Czego szukasz

Jak ułatwić pracownikom łączenie opieki nad dziećmi z życiem zawodowym? Przykład Unilever

Specjalna platforma wspierająca pracujących rodziców, globalne standardy wspierające matki w powrocie do pracy, opieka medyczna czy dofinansowanie do wakacji? To tylko wybrane rozwiązania dla rodziców jakie stosuje Unilever, o których opowiada Katarzyna Pałgan, Senior Recruiter & Talent Advisor. Jak jeszcze można ułatwić łączenie życia rodzinnego i zawodowego pracującym rodzicom? Sprawdź!

  • Agnieszka Kaczanowska - 09/09/2018
Unilever, Katarzyna Pałgan - łączenie opieki nad dziećmi z życiem zawodowym

Kasiu, Unilever wprowadził jakiś czas temu we wszystkich oddziałach na całym świecie tzw. Global Maternal Wellbeing Standard – o co w tym chodzi? I skąd pomysł firmy na wspieranie mam, które chcą łączyć życie rodzinne i zawodowe?

W Unilever chcemy wspierać pracujących rodziców. Od dawna nasi pracownicy korzystają z dedykowanej platformy, która poświęcona jest tematom dotyczącym macierzyństwa oraz pomaga pracownikom pozytywnie wejść w rolę rodziców (MAPS). W ubiegłym roku wprowadziliśmy dodatkowo Global Maternal Wellbeing Standard, który ma pomagać nie tylko przyszłym rodzicom, ale też powracającym do pracy aktywnym zawodowo mamom.

Standardy te są globalne i dotyczą czterech kluczowych elementów, takich jak płatny urlop macierzyński w wymiarze min. 16 tygodni, elastyczne sposoby pracy dostosowane dla potrzeb rodziny czy udogodnienia dla matek karmiących. 

W Polsce wymiar urlopu macierzyńskiego wynosi 20 tygodni (w podstawowym wymiarze) i ten okres oczywiście pozostaje niezmienny, natomiast w aż 54% krajów, w których operujemy, wymiar urlopu macierzyńskiego był zdecydowanie niższy niż 16 tygodni.

A jakie jeszcze inne udogodnienia i rozwiązania wspierające rodziców wprowadził Unilever? Czym one różnią się między krajami/oddziałami firmy?

W Europejskim Centrum Operacji Unilever – gdzie pracuję – poza benefitami typu prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie dla rodzin czy karta benefit, mamy też specjalne udogodnienia dla rodziców, między innymi świąteczne paczki dla dzieci dostosowane do grupy wiekowej czy też dofinansowanie do wypoczynku dla pracowników i ich dzieci.

Myślę też, że dużym atutem jest dogodne położenie siedziby w centrum Katowic, blisko szkół, przedszkoli i żłobków oraz specjalna pula miejsc parkingowych dla przyszłych mam.

Jesteśmy elastyczni co do godzin pracy, opcji pracy zdalnej i wymiaru godzin etatu.

Odpowiadając na pytanie czy występują różnice – tak, występują. Wynika to głównie z lokalnych regulacji prawnych, dlatego też w Unilever wprowadzamy pewne standardy – tak jak wcześniej wspomniany Global Maternal Wellbeing Standard.

Warto też odwiedzić profil Unilever w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie! Wielu rodziców pracuje w katowickim oddziale?

Tak, mamy sporo rodziców! Z ostatniego raportu wynika, że w naszym katowickim oddziale „mamy” ponad 300 dzieci 😊

Zespół rekrutacji: Katarzyna Pałgan i Jagoda Grądalska

To naprawdę sporo! Super. Teraz chciałabym zapytać o rekrutację do firmy. Czy obecnie prowadzicie wiele rekrutacji? W jakich obszarach?

W naszym Europejskim Centrum Operacji Unilever w Katowicach zatrudniamy obecnie ponad 700 osób! Nasze biuro ciągle się rozrasta, co związane jest z rozwojem firmy w wielu obszarach biznesowych. Mamy w Katowicach scentralizowane stanowiska związane z logistyką, planowaniem, obsługą klienta, zarządzaniem danymi czy finansami, dlatego poszukujemy kandydatów z różnymi kompetencjami.

Unilever mocno stawia na zaangażowanie, pracę zespołową i motywację do pracy, więc liczą się nie tylko kompetencje, ale też chęci! 😊 Jesteśmy międzynarodową firmą, kluczowa jest więc też znajomość języka angielskiego, umiejętność analitycznego myślenia i otwartość na nowe pomysły.

A jak to jest ze znajomością języków obcych? Czy są niezbędne do pracy w Unilever?

Jesteśmy międzynarodową firmą, współpracujemy z oddziałami Unilever nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. W naszym lokalnym biurze w Katowicach pracują również obcokrajowy, w związku z tym, językiem angielskim posługujemy się na co dzień – nie tylko mailowo czy telefonicznie, ale czasem podczas spotkań działowych.

Znajomość dodatkowych języków obcych? Będzie tylko atutem, bo często szukamy też specjalistów, którzy porozumiewają się w stopniu komunikatywnym językiem np. hiszpańskim, francuskim, czy niemieckim.

A jak wygląda proces rekrutacyjny w Unilever. Czy to bardzo długa ścieżka?

Staramy się, żeby proces rekrutacji był dla kandydatów jasny, szybki i przyjemny. 😊

Proces rekrutacji zazwyczaj składa się z trzech etapów. Pierwszym jest przesłanie swojego życiorysu na stanowisko, które nas interesuje. W drugim kroku, po analizie CV i kwestionariuszy, kontaktujemy się z wybranymi kandydatami w celu umówienia krótkiej rozmowy telefonicznej. W czasie tej rozmowy chcemy poznać bliżej kandydata, opowiadamy o stanowisku i firmie, zadajemy kilka pytań dotyczących doświadczenia, z reguły całość trwa około 20 minut. Ostatnim, trzecim etapem, jest rozmowa w naszym biurze, lub jeśli nie ma takiej możliwości – rozmowa skype z przełożonym.

Staramy się być elastyczni w kwestii jej terminu i formy. Ten etap trwa zazwyczaj około godziny i jest to czas nie tylko dla menadżera, ale też dla kandydatów. Stosujemy partnerskie podejście do rozmów kwalifikacyjnych, w końcu to nie tylko kandydat ubiega się o stanowisko, które my oferujemy, ale też i my, staramy się o dobrego pracownika dla firmy!

No tak, rzeczywiście! To ważne dla obu stron. Myślę, że to idealna zapowiedź naszego spotkania w Waszej firmie! Bo już wkrótce zaprosimy nasze Czytelniczki na Dzień Otwarty w Unilever w Katowicach (dokładnie 3-go października br.). Kasiu, a jak możesz zachęcić nasze Czytelniczki do udziału?

Zdecydowanie będzie to dobra okazja, żeby poznać świat Unilever od kuchni, zobaczyć jak funkcjonuje nasze biuro, poczuć panującą tutaj atmosferę. Nie chciałabym zdradzać wszystkich szczegółów, ale zapraszam serdecznie wszystkie mamy i jeśli chcą, mogą przyjść również ze swoimi pociechami! 😉

Bardzo dziękuję za rozmowę!

Jesteś ciekawa jak Unilever Poland Services w Katowicach wspiera pracujących rodziców? Sprawdź i aplikuj >>>

Zobacz specjalny film przygotowany z okazji Dnia Matki przez Unilever Poland Services

Dzień Matki w Unilever

Dziś świętujemy szczególny dzień – Dzień Matki. Wszystkim mamom na całym świecie a szczególnie tym pracującym w Unilever chcielibyśmy życzyć dużo zdrowia, uśmiechu, siły oraz pozytywnej energii każdego dnia. W Unilever wierzymy, że każdy dzień powinien być tym szczególnym, by pokazać naszym mamom jak bardzo je kochamy i jak bardzo doceniamy, że z nami są – na dobre i złe. W naszym katowickim oddziale pracuje około 200 mam. Chcielibyśmy życzyć im WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!Posłuchajcie czym podzieliły się z nami dzieci naszych koleżanek z Europejskiego Centrum Operacji Biznesowych w Katowicach 🙂

Opublikowany przez Unilever Kariera Sobota, 26 maja 2018

Zapraszamy także na:

www.facebook.com/UnileverCareersPoland

www.linkedin.com/company/unilever

Zdjęcia i grafiki: własność Unilever Poland Services Sp. z o.o

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  

Mamo Pracuj w finansach. Relacja ze spotkania w Capgemini w Krakowie

Ponad 100 zgłoszeń na spotkanie. Lista na speed recruitment zapełniona w mgnieniu oka. Wiemy, że mamy z Krakowa i okolic czekały na to wydarzenie! My także. Zapraszamy do zapoznania się z relacją ze świątecznego spotkania dla mam w Capgemini pod hasłem: #MamoPracujwFinansach!
  • Anna Łabno - Kucharska - 07/01/2019
Spotkanie #MamoPracujwFinansach w Krakowie w firmie Capgemini

W tym roku podróżowałyśmy po całej Polsce spotykając się z mamami, które myślą o powrocie do aktywności zawodowej lub które szukają dla siebie nowych wyzwań. Nie ukrywam, ucieszyło nas to, że ostatnie nasze spotkanie w 2018 roku odbyło się w Krakowie w Capgemini z „naszymi” krakowskimi mamami. A właściwie mamami z Krakowa i okolic 🙂

Jak zawsze program był bardzo bogaty, atrakcji dla dzieci moc a jedzenie pyszne.

Zacznijmy od początku 🙂

Spotkanie w siedzibie Capgemini otworzyła Agnieszka Czmyr – Kaczanowska z Fundacji Mamo Pracuj, która przywitała wszystkich obecnych gości. Następnie Dominika Nawrocka – Brand Communication Manager opowiedziała o gospodarzu spotkania, czyli o firmie w której pracuje ponad 56% kobiet.

Wszystkie mamy usłyszały, jak można rozwijać swoje kompetencje w strukturach firmy oraz jak wygląda ścieżka kariery. Dodatkowo uczestniczki spotkania mogły poznać niektóre działania społeczne firmy, w które z chęcią angażują się pracownicy różnych szczebli, płci i narodowości.

Panel, czyli sama prawda o pracodawcy

Niezwykle atrakcyjny okazał się panel dyskusyjny, w którym wzięły udział:

  • Edyta Piotrowska – Senior Director
  • Kamila Jurczyk – Team Leader
  • Małgorzata Grzyb – Engagement Manager
  • Aleksandra Wójcik – P2P Global Process Owner
  • Dominika Nawrocka – Brand Communication Manager

Panelistki dzieliły się swoimi historiami związanymi z pracą i rozwojem w firmie. Co ważne, część z nich pracuje w Capgemini od kilkunastu lat, zatem mają za sobą również doświadczenie powrotu do pracy po urodzeniu dziecka i sprawowaniu opieki nad nim. Chętnie opowiadały również o swoich sposobach na zachowanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym oraz mówiły o rozwiązaniach ze strony pracodawcy, które umożliwiają zachowanie work – life balance. Co chętnie odpowiadały także na wszystkie (także trudne) pytania Uczestniczek.

Zapoznanie się z przestrzenią firmy i speed recruitement – bezcenne doświadczenia

Po zakończeniu panelu, mamy jak i dzieci spokojnie nabierały sił i korzystały z pysznego cateringu, aby później zapoznać się z przestrzenią firmy. Office tour cieszył się dużym zainteresowaniem.

W czasie całego spotkania można było porozmawiać z obecnymi tam rekruterkami, które w ramach speed recruitmentu oraz podczas swobodnych rozmów opowiadały o aktualnie toczących się rekrutacjach oraz o całym procesie aplikacyjnym. Mamy, które zapisały się na szybką rekrutację, po spotkaniu otrzymały pogłębiony feedback na temat swojej kandydatury.

Zapraszamy do odwiedzenia profilu Capgemini w naszej Bazie Pracodaców Przyjaznych Mamie >>>

capgemini

Zdjęcia: własność Capgemini

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Urośnij w 2019 – skuteczne osiąganie celów z techniką Grow

Nowy Rok 2019 może być najlepszym rokiem Twojego życia. Masz ochotę uczynić go takim? Nic prostszego! Wystarczą przede wszystkim Twoje chęci i odpowiednie narzędzia, które Ci w tym pomogą. Szczególnie pomocny jest model GROW. Na czym to polega?
  • Sylwia Bujko - 01/01/2019

Urośnij w 2019

Nazwa Grow [ang. – rosnąć], to akronim składający się z czterech komponentów: Goal (Cel), Reality (Rzeczywistość), Options (Opcje), Will (Chęć). Autorem modelu jest John Whitmore, który opublikował go w 1992 r. Od tamtej pory jest on często używany w procesach coachingowych i pomaga skuteczniej i szybciej osiągnąć cel lub przejść przez zmianę.

Zazwyczaj planowanie przychodzi nam łatwiej niż działanie. Stare nawyki biorą górę i skazują nas na niepowodzenie. Postanowienia noworoczne pozostają w sferze zamiarów. Z GROW może być jednak inaczej!

W niniejszej, pierwszej części artykułu znajdziesz dokładną instrukcję techniki, dzięki czemu możesz ją na sobie przeprowadzić. W drugiej części natomiast przeczytasz dalsze wskazówki, pogłębiające rozumienie GROW. Pomogą Ci w jego skutecznym zastosowaniu czyli w osiągnięciu Twojego celu zgodnie z planem!

1. Goal

Pierwszy krok to ustalenie celu. Na tym etapie często padamy ofiarą swojej historii. Określamy cele na podstawie tego, co do tej pory osiągnęliśmy. Rzadko sięgamy poza naszą strefę komfortu, na teren nieznany. To właśnie cele definiujące naszą dalekosiężną wizję, nasz ideał przyszłości są dużo bardziej inspirujące i motywujące do działania. Wyznaczanie celów wymaga od nas kreatywności, bo wymyślamy coś, czego jeszcze nie było, czego jeszcze nie przeżyliśmy. Od nas w dużej mierze zależy, jaki obraz swojej przyszłości namalujemy.

Odpowiedz sobie szczerze i rzetelnie na poniższe pytania:

  • Jaki jest Twój cel?
  • Co chcesz osiągnąć?
  • Co chcesz zmienić?
  • Po czym poznasz, że zrealizowałaś swój cel?
  • Co się zmieni, gdy go osiągniesz?
  • Jak się będziesz wtedy czuć?
  • Co się stanie, jeśli nie osiągniesz Twojego celu? Jak się będziesz czuć, jeśli nie przeprowadzisz tej zmiany?

2. Reality

Na tym etapie określasz, z jakiego miejsca startujesz. Analizujesz, co do tej pory zrobiłaś w kwestii realizacji swojego celu. Oceniasz, jakie były tego rezultaty. Patrzysz obiektywnie na siebie i swoje otoczenie.

  • Co się teraz dzieje?
  • Jak często ma to miejsce?
  • Na co masz wpływ?
  • Jak inni postrzegają tę sytuację?
  • Czego do tej pory próbowałaś? Czego się dzięki temu nauczyłaś?

3. Options

Teraz zaczynasz planować. Identyfikujesz swoje opcje, możliwości, alternatywy. Ustalasz strategie działania. Szukasz rozwiązań wspierających Twój pomysł, a także osób, które mogą Ci pomóc. Oceniasz wykonalność planu w Twoich realiach. Jeśli myślisz, że wyczerpałaś już wszystkie możliwe opcje, pamiętaj, aby wymyślić jeszcze jedną…

Tutaj jakość pomysłów nie ma jeszcze znaczenia. Za to ich liczba ma. Postaw na ilość, stymuluj swoją kreatywność bez cenzury! Nawet jeśli niektóre pomysły wydadzą Ci się niedorzeczne, nie skreślaj ich automatycznie. Mogą pokierować Cię do zaskakującego rozwiązania, które okaże się strzałem w dziesiątkę. W tym kroku pomocne będzie podejście „A gdyby tak…”. Gdybaj więc do woli!

  • Co konkretnie możesz zrobić, żeby zmienić aktualną sytuację?
  • Jakie masz alternatywy?
  • Co sprawdzało się do tej pory?
  • Kto może Ci pomóc?
  • Która opcja podoba Ci się najbardziej?
  • Oceń wykonalność każdego pomysłu w skali 1-10.

4. Will

Najważniejszy krok to działanie. Tutaj skupiasz się już tylko na wdrożeniu planu w życie. Rozkładasz strategie na konkretne kroki do wykonania w danym czasie i miejscu. Określasz terminy i zakładany postęp. Tylko Ty jesteś w pełni odpowiedzialna za swoje działania w kierunku realizacji celu. Ustalasz sama ze sobą, w jaki sposób pociągniesz się do odpowiedzialności. Ta świadomość, może być orzeźwiająca i inspirująca do działania.

Na tym etapie podejmujesz wiążącą decyzję. Tutaj odpowiadasz sobie na kluczowe pytanie: Co zrobisz?

  • Jakie są konkretne kroki, które potrzebujesz wykonać na drodze do swojego celu?
  • Kiedy dokładnie je wykonasz?
  • Jak sobie poradzisz z przeszkodami?
  • Czego jeszcze potrzebujesz?

Pamiętaj też, że choć cel jest ważny, tak samo ważna jest droga do niego. Baw się dobrze w trakcie swojej podróży! Ciesz się ze swoich małych postępów. Wyłącz wewnętrznego krytyka, bądź dla siebie dobrym, wspierającym kibicem. Przeszkody przyjmuj z wdzięcznością za naukę i wzmocnienie, jakie ze sobą niosą. I codziennie wystarczy jeden mały krok, a nieuchronnie zbliżysz się do swojego celu!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Sylwia Bujko
Certyfikowany coach. Specjalizuje się w pracy z mamami, które chcą łączyć macierzyństwo z karierą. Manager operacyjny w międzynarodowym koncernie w branży nieruchomości, Apleona Real Estate. Zarządza zespołem ponad 60 osób. Ma 10-letnie doświadczenie w biznesie (m.in. w budowaniu i prowadzeniu zespołów, CRM, BD, HR). Autorka platformy coachingowej www.holimum.com. Prywatnie mama Janka (2014) i Dianki (2018).
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail