Czego szukasz

Mamówka-prasówka #1

Minione dwa tygodnie upłynęły w Internecie pod znakiem biznesu – jak go założyć, czego nie robić, by nie narazić się ZUS-owi oraz do jakich praktyk posuwają się pracodawcy w celu pozbycia się ze swoich szeregów świeżo upieczonych rodziców. Pojawiło się też interesujące pojęcie job-sharingu, a jednocześnie powrócił dobrze znany temat zawodowych stereotypów – czy wciąż są żywe? A po sporej porcji informacji deser – historie „korporacyjnych matek”.

***

Nie da się ukryć, że największą aktywnością wykazał się ostatnio portal Bankier.pl, publikując aż trzy teksty, które powinny zainteresować każdą aktywną zawodowo mamę. Dzięki niemu dowiadujemy się, z czym należy łączyć zagadnienie job-sharingu, które wyjaśnia prezeska Stowarzyszenia Matek Pierwszego Kwartału. Natomiast minister pracy Władysław Kosiniak-Kamysz wykorzystuje ten moment, by pochwalić się rozwiązaniami, jakie wprowadzono w ramach wsparcia dla pracujących matek. PRZECZYTAJ

***

Tutaj, niestety, pozytywna nuta zaczyna milknąć, ponieważ powraca wątek stereotypów w pracy. Z badań przeprowadzonych przez Luigiego Zingales z University of Chicago Booth School of Business wynika, że pracodawcy obu płci nie są przychylni kobietom w momencie zatrudniania na stanowiska związane z nauką. Aby to udowodnić, ekonomista przeprowadził wyjątkowo ciekawe badanie laboratoryjne. PRZECZYTAJ

***

Na koniec Bankier.pl ostrzega – ZUS wziął pod lupę przedsiębiorcze matki, ponieważ coraz częściej zdarza się, że naginają one prawo, by zyskać wyższe świadczenia. Sam ubezpieczyciel jednak święty nie jest – jak sobie radzić, gdy niesłusznie odmówi przyznania zasiłku? WARTO SPRAWDZIĆ.

***

GazetaPraca.pl informuje natomiast o wynikach ostatniej kontroli Państwowej Inspekcji Pracy, które nie napawają optymizmem. W 2013 r. w okresie do pół roku od powrotu z urlopu macierzyńskiego zwolniono nieco ponad 4 proc. kobiet. Oprócz tego stwierdzono również szereg nieprawidłowości, o których wypowiedziała się główna inspektor pracy Iwona Hickiewicz. CZYTAJ WIĘCEJ

***

Jeżeli uważacie, że Wasz limit negatywnych informacji został wyczerpany, zajrzyjcie na YouTube – prowadząca kanał Time for Business TV zastanawia się nad tym, czy macierzyństwo jest dobrym momentem na zakładanie biznesu. Posługując się własnym przykładem, radzi, jak najlepiej wykorzystać okres urlopu macierzyńskiego, na czym skupić się na etapie planowania własnej działalności oraz jakie pułapki mogą czyhać na przedsiębiorcze mamy.

***

Czy można połączyć specyficzną pracę w korporacji z opieką nad dzieckiem? Oczywiście, jednak nie zawsze jest to proste i przyjemne. Historie trzech „korporacyjnych mam” przedstawił portal Kobieta.onet.pl, pokazując, że najwięcej zależy od polityki firmy, jednak same panie nie mogą pozostawać bierne. PRZECZYTAJ

Jak Wam się podoba nasza pierwsza Prasówka Mamówka? Za tydzień zapraszamy na kolejną porcję prasy!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Studentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej UJ. „Artystyczna dusza”, która – kiedy nie dzierży w dłoni pióra – najchętniej rysuje lub zajmuje się tworzeniem grafiki komputerowej. Na swoim koncie ma wydaną w 2010 roku powieść młodzieżową pt. „Nielegalna”.
Podyskutuj

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×