Czego szukasz

Krótszy czas pracy dla rodziców? 2 godziny dla Rodziny edycja V

Już po raz piąty pracodawcy skrócą dzień pracy o dwie godziny! Od mikroprzedsiębiorstw po wielotysięczne koncerny, setki pracodawców, instytucji, organizacji pozarządowych i samorządów, rozumiejąc potrzeby swoich pracowników, już po raz piąty zgłasza się do udziału w społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny”, organizowanej przez Fundację Humanites. Inicjator ogólnopolskich obchodów Dnia Rodziny zachęca pracodawców do skrócenia o 2 godziny pracy w dniu 13 bądź 16 maja i wsparcia pracowników w integrowaniu życia rodzinnego i zawodowego.

Radosna rodzina, grafika akcji

15 maja – Dwie godziny dla Rodziny

Kulminacja społecznej akcji „Dwie godziny dla Rodziny” przypada na 15 maja – w Międzynarodowym Dniu Rodziny. Jak co roku, Fundacja Humanites, inicjator ogólnopolskich obchodów Dnia Rodziny, zachęca pracodawców do skrócenia o 2 godziny jednego dnia pracy i wsparcia pracowników w integrowaniu życia rodzinnego i zawodowego, poprzez pokazanie wagi dobrej, międzypokoleniowej rozmowy w budowaniu więzi między ludźmi. W związku z tym, iż w tym roku 15 maja wypada w niedzielę, tysiące osób skończy wcześniej dzień pracy w piątek bądź w poniedziałek. Firmy zgłaszają się bezpłatnie na stronie www.mamrodzine.pl.

„W ubiegłym roku w akcji wzięło udział ponad 500 firm. Biorąc pod uwagę pierwszą edycję, do której przystąpiło 36 firm, organizacji oraz jednostek samorządowych, wyraźnie widać wzrastające znaczenie akcji zarówno wśród pracodawców, jak i pracowników. W wypadku wielu instytucji nasza akcja jest już stałym, corocznym punktem w kalendarium” – informuje Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites.

Rodzina to podstawa

W Polsce ponad 50% osób pracujących uważa, że ich środowisko pracy nie sprzyja integracji życia zawodowego i prywatnego (Badanie IESE, Fundacji Liderek Biznesu i Fundacji Humanites, 2015). Z kolei badania Instytutu Gallupa pokazują, że efektywność osób zadowolonych z życia rodzinnego jest wyższa o przynajmniej 20%, a absencja w pracy niższa o blisko 40%. Według sondażu CBOS (2016), Polacy pod koniec 2015 roku deklarowali, że źródłem największej satysfakcji są dla nich dzieci (92%), związki (89%) oraz relacje z ludźmi (82%).

„Dobre relacje nadają sens w życiu prywatnym, wzmacniają więzi i pozwalają wychodzić zwycięsko z kryzysów, a w zawodowym są paliwem do zaangażowania pracowników oraz wyższego poziomu satysfakcji obsługiwanych przez nich klientów” – mówi Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites.

Corocznie akcja przebiega pod patronatem Pierwszej Damy. Również w tym roku honorowy patronat nad akcją objęła Małżonka Prezydenta RP, Pani Agata Kornhauser-Duda. Akcja uzyskała również poparcie ONZ.

Partnerami akcji są PKN ORLEN, Wirtualna Polska, Hotel Bukovina, Zagroda Ojrzanów, Great Place to Work, MaMy Kalendarz, Stowarzyszenie LiderSHE oraz Fundacja Liderek Biznesu.

O akcji

Społeczna akcja „Dwie godziny dla Rodziny”, kierowana do przedsiębiorców, instytucji prywatnych i publicznych oraz samorządów, polega na zainspirowaniu pracowników i ich rodzin do dobrej, międzypokoleniowej rozmowy. Symboliczny gest pracodawców, jakim jest skrócenie dnia pracy, związany jest z wyjściem z rutyny codziennego dnia oraz podkreśleniem faktu, iż pracownik poza pracą pełni również inne istotne role społeczne – będąc rodzicem, dziadkiem, córką, synem i że dobra integracja tych ról przekłada się na większe zaangażowanie w pracy oraz poczucie szczęścia w życiu prywatnym i społecznym.

Dobry pracownik czerpie inspirację nie tylko ze szkoleń czy doświadczeń zawodowych i relacji w zespole, ale też z sukcesów prywatnych i czasu spędzonego z bliskimi. W latach budowania gospodarki rynkowej pracujemy bardzo dużo – statystyki pokazują, że godziny pracy Polaków to jedne z wyższych w Europie. Według badań Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) statystyczny Polak pracuje aż 1929 godzin rocznie, zajmując trzecie miejsce wśród przebadanych narodów. Mimo to rodzina nadal stanowi dla nas wielką wartość. Częstą motywacją do pracy Polaków jest właśnie rodzina, podnoszenie jakości życia rodziny, bliskich. Dlatego tak istotną kwestią jest znalezienie równowagi między pracą, a czasem spędzanym z rodziną i relaksem.

Celem nadrzędnym akcji jest inspirowanie do międzypokoleniowych rozmów, odkrywania i pogłębiania wartości rodzinnych i refleksji nad budowanymi na co dzień relacjami z najbliższymi.

Akcja została objęta patronatem medialnym TVP2, TVPABC, Polskiego Radia, Wirtualnej Polski, Radia Warszawa oraz Magazynu ThinkTank.

Jak wziąć udział?

Formularz zgłoszeniowy akcji >>>

Wspieramy! Zachęcamy i popieramy!

Zdjęcie: własność organizatora

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Podyskutuj

Polecane artykuły

oferty
pracy
Sprawdź pełną listę
baza
pracodawców
Pracodawca przyjazny rodzicom
Reklama
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie