Czego szukasz

Mamowy coming out?

Dlaczego w warunkach firmowych warto zrobić „mamowy coming out”? I dlaczego nie warto marnować energii na ukrywanie, że mamy rodzinę i że nam na niej zależy?

Zacznijmy od wniosków z dyskusji z wydarzenia, o którym pisałam tutaj. To dlaczego coming out jest dobry dla biznesu?

Uwolniona energia w miejscu pracy = większa produktywność

Energię, którą dotychczas pożytkowałaś/łeś na ukrywanie tego, kim jesteś, swojej tożsamości teraz wkładasz spokojnie w pracę.

Stajesz się bardziej produktywna/y, ponieważ możesz skoncentrować się w 100% na byciu tu i teraz w miejscu pracy, a nie na utrzymywaniu czujności, aby nie odkryć zbyt wiele.

Zobaczcie, ile energii wokół marnuje się.

  • Kobiety, które, aby dostać wymarzoną pracę podczas negocjacji pracowych unikają słowa na „C”. (podpowiedź: C_ _ Ż A)
  • Rodzice, którzy utwierdzają otoczenie w przekonaniu, że pojawienie się dziecka nic nie zmieni w ich nastawieniu do pracy.
  • Młode mamy poświęcające dużo energii na wychodzenie z przyklejonych kulturowo łatek i udowadnianiu całemu światu, że mogą wszystko ze wszystkim pogodzić i bez problemu zostać na przedłużającym się spotkaniu, a pod stołem nerwowo wysyłają smsa do niani z prośbą o zostanie jeszcze godzinę dłużej.
  • Geje, którzy manewrują w stylistyce językowej, aby uniknąć użycia męskiej formy, mówiąc o swoim partnerze i lesbijki, którzy unikają żeńskiej formy mówiąc o najbliższej osobie.

To niezwykle wyczerpujące… szczególnie, że comingoutowy „jeden raz” nie załatwia skutecznie sprawy.

Coming out jest czynnością powtarzaną w każdym nowym miejscu pracy czy środowisku. Za każdym razem analizujesz, czy decyzja o odkryciu swojej tożsamości jest potrzebna, bezpieczna i korzystna.

Odkrywasz się wiele razy i za każdym razem czekasz na reakcję drugiej strony: czy w odpowiedzi na informację, że musisz wcześniej wyjść odebrać malucha ze żłobka otrzymasz uśmiech zrozumienia z potwierdzeniem: „Tak jest wiosną. Łatwo się przeziębić” czy wzrokowy przekaz „So what! Twój problem”, a może chwilę obojętności w stylu „No jak musisz”.

Oczekiwanie na reakcję drugiej strony też pochłania wiele energii.

Autentyczność w relacjach zawodowych

Dynamika relacji wymaga autentyczności. Jeśli coś jest pieczołowicie ukryte, podświadomie wiemy, że w prezentowanym scenariuszu coś nie do końca gra.

  • Może ona planuje dziecko? Pewnie tak. Już rok po ślubie.
    lub
  • Czemu on nie ma partnerki? Taki przystojny.

Wiemy, że sytuacje życiowe są różne, więc czasami po prostu bezpieczniej zdjąć prywatne zdjęcie z biurka (z wygaszaczem nie ma takiego problemu. O jego wybór zatroszczył się już dział IT).

Tylko że zaangażowanie opiera się na zaufaniu, a nie unikaniu, ukrywaniu czy manipulacji.

Balonowy epilog

Szykuję się do wyjścia z bajecznej siedzimy Googla. W oczy rzucają mi się… balony. Cała wiązka, jak na kolorowym straganie. [myślę sobie] Marcelina byłaby przeszczęśliwa. Uwielbia balony z helem i kolorowymi wstążeczkami, ale zapytanie o możliwość ich wzięcia byłaby „odkryciem się”.

-Weź je! Są twoje! – słyszę od uśmiechniętego organizatora. Tak po prostu. Na zasadzie: „Jeśli to sprawi Ci radość. Dam ci to!”

-Dziękuję! Moja mała córeczka bardzo cię ucieszy! – spontanicznie zaliczyłam „mamowy coming out”.

Dzielenie się kolorową cząstką siebie z innymi ma niepojętą magię. Wracając naliczyłam sześciu przechodniów uśmiechających się, widząc fruwające balony.

A ja zaczęłam się zastanawiać, co zrobić, żeby przekazać ten strumień energii dalej. Może napiszę artykuł o różnorodności? Albo z Mamo Pracuj zbadamy temat w warunkach polskich?

Zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama wielowymiarowo aktywna: biznesowo - ekspert komunikacji korporacyjnej; naukowo – doktorantka zarządzania; życiowo – promotorka uważnego spędzania czasu z dzieckiem, co widać po wpisach na blogu http://zmianaperspektywy.pl/ Mama małej Marceliny.
Podyskutuj

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×