Czego szukasz

Jasne jak słońce – mój biznes prowadzą dzieci!

O tym jak dzieci uniemożliwiając pracę, współprowadzą z nią biznes, o patentach na godzenie życia rodzinnego i zawodowego, a raczej o ich braku i o tym jak ważne jest wsparcie pozytywnych kobiet opowiada nam Paulina Mazur – pracująca mama trójki dzieci, uczestniczka pierwszej edycji Campus for Moms w Polsce. Współzałożycielka serwisu Jasne Jak Słońce. Cierpi na nieuleczalną skłonność do wyszukiwania nowych aktywności…

  • Paulina Sienczyło - 04/07/2014

Paulino, jesteś jedną z uczestniczek warsztatów Campus for Moms, na których Twój pomysł był niejednokrotnie brany na tzw. warsztat. Opowiedz czytelniczkom o Twoim projekcie i czy udział w programie Campus for Moms pomógł w uruchomieniu Twojego biznesu.

Campus pojawił się na mojej drodze w najlepszym możliwym momencie. Od jakiegoś czasu realizowałyśmy z Magdą (wspólniczką) nasz pomysł na serwis z zabawnymi dziecięcymi tekstami. Wprawdzie sporo pracy koncepcyjnej było już za nami, ale okres wdrażania pomysłu ciągnął się kilka miesięcy i podczas trwania zajęć w Google’u wiele kwestii poukładało nam się w głowach. Mogłam konsultować kolejne etapy na bieżąco z naszą grupą docelową, jaką są rodzice.

Czym jest Twój projekt Jasne Jak słońce?

“Jasne jak słońce” jest miejscem do gromadzenia, publikowania, oceniania i komentowania śmiesznych i mądrych dziecięcych bon motów. No i oczywiście: miejscem, w którym można ekspresowo poprawić nastrój! Już sama nazwa jest przewrotna, jak dziecięca logika… gdy rodzice widzą nasze logo, to od razu uśmiechają się ze zrozumieniem. Wiem, że czytające to Mamy zareagują podobnie…

Skąd taki pomysł?

Moje dzieci gadają całą dobę. Jakiś czas temu zaczęłam zapisywać te dialogi i wrzucać na swojego bloga, ale szybko pomyślałam, że pewnie inni rodzice robią to samo i właściwie dlaczego nie stworzyć takiej wspólnej przestrzeni?

Jest taka prawidłowość, że kiedy rodzą nam się dzieci to instynktownie szukamy towarzystwa innych rodziców. Myślę, że to wynika m.in. z tego, że nasz świat kompletnie się zmienia i ludzie niemający dzieci nie rozumieją tego szaleństwa. Po sieci krąży mnóstwo memów bezlitośnie pokazujących jak nasi znajomi na Facebooku nie mogą już słuchać i czytać o naszych dzieciach. A my myślimy, że nie ma nic piękniejszego, mądrzejszego, zabawniejszego na świecie niż one! Dlatego pomyślałam, że takie miejsce w którym poczujemy się dobrze jest potrzebne.

Są dwie potrzeby rodziców, na które odpowiada nasz serwis: ocalania niesamowitych wspomnień związanych z ich dziećmi oraz dzielenia się tymi emocjami z innymi ludźmi – bliskimi, znajomymi, innymi rodzicami. Mam wielką nadzieję, że wszyscy oni szybko zaczną traktować to miejsce jako swoje i że przed nami wiele wspólnych wylanych ze śmiechu łez.

Ile czasu minęło od pomysłu do realizacji projektu?

Kilka miesięcy. Wszystko robiłyśmy z Magdą same, bo nie miałyśmy żadnych środków do zainwestowania. Magda jest wspaniałą dziewczyną: ma malutką córeczkę i sporo innej pracy (m.in. montuje filmy, robi strony internetowe, przemierzając przy tym cały świat na rowerze!) a “wnętrzności” serwisu robiła nocami. Policzyłam ostatnio, że w ciągu 2 lat naszej znajomości wymieniłyśmy 3750 maili poświęconych wspólnym projektom.

Dużą rolę w przyspieszaniu całego procesu odegrał Campus for Moms – na pierwszym spotkaniu pomyślałam, że zanim cykl się skończy nasz serwis musi być w sieci. Agnieszka z Mamo Pracuj powiedziała mi kiedyś: jeśli myślisz, że przyjdzie kiedyś taki moment, że projekt będzie na tyle wymuskany i dopieszczony, że nie będziesz już go chciała poprawiać, to zapomnij o tym. Zadzwoniłam wtedy do Magdy i postanowiłyśmy nie popaść w chorobę perfekcjonizmu, ale zdać się na użytkowników, którzy najlepiej podpowiedzą nam jak dalej prowadzić serwis. Niedługo potem nacisnęłyśmy “enter”.

Czy masz wsparcie w najbliższych? Ktoś jeszcze Cię wspiera?

Obie z Magdą jesteśmy raczej z tego gatunku kobiet, co walczą i trenują po cichu, a rodzina o medalach dowiaduje się z gazet (śmiech). Coś jednak w tym jest: powoli dłubałyśmy ten nasz pomysł bez zbytniego hamletyzowania, że potrzebujemy więcej czasu do pracy czy przeznaczenia jakieś części domowego budżetu na ten cel. Oczywiście konsultowałyśmy to i tamto z mężami – mój nawet wymyślił hasło reklamowe.

Jakie masz patenty na godzenie życia osobistego i zawodowego? Opowiedz nam jak wygląda Twój typowy dzień.

O rety, nie mam! Mam wrażenie, że nie godzę… Przyświeca mi jedna maksyma: im wyżej mierzysz, tym wyżej strzelasz, co w warunkach macierzyńskich oznacza, że tylko podejmując nowe wyzwanie możesz stwierdzić, czy mu podołasz. Mamy są silniejsze niż im się wydaje, co potwierdzi każda, która próbuje godzić obie te sfery. W ocenie naszych rezerw (siły, czasu, zdolności “ogarniania”) najlepiej pomaga znany ekspertyment. Często zadaję sobie pytanie co ja robiłam z czasem kiedy miałam dwoje dzieci? A jedno? A kiedy nie miałam wcale, to chyba tylko leżałam i czytałam! Perspektywa się zmienia, więc jeśli popatrzymy na dzień dzisiejszy “z przyszłości”, to się okaże, że nie jest tak źle z naszymi możliwościami.

[view:ad_intext_superbanner_1=block]

Mój dzień… Pobudka ok. 5.30, śniadanie, ubieranie, odprowadzanie do przedszkola najstarszego Gałgana w towarzystwie dwóch pozostałych, zakupy na pobliskim targu, gotowanie obiadu, plac zabaw, powrót wesołej karawany z przedszkola, walka o przetrwanie do 18.00, kąpiel, trening, praca, sen około 24.00. Dużo rzeczy, które da się robić w “międzyczasie” tak właśnie robię: na maile odpisuję z Ignasiem na kolanach, Basię angażuję do pomocy we wszystkim, spotkania zawodowe umawiam… w parku. Jakoś tak to idzie…

A czym się zajmowałaś wcześniej, przed dziećmi?

Mój mózg wyrzucił z rejestru tamten czas (śmiech). Pracowałam. Dużo i długo. “Ale to i tak było nic”, jak wspominają wszystkie mamy.

Czy to, że jesteś mamą w jakikolwiek sposób wpływa na prowadzenie biznesu? Dzieci inspirują czy utrudniają pracę?

Dzieci uniemożliwiają pracę! No chyba, że mówią fajne rzeczy, które da się publikować w serwisie, który się prowadzi. Wtedy można nawet powiedzieć, że współprowadzą biznes. Ale tak serio, to myślę, że cały okres ciąży, opieki nad niemowlakami i póżniej wychowywania straszych wyzwala jakąś nieziemską potrzebę robienia ciągle “czegoś jeszcze”. W tym sensie narodziny dzieci są jedyną w swoim rodzaju motywacją do podejmowania nowych, szalonych wyzwań.

Co chciałabyś powiedzieć innym mamom, które szukają swojej drogi zawodowej?

Mam nadzieję, że wybaczą mi bezpośredniość: żeby przestały rozmyślać, wstały i spróbowały. Jak nie tego, to czegoś innego, ale żeby nie traciły czasu na dywagacje. Od nich jeszcze nic sensownego się nie zaczęło.

I może jeszcze jedno: szukajcie wsparcia innych kobiet. Nie tych narzekających, ale takich jak Wy, które chcą próbować własnych sił w działaniu. Jak się przychodzi na jakiekolwiek spotkanie “przedsiębiorczych mam”, to od razu widać, że jest w nas potężna siła, którą trzeba zlokalizować, wydobyć i ukierunkować tam, gdzie byśmy chciały. Co jeśli mieszkacie poza dużymi miastami, gdzie takie spotkania się odbywają? Zorganizujcie własne. Zaproście kilka znajomych mam, znajdźcie jakąś fajną książkę napisaną przez kobiety, którym “się udało” i zacznijcie od porozmawiania o niej. Najtrudniej jest zacząć.

Jakie są Twoje plany i cele na najbliższy czas?

“Jasne jak słońce” jest w sieci dopiero od kilku dni. Teraz przed nami sporo pracy by go wypromować. Na chwilę obecną oddajemy użytkownikom kilka funkcjonalności – w serwisie można zapisywać teksty lub memy a potem publikować je lub przechowywać w prywatnym archiwum. Najlepiej oceniane teksty układają się w ranking TOP TEN. To oczywiście nie koniec – mamy nadzieję, że całkiem niedługo połączymy serwis z aplikacją mobilną, dzięki której już nigdy nie zapomnimy tego, co powiedziały nasze dzieci. Bo przecież co jak co, ale telefon zawsze mamy przy sobie. Nawet w piaskownicy. O tym, co będzie dalej – już niebawem.

Cele? Bardzo bym chciała, żebyśmy umiały dać zmęczonym rodzicom trochę powodów do uśmiechu. Żeby gromadząc i publikując teksty własnych dzieci, uświadamiali sobie, że ich codzienna – często monotonna praca – przynosi też takie owoce: że oto mają wspaniałe, zabawne, bystre i mądre dzieciaki! Jeśli to nam się uda, będę bardzo szczęśliwa.

Dziękuję za rozmowę.

Jasne Jak Słońce

Zobacz także filmy podsumowujace Program Campus for Moms na naszym kanale na You Tube!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Paulina Sienczyło
Absolwentka zarządzania kulturą i podyplomowego zarządzania zasobami ludzkimi na UJ. Mama Igutki Frygutki i Janka Gałganka. Kiedyś z pasją oddana harcerstwu, potem fajnej pracy w Coca - Coli, obecnie poszukująca swojej drogi zawodowej. Lubi ludzi, gorącą czekoladę w czasie posiadówek niepołomickiej grupy fajnych kobiet, bieganie z kijkami po puszczy w weekendowe poranki. Jest pasjonatką zdrowego trybu życia marzącą o byciu gospodynią - nauczycielką harmonijnego życia w Beskidzie Niskim.
Podyskutuj

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2019

Prowadzenie własnej firmy to Twoje marzenie, ale hamuje Cię brak pomysłu na biznes? A może boisz się ryzyka nowego pomysłu? Nie musisz zaczynać od zera - skorzystaj ze wsparcia doświadczonego partnera biznesowego i zacznij zarabiać! Poznaj fantastyczne, sprawdzone przez inne mamy, pomysły na biznes. Sprawdź szczegóły i już dzisiaj dowiedz się więcej. Dołącz do akcji Franczyza dla Mamy 2019!
  • Franczyzadlamamy.pl - 10/04/2019
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń aby poznać szczegóły!

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej:

         

Akademia JA – to biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku. Własny Ośrodek Akademii JA zakładasz bez opłat wstępnych ani miesięcznych!

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak – lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Zakładając swój oddział Akademii Bystrzak będziesz organizowała podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, twórcze urodziny oraz wakacje i ferie w mieście.

      Edukido

Early Stage – chcesz dołączyć do pasjonatów nauczania języka angielskiego? Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera i która pomoże Ci zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka.

Edukido – to pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO®! Wspieraj dzieci w rozwoju i zarabiaj konkretne pieniądze.

          

Akademia Komputerowa Komputrilo – to firma założona przez mamę trójki dzieci. Oferuje kursy programowania dla dzieci, które są najlepszym sposobem na zarażanie ich pasją do świata nowych technologii. Stwórz własną Akademię i pomagaj innym rodzicom wspierać rozwój dzieci.

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School – to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem, to powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

            

RoboCAMP – to ciekawy pomysł na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci i elastyczna forma współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

SOCATOTS Piłkarskie Maluszki – jeśli chcesz założyć własny biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, Mamy to przecież najlepsze trenerki na świecie!

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasze Live’y na Facebooku

Już wkrótce zaprosimy Was na transmisje video z przedsiębiorczymi mamami, które rozwijają swoje biznesy. Wszystko będzie się działo na naszym profilu na FB >>> zapraszamy!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem, pracować elastycznie i zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję – pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy 2019 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 6 edycji i potrwa do 31.03.2020.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu?

Współczesna firma praktycznie nie może funkcjonować bez strony internetowej. Najprostsze strony posiadają nawet niezwiązane z internetem firmy. Jednak samo stworzenie profesjonalnej witryny to nie wszystko.
  • Alicja Zielińska - 09/04/2019
biurko z komputerem stacjonarnym

By użytkownicy w ogóle mogli do niej dotrzeć, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy. Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy. Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe.

Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które ustalają pozycję witryny na liście wyników. Jeśli więc dana witryna nie spełnia ich wymagań, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. Efektem jest to, że internauci szukający danego produktu lub usługi znacznie łatwiej znajdą Twoją stronę i na nią wejdą by zapoznać się z ofertą.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.

Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Plan działania dla SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.

SEO to również unikatowa i wartościowa treść, wsparta słowami kluczowymi, które najlepiej oddają charakter branży, usługi czy produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. Tego typu praktyki są bardzo źle odbierane przez algorytmy wyszukiwarki, ponieważ Google premiuje unikalne i wartościowe treści – natomiast strony z powielonymi treściami znajdują się znacznie niżej wyników wyszukiwania.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę.

Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Klucz do interesujących i wartościowych treści

Dla pozycjonowania stron treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezwykle ważne, dlatego ich tworzenie powinno być priorytetem. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych, które powinny w dokładny i jasny sposób opisywać oferowane produkty. Kolejną z popularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! A jeśli zależy Ci na fachowym pozycjonowaniu strony, skorzystaj z usług profesjonalistów EACTIVE i ciesz się z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail