Czego szukasz

Konkurs dla pracodawców: Dobry Klimat dla Rodziny

Kiedy relacja rodzic-pracodawca opiera się na wzajemnym zaufaniu, wszyscy mogą na tym wiele zyskać. Dlatego nasza redakcja chętnie wspiera działania, które sprzyjają promowaniu przyjaznych pracodawców i nagłaśnianiu dobrych praktyk w tym obszarze. 23 czerwca, w Dniu Ojca, Para Prezedyncka ogłosiła konkurs dla pracodawców pod hasłem: „Dobry Klimat dla Rodziny“ dając tym samym szasnę zdobycia tytułu „Laureata Nagrody Pary Prezydenckiej”. Zgłoszenia można składać do 11 sierpnia br. Zapraszamy!

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 29/06/2014

Para Prezydencka wspiera pracodawców przyjaznych rodzinie: 

W Dniu Ojca ruszył konkurs „Dobry Klimat dla Rodziny”

Elastyczne godziny pracy, przyzakładowe żłobki, wsparcie w powrocie po urlopach związanych z urodzeniem dziecka – to tylko niektóre rozwiązania, jakie pracodawcy mogą wprowadzać w swoich firmach, aby ułatwić  pracownikom łączenie życia zawodowego z rodzinnym.

W ramach realizacji programu Polityki Rodzinnej Para Prezydencka zaprasza firmy i instytucje, które dbają o zatrudnienie przyjazne rodzinie do wzięcia udziału w konkursie dla pracodawców „Dobry Klimat dla Rodziny“ i zdobycia tytułu „Laureata Nagrody Pary Prezydenckiej”. Konkurs organizuje Kancelaria Prezydenta RP wspólnie z Business Centre Club, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Inicjatywą Firm Rodzinnych, Konfederacją Lewiatan, Pracodawcami Rzeczypospolitej Polskiej oraz Związkiem Rzemiosła Polskiego. Konkurs wspierają Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania, Great Place to Work® Institute Polska, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Rada Biznesu oraz Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami. Partnerem i koordynatorem konkursu jest PwC. Zgłoszenia można przesyłać do 11 sierpnia 2014 r.

„Tworzenie dobrego klimatu dla rodzin w Polsce jest możliwe tylko dzięki wspólnemu zaangażowaniu. Równowaga praca-życie to wyzwanie, z którym mierzymy się wszyscy. Coraz więcej polskich firm i organizacji stosuje rozwiązania pozwalające lepiej łączyć życie osobiste z rozwojem zawodowym. To dowód na to, że otwartość i zrozumienie potrzeb pracowników związanych z ich życiowymi rolami ojców i matek, to nie tylko wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom, ale inwestycja, która się opłaca. Zatrudnienie przyjazne rodzinie przynosi korzyści wszystkim. Zależy nam na tym, aby warunki pracy przyjazne rodzicielstwu stały się standardem. Aby upowszechniać najlepsze praktyki w tym obszarze zapraszamy Państwa do udziału w konkursie dla pracodawców „Dobry Klimat dla Rodziny”.

Prezydent RP Bronisław Komorowski

Małżonka Prezydenta RP Anna Komorowska

Cel i idea konkursu

Konkurs „Dobry Klimat dla Rodziny” skierowany do polskich pracodawców z sektora prywatnego i publicznego oraz organizacji pozarządowych, nie przez przypadek rusza 23 czerwca w Dniu Ojca. Konkurs ma na celu m.in. upowszechnianie roli ojca w wychowywaniu najmłodszych, promowanie urlopów rodzicielskich dla panów, ułatwienie powrotów do pracy po urlopach związanych z opieką nad dzieckiem, ale także pokazanie dobrych praktyk polskich firm i instytucji w zakresie wprowadzania rozwiązań przyjaznych rodzicom. Z urlopów ojcowskich korzysta coraz więcej ojców – w 2013 roku było to 28,7 tys. ojców, a w pierwszych czterech miesiącach tego roku 39,3 tys. ojców.

W Polsce prawie 80% osób w wieku 18–49 lata pracuje – często ponad 40 godzin tygodniowo. Prawie 90% pracowników ma sztywne godziny pracy ustalone przez pracodawców – jednocześnie starając się łączyć aktywność zawodową z życiem rodzinnym. Część osób nie mogąc pogodzić tych dwóch sfer życia wycofuje się z jednej z nich. Rezygnuje z pracy zawodowej lub nie decyduje się na posiadanie dzieci albo ich rodziny są mniejsze niż chcieliby. Jak wynika z badania „Diagnoza Społeczna 2013” kluczowymi czynnikami ułatwiającymi łączenie pracy zawodowej z obowiązkami rodzicielskimi dla ankietowanych w wieku 18-49 lat są: elastyczny czas pracy (56% wskazań), lepsze warunki opieki nad dzieckiem do lat 7 poza domem (36% wskazań), możliwość częściowej pracy z domu (22% wskazań) i praca w niepełnym wymiarze czasu (17% wskazań). Z kolei badanie Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych pokazuje, że tworzenie zatrudnienia przyjaznego rodzinie dla pracodawcy oznacza stabilizację zatrudnienia w firmie, zmniejszenie liczby zwolnień lekarskich, mniejszą rotację i większą lojalność specjalistów.  

„Dbałość o pracowników, wprowadzenie rozwiązań przyjaznych rodzinie odbywa się zawsze kosztem krótkoterminowych zysków, ale dobra atmosfera pracy przekłada się na lepsze funkcjonowanie i większe szanse rozwoju firmy. Trzeba też pamiętać o zbliżającym się problemie demograficznym, który będzie wyzwaniem zarówno dla pracodawców jak i całego rynku pracy. Już teraz firmy konkurują o najlepszych pracowników, a za kilka kilkanaście lat ta rywalizacja będzie jeszcze bardziej widoczna. Zatrudnienie przyjazne rodzinie może okazać się wtedy jeszcze bardziej niż obecnie ważnym elementem przewagi konkurencyjnej firm”

prof. Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC

Konkurs dla pracodawców „Dobry Klimat dla Rodziny” jest podzielony na trzy kategorie w zależności od liczby zatrudnianych osób: do 49 osób, od 50 do 249 osób, od 250 osób. 

W Konkursie eksperci i członkowie Kapituły Konkursu oceniać będą dobre praktyki z zakresu łączenia życia rodzinnego z zawodowym w zgłoszonych organizacjach. Punkty będzie można zdobyć m.in. za wprowadzenie elastycznych godziny pracy i możliwości pracy z domu, ułatwianie kobietom powrotu z urlopów macierzyńskich, czy zwyczaj wspólnego świętowania razem z pracownikami ważnych momentów w ich życiu rodzinnym. Laureatów wybierze Para Prezydencka.

Uroczyste ogłoszenie wyników Konkursu oraz wręczenie Nagród Pary Prezydenckiej dla pracodawców odbędzie się podczas Gali Finałowej w Pałacu Prezydenckim.

Jak zgłosić się do Konkursu?

By przystąpić do Konkursu do 11 sierpnia 2014 r. należy wypełnić Kwestionariusz pracodawcy z pytaniami typu tak/nie dostępny pod adresem: www.prezydent.pl/dla-rodziny/konkurs-pracodawcy/zgloszenie.

Jeśli firmę lub instytucję chcą zgłosić pracownicy lub organizacja społeczna, to wypełniają Formularz zgłoszeniowy, w którym powinni podać kontakt do osoby uprawnionej do wypełnienia Kwestionariusza. Następnie pracodawca zgłoszony do Konkursu zostanie zaproszony przez Koordynatora Konkursu do wypełnienia kwestionariusza pracodawcy w formie on-line.

Szczegółowe informacje, regulamin i linki do kwestionariuszy zgłaszających do Konkursu znajdują się na stronach internetowych www.prezydent.pl/dla-rodziny/konkurs-pracodawcy oraz www.pwc.pl/dlarodziny. Udział w konkursie jest bezpłatny.

Informacje dodatkowe: 

Organizator Konkursu: Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej

Koordynator i Partner KonkursuPwC Polska sp. z.o.o

Kontakt do Koordynatora Konkursu: [email protected], tel. 22 746 40 00

Kapituła Konkursu:

  • Irena Wóycicka, sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP
  • Jerzy Bartnik, prezes Związku Rzemiosła Polskiego
  • Andrzej Blikle, prezes stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych
  • Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan
  • Irena Eris, współwłaścicielka Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris
  • Marek Goliszewski, prezes Business Centre Club
  • Kazimierz Krupa, redaktor naczelny Forbes
  • Andrzej Malinowski, prezydent Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej
  • Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC
  • Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Partnerzy Konkursu: Business Centre Club, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Inicjatywa Firm Rodzinnych, Konfederacja Lewiatan, Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej, Związek Rzemiosła Polskiego, PwC Polska sp. z.o.o.

Instytucje wspierające Konkurs: Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania, Great Place to Work® Institute Polska sp. z o. o., Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Rada Biznesu, Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.

Żródło: informacja Kancelarii Prezydenta

Wstęp oraz wybrane śródtytuły pochodzą od Redakcji. 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Gdzie zaczyna się równość kobiet i mężczyzn?

160 godzin - tyle czasu miesięcznie, wg statystyk kobiety spędzają na swoim "drugim etacie", czyli wykonując obowiązki domowe. Z okazji Dnia Matki, Centrum Praw Kobiet przypomina, że to właśnie na naszych - kobiet, matek - barkach, spoczywa większość domowych obowiązków. I przekonuje, że nie będzie równości pomiędzy kobietami i mężczyznami w sferze publicznej bez równości w domu.
  • Ewa Moskalik - Pieper - 29/05/2020
partnerzy razem sprzątają

Równość zaczyna się w domu

Równość w domu to kwestia elementarnej sprawiedliwości społecznej, ale też inwestycja w lepszy świat dla kobiet i mężczyzn – mówi Urszula Nowakowska, prezeska Fundacji Centrum Praw Kobiet.

W naszym społeczeństwie nadal wszystko co związane z prowadzeniem domu i opieką nad dziećmi jest głównym obowiązkiem kobiet – matek. Pomimo iż tradycyjny model ról społecznych kobiet i mężczyzn ulega przemianom, to wciąż jednak dominuje nierówny podział obowiązków domowych, który wielu kobietom ogranicza możliwość rozwoju zawodowego i udziału w życiu społeczno – politycznym.

Centrum Praw Kobiet z okazji Dnia Matki zorganizowało kampanię, której głównym celem jest zwrócenie uwagi na konieczność sprawiedliwego dzielenia się obowiązkami domowymi. Kampania ma zwrócić uwagę na to, iż pomimo znaczącego awansu społecznego, kobiety nadal są głównym „beneficjentem” obowiązków domowych i to na nich przede wszystkim spoczywa odpowiedzialność za sprzątanie, pranie, gotowanie oraz opieką nad innymi, wymagającymi tego członkami rodziny (dziećmi, osobami starszymi, niepełnosprawnymi).

W tym obszarze, postęp jest bardzo powolny, dlatego swoją CPK swoją kampanią „Równość zaczyna się w domu” chce zachęcić kobiety do większej asertywności w budowaniu partnerskich relacji i delegowaniu większej ilości obowiązków na partnerów, a do mężczyzn zaapelować o przejęcie większej odpowiedzialności za dom i obowiązki z nim związane.

Partnerski model rodziny w Polsce

Z badań CBOS wynika, że praca na rzecz domu nadal nie jest postrzegana jako praca, a polski model rodziny, oparty na zawodowej pracy obojga partnerów, przebiega bez większego wpływu na współdzielenie obowiązków domowych. Statystki nie są optymistyczne, bo według nich tylko 2% mężczyzn wykonuje pranie, a 4% samodzielnie robi porządki.

Odkurzacz – bolid Formuły 1

Od strony wizualnej kampania to pomysł krakowskiej agencji Dziadek do Orzechów. Przyciągać uwagę panów mają groteskowe i absurdalne obrazy: fikcyjny odkurzacz – bolid Formuły 1, czy męski płyn do mycia szyb z wyciągiem z meksykańskiego kaktusa, albo ważący 55 kilogramów mop chromowo-molibdenowy do łączenia sprzątania z treningiem.

Rewolucje domowe

Kampania wystartowała 26 maja w Dzień Matki, bo to właśnie kobiety, które mają dzieci są najbardziej obciążone obowiązkami domowymi. „Słychać w naszym kraju narzekania i to nie tylko ze strony prawicowych polityków, że w Polsce rodzi się mało dzieci. Może to właśnie w nierównym podziale obowiązków domowych i wychowawczych tkwi tajemnica niskiej dzietności kobiet. Kobiety mają coraz większe aspiracje zawodowe i chcą prawdziwego, a nie deklaratywnego partnerstwa w rodzinie. Nadszedł zatem czas na REWOLUCJE DOMOWE”.

Zdjęcie: 123 rf

Źródło:

cpk.org.pl

cpk.org.pl

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.

Powrót do biura! Szukamy idealnej sukienki do pracy

Niezależnie od tego, gdzie wychodzimy, chcemy pięknie i kobieco wyglądać. A co może być bardziej kobiecą częścią garderoby, niż doskonale skrojona sukienka? Sprawdźmy, jakie sukienki będą najlepsze, kiedy szykujemy stylizację biurową.
  • Zofia Kowalska - 28/05/2020
młoda kobieta w sukience w drodze do biura

Nie jest tajemnicą, że w pracy musimy przestrzegać pewnych zasad dotyczących stroju. Nie oznacza to jednak, że musimy wyglądać nudno i bezbarwnie. Jest wiele pięknych sukienek, nawet tych klasycznych, w których będziemy prezentować się wspaniale.

Zasady stroju w biurze

W pracy zawsze musimy wyglądać profesjonalnie i elegancko. Absolutnie nie wchodzą w grę głębokie wycięcia i mini. Postawiłybyśmy siebie w złym świetle i nawet jeśli wyglądamy w sukience świetnie, w pracy będzie ona nietaktem i narażamy się na nieprzyjemności.

Nasz strój ma szczególne znaczenie, jeśli nasze stanowisko pracy wiąże się z bezpośrednimi kontaktami z klientami lub partnerami biznesowymi.

W wielu firmach panuje sztywny dress code, co oznacza, że wolno nam nosić tylko gładkie ubrania lub z bardzo delikatnym wzorem w takich kolorach jak czarny, szary, czy granatowy. W części firm nieco się od tego odchodzi, co nie znaczy, że wolno nam nosić to, co chcemy. Jaskrawe kolorowy, błyszczące zdobienia i wycięcia powinnyśmy odłożyć na bok.

Wybierając sukienki do pracy, musimy również pamiętać o wygodzie. Każdego dnia w pracy spędzamy wiele godzin, warto więc postawić na coś, co nie będzie nas uwierać, czy drapać nawet po dłuższym czasie.

Jakie sukienki będą idealne?

Wiemy już, czego unikać, teraz pora pokazać, co będzie warte uwagi. Zastanawiając się nad długością, z pewnością bezpiecznym wyborem będzie sukienka o długości midi lub za kolana. Przykładem odpowiednich strojów o tej długości są sukienki do pracy Quiosque. Powinnyśmy pamiętać, że o ile sukienka do kolan lub za kolana będzie raczej uniwersalnym wyborem, po który każda z nas może sięgnąć bez obaw, o tyle midi już niekoniecznie. Midi jest specyficzną długością, która optycznie skraca nogi. Jeśli jesteśmy niskie, musimy uważać, by nie zaburzyć swoich proporcji.

Drugim elementem, na który musimy zwrócić uwagę, jest obecność rękawów i dekolt. Sukienki na ramiączkach niech zostaną w szafie i czekają na wyjście z przyjaciółmi. Do pracy sięgajmy po sukienki z krótkim lub długim rękawem i z dekoltem w łódkę albo mniej wyciętym okrągłym, lub w serek. Jeżeli natomiast chodzi o krój, mamy dość spory wybór. Bez obaw możemy włożyć sukienkę rozkloszowaną, trapezową i ołówkową.

Oczywiście to, że sukienki te są w pracy dozwolone, nie znaczy jeszcze, że możemy od razu ruszyć szturmem do sklepów. Najpierw zastanówmy się, jaki posiadamy typ figury, bo nie każda sylwetka wygląda dobrze w każdym fasonie.

Gdzie kupić sukienkę do pracy?

To, że na pierwszy rzut oka sukienka spełnia wymogi formalne względem stroju służbowego, nie znaczy jeszcze, że będzie idealna. Nie zapominajmy o tym, że w pracy musimy wyglądać elegancko i profesjonalnie, a już szczególnie podczas ważnych spotkań biznesowych. Co za tym idzie, musimy wybierać tylko te modele, które są z wysokiej jakości tkanin, które podniosą nasz prestiż.

Sukienki biznesowe powinny być z materiałów dobrej klasy, dzięki czemu będą ładnie się prezentować przez długi czas. Wystarczy do nich dodać buty na obcasie i skromną biżuterię i będziemy wyglądać doskonale. Mało tego to za pomocą zmiany dodatków możemy uzyskać stylizację, która będzie odpowiednia również na rodzinne przyjęcie lub kolację.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Zofia Kowalska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail