ZAINSPIRUJ SIĘ
Jak wyróżnić wystrój drogerii stacjonarnej na tle konkurencji?
- Jagoda Jasińska
- 29 września 2022
- 3 MIN. CZYTANIA
Projektowanie sklepu stacjonarnego – floorplan
Pierwszy aspekt, jaki powinieneś wziąć pod uwagę planując wystrój drogerii, to układ mebli wewnątrz sklepu. W zależności od kształtu lokalu, powierzchni oraz dostępności asortymentu, mogą sprawdzać się różne rozwiązania. Najprostszym rozwiązaniem jest układ rzędowy, który sprawdzi się w większości małych i średnich drogerii. W takim układzie można optymalnie wykorzystać regały i łatwo zadbać o zatowarowanie całego sklepu. Układ rzędowy charakteryzuje się dobrą organizacją oraz doskonałym zagospodarowaniem przestrzeni, dlatego świetnie sprawdzi się w przypadku sklepów o niewielkim metrażu. Oprócz drogerii, taki układ można spotkać również w sklepach spożywczych, budowlanych czy księgarniach.
Innym sposobem na zaprojektowanie przestrzeni i wystrój drogerii są układ o nieograniczonym przepływie ruchu, który pozwala na efektowną ekspozycję towarów oraz bardziej kreatywne zagospodarowanie powierzchni. Choć jest to mniej praktyczne niż układ rzędowy, w rzeczywistości sprawdza się doskonale zwłaszcza w sklepach oferujących produkty klasy premium. W takim układzie meble sklepowe ustawiane są pod różnymi kątami, by zachęcić klientów do swobodnego przeglądania eksponowanych produktów. Wykorzystuje się różne, kreatywne kształty oraz formy. Otwarta powierzchnia nie wymusza kierunku poruszania się i pozwala na łatwą nawigację oraz sprzyja zwiedzaniu całego sklepu. Takie rozwiązanie doskonale sprawdzi się w większych lokalach, gdzie można pozwolić sobie na eksponowanie konkretnych produktów.
Zanim zabierzesz się jednak za projektowanie sklepu stacjonarnego, dobrze jest rozrysować sobie całość na kartce. Nawet jeśli masz zamiar zlecić to zadanie specjalistom, lepiej, jeśli przygotujesz pewną koncepcję. Zamawiając meble sklepowe warto postawić na personalizację. Odpowiednio dobrany design oraz kolorystyka sprawią, że wystrój drogerii stanie się elementem kreowania świadomości marki.
Oddziałuj na zmysły
Klienci drogerii to osoby, które cenią sobie piękno pod każdą postacią. Stanowi to prawdziwe wyzwanie dla właściciela sklepu, który musi sprostać ich oczekiwaniom. Wiąże się to jednak nie tylko z tworzeniem estetycznej, spójnej przestrzeni, która przypadnie do gustu odwiedzającym. W proces zakupu ludzie angażują dużo więcej zmysłów, nie tylko wzrok.
W przypadku drogerii kluczowym aspektem jest zapach. Ważne, by w sklepie unosiła się przyjemna, zachęcająca woń, która dodatkowo zachęci klientów do dokonania zakupu. Ważne jednak, by zapach nie był zbyt mocny i swoją intensywnością nie raził odwiedzających. Z kwestią zapachu wiąże się jeszcze jeden istotny aspekt. Przy stanowiskach z perfumami powinna być możliwość przetestowania zapachu z użyciem bloterów. Ponadto warto zadbać o to, by klient miał możliwość „zresetować” swój nos przy pomocy ziaren kawy. Tak zaprojektowane stanowisko z pewnością zostanie docenione przez klientów z sektora premium.
Niemniej ważnym zmysłem jest dźwięk. Wewnątrz drogerii powinna lecieć muzyka dopasowana do charakteru sklepu. Zamiast puszczać hity z radia, nie mając żadnego wpływu na repertuar, warto zadbać o to, by melodie były delikatne wprawiały klientów w pozytywny nastrój. Więcej informacji o projektowaniu sklepów na stronie: ergostore.pl.
Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.
Zdjęcie: partnera portalu