Czego szukasz

Jak wypromować sklep w sieci za pomocą marketingu internetowego?

Celem każdego właściciela sklepu internetowego jest jak najwyższa sprzedaż. Nie jest to łatwe zadanie i nigdy nie da się tego osiągnąć bez chociażby minimalnego wysiłku, jakim jest marketing. Działania z nim związane muszą być jasno określone i powinny wykorzystywać możliwie najwięcej popularnych technik. Z tego artykułu dowiesz się, jakie metody marketingu internetowego warto stosować.

Brand marketing

Pierwszą z technik dotyczących marketingu w sklepie internetowym jest kreowanie własnej marki, czyli brand marketing. Tylko w ten sposób możliwe jest przebicie się wśród innych firm oraz zdobycie stałych klientów. Z tworzeniem marki wiąże się także określenie misji i wartości firmy. Jasno postawione cele i wizje Twojej marki powinny pojawiać się we wszystkich komunikatach, tak by zyskać zaufanie potencjalnych klientów. Jeżeli utożsamią się oni z tymi wartościami, wówczas będą mniej podatni na to, co oferują im inne firmy.

Social media w marketingu

Media społecznościowe obecnie są potęgą pośród wszystkich środków masowego przekazu. Nie tylko pozwalają one na przekazywanie informacji, ale także umożliwiają budowanie społeczności. Za pośrednictwem popularnych serwisów zaprezentujesz swoją firmę także od tej ludzkiej, bliższej klientom strony.

Komunikacja z odbiorcami jest podstawą, jeżeli zależy nam na zyskaniu ich zaufania. Posiadanie kont w social mediach stwarza okazję do rozmów z potencjalnymi klientami i do pokazywania im swojego produktu. Ponadto większość komunikatów w takich miejscach w sieci dociera do ludzi tak zwaną pocztą pantoflową, czyli przez polecenie, a właśnie ten sposób promowania sklepu ma największą siłę oddziaływania.

Blog sklepu a content marketing

Content marketing jest to strategia, która zakłada pozyskiwanie klientów przez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych tekstów, za sprawą których możliwe jest zdobycie uwagi zarówno szerokiej, jak i wąskiej grupy odbiorców. Można go stosować w social mediach, ale blog sklepowy z pewnością pomoże Ci zyskać jeszcze więcej potencjalnych klientów. Artykuły tworzone według zasad content marketingu, a więc takie, które odpowiadają na potrzeby odbiorców pozwolą dotrzeć do tych internautów, którzy – jeżeli nie teraz, to w przyszłości – prawdopodobnie będą chcieli skorzystać z oferty Twojego sklepu.

E – mail marketing oraz powiadomienia web push

Technika marketingu e-mailowego polega na wysyłaniu do klientów wiadomości e-mail np. z newsletterem lub w formie kampanii mailingowej. W newsletterze zawarte muszą być nowości i rabaty, gdyż polega to na budowaniu więzi z odbiorcą. Z kolei kampania reklamowa ma ukazywać po prostu tradycyjne oferty i reklamę. Web push to komunikaty, które wyskakują po wejściu na daną stronę internetową, z którą firma współpracuje.

Technika SEO i Google AdWords

Przy działaniach marketingowych w sklepie internetowym nie można zapominać o SEO, czyli o optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek w taki sposób, by nasz sklep wywindował w miejscach wyszukiwania, przypomina specjalista ds. marketingu z Carted. Osiągnąć to można stosując odpowiednie kombinacje słów kluczowych. Poza tym duże korzyści w kwestii wyświetleń Twojej strony ze sklepem przyniesie wykorzystanie systemu reklamowego Google AdWords.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×