Czego szukasz

Mamówka-prasówka #4

Siedzisz właśnie przed monitorem komputera i czytasz ten tekst, a w sąsiedniej zakładce… No właśnie – Facebook. Korzystamy z niego my, ty, sąsiedzi spod trójki, ale też pracodawcy. W jakim celu? Odpowiedź na to pytanie otworzy dzisiejszą Mamówkę. A co dalej? Pozostaniemy w sferze wirtualnej i zastanowimy się, dlaczego telepraca jest w Polsce wciąż tak mało popularna i co należy zrobić, by to zmienić. 

W przypadku, gdy zastąpienie ośmiogodzinnego siedzenia w biurze wymienianiem maili z szefem jednak was nie kręci, może warto zostać kolejną Matką Polką-Kreatorką? Którejkolwiek opcji nie wybierzecie, każda jest bez wątpienia atrakcyjna dla mam. Jeśli już nimi jesteście, ale planujecie „powtórkę z rozrywki” lub dopiero zamierzacie przyjąć tę rolę, będziecie miały okazję dowiedzieć się, w którym kraju rodzi się najlepiej. A skoro zrobiło się już tak światowo – last but not least, czyli wciągający wywiad z Agnieszką Graff. Zaczęło się od nowej książki, a na czym skończyło? Zapraszamy!

***

Po przeczytaniu tego tekstu, dwa razy zastanowisz się, zanim opublikujesz coś na Facebooku – portal Biznes.newseria.pl informuje, że już co piąty pracodawca podczas rekrutacji sprawdza portale społecznościowe i konta kandydatów. Chociaż w porównaniu do innych krajów to wciąż mało, warto mieć się na baczności. Z drugiej części artykułu dowiemy się natomiast, kto będzie „googlowany” najczęściej oraz jaka jest ogólna sytuacja na rynku pracy.

***

Telepraca w Kodeksie pracy pojawiła się w 2007 roku, jednak – jak wynika z danych Polskiej Agencji Rozwoju Przemysłu, przytoczonych przez GazetaPraca.pl – korzysta z niej niewielki procent firm, mimo że ta forma jest atrakcyjna i dla pracodawców, i dla pracowników (szczególnie rodziców). Jak to najczęściej bywa, głównymi przyczynami wszelkich problemów są przepisy prawne i wysokie koszty. Jest jednak nadzieja na poprawę sytuacji – Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej rozpoczęło właśnie pracę nad nowelizacją ustawy.

***

Jesteś urodzoną artystką i marzysz o tym, by nie tylko pokazać swój talent światu, ale też zacząć na nim zarabiać, jednak wciąż masz wątpliwości, czy twój pomysł znajdzie odbiorców? Bankier.pl przygotował coś właśnie dla ciebie – historie pięciu matek, które wybrały właśnie tę ścieżkę i teraz odnoszą sukcesy, projektując modę, biżuterię i… Zresztą, same zobaczcie!

***

Nie zmieniamy portalu, ale temat już tak. Przed chwilą było o rodzeniu się pomysłów, teraz pora na dzieci. Według rankingu przygotowanego przez „The State of the World’s Mothers” najlepsze warunki ku temu stwarza Finlandia. Oprócz niej w czołówce znalazły się kraje, które już od 15 lat wiodą prym w tej kwestii. Dziwić może natomiast bardzo niska pozycja Stanów Zjednoczonych. Przy ocenie posłużono się takimi kryteriami jak zdrowie matek czy współczynnik śmiertelności dzieci, jednak zwrócono również uwagę na, niekiedy nawet zaskakujące, szczegóły.

***

Agnieszka Graff – publicystka, tłumaczka, feministka. Złośliwi dodaliby zapewne „była”, nie dziwi więc, że głównym tematem zarówno rozmowy, jak i jej najnowszej książki „Matka Feministka” stała się relacja między feminizmem a macierzyństwem. Autorka udowadnia, że po urodzeniu dziecka można pozostać feministką. Nie jest to jednak łatwe, o czym przekonała się na własnej skórze. Nie jest to też ten sam feminizm, co przed ciążą. Nowe doświadczenia, problemy, powrót do środowiska – wszystko to sprawiło, że na pewne rzeczy nauczyła się patrzeć z innej perspektywy oraz, jak sama mówi, „zaczęła widzieć dziury w polskim feminizmie.” Jak wiele wysiłku potrzeba i z czyjej strony, by je załatać?

***

Lubicie nasze Mamówki-Prasówki? Udostępniajcie je na FB, napiszcie do nas, podsyłajcie nam ciekawe tematy do kolejnych prasówek ([email protected])

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej UJ. „Artystyczna dusza”, która – kiedy nie dzierży w dłoni pióra – najchętniej rysuje lub zajmuje się tworzeniem grafiki komputerowej. Na swoim koncie ma wydaną w 2010 roku powieść młodzieżową pt. „Nielegalna”.
Podyskutuj

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×