Czego szukasz

Joanna, kobieta prawie spełniona

Joanna właśnie otworzyła piękne przedszkole i żłobek. Od 5 lat pracuje na własny rachunek, prowadząc firmę konsultingową i również od 5 lat samodzielnie wychowuje córkę. Jak sama mówi, urodzeniu Kasi zawdzięcza otworzenie drugiej części swojego życia. Trwa ono już 5 lat i przyznaję, że jest coraz piękniejsze, coraz bardziej jestem z niego zadowolona. Mam 35 lat i czuje się prawie spełniona – mówi Joanna.

 

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 26/09/2014

Asiu, opowiedz nam swoją zawodową historię, tak od początku.

Przez kilka lat, do 2009 roku pracowałam w tzw. trzecim sektorze, w Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej w Krakowie, gdzie zajmowałam się głównie funduszami europejskimi –  przede wszystkim z dziedziny ekonomii społecznej. Praca w ROPS rozwinęła mnie w kierunku funduszy europejskich, dzięki niej poznałam struktury samorządu, nauczyłam się pracy na ustawach i rozporządzeniach oraz administracyjnego podejścia, co w przypadku mojej teraźniejszej działalności ma duże znaczenie.

Od 2010r. jestem właścicielką firmy konsultingowej, a od września rozpoczynam działalność Kubisiowego Ogrodu – przedszkola i żłobka.

A jak wpadłaś na pomysł przedszkola i żłobka?

Pomysł na przedszkole i żłobek zrodził się w 2009 roku, już po urodzeniu Kasi, natomiast zaczęłam go realizować od 2011 roku, wtedy stwierdziłam, że najwyższy czas zacząć działać. Było to związane z moimi doświadczeniami związanymi z wychowaniem Kasi. Nie bardzo mogę narzekać, bo wspaniale moją córką zajmowała się moja mama, jednak miałam poczucie, że rodzice wychowywali mnie i że powinni mieć teraz czas dla siebie. Wiele moich koleżanek – pracujących mam nie może sobie pozwolić na przerwę w pracy. Wydaje się, że jest dużo przedszkoli, czy punktów przedszkolnych, ale niestety wiele z nich nie miało nawet ogrodu, gdzie dzieci mogłyby się pobawić. Ponadto, w mojej gminie nie było żadnego żłobka.
Moi rodzice, jeszcze w latach 90 wybudowali dom pod Krakowem (Węgrzce), który jednak okazał się za duży czteroosobową rodzinę i stał niezamieszkały do 2012 r. Do czasu kiedy postanowiłam w nim urządzić bajkowe miejsce dla dzieci. Wokół domu jest ponad 25 arów ziemi – dziś znajduje się tam plac zabaw, sadownik, duży parking, jest mnóstwo zielonej trawy.

Brzmi super. Jak dużo czasu minęło od pomysłu do realizacji Kubisiowego Ogrodu?

Od 2011 roku – czyli 3 lata. Ponad rok czekałam na pozwolenie na budowę. W tym czasie zaczęłam też poszukiwać źródeł dofinansowania inwestycji. I z końcem 2012r. ruszyliśmy z pracami, które trwały aż do marca 2014r. Od marca do czerwca 2014 trwały odbiory (m.in. straż pożarna, później Sanepid i nadzór budowlany).

Lipiec to już prace końcowe – czyli wpis do rejestru  placówek niepublicznych prowadzonych przez wójta gminy Zielonki, zagospodarowanie terenu, rekrutacja kadry i nabór dzieci. Uff, skomplikowane to wszystko było, ale jak widać, zakończyło się sukcesem.

Czy miałaś wsparcie najbliższych?  

Hm, pierwsza moja myśl – robiłam wszystko sama. Sama wychowuję córkę, zawsze robiłam wszystko sama, mam problem z delegowaniem obowiązków. Jednak po chwili namysłu muszę przyznać, że bardzo duże wsparcie otrzymałam od moich rodziców. Jestem im ogromnie wdzięczna za nieustanne wsparcie na duchu, za pomaganie w ogarnięciu kilku rzeczy na raz (urzędy, sprawy budowlane). Dużą pomoc, praktycznie od samego początku do dziś, mam w niezwykle zdolnej projektantce – Magdalenie Kuli, dzięki której przedszkole wygląda tak pięknie.

A czy skorzystałaś ze wsparcia funduszy europejskich?

Tak, dostałam dotację z projektu PROW (Tworzenie i rozwój obszarów wiejskich) oraz z Małopolskiego Programu Operacyjnego. Dzięki temu wsparciu zrobiłam przebudowałam dom i stworzyłam dodatkową salę, w której będą się odbywać główne zajęcia ogólnorozwojowe, w tym zajęcia z terapii sensorycznych dla najmłodszych dzieciaków.

Prowadzisz przedszkole i firmę konsultingową, do tego wychowujesz córkę. Jak to się wszystko udaje pogodzić?

Od 2012 roku współpracuję z fajnymi ludźmi z Fundacji Inicjowania Rozwoju Społecznego z Poznania. To grupa otwartych osób doskonale rozumiejących sytuację współpracowników. Dzięki nim mogę dzielić wychowanie córki z obowiązkami, nie żyję w ciągłym stresie. Praca przy projektach polega na tym, że coś ma być zrobione w danym czasie – a jak i kiedy będę to robić, to już moja rzecz. Myślę, że właśnie taka forma pracy jest dogodniejsza dla mam i dla niej odeszłam z administracji i od etatu na 8 godzin dziennie.

Pochwalę się, że oprócz pracy zawodowej angażuję się również w rozwój mojej gminy (w 2013 roku otrzymałam nagrodę wójta gminy Zielonki za zaangażowanie w życie społeczne sołectwa Węgrzce.

Czasami wydaje mi się, że moja praca trwa 24 h na dobę, ale kiedy telefon dłużej nie dzwoni, to czuję się dziwnie.

Myślę, że dziecko bardzo dużo zmienia w życiu kobiety. Musi stać się ona bardziej zorganizowana. Od pewnego czasu mam zasadę, że soboty i niedziele do godziny 20 są dla mojej Kasi. Sumiennie staram się jej przestrzegać, ale nie zawsze się to udaje. Często jest tak, że córka jeździ ze mną do pracy – a to na spotkanie do Warszawy, a to do przedszkola, do księgowej.

Myślę jeszcze o czymś dodatkowym, zamierzam zająć się edukacją dzieci i młodzieży poprzez realizację fajnych projektów, nie tylko tych współfinansowanych z UE.

Kobieta renesansu jednym słowem! Czy bycie mamą uwolniło Twoją energię?

Tak:

  • jestem bardziej zorganizowana
  • spotkania, które prowadzę muszę być krótkie i konkretne
  • to, co kiedyś robiłam w 3 godziny musze zrobić w maksymalnie 2
  • moje dziecko mnie napędza, zawsze gdy jestem zmęczona, gdy mam zły dzień – moja Kasia mówi – mamo nie martw się będzie lepiej!

I to, co zawsze powtarzam: dziecko nie zamyka przed Tobą Twoich marzeń, Twojej kariery. Jasne, musisz wiele przeorganizować, ale wszystko się da. Pamiętam jak z 7-miesięczną córką jechałam na drugi koniec miasta na spotkanie z uczestniczkami projektu, bo nie miałam jej z kim zostawić. Dało się! Dziecko spowodowało, że jestem bardziej kreatywna. 

Urodzeniu Kasi zawdzięczam otworzenie jakby drugiej części mojego życia. Trwa ono już 5 lat i przyznaję, że jest coraz piękniejsze, coraz bardziej jestem z niego zadowolona. Mam 35 lat i czuje się „prawie spełniona”.

Opowiedz o Twoim najnowszym dziecku – Kubisiowym Ogrodzie – Przedszkolu ze Żłobkiem.

Kiedyś przeczytałam taki fajny napis, który trochę przeformułowałam i umieściłam na budynku:

Tutaj:

– dbamy o prawidłowy rozwój dziecka

– bawimy się, uczymy przez doświadczenie

– jesteśmy otwarci na ludzi

– rozwijamy i szukamy talentów

– dbamy o zdrowie

– Twoje dziecko jest bezpieczne!!!!

To jest motto, tym chcę się kierować w mojej placówce. Chcę, aby było to miejsce, do którego dzieci przychodzą z radością. Miejsce, w którym dużo czasu spędzają w ruchu i na swobodnej zabawie. Wszechstronnie się rozwijają, nabywają samodzielności i wiary we własne możliwości, odkrywają własne talenty. Są kreatywne, autonomiczne, wrażliwe i otwarte na świat i ludzi. Taki ma być Kubisiowy Ogród

Przedszkole działa od września, a więc trzymajcie na mnie kciuki. Teraz powstaje właśnie duży plac zabaw, na którym znajdzie się wydzielona część z zabawkami, duża piaskownica. Będzie też boisko do gier zespołowych i zabawki sprawnościowe. Dodatkową atrakcją placu jest usypana górka (do zjazdów na sankach) oraz wydzielony poza placem zabaw teren pod sadownik dla dzieci. Naprawdę trzymajcie za mnie kciuki!

Trzymamy! Dziękuję za rozmowę i życzymy sukcesów.

Ja też dziękuję. Jeśli mogę – na koniec chciałam podziękować wszystkim, którzy mnie wspierają: Rodzicom, Bliskim, Przyjaciołom, znajomym. Ale też pracownikom urzędów rozliczających mój projekt, to wspaniali młodzi ludzi, którzy traktują beneficjenta jak człowieka. FIRS-owi za dużo pracy, ale też za zrozumienie w moich „niedoczasach”.
Bankowi BPS SA. I wszystkim, tym, których nie wymieniłam, a mnie wspierają.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Mocna marka ma znaczenie!Konferencja Brand Summit 2019

Kandydat do pracy, albo klient spotyka się przynajmniej z czterema markami firmy: marką pracodawcy, marką produktową, marką korporacyjną i marką osobistą. Każda z nich jest inna, ale wzajemnie się mogą wzmacniać. Warto sięgać po rozwiązania, które pozwolą na integrację działań związanych z budowaniem wizerunku marki. Zapraszamy na konferencję!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/11/2019
Grafika Konferencji Brand Summit 2019 ze zdjęciami prelegentów

Jak wzmocnić wizerunek firmy?

Już 21 listopada 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja Brand Summit 2019 poświęcona w całości trzem wymiarom marki: pracodawcy, korporacyjnej i konsumenckiej. Będzie to okazja do rozmowy o tym, jak zdefiniować unikalną, wyróżniającą się tożsamość firmy, wzmocnić ją wewnętrznie i komunikować tak, by i klienci i kandydaci stali się ambasadorami marki.

Dla czytelniczek Mamo Pracuj mamy 15% rabatu z kodem MPBS_15.

Prelegenci

Swoją wiedzą podzielą się uznani eksperci i praktycy, tacy jak: Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Kamilla Giedrojć (Dyrektor Strategii i Marketingu IBM Poland and Baltics), Anna Macnar (CEO HRM Institute), Joanna Tonkowicz (Partner Zarządzający Absolvent Consulting), Kasia Zadrożna (Culture & Communication Global Senior Manager AmRest), Mariusz Łodyga (CEO Premium Consulting), Adrian Gamoń (Brand Experience & Communication Strategist), Aleksandra Lemańska-Czajka (Personal Development Manager INEA), Jakub Smarz (Talent Brand Lead for Poland, Accenture), Jakub Semerda (CEO Preeshare).

Co czeka na uczestników konferencji?

Program konferencji jest podzielony na trzy części:

  1. Percepcja marki
  2. Marka zaczyna się od środka
  3. Social, Digital i komunikacja marki

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.brandsummit.pl.

Dzień po konferencji (22.11.) odbędą się warsztaty, które pozwolą na pogłębienie tematów poruszanych na konferencji:

  1. Zintegrowana marka od A do Z – prowadzenie Anna Macnar
  2. EB = Emocje + Biznes – prowadzenie Joanna Tonkowicz oraz Karolina Proczek

Organizator: HRM Institute

Partner Strategiczny: Absolvent Consulting,

Partnerzy: AmRest, StepStone

Patroni Medialni: Instytut Monitorowania Mediów, PRoto , MamoPracuj.pl, Employerbranding.pl, HR Standard, HR News, OOH Magazine, Marketer+, 24/7 Communication.

Termin i miejsce: 21 listopada 2019 r., Budynek Focus, Al. Armii Ludowej 26, Warszawa

Kontakt: Julia Bojanowska [email protected], tel. 535 140 135
Informacje i rejestracja: www.brandsummit.pl

Przy rejestracji nie zapomnij wpisać kodu rabatowego 🙂

Zdjęcia: HRM Institute

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail