Czego szukasz

Mamo Pracuj jest fundacją. Co z tego wynika?

Działamy od ponad 5 lat. I zmieniamy się z myślą o Was. Od końca 2015 roku działamy w formie fundacji, aby jeszcze lepiej robić to co robimy od lat. Zobacz dlaczego właśnie tak i co nam to daje, co się zmienia a co nie 😉

Fundacja Mamo Pracuj

Od listopada 2015 r. portal mamopracuj.pl jest własnością Fundacji Mamo Pracuj!

Czy w związku z tym cokolwiek się zmienia?

Nic. Wszystko jest po staremu. To zmiana dla nas. Bo przez ostatnie kilka lat zastanawiałyśmy się czy powinnyśmy działać jako organizacja pozarządowa, czy to dobry kierunek, czy tego właśnie chcemy…

I już wiemy, że tak.

Co nam daje bycie NGO?

Jeszcze więcej szans na rozwój portalu. Więcej szans na rozwijanie projektów społecznych skierowanych do mam, które chcą pracować.

Daje nam także szanse na podejmowanie współpracy z innymi instytucjami, także organizacjami pozarządowymi, po to aby jeszcze lepiej realizować naszą misję. Listę instytucji, z którymi współpracujemy publikujemy na końcu.

A po informacje o aktualnych projektach zapraszamy tutaj >>>

Czy to znaczy, że nie jesteśmy już biznesem?

O nie. Zdecydowanie nie. Formuła mamopracuj.pl to połączenie działalności społecznej z biznesem. Nie może być inaczej. W końcu podpowiadamy jak zakładać firmę, jak ją prowadzić i rozwijać, i jesteśmy w tym autentyczne.

Prowadzimy działalność gospodarczą w zakresie działań marketingowych i dzięki temu możemy dalej rozwijać portal. A wszelkie zyski przeznaczamy na rozwój portalu i akcje społeczne skierowane do Mam. Z tego jesteśmy bardzo dumne.

A Ciebie prosimy o trzymanie kciuków!

Dziękujemy

Agnieszka, Asia i Marzena

Lista organizacji, które wspierają Fundację Mamo Pracuj:

Kontakt

Także bez zmian 😉 >>>

Zdjęcie: Magdalena Trebert

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj

Czas na pierwszy krok – wywiad z Jadzią, uczestniczką programu mentoringowego!

Jak wrócić po przerwie związanej z macierzyństwem do zawodowej gry? Co może dać siłę i motywację do działania? Koniecznie przeczytajcie wywiad z Jadwigą Winiarską - absolwentką programu Odważ się mamo! Zdobyła ona nowe kwalifikacje i umiejętności oraz pracę!
Jadzia Winiarska

Jadzia była uczestniczką projektu Odważ się mamo – program mentoringowy. To projekt, w którym realizowała wybrany przez siebie kurs, ale także uczestniczyła w procesie mentoringowym. Razem ze swoją Mentorką przez pół roku działała nad własnym rozwojem zawodowym i osobistym.

Przeczytaj też: Determinacja i działanie kluczem do zmian – podsumowanie projektu Odważ się mamo – program mentoringowy!

Jadziu bardzo Ci dziękuję, że zgodziłaś się na rozmowę! Wzięłaś udział w projekcie Odważ się mamo! Twoja historia jest niezwykle ciekawa, a Twój pierwszy krok okazał się najlepszym jaki mogłaś w tamtym momencie zrobić! Dlaczego zdecydowałaś się wysłać swoje zgłoszenie? Co Cię przekonało?

Portal Mamopracuj.pl zagościł na stałe w zakładkach mojej przeglądarki od czasu urodzenia pierwszego dziecka, więc już 5 lat temu. Od początku portal był dla mnie źródłem ciekawych artykułów zarówno dotyczących rodziny, dzieci, jak i biznesu, pracy, rozwoju.

Chętnie czytałam inspirujące historie kobiet, które z powodzeniem łączyły bycie mamą z własnym rozwojem, pracą zawodową czy prowadzeniem swojego biznesu. Od tamtego czasu w Mamo Pracuj zadziało się też wiele projektów, których efekty obserwowałam. Często pojawiały się w mojej głowie myśli: “Ja też tak chcę!”. Aż w końcu w pewien kwietniowy wieczór zdecydowałam się wysłać swoje zgłoszenie do jednego z projektów mentoringowych – “Odważ się mamo!”.

Podkreślam, że zrobiłam to w ostatni dzień zgłoszeń, ale była to jedna z najlepszych decyzji jakie ostatnio podjęłam. Zrobiłam pierwszy krok i rozpoczęłam wspaniałą przygodę. Jak się okazało to była lawina zdarzeń, dzięki którym poznałam niezwykłych ludzi, zdobyłam nowe kompetencje, dostałam nową pracę i… dzisiaj rozmawiamy!

Wow! To brzmi jak z filmu, albo książki! Ale zacznijmy od początku! Jak długą masz przerwę od pracy?

Mam ponad pięcioletnią przerwę w pracy, która nie była wcześniej planowana czy zamierzona. Urodziłam niesłyszącą córeczkę i cały swój czas zdecydowałam się poświęcić opiece nad nią i jej intensywnej rehabilitacji. Obecnie Zosia umie już mówić, ma dwa implanty ślimakowe, chodzi do przedszkola.

Nasza rehabilitacja trwa nadal, jednak jest już mniej intensywna, bo córeczka dobrze sobie radzi. Przyszedł więc moment, kiedy ze spokojem mogłam zacząć myśleć o powrocie na rynek pracy. Pierwsze kroki w tym kierunku podjęłam już rok temu robiąc kursy i kształcąc się samodzielnie, a później odważyłam się i wziąłem udział w projekcie Odważ się mamo!

Czym zajmowałaś się wcześniej i jak to się stało, że poszłaś w kierunku branży IT?

Od początku jestem związana z branżą kreatywną. Studiowałam malarstwo na krakowskiej ASP, zajmowałam się grafiką, projektowaniem. Naturalną koleją rzeczy było rozszerzenie swoich zainteresowań projektowych w stronę UX i UI designu, szerszego kontekstu projektowania, także w IT. W moim wyborze utwierdził mnie także mój mąż, który na co dzień jest związany z branżą IT i bardzo kibicuje moim poczynaniom.

W projekcie zdecydowałaś się właśnie na kurs UX Designer. To było takie przypieczętowanie tego czym chciałabyś się zajmować zawodowo?

Kurs „UX Designer’’ był jedną z cegiełek potrzebnych do zbudowania mojego zamku marzeń – to jest ścieżki zawodowej! Jest to od dawna obszar moich zainteresowań i poszukiwań. Bardzo chciałam usystematyzować sobie zdobytą już wcześniej wiedzę oraz zaprojektować aplikację mobilną do swojego UX-owego portfolio. Kurs dawał takie możliwości.

Wspaniale! Wiem, że w trakcie kursu zaczęłaś współpracę z innymi uczestnikami i razem tworzycie również Twoje marzenie – aplikację. Opowiesz co to za innowacyjny pomysł?

Na kursie UX Designera moja grupa liczyła pięć osób. Z trzema dziewczynami zżyłyśmy się bardzo mocno. Świetnie nam się razem pracowało na kursie, po jego zakończeniu postanowiłyśmy się regularnie spotykać online. Założyłyśmy wspólną grupę projektową. Jako projektantki UX wyznajemy podobne wartości. Bardzo ważne są dla nas bieżące problemy społeczne, wpływ na wzrost świadomości ekologicznej ludzi oraz na szeroko pojęty styl życia w trosce o naszą planetę.

Obecnie w ramach naszych działań realizujemy projekt aplikacji mobilnej pomagającej edukować użytkowników w temacie slow fashion- począwszy od naturalnych materiałów, poprzez zrównoważoną produkcję, aż po odpowiedzialne zakupy i modę w stylu slow. Aplikacja oprócz szerokiego aspektu edukacyjnego pomaga także zmapować swoją szafę oraz poznać i uświadomić sobie własne potrzeby w tym zakresie. Myślę, że w dzisiejszym konsumpcyjnym stylu życia jest to naprawdę potrzebna aplikacja.

Brzmi niesamowicie! Trzymamy kciuki, żeby wszystko poszło według planu! Jadziu, jeszcze jedna rzecz – zaraz po projekcie otrzymałaś propozycję pracy. Jak to się stało?

Zgadza się, pracę otrzymałam praktycznie zaraz po zakończeniu naszego projektu. Kiedy byłam jeszcze jego uczestniczką rozpowiadałam na prawo i lewo swoim znajomym, że biorę w czymś takim udział. Pewnego ranka otrzymałam wiadomość od koleżanki o ciekawym stanowisku wiążącym się z moimi zainteresowaniami. Pomimo, że rekrutacja była wewnętrzna, za namową znajomej wysłałam swoją aplikację i zostałam zaproszona na rozmowę, której finałem jest właśnie moja nowa praca.

Gratuluję niesamowitego zaangażowania i odwagi! A powiedz: co Cię motywuje do ciągłego rozwoju i zmian?

Jestem osobą, która lubi być w ciągłym ruchu, mieć wiele rzeczy na głowie, robić wiele na raz. Kiedy angażuję się w parę projektów czuję się szczęśliwa i – paradoksalnie – im więcej mam na głowie, tym lepiej jestem zorganizowana. Bardzo lubię poszerzać i podnosić swoje kompetencje, wyznaję zasadę lifelong learning’u. To pomaga mi być na czasie w stale rozwijającym się obszarze nowych technologii i projektowania UX.

Na koniec naszej rozmowy chcę Cię poprosić o podzielenie się dawką motywacji dla innych mam. Co Ty powiedziałabyś dzisiaj innym mamom, które chcą wrócić na rynek pracy?

Mamy nie bójcie się zmian! Pojawienie się Waszego dziecka na świecie to też była ogromna zmiana i… dałyście radę 🙂 Żeby z wielkiej śnieżnej góry spadła lawina potrzebna jest najpierw mała kulka. Czas na pierwszy krok jest właśnie dziś! Żeby uruchomić lawinę zdarzeń trzeba go zrobić i nie martwić się na zapas, co będzie potem.

Jadziu, bardzo dziękuję za tak inspirującą rozmowę!

Projekt „Odważ się mamo – program mentoringowy” był realizowany dzięki ogromnemu wsparciu ze strony Mentorek i Mentorów oraz pomocy Fundacji State Street Bank. To organizacja założona w 1977 roku przez globalną korporację State Street Bank. Fundacja już kolejny raz wspiera nasze działania. Dziękujemy!

Zdjęcie: Prywatne archiwum Jadzi

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
W Mamo Pracuj koordynuje projekt "Odważ się mamo i wróć z nami do pracy" oraz wspiera inne działania Fundacji. Jest żoną faceta, który nie zna słów "Nie wiem, nie umiem" i mamą 3 energicznych dzieci. Pasjonatka rozwoju, miłośniczka sportu i górskich wycieczek, a książki są dla niej ważniejsze niż nowe ubrania :) Uwielbia wyzwania i ciekawe historie, pisane ludzkim doświadczeniem.

Druga edycja programu „MAMY Plan!”: Bezpłatne spotkania ze specjalistami ds. rekrutacji!

Kilka miesięcy temu obiecaliśmy, że program „Mamy Plan” wróci i dotrzymujemy słowa! Mamo, jeśli czujesz, że chcesz wrócić do pracy i potrzebujesz wsparcia profesjonalnego rekrutera – zgłoś się do nas! Wspólnie z firmą Franklin Templeton zapowiadamy, że Dziś o 9:00 ruszą zapisy do drugiej edycji „Mamy Plan”. Nie przegap!

Druga edycja programu „MAMY Plan!”: Bezpłatne spotkania ze specjalistami ds. rekrutacji!

Myślisz o powrocie do pracy, ale nie wiesz od czego zacząć?

Nie wiesz jak opisać w CV przerwę związaną z opieką nad dziećmi?

Podczas pandemii straciłaś pracę i szukasz dla siebie nowej drogi?

Chciałabyś, aby ktoś profesjonalnym okiem spojrzał na Twoje CV?

A przede wszystkim jesteś zmotywowana i chcesz działać?

Ten program powstał z myślą o Tobie!

Wspólnie z firmą Franklin Templeton, kolejny raz zapraszamy do udziału w wyjątkowym programie, który pozwoli Ci nabrać pewności i pozbyć się obaw przed rozpoczęciem nowego zawodowego rozdziału. Podczas 45 minutowych, indywidualnych konsultacji ze specjalistą ds. rekrutacji, będziesz mogła zapytać o wszystko, czego potrzebujesz by ruszyć w kierunku wymarzonej pracy.

Czego może dotyczyć Twoja konsultacja z rekruterem?

  • Twojego CV,
  • profilu na LinkedIn,
  • porad gdzie i jak aktywnie poszukiwać pracy,
  • przygotowania do rozmowy kwalifikacyjnej,
  • trendów na rynku pracy oraz poszukiwanych przez pracodawców kompetencji,
  • weryfikacji znajomości języka angielskiego.

Podczas rekrutacji do tego programu liczy się kolejność zgłoszeń, ale pamiętaj, że w pierwszej edycji miejsca wypełniły się już w pierwszym dniu (po kilku godzinach), dlatego tym razem skracamy czas zbierania zapisów i zachęcamy to szybkiego zgłaszania się!

Zapisy ruszają!

Wsparcie dla mam powracających na rynek pracy

„Mama chcąca wrócić na rynek pracy po urodzeniu dziecka, bez problemu znajdzie w sieci wiele informacji na temat tego, jak szukać pracy, czy jak się przygotować do rekrutacji. Często jednak zdarza się, że boryka się z pytaniami, na które trudno jej znaleźć odpowiedź w internecie. Wiemy to na podstawie „dni otwartych” dla mam, które od kilku lat organizujemy w naszym biurze wspólnie z Mamo Pracuj oraz licznych rozmów, jakie miały miejsce przy tej okazji.

Nowa sytuacja na rynku rekrutacyjnym związana z pandemią, nie ułatwia sprawy. Dlatego stworzyliśmy program, który zaoferuje takie wsparcie chętnym mamom z całej Polski.

Mamy będą mogły porozmawiać ze specjalistami ds. rekrutacji, zadać im nurtujące je pytania dotyczące sposobów poszukiwania pracy, trendów na rynku, przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej czy skonsultować wątpliwości dotyczące swojej ścieżki zawodowej. A wszystko to w nieformalnej atmosferze i bez wychodzenia z domu” – podkreśla Monika Pokora, Talent Acquisition Lead – Global Employer Branding we Franklin Templeton i współtwórczyni programu “Mamy Plan!”.

Zapisy ruszają! Zobacz!

Co działo się podczas poprzedniej edycji programu?

Uff, podczas ostatniej edycji programu działo się naprawdę dużo! Po ogłoszeniu zapisów, miejsca w programie zapełniły się dosłownie w ciągu kilku godzin. Widać było, że takie działanie jest bardzo potrzebne i oczekiwane przez nasze czytelniczki. Obiecałyśmy wtedy, że na wiosnę wrócimy z kolejną edycją i ogromnie się cieszymy, że realizujemy ten plan! Dzięki monitorowaniu przebiegu i efektów pierwszej odsłony „MAMY Plan!” wiemy z całą pewnością, że program jest naprawdę skuteczny!

Więcej o efektach programu przeczytasz w artykule podsumowującym pierwszą edycję!

A co mówią uczestniczki pierwszej edycji?

Uczestniczki, które wzięły udział w programie oceniły go bardzo wysoko. Po zakończeniu spotkania, poprosiłyśmy je o podzielenie się swoimi wrażeniami:

Cała konsultacja była bardzo wartościowa i potrzebna. Cieszę się, że mogłam dowiedzieć się ważnych dla mnie informacji, głównie o podsumowaniu zawodowym umieszczanym w CV. Dostałam cenne wskazówki w interesujących mnie kwestiach.

Konsultant uważnie słuchał i podpowiedział rozwiązania dobrane do moich potrzeb, zgodne z moimi kompetencjami i dotychczasowym doświadczeniem zawodowym. Zasugerował też stanowisko, którego wcześniej nie brałam pod uwagę. Podpowiedział, jak umotywować zmianę i które doświadczenia promować podczas aplikowania na nowe stanowisko. Był komunikatywny i pomocny. To było bardzo dobre spotkanie.

O programie Mamy Plan!

To już druga edycja programu “Mamy Plan!”. Pierwsza odsłona akcji, miała miejsce na przełomie sierpnia i września 2020 roku. Firma Franklin Templeton od pięciu lat aktywnie wspiera mamy w powrocie na rynek pracy, organizując dni otwarte dla mam, warsztaty, punkty konsultacyjne, czy speed interview. Wsparcie w postaci akcji „Mamy Plan” ma ogólnopolski zasięg i indywidualny charakter.

„Akcja “Mamy plan!” i wszystkie działania jakie podejmujemy we współpracy z firmą Franklin Templeton, ale też innymi pracodawcami, dają kobietom z całej Polski szansę na poznanie rekruterów firmy, przełamanie lęków, różnych obaw, sprawdzenie się w bezpiecznych warunkach. A to pierwszy krok do skutecznego poszukiwania pracy po dłuższej przerwie lub w tak wyjątkowych czasach, z jakimi mamy do czynienia obecnie. Taka konsultacja, choć nie jest bardzo długa, dodaje wiary w siebie i energii do dalszego samodzielnego działania. A panie, które z nich korzystają to często rewelacyjne kandydatki do pracy” – mówi Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, Wiceprezes i współzałożycielka Fundacji i portalu mamopracuj.pl

Ważne zasady udziału w programie:

  • Przed zgłoszeniem do programu zapoznaj się z Regulaminem.
  • Pamiętaj – wysyłając zgłoszenie akceptujesz jego postanowienia.
  • Program jest bezpłatny.
  • O udziale w projekcie decyduje kolejność zgłoszeń.
  • W tej edycji programu może wziąć udział 50 mam.
  • Po zamknięciu listy, utworzymy listę rezerwową i będziemy w kontakcie ze zgłoszonymi.
  • Po zakwalifikowaniu do programu dostaniesz od nas wiadomość email z informacjami niezbędnymi do umówienia konsultacji ze specjalistami ds. rekrutacji firmy Franklin Templeton.
  • Po umówieniu terminu konsultacji (dogodnego dla obu stron) nie przewidujemy możliwości jego zmiany, ze względu na dużą liczbę konsultacji do przeprowadzenia.
  • Z konsultacji możesz skorzystać jeden raz (45 min).
  • Jesteś gotowa? Kliknij i zgłoś się!

Franklin Templeton – pracodawca przyjazny rodzicom

Franklin Templeton to globalna firma finansowa z ponad 70-letnią tradycją, świadcząca usługi i rozwiązania inwestycyjne w ponad 150 krajach na całym świecie. Nasza siedziba znajduje się w San Mateo (Kalifornia). Na polskim rynku jesteśmy obecni od ponad 20 lat. Aktualnie w Polsce mamy oddziały w dwóch miastach: Warszawie i Poznaniu. Poznańskie biuro jest największym w Europie i liczy około 1000 pracowników, którzy od lipca 2019 r. pracują w nowoczesnym i ekologicznym biurze na Nowym Rynku.

Naszym najważniejszym zasobem są ludzie. Zatrudniamy ponad dziewięć tysięcy pracowników w 34 krajach, na potrzeby obsługi ponad 240 produktów finansowych. Pozwala nam to oferować wyjątkowo szeroką gamę możliwości rozwoju zawodowego. Kilka rozbudowanych linii biznesowych, kilkadziesiąt działów i różnorodność pełnionych funkcji sprawia, że zatrudniamy osoby z różnym stażem zawodowym i wykształceniem.

Po więcej informacji o firmie Franklin Templeton i do najświeższych ofert pracy, zapraszamy na profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom!

Chcesz dowiedzieć się jak wygląda praca w firmie Franklin Templeton? Przeczytaj nasze rozmowy z pracownikami firmy, którzy opowiadają o wyjątkowej atmosferze, kulturze organizacyjnej i niezwykłych benefitach, na które mogą liczyć zatrudnieni rodzice:

Przedszkole dla dzieci pracowników. Jak przekonać zarząd i dlaczego warto?

Wsparcie męża i wyrozumiałość pracodawcy – bez tego nie dałabym rady pracować i opiekować się dziećmi

Jak pracodawca może wspierać powrót do pracy po urlopie macierzyńskim?

Być mamą, pracować i podróżować. Jak to można pogodzić?

Nowe zawody – krótkie historie o naszych rozmowach z dziećmi o pracy

Zdjęcia i grafika: własność Franklin Templeton

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×