Czego szukasz

Mali Francuzi – Franczyza dla Mamy

Kochasz język francuski i pracę z dziećmi? Chcesz zarabiać na swojej pasji i mieć czas dla rodziny? Otwórz własną szkołę językową Mali Francuzi! Mamy są głównymi Franczyzobiorcami Małych Francuzów, dowiedz się dlaczego!

  • Franczyzadlamamy.pl - 25/03/2015

Mali Francuzi LES PETITS FRANÇAIS to szkoły języka francuskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Agata Szumska, właścicielka marki Mali Francuzi odpowiada na Wasze – nasze pytania.

 

Pani Agato, jakie warunki trzeba spełnić, żeby prowadzić szkołę języka francuskiego Mali Francuzi?

 

Szukam lektorów języka francuskiego z pasją, którzy chcą pracować z małymi dziećmi, ludzi o szerokich horyzontach, łatwo nawiązujących relacje. Zależy mi na osobach, które pragną stworzyć swój lokalny biznes poprzez osobiste (przynajmniej na początku) zaangażowanie w marketing i nauczanie. Gwarantuje to w pewien sposób dbanie o markę. Najczęściej właśnie współpracuję z młodymi mamami.

Co dokładnie oferujecie Państwo w ramach współpracy?

Oferta jest bardzo konkretna i obejmuje:

  • obecną na rynku ogólnopolskim markę LES PETITS FRANÇAIS,
  • dokładny program nauczania,
  • gotowe materiały do zajęć: scenariusze lekcji, gry do wydruku, karty pracy, autorskie ilustracje szkoły, przewodniki metodyczne, autorskie płyty CD (71 piosenek ze zdaniami komunikacyjnymi), scenki sytuacyjne z maskotkami, materiały dla rodziców, nagrania szkoleniowe, zdjęcia bohaterów z różnych zakątków świata,
  • pomimo gotowych materiałów i programu możliwość pozostania bardzo kreatywnym,
  • know-how z zakresu metodyki nauczania i organizacji biznesu,
  • regularne szkolenia i wsparcie w prowadzonej działalności,
  • indywidualne podejście do każdego franczyzobiorcy
  • działania marketingowe na szczeblu ogólnopolskim i światowym, a także pomoc w działaniach lokalnych.

Stworzenie kompleksowej metody do nauczania dzieci języka obcego wymaga nie tylko wiedzy dydaktycznej, kreatywności i dużych nakładów finansowych, ale przede wszystkim żmudnej pracy i ogromnej konsekwencji w tworzeniu czytelnych, barwnych i spójnych dla lektorów narzędzi pracy. Wiem, że nie da się skutecznie nauczać wielu języków obcych bazując na tych samych materiałach: konieczne są różnorodne nagrania w języku, którego uczymy, nagrania współgrające treścią z materiałami graficznymi i ze scenariuszami zajęć. Powinny one oddawać specyfikę języka i elementów kulturowych z nim związanych.

Z pomocą dwóch uroczych maskotek o bardzo wyraźnych charakterach – Owcy Minii i Psa Yaroslava, uczymy dzieci wrażliwości i wyrozumiałości, uczymy rozpoznawać, nazywać i wyrażać emocje, zachęcamy do zdrowego stylu życia. Nasze zajęcia to zajęcia z duszą…  Mówimy wyłącznie po francusku. Przenosimy się z Owcą Minią i Psem Yaroslavem do Małej Francji, gdzie jest kolorowo, zabawnie i zaskakująco. Śpiewamy, tańczymy, gramy, dotykamy, smakujemy…

Dzięki przemyślanej metodzie dzieci, nie znające ani słowa po francusku:

  • rozumieją sens zabaw,
  • chętnie w nich uczestniczą,
  • reagują na polecenia,
  • doskonale się bawią,
  • uczą się przydatnych zwrotów w kontekście,
  • potrafią ich użyć w adekwatnych sytuacjach.

Jako ciekawostkę podam, że Metoda Małej Francji była prezentowana na targach EXPOLANGUES w Paryżu w lutym 2015 r. jako innowacja.

Gratuluję! Wiem też, że franczyzę oferuje Pani nie tylko w Polsce…

Tak, od jesieni 2014 roku mamy pierwszą franczyzę za granicą i to w tak egzotycznym kraju, jakim jest Dominikana.

Brzmi naprawdę super! A ile trzeba zainwestować żeby prowadzić lekcje Metodą Małej Francji?

Pakiet franczyzowy kosztuje aktualnie 4 tys. złotych, opłata ryczałtowa miesięczna to 200 zł. Trzeba zainwestować w reklamę, w zależności od możliwości. Na pewno trzeba zainwestować w druk banerów, ulotek, plakatów, ale najwięcej należy zainwestować czasu na organizowanie lekcji pokazowych, na rozmowy z właścicielami placówek i z rodzicami.

Jakie są wymagania lokalowe?

Polecam wynajmowanie lokalu na godziny. Należy znaleźć przyjazne dzieciom miejsce w dobrej cenie. Nie narzucam „planu architektonicznego” lokalu. Każdy franczyzobiorca z założenia stara się o komfort klientów i dokonuje odpowiednich wyborów.

No i najważniejsze pytanie – ile można zarobić na tym biznesie?

To wszystko zależy od podjętych inicjatyw i od obszaru działania. Myślę, że jeśli ktoś zainwestuje swój czas, energię i finanse i rzeczywiście promuje grupy dziecięce to minimum 2 tysiące miesięcznie w pierwszym roku (na podstawie obserwacji pracy franczyzobiorców). Przy dobrych grupach można zarobić około 5-6 tysięcy. Należy
wziąć pod uwagę, że są to pieniądze zarobione stosunkowo niedużym nakładem pracy, tj. niewielkiej ilości czasu spędzonego na zajęciach. Dlatego wśród moich Franczyzobiorców są głównie mamy, które chcą mieć czas dla swoich rodzin.

Zobacz ofertę pracy Szkoły Mali Francuzi

Dziękuję za rozmowę, a wszystkie zainteresowane Mamy zapraszamy do kontaktu z panią Agatą.

Agata Szumska [email protected]

Tel. 691 373 896

www.malafrancja.pl

Wszystkie najważniejsze informacje znajdziesz też na profilu Szkoły na Facebooku

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail