Czego szukasz

Kampania przeciwko przemocy psychicznej

Już w marcu Krakowska fundacja 3-4-Start oraz Centrum Psychologiczno-Terapeutyczne „Tęcza” planują rozpoczęcie kampanii społecznej „Za zamkniętymi drzwiami”. Chodzi o propagowanie wiedzy na temat przemocy psychicznej i ekonomicznej w rodzinach.

Razem przeciw przemocy

Dla organizatorów najważniejsze jest teraz nakręcenie spotu dotyczącego przemocy w rodzinie. Aby było to możliwe, konieczne jest wsparcie finansowe.

Akcja ma na celu uświadomienie kobietom, jak powszechnym, a niestety często bagatelizowanym problemem jest przemoc psychologiczna oraz ekonomiczna w związkach.

Wiceprezes fundacji 3-4-Start i pomysłodawczyni kampanii „Za zamkniętymi drzwiami” Klaudia Czapkiewicz-Ziółek, , podkreśla, że pomimo coraz większej liczby informacji na temat przemocy w rodzinie, nadal wiele osób, wobec których stosowana jest przemoc, nie zdaje sobie z sprawy, że są jej ofiarami. – Naszymi działaniami chcemy zwrócić uwagę na ten ważny temat i przypominać, że psychiczne znęcanie traktowane jest jak przestępstwo. Równocześnie kobietom, które dostrzegają już problem, chcemy wskazywać dalszą drogę działania – mówi nasza rozmówczyni.

Świadomość

Na weekend 10-11 marca br. w Porębie Wielkiej zaplanowano spotkanie dla kobiet podczas, którego odbędą się zajęcia dotyczące przemocy psychologicznej prowadzone przez psychoterapeutkę Renata Borysiak z Centrum Psychologiczno-Terapeutycznego „Tęcza”.

Katarzyna Bigosińska z krakowskiego Centrum Rozwodowego „Kobieta i Rozwód” uświadomi uczestniczkom, że rozwód może być sposobem na rozpoczęcie życia bez cierpienia i upokorzenia.  – Warsztaty są okazją nie tylko do poszerzenia wiedzy na temat przemocy „bez bicia”, ale także spotkania w gronie świadomych i inspirujących kobiet. Zapraszam wszystkie zainteresowane wyjazdem panie do kontaktu z naszą fundacją – zostało jeszcze kilka wolnych miejsc – przekonuje K. Czapkiewicz-Ziółek.

Główny przekaz

Kampania „Za zamkniętymi drzwiami” ma uświadomić społeczeństwu, że przemoc to nie tylko bicie. – Zbyt rzadko mówi się o tym, że przemoc to też: ciągłe zmiany zdania, które powodują brak poczucia bezpieczeństwa, wymuszanie kontaktu i bliskości poprzez jawne groźby czy manipulacje, sabotaż wspólnych przedsięwzięć czy też tzw. ciche dni. Pora, aby przekaz – doskonale znany specjalistom – zaczął docierać w końcu do szerszego grona kobiet – przekonuje K. Czapkiewicz-Ziółek.

Pomocny w dotarciu do świadomości społeczeństwa mają być wyprodukowane oraz rozpowszechniane w mediach plakaty oraz spotu telewizyjnego dotyczący przemocy „bez bicia” zachęcającego osoby uwikłane w przemoc w rodzinie do szukania pomocy. – Niestety nie jesteśmy w stanie samodzielnie sfinansować tego przedsięwzięcia. Z tego względu fundacja 3-4-Start uruchomiła zbiórkę funduszy na ten cel na portalu crowdfundingowym pod adresem: pomagamy.im/kobietydlakobiety – kończy nasza rozmówczyni.

 

Grafika: organizatorów kampanii.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie