Logo Mamo Pracuj
Open menu
Pracuj

Znajdź wymarzoną pracę i pracodawcę.

Rozwijaj się

Pozwól się wesprzeć w rozwoju.

Inspiruj się

Sprawdź nasze propozycje dla Ciebie.

ZAINSPIRUJ SIĘ

Jak wypromować sklep w sieci za pomocą marketingu internetowego?

  • Jagoda Jasińska
  • 10 października 2018
  • 3 MIN. CZYTANIA
Celem każdego właściciela sklepu internetowego jest jak najwyższa sprzedaż. Nie jest to łatwe zadanie i nigdy nie da się tego osiągnąć bez chociażby minimalnego wysiłku, jakim jest marketing. Działania z nim związane muszą być jasno określone i powinny wykorzystywać możliwie najwięcej popularnych technik. Z tego artykułu dowiesz się, jakie metody marketingu internetowego warto stosować.

Brand marketing

Pierwszą z technik dotyczących marketingu w sklepie internetowym jest kreowanie własnej marki, czyli brand marketing. Tylko w ten sposób możliwe jest przebicie się wśród innych firm oraz zdobycie stałych klientów. Z tworzeniem marki wiąże się także określenie misji i wartości firmy. Jasno postawione cele i wizje Twojej marki powinny pojawiać się we wszystkich komunikatach, tak by zyskać zaufanie potencjalnych klientów. Jeżeli utożsamią się oni z tymi wartościami, wówczas będą mniej podatni na to, co oferują im inne firmy.

Social media w marketingu

Media społecznościowe obecnie są potęgą pośród wszystkich środków masowego przekazu. Nie tylko pozwalają one na przekazywanie informacji, ale także umożliwiają budowanie społeczności. Za pośrednictwem popularnych serwisów zaprezentujesz swoją firmę także od tej ludzkiej, bliższej klientom strony.

Komunikacja z odbiorcami jest podstawą, jeżeli zależy nam na zyskaniu ich zaufania. Posiadanie kont w social mediach stwarza okazję do rozmów z potencjalnymi klientami i do pokazywania im swojego produktu. Ponadto większość komunikatów w takich miejscach w sieci dociera do ludzi tak zwaną pocztą pantoflową, czyli przez polecenie, a właśnie ten sposób promowania sklepu ma największą siłę oddziaływania.

Blog sklepu a content marketing

Content marketing jest to strategia, która zakłada pozyskiwanie klientów przez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych tekstów, za sprawą których możliwe jest zdobycie uwagi zarówno szerokiej, jak i wąskiej grupy odbiorców. Można go stosować w social mediach, ale blog sklepowy z pewnością pomoże Ci zyskać jeszcze więcej potencjalnych klientów. Artykuły tworzone według zasad content marketingu, a więc takie, które odpowiadają na potrzeby odbiorców pozwolą dotrzeć do tych internautów, którzy – jeżeli nie teraz, to w przyszłości – prawdopodobnie będą chcieli skorzystać z oferty Twojego sklepu.

E – mail marketing oraz powiadomienia web push

Technika marketingu e-mailowego polega na wysyłaniu do klientów wiadomości e-mail np. z newsletterem lub w formie kampanii mailingowej. W newsletterze zawarte muszą być nowości i rabaty, gdyż polega to na budowaniu więzi z odbiorcą. Z kolei kampania reklamowa ma ukazywać po prostu tradycyjne oferty i reklamę. Web push to komunikaty, które wyskakują po wejściu na daną stronę internetową, z którą firma współpracuje.

Technika SEO i Google AdWords

Przy działaniach marketingowych w sklepie internetowym nie można zapominać o SEO, czyli o optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek w taki sposób, by nasz sklep wywindował w miejscach wyszukiwania, przypomina specjalista ds. marketingu z Carted. Osiągnąć to można stosując odpowiednie kombinacje słów kluczowych. Poza tym duże korzyści w kwestii wyświetleń Twojej strony ze sklepem przyniesie wykorzystanie systemu reklamowego Google AdWords.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Zobacz więcej

wywiad
Kasia Zasiadły UL&KA
  • Jagoda Jasińska
  • 22 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Jagoda Jasińska
  • 8 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Jagoda Jasińska
  • 4 MIN. CZYTANIA
artykuł
mata joga kobieta
  • Jagoda Jasińska
  • 4 MIN. CZYTANIA
artykuł
mama z dzieckiem prezent na Dzień Matki
  • Jagoda Jasińska
  • 4 MIN. CZYTANIA
artykuł
wnętrze pokoju dziecięcego oświetlenie
  • Jagoda Jasińska
  • 3 MIN. CZYTANIA

+3 tys. mam w newsletterze

© Mamopracuj 2024

Skip to content