Czego szukasz

Jak zostać freelancerem i skutecznie prowadzić biznes?

Czy freelancerzy boją się braku zleceń? Jak zorganizować swoją pracę, żeby być skutecznym w tym, co się robi? Agnieszka Skupieńska z bloga To się opłaca doskonale zna blaski i cienie freelancingu. Elastyczność, niezależność, to niektóre z zalet freelancingu. Pozostaje jeszcze wiele innych kwestii, o których nie myślimy będąc na etacie 😉 I tutaj z pomocą przychodzi nam właśnie Agnieszka, z kursem on-line Akademia Freelancer PRO! Dowiedz się jak zostać freelancerem i skutecznie prowadzić swój biznes!

  • Joanna Gotfryd - 06/02/2018
Agnieszka Skupieńska z To się opłaca

Agnieszko, jakie zawody można wykonywać jako freelancer? (Po przeczytaniu Twojej książki ciągle wydaje mi się, że chodzi głównie o copywriting), ale wachlarz zawodów jest przecież bardzo szeroki, prawda?

To prawda, freelancerów jest coraz więcej w wielu branżach. Przede wszystkim jako freelancer można robić wszystko to, co wiąże się ze stronami internetowymi, czyli tworzenie stron, pozycjonowanie, grafika, ale też marketing w internecie, w tym marketing w mediach społecznościowych. Analityka ruchu i sprzedaży w e-commerce, e-mail marketing, wirtualna asystentka, tworzenie wizualnych notatek do szkoleń (konferencji, kursów, webinarów). Ale freelancerami bywają też osoby, których praca nie ma dużego związku z internetem.

Gdy przygotowywałam kurs Akademia Freelancer PRO, przeprowadziłam kilkadziesiąt konsultacji z freelancerami z różnych branż. Miałam okazję porozmawiać m.in. z architektem wnętrz, lektorem, coachem oddechu, fotografem, montażystą filmowym – to wszystko też freelancerzy. Jak widać przekrój zawodów jest naprawdę ogromny.

Jakie są najważniejsze zalety freelancingu, dla Ciebie i dla czytelników Twojego bloga?

Wśród zalet najczęściej wymienia się niezależność i to, że to my, freelancerzy, decydujemy o tym, z kim pracujemy, nad jakimi projektami, kiedy i za ile. Decydujemy też, kiedy mieć wolne, ile godzin dziennie pracować oraz – co moim zdaniem jest równie ważne – w jakim kierunku się rozwijać. To freelancer decyduje, czy woli się skupić na usługach, czy chce do swojej oferty włączyć też produkty, decyduje, na jakie szkolenia się zapisać i jakie umiejętności będą mu jeszcze potrzebne, jeśli chce zarabiać więcej niż do tej pory.

Czy jest się czego bać? Że nie będzie zleceń, że koszty zjedzą przychody, czego jeszcze?

Początki zawsze są trudne, niezależnie od branży, bo wchodzimy na nieznany sobie teren. W pracy etatowej ktoś dbał o to, żebyśmy mieli co robić, płacił za nas podatki na czas, płacił nam za urlop, ubezpieczenie zdrowotne, a w działalności na własny rachunek musimy sami zadbać o wszystko.

Początkujący freelancerzy boją się przede wszystkim, że nie będą mieli zleceń, dlatego moim zdaniem dobrze jest rozejrzeć się na rynku jeszcze zanim zrezygnujemy z etatowej pracy. Trzeba przyjrzeć się temu, jak ten rynek wygląda, kto na nim jest i czego szuka oraz kto jest naszą konkurencją i jak zarabia. Trzeba przyjrzeć się klientom i opracować własną strategię działania. O tym freelancerzy rzadko myślą, ale strategia to ważna rzecz w przypadku swojej działalności, niezależnie od tego, czy tą działalnością jest prowadzenie sklepu, salonu fryzjerskiego czy też jednoosobowe usługi grafika czy copywritera. Bez strategii nie wiemy co robić, nie wiemy, jaki mamy cel, więc trudno nawet odpowiedzieć sobie na pytanie, czy dobrze nam idzie na swoim 🙂

Twój kurs nazwałaś szkołą freelancingu. Nie uczysz żadnego konkretnego zawodu – pisania tekstów, tworzenia grafik czy fotografii, ale uczysz jak zorganizować swoją pracę. Czy można powiedzieć, że uczysz jak prowadzić biznes? Jak zostać freelancerem i jak szukać zleceń?

To prawda, nie uczę konkretnego zawodu, ale tego, jak zorganizować działalność freelancera, żeby po pierwsze – utrzymać się na rynku, a po drugie – mieć satysfakcjonującą pracę i dobre pieniądze.

A przechodząc już do konkretów, w Akademii Freelancer PRO będziemy mówić m.in. o tym, jak przygotować strategię działalności dla freelancera, jak wyceniać zlecenia i negocjować stawki z klientami (a także przekonać klienta, żeby zamówić usługę właśnie u nas), jak tworzyć swoje nisze i konstruować oferty, które klienci pokochają.

Oczywiście o temat zdobywania klientów też zahaczymy, bo bez tego wiele się nie zdziała. Ale skupimy się także na budowaniu własnej marki i swojego centrum dowodzenia, tak, żeby to klienci zdobywali nas, a nie odwrotnie 🙂

Bazując na własnym doświadczeniu i relacjach znajomych freelancerów, wiem, że to możliwe – zbudować swoją pozycję w branży tak, żebyśmy nie musieli zdobywać zleceń i konkurować niższymi stawkami z innymi freelancerami.

Omówimy też konkretne przykłady, strategie konkretnych, freelancerskich biznesów. Po skończeniu kursu freelancer będzie wiedział, jak działać, żeby zbudować stabilny, przynoszący pieniądze biznes. Taki, z którego nawet na chwilę nie będzie chciał uciekać na etat 🙂

Zobacz program 10-tygodniowego kursu >>

akademia freelancer pro, jak zostać testerem

Czy są jakieś kompetencje, cechy wspólne dla wszystkich freelancerów? Co decyduje o tym, że poradzisz sobie we freelancingu?

Przez lata przekonałam się, że najważniejsza jest obowiązkowość, konsekwencja i cierpliwość. Obowiązkowość dlatego, że nikt nad Tobą nie stoi z batem i musisz sama dbać o to, by dotrzymywać terminów: w porę rozliczać się z podatków, zjawiać się na czas na spotkanie z klientem i doprowadzić do końca zlecenia w określonym czasie.

Konsekwencja i cierpliwość dlatego, że łatwo jest się poddać, gdy nie widać od razu efektów działania. A nie zawsze od razu je widać. Na przykład promocja własnej działalności, budowanie wizerunku eksperta w swojej branży – to może zając trochę czasu, nie da się wypromować zupełnie nowej usługi czy produktu w tydzień. Ale trzeba pamiętać, że ten czas i tak upłynie, czy będziemy coś robić, czy nie. Dlatego w pracy na swoim cierpliwość i konsekwencja naprawdę się opłacają.

Za co Ty cenisz sobie bycie freelancerką?

Za to, że mogę robić to, co lubię i rozwijać swoją działalność we własnym tempie i we własnym kierunku. Nikt mi niczego nie narzuca. A jednocześnie dzięki odpowiedniej strategii działania mogłam dojść do punktu w życiu, w którym zawsze chciałam być. Nie muszę dużo pracować, żeby móc sobie pozwolić na przyjemności, urlopy kilka razy w roku. Nie mam powodów do stresów, mam czas, żeby zadbać o siebie. Takiego trybu życia życzę każdemu – nie ma nic lepszego 🙂

Dziękuję Ci za rozmowę!

Chcesz przenieść swoją działalność na wyższy poziom? Sprawdź, jak to zrobić!

Zdjęcia i grafiki: archiwum Agnieszki Skupieńskiej

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2019

Prowadzenie własnej firmy to Twoje marzenie, ale hamuje Cię brak pomysłu na biznes? A może boisz się ryzyka nowego pomysłu? Nie musisz zaczynać od zera - skorzystaj ze wsparcia doświadczonego partnera biznesowego i zacznij zarabiać! Poznaj fantastyczne, sprawdzone przez inne mamy, pomysły na biznes. Sprawdź szczegóły i już dzisiaj dowiedz się więcej. Dołącz do akcji Franczyza dla Mamy 2019!
  • Franczyzadlamamy.pl - 10/04/2019
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń aby poznać szczegóły!

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej:

         

Akademia JA – to biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku. Własny Ośrodek Akademii JA zakładasz bez opłat wstępnych ani miesięcznych!

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak – lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Zakładając swój oddział Akademii Bystrzak będziesz organizowała podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, twórcze urodziny oraz wakacje i ferie w mieście.

      Edukido

Early Stage – chcesz dołączyć do pasjonatów nauczania języka angielskiego? Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera i która pomoże Ci zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka.

Edukido – to pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO®! Wspieraj dzieci w rozwoju i zarabiaj konkretne pieniądze.

          

Akademia Komputerowa Komputrilo – to firma założona przez mamę trójki dzieci. Oferuje kursy programowania dla dzieci, które są najlepszym sposobem na zarażanie ich pasją do świata nowych technologii. Stwórz własną Akademię i pomagaj innym rodzicom wspierać rozwój dzieci.

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School – to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem, to powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

            

RoboCAMP – to ciekawy pomysł na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci i elastyczna forma współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

SOCATOTS Piłkarskie Maluszki – jeśli chcesz założyć własny biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, Mamy to przecież najlepsze trenerki na świecie!

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasze Live’y na Facebooku

Już wkrótce zaprosimy Was na transmisje video z przedsiębiorczymi mamami, które rozwijają swoje biznesy. Wszystko będzie się działo na naszym profilu na FB >>> zapraszamy!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem, pracować elastycznie i zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję – pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy 2019 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 6 edycji i potrwa do 31.03.2020.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu?

Współczesna firma praktycznie nie może funkcjonować bez strony internetowej. Najprostsze strony posiadają nawet niezwiązane z internetem firmy. Jednak samo stworzenie profesjonalnej witryny to nie wszystko.
  • Alicja Zielińska - 09/04/2019
biurko z komputerem stacjonarnym

By użytkownicy w ogóle mogli do niej dotrzeć, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy. Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy. Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe.

Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które ustalają pozycję witryny na liście wyników. Jeśli więc dana witryna nie spełnia ich wymagań, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. Efektem jest to, że internauci szukający danego produktu lub usługi znacznie łatwiej znajdą Twoją stronę i na nią wejdą by zapoznać się z ofertą.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.

Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Plan działania dla SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.

SEO to również unikatowa i wartościowa treść, wsparta słowami kluczowymi, które najlepiej oddają charakter branży, usługi czy produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. Tego typu praktyki są bardzo źle odbierane przez algorytmy wyszukiwarki, ponieważ Google premiuje unikalne i wartościowe treści – natomiast strony z powielonymi treściami znajdują się znacznie niżej wyników wyszukiwania.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę.

Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Klucz do interesujących i wartościowych treści

Dla pozycjonowania stron treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezwykle ważne, dlatego ich tworzenie powinno być priorytetem. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych, które powinny w dokładny i jasny sposób opisywać oferowane produkty. Kolejną z popularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! A jeśli zależy Ci na fachowym pozycjonowaniu strony, skorzystaj z usług profesjonalistów EACTIVE i ciesz się z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail