Czego szukasz

Jak urządzić kącik biurowy w małym mieszkaniu? Oto 4 sprytne sposoby!

Prowadzisz własną działalność i często pracujesz z domu? Zadbaj o swój codzienny komfort w czasie wykonywania służbowych obowiązków i zorganizuj w domu niewielki kącik, który będzie Ci służył tylko w tym celu. Zobacz, jak urządzić sprytny i funkcjonalny kącik biurowy!

młoda kobieta pracuje w swoim domowym biurze

Wybierz miejsce na kącik do pracy

Jeśli dysponujesz wolnym pokojem w domu, sytuacja jest prosta – zaadaptuj go na domowe biuro, bez konieczności ingerencji w gotową aranżację.

Najczęściej jednak niewielki metraż mieszkania nie pozwala na taki luksus, zmuszając Cię jednocześnie do znalezienia kompromisu. W tej sytuacji najlepiej wydzielić kącik do pracy w pokoju dziennym, który zazwyczaj jest największym pomieszczeniem w domu.

Organizując strefę do pracy w salonie, uważaj jednak, by nie zepsuć jego dekoracyjnego charakteru – w końcu jest to najbardziej reprezentatywne pomieszczenie w domu. Na biurko wybierz miejsce dobrze nasłonecznione (dla komfortu), a jednak położone poza centrum wnętrza. Pamiętaj też o regularnym sprzątaniu strefy pracy i niepozostawianiu na biurku sterty papierów, gdyż to mogłoby zakłócić charakter tego pomieszczenia.

Jakie meble sprawdzą się w domowym biurze?

Wybierając meble do kącika do pracy, powinieneś zawsze kierować się komfortem – w końcu będziesz przy nim spędzać ponad osiem godzin dziennie. Jeśli jednak biurko i krzesło będą stać w salonie, nie możesz zupełnie zignorować aspektu dekoracyjnego – powinny idealnie współgrać z pozostałymi meblami w tym pomieszczeniu – lub choćby luźno z nimi współgrać.

Co zrobić w sytuacji, gdy nie uda Ci się znaleźć pasujących mebli? Czy jesteś zmuszony zmieniać wystrój całego wnętrza? Niekoniecznie – zamiast tego spróbuj odseparować kącik biurowy od pozostałej części pomieszczenia. Doskonale sprawdzi się tutaj dekoracyjny parawan lub długi regał z książkami, które po prostu zasłonią biurko, tworząc z tego fragmentu wnętrza niejako odrębną przestrzeń. To rozwiązanie niesie za sobą jeszcze jedną korzyść – w ten sposób odseparujesz się od czynników, które mogłyby Cię rozpraszać w czasie pracy – takich jak choćby włączony telewizor czy inni domownicy chodzący po domu.

Wyposaż strefę pracy w niezbędne sprzęty

Najważniejszy bez wątpienia będzie komputer – szczególnie wtedy, gdy swoją pracę wykonujesz właśnie przez internet. Co ważne, najlepiej, aby nie był to ten sam laptop, z którego korzystasz na co dzień – albo żeby chociaż miał osobny profil użytkownika. Dzięki temu nie tylko utrzymasz porządek w firmowych dokumentach, lecz również łatwiej będzie Ci oddzielić sferę prywatną od zawodowej, co w przypadku pracy z domu nie jest takie proste.

W domowym biurze nie może też zabraknąć drukarki – chociażby do drukowania korespondencji i faktur dla kontrahentów. Zastanawiasz się nad tym, jaki model wybrać, by dobrze się sprawdził, a jednocześnie nie obciążył domowego (lub firmowego) budżetu? Garść wskazówek na temat wyboru drukarki znajdziesz tutaj: Drukarka laserowa czy atramentowa?

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie