Czego szukasz

Mamy i dzieci bardzo mile widziane. Relacja z Dnia Otwartego dla Mam w State Street Bank w Gdańsku

Branża finansowa to szansa na rozwój zawodowy w bezpiecznym środowisku, a jeśli do tego dodamy wsparcie i zrozumienie dla potrzeb pracowników rodziców, to mamy pracodawcę przyjaznego rodzinie! Dlatego też 21 marca spotkaliśmy się na Dniu Otwartym dla Mam w gdańskiej siedzibie State Street Bank. To była okazja aby poznać firm od środka i dowiedzieć się kogo firma aktualnie szuka do pracy. A co najbardziej spodobało się uczestniczkom spotkania?

Relacja z Dnia Otwartego dla Mam w State Street Bank w Gdańsku

Dlaczego właśnie State Street Bank

Ta firma to światowy lider wśród dostawców usług finansowych i jeden z największych banków powierniczych z centralą w Bostonie. Działa na 100 rynkach finansowych i zatrudnia ponad 35 000 pracowników. W Polsce jest od 2007 roku, a jego biura znajdują się w Krakowie oraz od paru lat w Gdańsku.

State Street Bank wspiera wszystkich swoich pracowników, w tym rodziców, w godzeniu ról zawodowych i prywatnych, oferując im bogaty pakiet benefitów.

Chcesz wiedzieć więcej?

Zapoznaj się z profilem State Street Bank w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>>

Dzień Otwarty dla Mam w Gdańsku

Spotkanie to odbyło się na kilka dni przed podobnym wydarzeniem w Krakowie, 21 marca 2019 roku w biurze State Street przy ul. Grunwaldzkiej, dokładnie w samo południe mamy wraz z dziećmi tłumnie pojawiły się na spotkaniu. Już od progu czekały na nie przedstawicielki State Street Bank oraz Fundacji Mamo Pracuj.

Dzień otwarty dla mam w State Street w Gdańsku

Jak działa State Street Bank w Gdańsku?

Dzień Otwarty dla Mam rozpoczął się od powitania uczestniczek przez Annę Szabowską-Walaszczyk oraz Kamilę Szymecką, czyli Specjalistki ds. Relacji z Uczelniami. Następnym punktem spotkania była prezentacja firmy, jej działań oraz wsparcia jakie jest oferowane pracownikom. Tą część prowadziła Barbara Taraszkiewicz – Starszy Menadżer ds. Księgowości Funduszy.

Obecne mamy również mogły posłuchać o różnorodnych benefitach z których korzystają zatrudnieni pracownicy. Uwagę przykuła możliwość pracy na część etatu, możliwość wykonywania zadań zdalnie, dofinansowanie do wybranych żłobków i przedszkoli, pakiet medyczny zawierający również możliwość wizyt domowych oraz korzystanie ze wsparcia Working Parents Club, który funkcjonuje w firmie.

Sporym zainteresowaniem cieszyła się również część związana z bogatymi możliwościami zatrudnienia w gdańskim oddziale State Street Bank. Uczestniczki spotkania mogły dowiedzieć się, jacy pracownicy są aktualnie najbardziej poszukiwani oraz jakie kompetencje powinni posiadać.

State Street Gdańsk - dzień otwarty dla mam

Panel, czyli poznaj mamy pracujące w firmie

Rozmowa panelowa to zawsze bardzo ważny i oczekiwany punkt programu spotkań dla mam. Tym razem odbyła się pod hasłem „Poznaj mamy pracujące w State Street Bank”. Biorące w niej udział kobiety – mamy – pracowniczki firmy z entuzjazmem i otwartością opowiadały o swojej roli w State Street Bank, obowiązkach i rozwoju. Mówiły również o tym, jak pracodawca wspiera je w godzeniu życia prywatnego oraz zawodowego. Co jest dla nich najważniejsze w pracy i z jakich benefitów korzystają najczęściej.

W panelu brały udział:

  • Małgorzata Borecka, Menadżer ds. Operacji HR
  • Barbara Taraszkiewicz, Starszy Menadżer ds. Księgowości Funduszy
  • Kamila Szymecka, Specjalista ds. Relacji z Uczelniami
  • Dorota Łakomska – Likus, Kierownik zespołu Middle Office

Networking był za to czasem indywidualnych rozmów oraz zadawania pytań. Obecne mamy chętnie pytały pracowników oraz dziewczyny z panelu o możliwości pracy, o to jak wygląda rekrutacja oraz praca na co dzień w międzynarodowej korporacji.

Zainteresowane osoby mogły również wziąć udział w krótkiej wycieczce po biurze.

Dzień Otwarty dla Mam w State Street w Gdańsku

Warsztat rekrutacyjny, czyli wskazówki, porady i wsparcie

Ostatnim, ale wyczekiwanym punktem programu był warsztat rekrutacyjny, podczas którego Anna Szawoska – Walaszczyk wraz z Eweliną Kaczmarek, Senior Talent Acquistions Lead opowiadały o samy procesie rekrutacyjnym, jak się do niego przygotować oraz odpowiadały na wszystkie pytania mam.

Na spotkaniu było tłumnie, kolorowo, energetycznie i bardzo merytorycznie. Dziękujemy za przybycie wszystkim Mamom, a State Street Bank za miłe przyjęcie!

Tutaj możesz przeczytać relację ze spotkania w Krakowie, które odbyło się kilka dni później. >>>

Dowiedz się więcej jakie wsparcie oferuje State Street Bank swoim pracownikom i na jakie oferty pracy w Krakowie oraz w Gdańsku możesz aplikować już teraz!

Logo firmy State Street

Zdjęcia: własność State Street Bank w Polsce

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Jak się przygotować na powrót do pracy?

Powrót do pracy po urodzeniu dziecka nie musi być dla Ciebie trudnym i stresującym przeżyciem. Po pierwsze nie dotyczy to tylko Ciebie, dotyczy również Twoich najbliższych. Potraktuj to jako kolejne zadanie do wykonania. Zrób plan i krok po kroku go zrealizuj, a o co warto zadbać i na czym się skupić dowiesz się z naszego artykułu!
jak się przygotować na powrót do pracy

Jak się przygotować na powrót do pracy?

Zacznijmy od tego, że Twój powrót do pracy to nie jest już tylko Twoja (zazwyczaj) sprawa, lecz Wasza. Im więcej zrobisz dziś, tym łagodniejsze będzie ponowne wejście w aktywność zawodową.

Już od dzisiaj uświadamiaj więc partnera (o ile oczywiście nie robiłaś tego od zawsze), że zakupy same nie wskakują do lodówki, skarpety nie mają funkcji samoczyszczenia, a Wasze dziecko w nocy budzi się i to całkiem często.

Podział obowiązków

Przygotujcie listę obowiązków i sprawiedliwie je podzielcie. Bądź konsekwentna. Wymagaj. Chwal. Po jakimś czasie docenisz swoje starania i będzie Ci dużo łatwiej wrócić do pracy, bo nie będziesz miała drugiego etatu w domu.

Im wcześniej znajdziesz odpowiedni żłobek, nianię, przedszkole itp. tym lepiej. Na około dwa miesiące przed planowanym powrotem warto już zacząć przyprowadzać dziecko do żłobka.

Zarówno Ty, jak i dziecko przyzwyczaicie się do nowej sytuacji. Po co Wam kumulacja nowych wrażeń pierwszego dnia pracy?

Zapewniam, że będziesz miała już wystarczająco dużo atrakcji. Dodatkowy plus, to oczywiście trochę czasu tylko dla Ciebie, którego tak potrzebujesz jeszcze zanim wpadniesz w wir pracy.

Przeczytaj także: Szukasz pracy? Tej wiedzy będziesz potrzebować!

Pracodawca a powrót do pracy

Jeśli oczekujesz od pracodawcy zachowania fair wobec Ciebie myślę, że należy też być fair wobec pracodawcy. Od początku informuj go o swoich planach: jak długi urlop macierzyński planujesz, czy będziesz brała urlop wychowawczy itp.

To są ważne dla pracodawcy kwestie, dzięki którym będzie mógł zorganizować pracę w firmie podczas Twojej nieobecności i zaplanować ewentualne zastępstwa i koszty z tym związane, a także Twój powrót.

Kwestia ta jest ważna również dla Ciebie, aby mieć pewność, że Twoje stanowisko czeka na Ciebie. Najlepszym sposobem na to jest szczery i uczciwy dialog obu stron.

Przeczytaj także: Zanim zaczniesz szukać pracy – ustal priorytety

Bądź na bieżąco

Boisz się, że po roku spędzonym z dzieckiem nie będziesz miała innych tematów do rozmowy niż kupki i kaszki (szczerze – myślę, że koleżanki i koledzy z pracy też się tego boją)?

Nie pozwól więc sobie na wypadnięcie z obiegu. Postaraj się, dla własnej przyjemności i równowagi, sięgać regularnie po prasę branżową, uczestniczyć w zjazdach, sympozjach, szkoleniach itp.

Zapisz się do newsletterów branżowych itd. Będzie to wymagało niewielkiego wysiłku, a przyniesie wiele korzyści – nie tylko będziesz na bieżąco z zawodem, ale także zapobiegniesz tzw. „pieluszkowemu zapaleniu mózgu”. 😉 Po powrocie do pracy zaskoczysz wszystkich świeżym spojrzeniem i nowymi pomysłami.

Utrzymuj kontakty z kolegami i koleżankami z pracy, chodź z nimi na spotkania po pracy, spotkania wigilijne itp. Poproś o dopisanie Twojego maila do newslettera firmowego. Dzięki temu będziesz trzymała rękę na pulsie i nic Cię nie ominie. Jak wrócisz do pracy będzie mniej niespodzianek.

Obowiązki i przywileje

Formalności jakie należy spełnić przed powrotem, to przede wszystkim odpowiednio wcześnie zgłosić chęć powrotu do pracy pracodawcy – minimum 30 dni przed planowanym powrotem. Warto też zastanowić się nad elastycznym czasem pracy. 

Jako rodzicowi przysługują Ci dodatkowe 2 dni wolne w ciągu roku tzw. opieki nad dzieckiem oraz masz prawo odmówić pracy w nadgodzinach (odpowiedni druk dostaniesz z kadr).

Jeśli karmisz piersią masz prawo do dodatkowej przerwy wliczanej do czasu pracy, nie jest wymagane przedstawianie zaświadczenia lekarskiego, że karmisz piersią, jednak jeśli pracodawca będzie miał wątpliwości może go od Ciebie zażądać.

Interesują Cię kwestie prawne związane z macierzyństwem?

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymaj cały zestaw prawnych artykułów na każdy etap macierzyństwa.

Zapisując się na newsletter, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych na zasadach określonych w polityce prywatności. W każdej chwili zgodę możesz wycofać.

Zadbaj o siebie

Przygotowania do powrotu do pracy zaczęliśmy od zaangażowania w ten proces Twojego partnera, więc teraz czas na Ciebie. To będzie przyjemniejsze i dużo łatwiejsze zadanie. Czas na nową garderobę, fryzurę, paznokcie. Nie możesz przecież wrócić do pracy z odrostami i w legginsach, prawda? W końcu, czy się z tym zgadzasz czy nie: jak Cię widzą, tak Cię piszą.

Zatem równie konsekwentnie, jak wymagałaś od partnera partycypacji w obowiązkach domowych i rodzicielskich wymagaj teraz od siebie – czas na zakupy i fryzjera! Przecież mówiłam, że będzie przyjemniej, prawda?

Jeśli podejdziesz do powrotu do pracy jak do zadania, które rzetelnie zrealizujesz, wrócisz do pracy z głową pełną pomysłów, zadbana, szczęśliwa i spokojna o dziecko. Co więcej, będziesz wzorem i nadzieją dla innych kobiet, że można łączyć macierzyństwo z pracą zawodową.

Nie mówię, że będzie łatwo, ale da się, prawda? Bo kto, jak nie Ty – Mamo – ma sobie poradzić?

Źródło:

Art. 183 (2) k.p. i art.186 (4) k.p.

Art. 188 k.p.

Art. 187 k.p.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Pasjonatka HR – szczególnie obszaru pozyskiwania i rozwijania talentów. Ukończyła Zarządzanie Zasobami Ludzkimi na SWPS oraz Szkołę Trenerów w ODiTK. Od ponad 15 lat związana z branżą HR. Prywatnie mama trójki dziewczynek, uwielbia z nimi gotować i smakować nowe potrawy. Nałogowo pochłania książki.
Podyskutuj

Digital Marketing Academy – dołącz do bezpłatnego programu!

Dołącz do bezpłatnego programu Digital Marketing Academy i zdobądź kompetencje poszukiwane na rynku pracy. Rekrutacja trwa tylko do 31 maja br. Jeśli interesujesz się internetowymi narzędziami obsługi i sprzedaży, chcesz zrozumieć jak komunikować się z pracodawcami i klientami, aby pomóc im osiągać ich cele biznesowe- ten program jest dla Ciebie, zgłoś się już dzisiaj!
Digital Marketing Academy kurs plakat informacyjny

Interesuje Cię praca w digital marketingu?

Fundacja Inkubator Technologiczny prowadzi program Youth Business Poland, który jest częścią Youth Business International, sieci programów ufundowanych przez Jego Wysokość Karola księcia Walii. To międzynarodowa sieć wspierająca młode osoby w zakładaniu własnych biznesów.

Z myślą o osobach zainteresowanych działaniami, mającymi na celu budowanie marki i generowanie sprzedaży, powstał Kurs Digital Marketing Academy. Skorzystaj z okazji i już dziś zapisz się do tego bezpłatnego programu.

Jeśli chcesz się rozwijać, wykazujesz szczególne zainteresowanie internetowymi narzędziami obsługi i sprzedaży lub masz dość dotychczasowej pracy i chcesz się przebranżowić – ta oferta jest dla Ciebie.

O kursie

W trakcie kursu uczestniczka/uczestnik będzie miała okazję zgłębić zagadnienia takie jak content marketing, SEO, e-mail marketing, AdWords, Social Media podczas 10 profesjonalnych warsztatów, w formie online.

Zajęcia prowadzone będą przez doświadczonych specjalistów i praktyków biznesu. Osoby, z którymi w trakcie kursu będzie okazja się spotkać to m.in. Wojciech Bizuba, Patrycja Załuska czy Wojciech Szymański.

Kurs Digital Marketingu obejmuje 10 tematów.

  1. Analiza Twoich kompetencji i planowanie kariery
  2. Digital marketing – teraźniejszość i przyszłość
  3. Plan marketingowy- w służbie sprzedaży
  4. Content marketing – tworzenie konwertujących treści
  5. Social media- promocja firmy na Facebooku i Instagramie
  6. Social Selling na Linkedin
  7. Pozycjonowanie przy wykorzystaniu SEO oraz Google Ads
  8. E-mail marketing
  9. Value Proposition Design dla Marketera
  10. Prawo kreatywne i nowych technologii

Co można zyskać?

Program dedykowany jest dla osób, które nie ukończyły 30 roku życia i chcą poznać zagadnienia związane z digital marketingiem, chcą poszerzyć zakres wiedzy w tym temacie. Kierowany jest również do osób bezrobotnych i poszukujących pracy. Dzięki przystąpieniu do programu, mogą one podnieść swoje kompetencje i znaleźć satysfakcjonującą pracę.

Osoby, które ukończyły 30 rok życia, mogą wziąć udział w akademii na zasadzie wolnego słuchacza. Przy wypełnianiu formularza należy dopisać „wolny słuchacz”.

Kurs pozwoli wejść na rynek pracy, którego zapotrzebowanie ciągle rośnie. Już na wstępie uczestnicy dowiedzą się jakie mają możliwości, a także poznają swoje słabe i mocne strony. Po kursie wejdą na rynek z konkretnymi umiejętnościami.

Każdy uczestnik kursu otrzyma Certyfikat potwierdzający nabyte umiejętności. Ponadto w ofercie, na wybranych uczestników, czeka możliwość skorzystania z konsultacji z Ekspertami.

Jeśli więc szukasz pracy w digital marketingu lub myślisz, że to praca właśnie dla Ciebie to świetnie trafiłeś!

Jak zgłosić się do programu?

Aby zgłosić się do programu Digital Marketing Academy, należy dokładnie wypełnić Formularz zgłoszeniowy online znajdujący się na stronie YBP oraz zapoznać się z Regulaminem Programu.

Masz jakieś pytania? Zadzwoń pod nr 22 100 20 51.

Zdjęcia: Digital Marketing Academy

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Świeżo upieczona żona, absolwentka szkoły artystycznej, posiadająca wrażliwe i wnikliwe spojrzenie, dbająca o detale, ceniąca kreatywne podejście. W wolnych chwilach poświęca się fotografii, celebruje picie kawy, zachwyca się pięknem otaczającego świata.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie