Czego szukasz

Jak zabrałam się do korekty

Kiedy zaszłam w ciążę, byłam przekonana, że natychmiast po urlopie macierzyńskim wracam do pracy. W końcu to pracę bardzo kochałam, realizowałam się, pracowałam z zapałem. Biegałam radośnie do niej do końca ciąży. I wydawało mi się naturalne, że wrócę natychmiast. I nagle urodziła się ona. Maleńka, bezbronna i rozczulająca. Może, gdyby macierzyński trwał krócej, nie zdążyłabym się zakochać. Niestety, wpadłam. Szukanie opiekunek przyprawiało mnie o zawrót głowy, a gdy w końcu znalazłam taką, której nic nie mogłam zarzucić, poryczałam się jak dziecko, że wcale nie chcę wracać do pracy, nawet do tej ukochanej.

  • Beata Ostrowska - 20/01/2012

Kamień z serca, ale…

Podjęłam decyzję o wychowawczym. Kamień spadł mi z serca, ale do mojego życia zaczęła wdzierać się rutyna. Pomimo cudu bycia z dzieckiem, było mi po prostu nudno. Poza tym, gdzieś czułam, że mój byt ogranicza się jedynie do zmiany pieluch i „gugania” nad córką. Czułam się źle ze sobą. Musiałam coś zrobić. Chwytałam się różnych rzeczy, skupiłam się na decoupage’u i trochę zarabiałam w ten sposób, ale czułam, że zarabianie na tego rodzaju pasji odbiera mi radość tworzenia i robienia czegoś wyłącznie dla przyjemności. Zrezygnowałam.

I wtedy pojawiła się propozycja…

I wtedy pojawiła się propozycja zrobienia korekty książki. Najpierw wpadłam w panikę, bo takie ważne nazwisko, a nigdy tego nie robiłam, poza tym, że skończyłam kiedyś odpowiednie studia, ale w zupełnie innej specjalizacji, zaczęłam się wahać, czy dam radę, ale jednocześnie tak niezwykle mnie ekscytowało, że ktoś stawia przede mną wyzwanie, że mogę się sprawdzić. Spróbowałam. Poszłam na kurs, wróciłam do wertowania publikacji na  temat współczesnych zmian w zasadach językowych, żeby być na bieżąco. I zaczęło się… Najpierw w niewielkich ilościach i dosyć niepewnie… tyle, ile mogłam sobie pozwolić najpierw przy jednym dziecku, później przy małym dziecku i ciąży, i następnie przy dwójce małych dzieci.

Etat? Nie, dziękuję!

A później dzieci poszły do przedszkola, a ja poczułam, że powrót na etat nie jest dla mnie. Nie widziałam siebie wychodzącej rano do pracy, późnych powrotów, dojazdów. Nie chciałam też zostać żoną przy mężu ani gospodynią domową (w tym akurat jestem bardzo kiepska). Chciałam rozwinąć skrzydła i udało się. Zatrudniłam własnego męża do zrobienia strony internetowej, puszczenia reklam. Pracuję w domu dla wielu firm, szukanie zleceń nie jest już takie trudne, jak mi się na początku wydawało. Teraz działa już chyba poczta pantoflowa. Tak jest najlepiej i oczywiście najłatwiej. Gdy ktoś nas poleca. Ja jestem w pracy rzeczywiście tylko wtedy, gdy coś jest do zrobienia. Nie marnuję czasu na dojazdy, na niepotrzebne rozmowy towarzyskie, rozwijam się, ponieważ zlecenia są bardzo różnorodne: od książek o podróżowaniu, wychowywaniu dzieci, tekstów reklamowych, po akty prawne, trochę piszę, coraz odważniej i myślę, że coraz lepiej. Dzieci nie siedzą do późna w przedszkolu, a kiedy są chore, nie muszę obawiać się, co powie mój pracodawca, po prostu przekładam wtedy możliwe terminy albo pracuję wieczorem, gdy dziećmi może zająć się mąż. Pracuję w domu, parku, a czasem, gdy nie mam wyjścia, na placu zabaw;)

No i nadal „siedzę” w domu 😉

Oczywiście taki rodzaj pracy to nie są same plusy. Społecznie nadal „nie mam pracy”, ponieważ nie wychodzę do biura w szpilkach i z teczką, nie jeżdżę na wyjazdy integracyjne, nie dostaję „trzynastek” i mogę w każdej chwili zostać bez grosza, a! i nadal „siedzę” w domu. To dosyć frustrujące. Dzieciom też trudno jest zaakceptować, że mama przy komputerze, to mama w pracy, której nie powinno się teraz rysować kota na plecach. Szukanie zleceń może być kłopotliwe. Kiedy nic nie spływa do skrzynki, pojawia się niepokój: a może już nic nie przyślą? Nie można sobie pozwolić na gorsze dni, bo jest się rozliczanym z każdej literki, każdego niedotrzymanego terminu i łatwo zleceniodawcę stracić. Poza tym, oczywiście nie każdy jest się w stanie w domu zorganizować i do pracy zmusić. Wiem, że ten styl pracy nie jest dla każdego. Ale mi pozwolił przetrwać trudny czas macierzyństwa, a teraz daje mi wielkie zadowolenie, udało mi się zorganizować zleceniodawców, z którymi pracuję już 6 rok, co jakiś czas pojawiają się nowi, czasem na chwilę, czasem zostają na dłużej. Nie narzekam na nadmiar wolnego czasu, czasami świat wiruje, a oczy pieką od skaczących literek, ale jednocześnie czuję, że dom i dzieci mam na oku i nie muszę angażować całego świata, żeby móc pracować. A mam wrażenie, że w dzisiejszych zabieganych czasach jestem w wyjątkowej sytuacji. 

Zapraszam na             

Beata Ostrowska stale wspópracuje z Mamo Pracuj jako korektorka tekstów. Dziękujemy!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Beata Ostrowska
Korektorka (www.dokorekty.pl), na co dzień z komputerem podczas pracy nad tekstami. Po pracy na dywanie z córkami wśród baletek, kredek i tysiąca rzeczy niezbędnych, w weekend krążąca po Warszawie i szukająca miejsc, gdzie można wejść z dziećmi bez poczucia winy. W wakacje z całą rodziną, przyjaciółmi i dobytkiem na rowerach zwiedzająca na razie Polskę i Europę, ma nadzieję na cały świat.
Podyskutuj

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2019

Prowadzenie własnej firmy to Twoje marzenie, ale hamuje Cię brak pomysłu na biznes? A może boisz się ryzyka nowego pomysłu? Nie musisz zaczynać od zera - skorzystaj ze wsparcia doświadczonego partnera biznesowego i zacznij zarabiać! Poznaj fantastyczne, sprawdzone przez inne mamy, pomysły na biznes. Sprawdź szczegóły i już dzisiaj dowiedz się więcej. Dołącz do akcji Franczyza dla Mamy 2019!
  • Franczyzadlamamy.pl - 10/04/2019
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń aby poznać szczegóły!

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej:

         

Akademia JA – to biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku. Własny Ośrodek Akademii JA zakładasz bez opłat wstępnych ani miesięcznych!

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak – lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Zakładając swój oddział Akademii Bystrzak będziesz organizowała podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, twórcze urodziny oraz wakacje i ferie w mieście.

      Edukido

Early Stage – chcesz dołączyć do pasjonatów nauczania języka angielskiego? Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera i która pomoże Ci zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka.

Edukido – to pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO®! Wspieraj dzieci w rozwoju i zarabiaj konkretne pieniądze.

          

Akademia Komputerowa Komputrilo – to firma założona przez mamę trójki dzieci. Oferuje kursy programowania dla dzieci, które są najlepszym sposobem na zarażanie ich pasją do świata nowych technologii. Stwórz własną Akademię i pomagaj innym rodzicom wspierać rozwój dzieci.

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School – to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem, to powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

            

RoboCAMP – to ciekawy pomysł na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci i elastyczna forma współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

SOCATOTS Piłkarskie Maluszki – jeśli chcesz założyć własny biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, Mamy to przecież najlepsze trenerki na świecie!

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasze Live’y na Facebooku

Już wkrótce zaprosimy Was na transmisje video z przedsiębiorczymi mamami, które rozwijają swoje biznesy. Wszystko będzie się działo na naszym profilu na FB >>> zapraszamy!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem, pracować elastycznie i zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję – pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy 2019 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 6 edycji i potrwa do 31.03.2020.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu?

Współczesna firma praktycznie nie może funkcjonować bez strony internetowej. Najprostsze strony posiadają nawet niezwiązane z internetem firmy. Jednak samo stworzenie profesjonalnej witryny to nie wszystko.
  • Alicja Zielińska - 09/04/2019
biurko z komputerem stacjonarnym

By użytkownicy w ogóle mogli do niej dotrzeć, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy. Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy. Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe.

Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które ustalają pozycję witryny na liście wyników. Jeśli więc dana witryna nie spełnia ich wymagań, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. Efektem jest to, że internauci szukający danego produktu lub usługi znacznie łatwiej znajdą Twoją stronę i na nią wejdą by zapoznać się z ofertą.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.

Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Plan działania dla SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.

SEO to również unikatowa i wartościowa treść, wsparta słowami kluczowymi, które najlepiej oddają charakter branży, usługi czy produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. Tego typu praktyki są bardzo źle odbierane przez algorytmy wyszukiwarki, ponieważ Google premiuje unikalne i wartościowe treści – natomiast strony z powielonymi treściami znajdują się znacznie niżej wyników wyszukiwania.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę.

Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Klucz do interesujących i wartościowych treści

Dla pozycjonowania stron treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezwykle ważne, dlatego ich tworzenie powinno być priorytetem. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych, które powinny w dokładny i jasny sposób opisywać oferowane produkty. Kolejną z popularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! A jeśli zależy Ci na fachowym pozycjonowaniu strony, skorzystaj z usług profesjonalistów EACTIVE i ciesz się z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail