Czego szukasz

Maja – Mama w Ruchu

Ćwiczenia są dobre na wszystko. Nie chodzi tylko o wygląd, ale o energię, która się w nas wyzwala, kiedy jesteśmy aktywne. Nigdy wcześniej nie byłam tak zafascynowana sportem i szczęśliwa z każdej chwili, kiedy mogę się poruszać. – mówi Maja, mama rocznego Adasia zaprasza wszystkie mamy do ogólnopolskiej akcji Mama w Ruchu, którą wymyśliła i koordynuje.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 05/04/2015

Maju, na czym polega akcja Mama w Ruchu?

„Mama W Ruchu” to ogólnopolska sportowa akcja dla Mam i Kobiet w ciąży, która ma cztery główne cele: (1) Promować aktywność fizyczną Kobiet w Ciąży i Mam, (2) Zachęcać Mamy do zmiany trybu życia na bardziej zdrowy i sportowy, (3) Pokazać, w jaki sposób Mamy mogą znaleźć czas na sport i jak mogą ćwiczyć wspólnie z dzieckiem oraz (4) Zachęcić Tatusiów do pomocy Mamom w znalezieniu czasu na sport i dla siebie.

Akcja została zaplanowana na dwa miesiące (1 kwietnia – 31 maja). W ramach mamy będą mogły otrzymać rabaty w klubach sportowych, gabinetach urody i odnowy biologicznej, firmach produkujących odzież sportową oraz firmach produkujących ubrania, akcesoria i zabawki dla dzieci na hasło: „mamawruchu”. Poza zniżkami i publikacjami – wywiadami i artykułami o tematyce związanej z akcją, zaplanowałam również konkursy, a sama akcja będzie dopingowała mamy do wyznaczania sobie sportowych wyzwań. Dodatkowo w różnych miejscach w Polsce odbędą się sportowe eventy dla Mam.

Jak sprawdzić, które firmy / fitness cluby oferują zniżki, gdzie jest taka lista?

Wszystkie informacje znajdują się na stronie akcji http://www.bemam.pl/mamawruchu/, w dwóch zakładkach FIRMY oraz KLUBY i GABINETY. Ta pierwsza zawiera kilkadziesiąt sklepów internetowych, oferujących zniżki w ramach akcji na akcesoria i rzeczy dla dzieci. Druga jest podzielona na województwa, a w każdym z nich znajdują się podstrony klubów, gabinetów urody i masażu, które również będą oferować rabaty na hasło „mamawruchu”.

Czy my mamy, za mało się ruszamy? Trzeba nas dodatkowo zachęcać do aktywności? Biegamy do przedszkola, szkoły, sklepu, na plac zabaw i jeszcze na tramwaj, żeby do pracy zdążyć…

Kilka tygodni po porodzie odwiedziłam moją lekarkę i jakoś tak potoczyła się nasza rozmowa, że zaczęłyśmy rozmawiać o sporcie i jego uprawianiu przez kobiety w ciąży i po ciąży. Pamiętam, jak martwiła się o to, że mamy nie mają czasu na sport, spędzają zbyt dużo czasu w domu i zupełnie zapominają o sobie. Wtedy obiecałam sobie, że na wiosnę kolejnego roku zorganizuję akcję, która przybliży nam wszystkim – Mamom – aktywność fizyczną, ale przede wszystkim pokaże do czego jest ona nam potrzebna i JAK to zrobić, żeby mieć czas na sport. Tak narodziła się idea akcji, a w tym roku wcielamy ją w życie.

Wracając do Twojego pytania. To wszystko co wymieniłaś (bieganie do przedszkola, szkoły, na tramwaj) jest pewnego rodzaju aktywnością fizyczną, nie jest jednak sportem. Akcja częściowo opiera się na motywacji, ale według mnie w przypadku zapracowanej matki, która ma mnóstwo na głowie, sama „motywacja” niewiele zmieni. Na ćwiczenia trzeba mieć czas, najlepiej jak mamy możliwość wyjść z domu, a kiedy się nie da, trzeba wiedzieć jak połączyć sport z opieką nad dzieckiem.

To prawda, trudno znaleźć czas na sport kiedy mamy mnóstwo obowiązków przy dziecku.

Łatwo jest więc mówić kobiecie: „Zrób coś ze sobą po ciąży! Ćwicz!”. To nic nie zmienia, co więcej, tego typu „zachęta” jest moim zdaniem zła. Istnieje wiele inicjatyw, które mówią matce, że ma (wybacz zwrot, ale taki też gdzieś znalazłam) „ruszyć swój tyłek”. I one moim zdaniem nie są dobre, bo nie patrzą na faktyczną przyczynę braku zajęć sportowych. Najczęściej nie chodzi o brak chęci, tylko zwyczajny brak możliwości. Akcja ma kilka zadań, najważniejsze z nich to pokazać JAK się zorganizować, żeby poćwiczyć.

Zachęcasz mamy do uprawiania sportu bo…?

Ćwiczenia są dobre na wszystko. Nie chodzi tylko o wygląd, ale o energię, która się w nas wyzwala, kiedy jesteśmy aktywne. Kiedy jestem zła – biegam, kiedy nie mam pomysłów, biorę wózek i idę z moim synkiem na długi marszo-spacer, kiedy potrzebuję coś przemyśleć – pływam lub jeżdżę na rolkach. Dodam, że teraz kiedy nie mam tyle czasu, co kiedyś, bardzo cenię każdą chwilę, jaką mogę przeznaczyć na uprawianie sportu. Nigdy wcześniej nie byłam tak zafascynowana sportem i szczęśliwa z każdej chwili, kiedy mogę się poruszać. Chciałabym, żeby każda mama mogła dostać takiego zastrzyku pozytywnej energii. I to dokładnie ma dać ta akcja!

To już kolejna Twoja akcja – wcześniej było…

Wcześniej była akcja „Tato Pomaga Mamie”. Akcja o lekko przewrotnym tytule, której zadaniem było motywowanie tatusiów do pomocy mamom oraz podkreślenie ich roli w wychowaniu dziecka. Bo Tato może opiekować się dzieckiem równie dobrze jak Mama! Akcja promowała więc przede wszystkim zdrowy podział rodzicielskich obowiązków pomiędzy oboje rodziców. Miała też uwrażliwić Tatę na potrzeby Mamy, by wspierał ją w trudnych chwilach po porodzie. Została zorganizowana w błyskawicznym czasie, praktycznie w dwa tygodnie i przyciągnęła naprawdę wiele osób. Pod koniec tego roku ruszam z jej kolejną odsłoną.

A oprócz organizowania fajnych akcji społecznych, jesteś pracującą mamą i blogerką.

Tak, pracuję w dużej korporacji, gdzie prowadzę mój mały dział. Uwielbiam moją pracę i czuję się w niej spełniona. Wydaje mi się, że udaje mi się również łączyć w dobry sposób macierzyństwo z własnym rozwojem. W pracy jestem na 100% pracownikiem, w domu jestem na 100% mamą. Po godzinach, czyli wieczorem, gdy mój synek już śpi, prowadzę jeszcze bloga bemam.pl, dzięki któremu mogą robić coś dla siebie i innych mam. Zaczęłam go pisać kiedy byłam w ciąży, a moim przesłaniem było pokazanie mamom, żeby myśląc o innych nigdy nie zapomniały o sobie.

Jesteś nie tylko Mamą w Ruchu, ale i Mamą z misją! Dziękuję za rozmowę i trzymam kciuki za Twoją akcję!

Rozmawiała Joanna Gotfryd

Portal Mamo Pracuj objął patronatem akcję Mama w Ruchu

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Typ włosów a ich pielęgnacja – jak wybrać najlepszy szampon?

Suche, łamliwe, pozbawione blasku włosy? To problem wielu osób, a szczególnie pań mających długie kosmyki. Wówczas konieczna jest właściwa pielęgnacja. Jej podstawą jest dobrej jakości szampon do suchych włosów. Tylko który wybrać i czym się sugerować, sięgając po dany produkt?
  • Alicja Zielińska - 24/10/2019
dziewczyna przyglądająca się swoim włosom

Suche kosmyki nie prezentują się dobrze. Zazwyczaj są też matowe, pozbawione życia, a do tego pojawiają się rozdwojone końcówki. Wówczas nawet najbardziej wymyślna i starannie ułożona fryzura nie wygląda zbyt dobrze. To znak, że trzeba działać szybko i skutecznie. Odpowiednia pielęgnacja, a przede wszystkim dobry szampon do suchych włosów i odżywka mogą zapobiec konieczności ścięcia kosmyków (a to ostateczność).

Włosy suche i łamliwe – jaki szampon wybrać?

Jak wybrać szampon, który sprawi, że włosy będą nawilżone, lśniące i sprężyste? Jeśli uszkodzenia włosów są spowodowane m.in. farbowaniem, warto sięgnąć po kosmetyk, który dodatkowo będzie chronił, np. Elseve Low Shampoo Color Vivie 3in1. Warto też mieć na uwadze, by szampon do suchych włosów farbowanych, chronił je także przed promieniowaniem UV.

Przesuszone, długie kosmyki bardzo często potrzebują silniejszej regeneracji. W tym przypadku trzeba wybrać kosmetyk, który je odżywi oraz zregeneruje od nasady po same końce. Sporym problemem są też rozdwojone, łamliwe końcówki. Dlatego kupując szampon do suchych włosów, trzeba zwracać uwagę, czy specyfik je skutecznie scala. Mitem jest bowiem to, że trzeba koniecznie ścinać włosy.

Bardzo suche włosy niezwykle lubią olejki, więc warto sprawdzać, czy szampon, który wybierzemy, ma je w swoim składzie. Szczególnie, że mają one rewelacyjny wpływ na nasze kosmyki. Taki produkt działa bardzo odżywczo. W tym przypadku, godnym polecenia jest np. Elseve Magiczna Moc Olejków, gdzie mamy połączonych aż 6 różnych olejków. Taki szampon sprawdzi się też w przypadku włosów pozbawionych blasku oraz sprężystości.

Suche włosy? Tego unikaj

W przypadku suchych włosów należy unikać czynności, które je dodatkowo wysuszają. A najczęstszą przyczyną przesuszenia kosmyków jest korzystanie z suszarki do włosów, a szczególnie – gorącego nawiewu. Jeśli już musimy jej użyć, warto włączać nawiew letni, a nawet zimny. Także nieodpowiednie zabezpieczenie przed upałem może zaszkodzić fryzurze.

Warto pamiętać o tym, że szampon do włosów suchych będzie skuteczniejszy, gdy połączymy go z odżywką przeznaczoną do tego samego rodzaju kosmyków.

Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska

Co się dzieje, kiedy zatroszczysz się o siebie?

W codziennym życiu troszcząc się o dzieci, męża - rodzinę, pracując lub nie, często zapominamy, czujemy, że nie mamy czasu zatroszczyć się o swoje zdrowie. Kiedy opiekujemy się naszymi małymi dziećmi wydaje się nam, że możemy góry przenosić. Nieważne że kolejna noc nie przespana, patrząc na uśmiech dziecka dostajemy energii i działamy na pełnych obrotach.... Do czasu.
  • Emilia Lorenc - 02/10/2019

To wszystko prawda, jednak warto zadbać o swoją energię, zdrowie nie tylko w danej chwili, ale także myśląc o przyszłości… Bo tej energii ma nam starczyć na wiele lat. Każda z nas ma jeszcze tyle planów do zrealizowania!

Wszystko jest możliwe?

Choć czasem wydaje Ci się, że pogodzenie wszystkiego to prawie fizyka kwantowa, ale jesteś w stanie realizować się jako matka, żona, kobieta i jako Ty. Pomyślisz, ok, ale jak? Sekretem jest zadbanie o siebie, o swoje Ja, każdego dnia, nie odkładając tego na jutro.

Zachęcam Cię dzisiaj do znalezienia chwili dla siebie i przyjrzenia się sobie samej.

Odpowiedz sobie na pytanie: czy masz wystarczająco dużo energii, aby nie tylko troszczyć się o swoją rodzinę ale aby znaleźć czas na realizację swoich planów, marzeń. Czy je kreujesz? Myślisz o nich? Choć czasem? I co? Jak to jest u Ciebie?

Trudno w wirze codzienności zadbać o siebie, wiem to doskonale, ale naprawdę warto, uwierz mi. Zdrowie to równowaga ciała, duszy i psychiki i każda ta płaszczyzna potrzebuje troski od Ciebie.
Jak o siebie zadbać? Poznaj cztery elementy kluczowe dla zdrowia i szczęścia każdej z nas!

Jedzenie…

Zadbaj o swoje odżywianie. Stając się mamą często zaczynamy zwracać uwagę na to, co powinno jeść nasze dziecko. I to jest nasz błąd… Jak to? Bo powinniśmy zwracać uwagę na to co je cała nasza rodzina. Pamiętaj, że Twój organizm też potrzebuje takiej troski, ponieważ chcesz mieć energię, cieszyć się zdrowiem i pięknie wyglądać.

  • Nie jedz na stojąco robiąc posiłek dla dziecka, tylko zjedz wspólnie z całą rodziną.
  • Nie podjadaj tego co znajdziesz pod ręką, tylko dbaj o urozmaiconą dietę.
  • Dbaj o regularne odżywcze posiłki, bazując na produktach naturalnych, pełnych kolorów z warzyw i owoców.
  • Jeśli jesteś mamą, która zaczęła pracę, zatroszcz się by zawsze zabrać ze sobą dobry posiłek.

Woda…

Pamiętaj, że najważniejszym pokarmem dla Twojego organizmu jest woda. Co pijesz w tej chwili? Wodę, herbatę ziołową? A może kolejną kawę? Wstań, weź szklankę z wodą i czytaj dalej ;-).

Sen…

Zadbaj o sen. To szczególnie ważne kiedy masz rodzinę i chcesz jeszcze realizować swoje pasje, chcesz pracować. Jednym z naszych marzeń jest, aby doba miała więcej godzin… Ale niestety (a może właśnie “stety”?) nie jesteśmy w stanie tego zmienić.

Dlatego najważniejsza jest właściwe ustawienie priorytetów, zadań w ciągu dnia. Nigdy nie wykonasz swoje planu w 100 %. Jak wykonasz 80 % to już jest sukces. Pamiętaj jednak, że jesteś w stanie wykonać owe 80 % tylko wtedy, gdy wcześniej wykonasz zadanie podstawowe. Jakie? regeneracja sił poprzez odpoczynek, w tym sen. Dbaj o to, by spać w wywietrzonym pokoju, nie zaraz po kolacji, czy trudnej rozmowie, ale po chwili wyciszenia – medytacji, słuchając spokojnej muzyki…

Ćwiczenia…

Czy wiesz, że najlepszym oczyszczeniem dla umysłu jest aktywność fizyczna. I teraz wiele z Was mi powie: no tak, ja to mam dopiero codzienny trening biegania za dzieckiem. Tak, faktycznie to jest bardzo dobre, ale czy myślałaś może o tym, że potrzebujesz przynajmniej raz w tygodniu pobiegać z koleżanką, iść na jogę lub w samotności iść na spacer by mieć możliwość na swobodny przepływ myśli w głowie.

Ze swojego doświadczenia wiem, że nic na mnie lepiej nie działa jak spacer, rower prosto przed siebie, gdzie z wiatrem oczyszczają się moje myśli i pojawiają się nowe.

Myślę, że każda z Was to potwierdzi, że jeśli zrobimy coś dla siebie, od razu czujemy się lepiej, mamy więcej energii, stajemy się twórcze… bo w każdej z nas jest tak ogromny potencjał, nie tylko bycia mamą, ale kobietą w pełnym znaczeniu tego słowa – czyli bycia sobą.

Pisząc ten tekst, chciałabym każdej z Was i sobie samej, powiedzieć jedno: znajdźcie czas dla siebie, dbając o swoje zdrowie.

Zacznij od dziś!

Zdjęcie: 123 rf

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Emilia Lorenc
Diagnosta laboratoryjny, doradca dietetyczny. Wraz z mężem, lekarzem, na co dzień dbają o zdrowie rodzin. Prowadzą Fundację Instytut Medycyny Integracyjnej, a w ramach niej projekty, m.in www.zdrowyprzedszkolak.org. Więcej na stronie www.lorencmedical.com.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail