Czego szukasz

Koncentruję się na tym, czego pragnę!

„Kluczem do sukcesu jest skoncentrowanie umysłu na tym, czego pragniemy, nie na tym, czego się boimy” – to jeden z ulubionych cytatów Kasi, bohaterki naszej kolejnej historii. Z Kasią rozmawiamy o byciu mamą, prowadzeniu własnego biznesu, content marketingu, social media i o… Zobacz sama…

  • Agnieszka Kaczanowska - 08/03/2017
Katarzyna Biernacka - zamyślona, na tle biblioteki

Kasiu, od kilka lat współpracujemy, wiemy że jesteś szalenie aktywną kobietą. Prowadzisz swoją firmę, a od lat zajmujesz się także rozwojem Akademii Fotografii Dziecięcej. A dodatkowo jesteś mamą 4-letniego Adasia i prawie rocznej Aleksandry. Jak sobie radzisz w łączeniu tych wszystkich ról?

Jak radzę sobie? Tak jak każda z nas. Raz lepiej, raz gorzej. Nie jestem supermamą z perfekcyjnie zaplanowanym dniem. Na początku, po urodzeniu Adasia, było trudno pewne rzeczy połączyć i zgrać. Brakowało na wszystko czasu. Zwłaszcza, że moja praca jest zadaniowa i wielowątkowa. Nie robię jednej rzeczy non stop, ale kilka różnych, niekiedy jednocześnie. W końcu przestawiłam się na nowy tryb funkcjonowania. Wydaje mi się, że cała sztuka tkwi w umiejętnej organizacji czasu. Pomocny okazuje się podręczny terminarz. Dla mnie to prawdziwe ułatwienie. Po prostu codziennie wpisuję do niego rzeczy, które mam do zrobienia w danym dniu i odhaczam. W ten sposób praca idzie sprawniej i mniej jest tzw. zjadania czasu przez Facebooka.

Wrócę na chwilę do rodziny, co zmieniło się w Waszym życiu (Twoim i Twojego męża) odkąd na świecie pojawiły się dzieci? Pamiętam, że oboje pracowaliście prowadząc swoje firmy w domu…

To, co u wszystkich. Standardowo. Świat wywrócił się do góry nogami i pojawił się notoryczny brak czasu. I snu. Pierwszych dwóch miesięcy po urodzeniu pierwszego dziecka nie pamiętam. Szok pourazowy (ha ha). Do dziś zastanawiam się, jak mogła mi przyjść do głowy taka fenomenalna myśl, że miesiąc po porodzie wrócę żwawo do pracy. Z dzisiejszej perspektywy, był to pomysł z gatunku fantasy. Coś w stylu Frodo Bagginsa idącego samotnie do Góry Przeznaczenia. Ale wróciłam. I strasznie jestem teraz z siebie dumna. A było… różnie. Mąż dużo pomagał. Sam ma też nienormowany czas pracy i często pracuje w domu. A nasz dzisiaj już 4-letni syn był z tej bandy „dających popalić” w każdym aspekcie. Teraz jestem jeszcze mamą Aleksandry, która w maju skończy rok, ale już teraz prowadzi ze mną firmę – jako asystent-stażysta od wszystkiego. 

Twoja firma iMedia Solutions liczy już kilka lat. Ile dokładnie? I czym się zajmujesz?

Oj, firma nie działa aż tak długo. Założyłam ją w marcu 2012 roku. Ale faktem jest, że w biznesie online pracuję od 2003 roku, czyli jeszcze przed erą Facebooka. Zaczynałam w agencji reklamowej jako copywriter, a potem przez wiele lat budowałam, współtworzyłam i administrowałam jednym z najlepszych portali poświęconych piłce siatkowej. Tam nauczyłam się praktycznie od postaw specyfiki Internetu. A potem zajęłam się promocją szkoleń fotograficznych on line w Akademii Fotografii Dziecięcej i w końcu stwierdziłam, że najwyższy czas założyć własną firmę. iMedia Solutions to firma zajmująca się marketingiem internetowym, a konkretnie content marketingiem.

Czyli?

Czyli to taka ładna nazwa na marketing treści. Element inbound marketingu. Już tłumaczę. W tradycyjnym marketingu, podejmujesz działania zmierzające do tego, żeby klient kupił Twoje towary. Reklamujesz się bezpośrednio, rozdajesz ulotki, gazetki reklamowe. A w sieci? Tak jak robi to z pewnością portal MamoPracuj.pl. – inwestujesz w Adwords, czy reklamę na Facebooku.

W inbound marketingu robisz to samo, ale sprytniej i pośrednio. Działasz tak, żeby Klient sam do Ciebie przyszedł. Między innymi poprzez publikację wartościowych dla klienta treści takich, jak: poradniki, instrukcje, blogi eksperckie, raporty czy ciekawe prezentacje. Content marketing polega na tym, żeby poprzez te treści ściągać do siebie klientów i budować z nimi relacje. Na tym w skrócie polega moja działalność. W iMedia Solutions specjalizujemy się głównie w tworzeniu treści poradnikowych oraz prowadzeniu blogów firmowych.

Czy to, że prowadzisz własną firmę raczej ułatwia czy utrudnia bycie mamą?

W byciu mamą nic nie jest łatwe (śmiech). A tak na poważnie. To zależy z jakiej perspektywy na to popatrzysz. Moja firma jest online. Pracownicy pracują zdalnie. Mam biuro w domu. Z tej perspektywy prowadzenie własnej firmy stwarza mi warunki, na jakie nie możesz sobie pozwolić, gdy pracujesz w biurze od 9 do 17. Jestem z dziećmi praktycznie cały czas, mam je na oku. I rozwijam się zawodowo. Nie zamieniłabym tego komfortu na nic. A czy utrudnia? Nie. Bardziej prowadzenie firmy utrudniają mi tradycyjne stereotypy, w które są czasami wpychane mamy pracujące w domu. Ale to temat rzeka i to na osobny artykuł.

Muszę o to zapytać… od lat pracujesz z mamami. Jakie jesteśmy? Zauważasz jakieś cechy szczególne? Może bardziej przebojowe, bardziej zdecydowane? Albo mniej…

Moje obserwacja z bliska to 7 lat pracy z mamami. Hmmm… Jesteśmy zdolne, przedsiębiorcze, utalentowane, ale zarazem brakuje nam wiary w siebie i w nasze możliwości. Mamy to zdolne dziewczyny, ale czasami tyle w nas kompleksów i strachu. Strachu przed założeniem firmy. Strachu, że może się udać. Czasami mam ochotę zapytać: czego Ty się boisz? Strach przed niepowodzeniem to coś, co nas ogranicza i skutecznie demotywuje. Jak za dużo myślisz o tym, że się nie uda, to na pewno się nie uda. Kobiety czasami zaniżają swoje umiejętności, wydaje im się, że inni robią coś lepiej. Ale to się powoli zmienia.

Wrócę jeszcze na chwilkę do Twojej firmy. Kiedyś szukałaś (z sukcesem ;-)) pracowników za pośrednictwem naszego portalu, znaczy się że firma cały czas rośnie w siłę?

Mam więcej klientów. Nie jestem w stanie pewnych rzeczy zrobić sama, zwłaszcza, że pojawiły się zamówienia na blogi eksperckie. Potrzebowałam copywriterów, którzy są w stanie pisać na specyficzne tematy. Dodatkowo szukałam osób, które zajęłyby się pozyskiwaniem nowych klientów. Klienci czasami przychodzą sami, a czasami trzeba ich do tego zachęcić.

Nie wszyscy zadają sobie sprawę z tego, jakie korzyści może mieć ich firma z profesjonalnie prowadzonego bloga. Trzeba im to uświadomić. Szukałam do pracy matek, bo wiedziałam, że takie rozwiązanie będzie dobre dla mnie i dla nich. Praca jest zdalna i na niepełny etat. Wiem, że po macierzyńskim i wychowawczym trudno jest niekiedy znaleźć jakiekolwiek płatne zajęcie. A ja daję możliwość powrotu na rynek pracy i dodatkowo zdobycia doświadczenia w branży IT. Akurat dziewczyny do pozyskiwania Klientów znalazłam przez Wasz portal i zdecydowanie polecam to rozwiązanie innym przedsiębiorcom.

Jakie masz plany rozwoju na najbliższe kilka miesięcy?

Rozszerzam profil firmy. Teraz przygotowuję kompleksowe rozwiązania związane z promocją w internecie, w których content marketing jest jednym z kluczowych narzędzi. Widzę dużą potrzebę uświadamiania klientów w tym, na czym polega marketing treści i jakie są jego zalety. Bo świadomość jest nikła.

I czy możesz podzielić się z nami jakąś ważną dla Ciebie myślą?

Czasami jest tak, że pewne wydarzenia, sytuacje lub rzeczy, z którymi mamy styczność szczególnie utkwią Ci w pamięci. Czasami są to rzeczy mniej lub bardziej wartościowe, a niekiedy zupełnie przypadkowe. Kilka miesięcy temu na Facebooku jedna z moich znajomych zalajkowała artykuł z bloga. Nie pamiętam jaki to był blog, pisała go jakaś kobieta. Tytuł brzmiał mniej więcej tak: Dlaczego ludzie kierują się w życiu strachem? I to mi przypomniało jeden z moich ulubionych cytatów Briana Tracy

Kluczem do sukcesu jest skoncentrowanie umysłu na tym, czego pragniemy, nie na tym, czego się boimy.

I od tamtej pory, kiedy coś pójdzie nie tak, jak zaplanowałam, przypominam sobie ten cytat. Zadziwiające, ale od razu mnie stawia na nogi (śmiech). Trzeba koncentrować się na swoich pragnieniach i dążyć do nich bez żadnych obaw i oporów. Tylko tak można osiągnąć sukces.

Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia!

Rozmawiała: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska,

Zdjęcia: własność naszej bohaterki

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Podyskutuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Zastrzeganie marki. Co warto o tym wiedzieć?

Na czym polega prawna ochrona znaku towarowego? Jakie wybrać logo? Gdzie można uzyskać pomoc przy przejściu przez procedury w Urzędzie Patentowym? Dowiesz się tego z poniższego wpisu.
  • Jagoda Jasińska - 07/11/2019
widok z góry na stół z laptopem, kawą, notatnikiem, okularami

Ochrona prawna znaku towarowego – na czym polega?

Rejestrując znak towarowy, za który uznawany jest nazwa oraz wszystko, co pozwala na identyfikację firmy, odbywa się w urzędzie patentowym. Aby przygotować wniosek, który zostanie zaakceptowany przez urzędników, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza z zakresu prawa autorskiego oraz procedur. Osoby, które do tej pory nie miały z nimi styczności, mogą mieć spore problemy z dopełnieniem wszystkich formalności i zapewnieniem sobie pozytywnego rozpatrzenia wniosku.

Ochrona marki firmy – samo logo czy logo z nazwą?

Jedną z najczęstszych wątpliwości dotykających przedsiębiorców rejestrujących markę jest wybór między jedną z dwóch opcji – ochroną prawną samego logo, czy też dotyczącą także jej nazwy. W większości przypadków wystarczy tylko zastrzeżenie logotypu.

Zdarza się jednak, że ten nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji niezbędne będzie też zastrzeżenie określonych słów w danym kontekście – przede wszystkim w treściach dotyczących branży, w której działa firma. Wyjątek stanowią nazwy będące słowem stworzonym na potrzeby nazwy – na przykład Budopol, Meblex i tym podobne.

Zastrzeżenie znaku towarowego – kto pomoże w tym zadaniu?

Jak już wspomnieliśmy, złożenie wniosku oraz przejście wszystkich procedur w urzędzie patentowym nie jest łatwe i wymaga specjalistycznej wiedzy. Dlatego zastrzeganie marki warto powierzyć fachowcowi. Najlepiej będzie, jeśli w tym celu wybierzemy się do kancelarii rzecznika patentowego.

Stawiając na pomoc sprawdzonego i posiadającego niezbędne certyfikaty oraz uprawnienia specjalisty, możemy być pewni, że wszystkie najważniejsze elementy wizerunku naszej firmy zyskają odpowiednią ochronę przed ich wykorzystaniem przez konkurencyjne przedsiębiorstwa.

Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail