Czego szukasz

Jestem mamą, chcę schudnąć!

Prezentujemy ekstra bonus – miniporadnik jak zdobyć i utrzymać wymarzoną sylwetkę. Wasze metamorfozy będą jeszcze bardziej spektakularne, kiedy do zmiany strojów, fryzur i makijażu dorzucicie nową, zgrabniejszą sylwetkę. Co robić, co i jak jeść, żeby zachować piękną figurę?

Kobieta biegnie z psem brzegiem morza

Kiedy młoda mama chce schudnąć

Abyś mogła osiągnąć wymarzoną figurę potrzebujesz – przede wszystkim – zacząć. Czas, który spędzasz z dzieckiem to wspaniały okres, aby troszczyć się również o siebie. Zatem do dzieła!

Motywacja

Aby wytrwać w odchudzaniu i osiągnąć sukces młoda mama potrzebuje odkryć swoją prawdziwą motywację. Istotne jest, abyś naprawdę wiedziała, co kryje się za stwierdzeniem: „chcę, żeby moje dzieci miały piękną mamę”. Warto zrobić ćwiczenie, z którego wyniknie prawdziwa motywacja do odchudzania.

Czego potrzebujesz?

Znajdź chwilę dla siebie, kartkę i długopis. W tytule wpisz cel np. „Chcę, żeby dzieci miały piękną mamę”, a następnie odpowiedz sobie na szereg pytań „po co?”, które będą wynikały z kolejnych odpowiedzi. Może to na przykład wyglądać tak jak poniżej:

CHCĘ, ABY DZIECI MIAŁY PIĘKNĄ MAMĘ

Po co?

Co będę z tego miała dla siebie?

Co jeszcze większego od tego będę miała dla siebie?

Po co chcę to mieć?

Itd. 

Motywacja, to także rozumienie „co sprawia, że nie chudnę?”

Z wiekiem Twoja przemiana materii się zmienia. Koniecznie trzeba to wziąć to pod uwagę. Ponadto, z całą pewnością Ty i Twoja rodzina macie wyrobione określone nawyki żywieniowe, którym trzeba się przyjrzeć i – jeśli nam nie sprzyjają – wyeliminować. Polakom zwykle nie sprzyja tzw. polskie jadło. Mięso do każdego posiłku, sosy, surówki i sałatki na bazie majonezu, pieczywo i ziemniaki jako standard. Jedzenie głównie popołudniami (po pracy), nieaktywne spędzanie czasu

Zachęcam Was do przeanalizowania Waszego stylu życia. Zapraszam do wykonania kolejnego ćwiczenia:

Wybierz dowolny dzień (np. wczoraj) i na pionowej linii zaznacz kolejne wydarzenia w ciągu dnia (pobudka, posiłki, aktywność poza domem, w domu). W miarę możliwości opisz swoje posiłki (z czego się składają, oblicz odległość między posiłkami)

 

W odchudzaniu zgodnym ze Szczupłą Tożsamością (to metoda pracy, którą polecam wszystkim pragnącym schudnąć trwale), istotne jest, aby aktualny styl życia zamieniać w bardziej pracujący na korzyść szczupłej sylwetki i lekkiego życia. Dzięki tej metodzie efekt odchudzenia uzyskujemy niejako przy okazji. Skupiamy się na tym, co możliwe do zrobienia (właściwe zakupy, inna organizacja dnia, aktywność w czasie wolnym) zamiast na samej wadze, bo tę w praktyce trudno kontrolować.

Powyższe ćwiczenie pokaże wam dokładnie, co aktualnie sprawia, że wyglądacie nie tak jakbyście sobie tego życzyły. To będzie baza do tego, aby krok po kroku wspierać Was we wdrażaniu zmian. Wszystko, co wyda się Wam wymagające uwagi – wyróżnijcie kolorem, a następnie wybierzcie jedno działanie, nad którym będziecie pracować w ciągu dnia.

Ponadto ćwiczenia pozwolą Wam zobaczyć zależności między swoim stylem życia i programem dnia dzieci oraz innych członków rodziny. Problemy z zachowaniem szczupłej figury wynikają często z nawyków, które posiadają nasi najbliżsi. Gdy im towarzyszymy sięgamy np. po to samo co oni. Sami być może nie kupujemy słodkich przekąsek, ale sięgamy po nie, gdy pojawiają się w zasięgu…

Zachęcam więc Was do:

  • zmniejszenia w swojej diecie ilości mięsa i pieczywa. Te produkty powodują efekt lawiny w postaci dodatków, których nie sprzyjają szczupłej figurze (masło i tłuszcz do smażenia, niepotrzebna panierka i sosy do kasz i ziemniaków). W zamian, powinnyście przygotowywać posiłki dla siebie i rodziny w oparciu o warzywa i owoce; włączyć do diety dobre oliwy (z oliwek, z lnu, rzepakowy, winogronowy, z pestek dyni).
  • zmniejszenia przerw między posiłkami (jedzenie co 3 godziny). Każdy organizm potrzebuje tej regularności. Jeśli stosowałyście wcześniej diety odchudzające, małe zmiany pozwolą zmniejszać „bunt” organizmu przed schudnięciem. W przygotowanym wyżej ćwiczeniu, macie możliwość zobaczyć, które z jej nawyków wymagają większej kontroli, a które potrzebują, by o nich całkowicie zapomnieć. Jedzenie co 3 godziny to wyzwanie dla młodej mamy – ale opłaca się to osiągnąć – dla dzieci, które unikną otyłości i chorób z nią związanych, jeśli nauczą się od mamy nawyku częstego jedzenia.
  • Częste jedzenie powoduje, że porcje tego, co na talerzu się zmniejszają. To przychodzi naturalnie, ale oczywiście wymaga uważności. Zachęcam Was, abyście w pierwszych dwóch tygodniach wprowadzania tej zmiany były ostrożne. Aby nie przekraczać zalecanych ilości, a więc:

2 kromki chleba dziennie

30 g kasz/ryżu dziennie

1,5 łyżki tłuszczu dziennie (masło, oliwy z oliwek, awokado)

200 – 300 g białka dziennie (mięso, sery)

2 plastry chudej wędliny dziennie

Możecie do woli jeść warzywa i owoce. Zawierają one masę potrzebnych witamin. Zachęcam Was, aby przygotowując posiłki z warzyw korzystać z różnych technik – z wyjątkiem długiego gotowania. Warzywa tracą swoje wartości, a chcemy przecież odżywiać organizm i sprawiać, aby miał energię i gotowość do zabawy z dziećmi i di pracy.

Do woli jemy także wszelkie naturalne dodatki: musztarda, chrzan, keczup (uwaga cukier), zioła (uwaga na vegetopodobne przyprawy)

A jeśli poczujecie głód, sprawdźcie jakiego rodzaju on jest. Być może jest wynikiem zbyt małej ilości jedzenia w posiłku. Regulowanie ilości jedzenia to proces i zależy od wielu zmiennych. Jeśli w ciągu dnia jest ruch, ciało w naturalny sposób domaga się lepszego odżywienia.

  • Ważne będzie, aby się nauczyć robić zakupy po nowemu. To, co dotąd sprawdzało się w domu – w domu na diecie jest niewskazane. Panuje tutaj stara zasada, że to, co nie znajdzie się w koszyku – nie trafi też do ust. Zachęcam, więc Was do omijania w sklepie półek ze słodkimi przekąskami. Za to skupienie się na stoiskach z warzywami i owocami. Zachęcam wszystkie Was do pobrania darmowego e-booka „Twoje pierwsze zakupy” ze strony www.mniejszy-rozmiar.pl. Jeśli uwielbiacie słodkie przekąski, zdecydowanie lepiej zjeść odrobinę, niż umierać z żalu, że się nie może tego zrobić. Niemniej warto sprawdzić, czy zachcianka jest warta tego, aby włączyć ją do nowego systemu. Czy jest tak smaczna, że warto oddać jej część włożonego w wytrwanie w odchudzaniu wysiłku.
  • Jeśli w domu pojawiają się niechciane przekąski (przynoszą je przyjaciele np. dla dzieci) trzeba znaleźć sposób, aby sobie z nimi poradzić. Można (nauczyć się jak) prosić przyjaciół o przynoszenie innego rodzaju prezentów. Dopóki nie będziecie miały jasności, co w Waszym życiu sprawia, że tracicie dobrą figurę, dopóty będzie Wa trudno radzić sobie z tymi sytuacjami. Bo w odchudzaniu (zresztą jak w wielu innych działaniach) istotny jest efekt kumulacji. Drobne działania i drobne nawyki po jakimś czasie przynoszą rezultat. I może nim być szczupła sylwetka lub nie… Warto obserwować swoje małe działania oraz działania w Waszym najbliższym otoczeniu.

Przykładowe ćwiczenia

Aby schudnąć, trzeba się ruszać. Młode mamy często mylą ruch, który generuje im dziecko z ruchem, który ma sprzyjać ich odchudzaniu. Znam mamę, która kupiła sobie krokomierz i zmierzyła ile kroków dziennie wykonuje. Okazało się, że mniej więcej tyle, co maratończyk.

Ale to nie oznacza, że na koniec dnia możesz się położyć z paczką ciasteczek przed telewizorem. Aby chudnąć, a potem utrzymać wagę potrzebujesz regularnego wysiłku, który będzie budzić twój metabolizm. Warto znaleźć swoją ulubioną formę ruchu, którą możecie wykonywać w chwilach wolnych od opieki nad dziećmi – a jeśli to niemożliwe, w czasie zabawy z nimi. Widok mamy biegającej z wózkiem dzisiaj nikogo nie dziwi – o ile lubicie tę aktywność. Wiele kobiet chwali sobie nagrania z ćwiczeniami. Zawsze są możliwe do włączenia i w każdej chwili do wykorzystania. Jeśli macie możliwość wyjść z domu, zachęcam Was do zajęć w grupie z innymi kobietami. Nowe znajomości, podobne problemy z ciałem, możliwość plotkowania, a potem wspólna kawa – to jest właśnie to, co lubią kobiety.

Trzy miesiące treningów w połączeniu ze zmianą diety sprawią, że będziecie wyglądać atrakcyjnie i czuć się lekko. Życzę Wam wszystkim powodzenia!

Dowiedz się więcej, pobierz cały raport, w którym zmieniamy metamorfozami 10 mam

 
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Praktyk odchudzania, psychodietetyczka, coach i trener, miłośniczka ludzi, podróży, biznesu, książek oraz wszelkich form ruchu, właścicielka Gabinetu Wspierania w Odchudzaniu.
Podyskutuj

Polecane artykuły

oferty
pracy
Sprawdź pełną listę
baza
pracodawców
Pracodawca przyjazny rodzicom
Reklama
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie