Czego szukasz

Jak wyposażyć swoje domowe biuro?

Coraz częściej pracujemy zdalnie i coraz częściej domowe zacisze staje się jednocześnie naszym miejscem pracy. Jak urządzić domowe biuro i w jakie akcesoria je wyposażyć, aby było miejscem przyjaznym do pracy i sprzyjało naszej kreatywności?

  • Ewa Moskalik - Pieper - 01/03/2018
kobieta pracuje w swoim biurze w domu

Miejsce do pracy

Miejsce, w którym planujesz urządzić swoje biuro jest bardzo ważne i idealną sytuacją jest, gdy masz możliwość skorzystania z osobnego pomieszczenia. Jednak, gdy mamy do wykorzystania tylko kilka metrów kwadratowych wyodrębnionych z sypialni lub salonu sytuacja przedstawia się trochę inaczej.
W takim przypadku zastanów gdzie będzie dla Ciebie najlepsze miejsce do pracy. Czy to będzie sypialnia, czy może lepiej potrafisz skupić się w salonie?

Ważne, aby to było miejsce, w którym masz dobre światło, najlepiej naturalne i by wokół nie było zbyt wielu rzeczy rozpraszających Cię. Chyba, że wszelkie rozpraszacze nie mają na Ciebie tak zgubnego wpływu lub Twoja praca nie wymaga stałego skupienia uwagi i bezwzględnej ciszy.

Jednak charakter Twojego miejsca do pracy będzie również zależał od tego jaką pracę wykonujesz. To samo dotyczy akcesoriów, których możesz potrzebować.

Nie warto też na siłę zmieniać swoich przyzwyczajeń. Jeśli dotychczas najlepiej pracowało Ci się przy kuchennym stole, albo na sofie w salonie, to nie licz na to, że nagle zamienisz swój sprawdzony sposób na specjalnie wygospodarowany kącik do pracy.

Akcesoria do pracy

Brak osobnego pomieszczenia nie zwalnia Cię z zadbania o niezbędne do codziennej pracy akcesoria. W pracy biurowej będziesz potrzebowała wielu akcesoriów i gadżetów, które nie tylko ułatwią Ci pracę, ale również sprawią, że będzie Ci się pracować przyjemnie.

Wszystko czego możesz potrzebować, najszybciej znajdziesz w sieci. Nie będziesz musiała pokonywać zbędnych kilometrów i niepotrzebnie tracić cennego czasu. Nie wspominając o tym, że często w sklepach internetowych możesz liczyć na niższe ceny.

Wszelkie najdrobniejsze akcesoria, nie wspominając o większych urządzeniach znajdziesz np. na takiej stronie jak www.biuronimo.pl, a w dodatku możesz też liczyć na dostęp do asortymentu renomowanych marek.

Co może Ci się przydać?

Pomimo, że rodzaj profesji będzie determinował wybór potrzebnych Ci akcesoriów, to w rzeczywistości jeśli tylko nie ograniczają Cię bardzo fundusze, możesz kupować co chcesz. Akcesoria biurowe, zwłaszcza tych renomowanych firm potrafią zachwycić pięknym designem i skusić do zakupu, a dodatkowo możesz mieć pewność, że otrzymasz dobrą jakość produktu.

Na pewno przyda Ci się zapas artykułów piśmienniczych (pióra kulkowe, zakreślacze, markery etc), a także akcesoria biurowe tj. zszywacze, dziurkacze, koszulki i foldery na dokumenty oraz wszelkiego rodzaju etykiety, identyfikatory i segregatory. A może będą Ci potrzebne jakieś akcesoria komputerowe. Wszystko z łatwością znajdziesz w sklepie https://biuronimo.pl/urzadzenia-biurowe_12.

Biuro w domu

Jeśli jesteś szczęściarą i masz możliwość wyodrębnienia osobnego pomieszczenia na swoje biuro, to będziesz zmuszona zainwestować w nie tylko w drobne akcesoria biurowe, ale również w meble. Nie może wtedy zabraknąć dużego biurka, które pomieści laptop lub komputer oraz wszelkiej maści materiały i dokumenty do pracy.

Skoro posiadasz więcej miejsca do pracy lub biuro w Twoim domu ma stanowić główną siedzibę Twojej firmy, to musisz zainwestować w urządzenia, których w biurze nie może zabraknąć. Niszczarka, laminator czy gilotyna to urządzenia będące stałym elementem każdego biura.

Warto też zadbać o komfort osób, które będą Cię odwiedzały w Twoim miejscu pracy. Trzeba wtedy pomyśleć o dodatkowym krześle lub fotelu, na którym Twój gość będzie mógł spocząć.

W swoim domowym gabinecie możesz ustawić również regały, na których znajdzie się miejsce na Twoje książki i segregatory z dokumentami. W ten sposób dobrze zagospodarujesz swoją przestrzeń, nadasz jej porządek, a to sprzyja koncentracji w pracy.

Pod ręką powinnaś mieć organizer, w którym znajdziesz zszywacz, karteczki do zapisywania notatek oraz pojemnik z długopisami.
Jeśli mądrze zagospodarujesz swoją przestrzeń do pracy, na pewno przyniesie Ci to pozytywne i wymierne efekty w postaci wyników w pracy.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Storyblocks. com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Podyskutuj

Jak znaleźć pracę w IT będąc mamą? Historia Eweliny

Spotkanie dla mam w siedzibie firmy, to nie tylko świetna okazja, żeby poznać przestrzeń i pracowników czy skonsultować swoje dokumenty aplikacyjne z rekruterami. To realna szansa na zatrudnienie. Przeczytaj historię Eweliny Dziekan, która dzięki takiemu spotkaniu znalazła swojego wymarzonego pracodawcę.
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 06/12/2018
Firma Proservice Finteco

Ewelino, ProService Finteco poznałaś i odwiedziłaś po raz pierwszy w czerwcu podczas Dnia Otwartego dla Mam. Jakie były Twoje pierwsze wrażenia związane z tą firmą?

Od progu poczułam się oczarowana atmosferą miejsca, uśmiech i szczera życzliwość pracowników to coś, co ujęło mnie najbardziej.

A co najbardziej Cię zainteresowało?

Najbardziej interesujące były dla mnie mini wywiady z inspirującymi kobietami, które pracują w Proservice Finteco oraz możliwość konsultacji CV. Byłam bardzo ciekawa jak rekruterzy widzą moje doświadczenie zawodowe i co usłyszę na moje nieśmiałe plany przebranżowienia.

Dzień otwarty dla Mam, ProService Finteco

Powiedz czego szukałaś dla siebie? Czy już wtedy planowałaś powrót na rynek pracy? Czy miałaś przekonanie, że działanie w branży IT może być idealnym pomysłem na rozwój zawodowy?

To będzie długa opowieść 🙂 Myśl o IT kiełkowała we mnie bardzo powoli już od czasów studiów, kiedy na jednym z przedmiotów miałam podstawy programowania w C#. Poszłam jednak inną drogą zagłuszając w sercu emocje towarzyszące nauce programowania 😉

Kilka lat temu mój mąż zaczął mnie namawiać na pierwszy krok w stronę IT. Mimo chęci przyznam szczerze, że szło bardzo opornie. Czułam jednak, że potrzebuję zmiany oraz, że chcę się uczyć. Zmiana przyszła nieoczekiwanie – dowiedziałam się, że zostanę mamą! Wiecie co było dalej? Myślałam, że będę mamuśką na pełny etat przez kilka lat.

Z końcem maja 2018 roku moja córeczka kończyła roczek, a ja czułam, że obie potrzebujemy nowości. W tym czasie sporo czytałam na temat branży IT oraz odwiedzałam strony, gdzie mogłam zaczerpnąć inspiracji. Tak trafiłam na stronę #Mamo Pracuj w IT, gdzie znalazłam wiele cennych informacji na temat testowania oprogramowania i wtedy sobie uświadomiłam, że to jest to! Dowiedziałam się, że w ProService Finteco został uruchomiony Program Stażowy.

Na Dzień Otwarty dla Mam w ProService Finteco przyszłam bez planów i oczekiwań, ale z dużym zaciekawieniem! W progu poczułam „to coś”, pomyślałam, że chcę tu pracować. Po spotkaniu skorzystałam z możliwości skonsultowania mojego CV i ścieżki zawodowej. Dostałam informację zwrotną oraz kilka wskazówek. Czułam, że chcę spróbować moich sił i już wtedy wiedziałam, że wezmę udział w tym procesie rekrutacyjnym.

Ewelina Dziekan, ProService Finteco

Podzielisz się z nami informacjami na temat tego jak wyglądała rekrutacja na staż związany z testowaniem? Jak oceniasz proces rekrutacji?

Przede wszystkim sam proces rekrutacji był bardzo sprawny. Kilka dni po wysłaniu CV, dostałam telefon z HR z zaproszeniem na rozmowę z moim obecnym przełożonym. Rozmowa była tak miła i konkretna, że utwierdziła mnie w przekonaniu, że była to dobra decyzja 🙂 Idąc na pierwszą rozmowę byłam przygotowana i wiedziałam już, że budynek obok jest wspaniały żłobek, w którym moja córeczka na pewno się odnajdzie. Tydzień później otrzymałam drugi telefon – to właśnie ja zostałam zaproszona do odbycia płatnego stażu i otrzymałam szansę poznać w praktyce zawód testera oprogramowania! Radość była ogromna 🙂

Jak wygląda Twój dzień w pracy? Jakie są Twoje zadania? Co jest dla Ciebie największym wyzwaniem?

Testuję funkcjonalność aplikacji frontowej GOLL. Jeśli znajdę nieprawidłowości, to konsultuję je i zgłaszam jako błędy. Oczywiście wszystko pod okiem wspaniałych koleżanek-testerek, które zawsze pomogą, poprowadzą, odpowiedzą na każde pytanie. Największe wyzwanie? Ogrom terminologii i skróty. Część z nich obiła mi się już o uszy, ale tylko teoretycznie. Teraz jestem w zespole, który codziennie porozumiewa się takim językiem, więc muszę czasem dopytać, czasem doczytać i zapamiętać, żeby nie być zielona 😀

ProService Finteco, Dzień Otwarty dla Mam

Firma, w której pracujesz jest w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie, to oznacza, że jest pracodawcą, który wspiera rodziców równymi rozwiązaniami, które umożliwiają im rozwój zawodowy i godzenie życia zawodowego oraz prywatnego. A Ty co najbardziej doceniasz w ProService Finteco?

Zdecydowanie mocną stroną firmy są ludzie. Od pierwszego dnia przy moim biurku czuję się w firmie świetnie, jak wśród dobrych znajomych. Z początku byłam nieco onieśmielona, bo tkwiły jeszcze we mnie obawy czy podołam nowym zadaniom, czy córeczka w żłobku nie płacze, ale jak już wspomniałam trafiłam do tak świetnego zespołu, że nie mogłam sobie wymarzyć lepszego startu w nowe po urlopie macierzyńskim.

Dziękuję za rozmowę.

Odpowiedzi zebrała: Angelika Zujko

Jeśli szukasz pracy, sprawdź pełny profil firmy ProService Finteco w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie oraz najnowsze oferty pracy >>>

Zobacz także, co wydarzyło się po Dniu Otwartym dla Mam w ProService Finteco >>>

A czy wiesz jakie są kompetencje przyszłości? Poznaj siedem kluczowych. Które już posiadasz? >>>

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Programuj z POWERem! Nawet 100% dofinansowania kursu

Ruszyła rekrutacja do projektu, dzięki któremu będziesz mogła otrzymać dofinansowanie na dowolny kurs programowania z możliwością zwrotu nawet 100% jego ceny! Program przeznaczony jest dla osób, nie mających do tej pory styczności z IT, ale chcących się przekwalifikować :) Poznaj szczegóły i programuj z POWERem!
  • Agnieszka Kumorek - 05/12/2018
kobieta z laptopem, programuj z powerem

Od humanisty do programisty 🙂

Zapotrzebowanie na specjalistów IT na świecie ciągle rośnie. Trend ten ma się utrzymywać, i co więcej, dotyczy on także Polski. Tworzy się więc spora luka na rynku pracy w branży, której elastyczność, zarobki i benefity już teraz zachęcają do zmiany zawodu 😉

Jesteś humanistką? Skończyłaś kierunek studiów, który nie ma nic wspólnego z programowaniem? Pracujesz w zawodzie, gdzie niewiele słyszałaś o IT?

Ale…

…myślisz o tym, żeby się przekwalifikować?

Właśnie dla takich osób powstał program – Programuj z POWERem.

Jego celem jest, aby uczestnicy zdobyli kompetencje niezbędne dla programisty.

W czym dokładnie pomoże Ci program Programuj z POWERem?

W ramach programu będziesz mogła otrzymać nieoprocentowaną pożyczkę (nawet 18 000 zł) na dowolny kurs programowania, razem z działaniami mającymi podnieść Twoje kompetencje zawodowe, pomóc pozyskać i/lub zmienić pracę.

Pożyczka będzie udzielana na czas kursu (trwającego maksymalnie 12 miesięcy).

Dodatkowo istnieje możliwość umorzenia spłaty do 100% wartości kursu!

Jakie są warunki przystąpienia do programu?

  • masz minimum średnie wykształcenie,
  • nie posiadasz wykształcenia wyższego informatycznego oraz ukończonego pokrewnego kierunku informatycznego,
  • nie masz doświadczenia w branży związanej z oprogramowaniem i doradztwem IT,
  • ukończyłaś „szkolenie próbne” z zakresu programowania oraz test sprawdzający Twój potencjał na stanowisko programisty.

Co więcej: bez znaczenia jest Twój wiek, wykształcenie (o ile nie jest ono związane z IT) oraz obecny status na rynku pracy.

Programuj z POWERem! 100% dofinansowania!

Jeśli ukończysz szkolenie i w 6 miesięcy znajdziesz pracę (jako programista lub innym zawodzie zbieżnym ze zdobytymi kwalifikacjami) – Twoja pożyczka zostanie umorzona (nawet do 100% jej wartości).

Jakie kursy mogłabyś sfinansować z Programuj z POWERem?

Sprawdź nasze propozycje kursów z Branży IT >>>

Szczegółowe informacje o rekrutacji do programu – znajdziesz TUTAJ 🙂

Powodzenia!

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kumorek
Jestem osobą, która nie potrafi się nudzić. Lubię różnorodność, dlatego skończyłam studia łączące zajęcia humanistyczne, graficzne i informatyczne. Odpoczywam podczas długich spacerów, a znajomi wiedzą, że dobrej herbaty w miłym towarzystwie nigdy nie odmówię.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail