien mieć przekonanie, że rozmawia z osobą kompetentną i kulturalną. Pamiętaj, to jedyna szansa, żeby przekonać do siebie drugą stronę, więc wykorzystaj to w pełni!

Powodzenia!

Zdjęcie: Pixabay.com.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Katarzyna Radecka
Rekruterka, coach kariery. Od 2008 roku związana z branżą rekrutacyjną. Posiada 18-letnie doświadczenie biznesowe z obszaru szkoleń i sprzedaży. Obecnie realizuje projekty rekrutacyjne i aktywnie wspiera osoby szukające pracy, m.in. prowadzi warsztaty dotyczące przygotowania CV oraz efektywnej prezentacji podczas rozmów o pracę. Prowadzi coaching kariery. Więcej informacji na www.hr-inspire.pl
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail