Czego szukasz

Jak ułatwić pracownikom łączenie opieki nad dziećmi z życiem zawodowym? Przykład Unilever

Specjalna platforma wspierająca pracujących rodziców, globalne standardy wspierające matki w powrocie do pracy, opieka medyczna czy dofinansowanie do wakacji? To tylko wybrane rozwiązania dla rodziców jakie stosuje Unilever, o których opowiada Katarzyna Pałgan, Senior Recruiter & Talent Advisor. Jak jeszcze można ułatwić łączenie życia rodzinnego i zawodowego pracującym rodzicom? Sprawdź!

  • Agnieszka Kaczanowska - 09/09/2018
Unilever, Katarzyna Pałgan - łączenie opieki nad dziećmi z życiem zawodowym

Kasiu, Unilever wprowadził jakiś czas temu we wszystkich oddziałach na całym świecie tzw. Global Maternal Wellbeing Standard – o co w tym chodzi? I skąd pomysł firmy na wspieranie mam, które chcą łączyć życie rodzinne i zawodowe?

W Unilever chcemy wspierać pracujących rodziców. Od dawna nasi pracownicy korzystają z dedykowanej platformy, która poświęcona jest tematom dotyczącym macierzyństwa oraz pomaga pracownikom pozytywnie wejść w rolę rodziców (MAPS). W ubiegłym roku wprowadziliśmy dodatkowo Global Maternal Wellbeing Standard, który ma pomagać nie tylko przyszłym rodzicom, ale też powracającym do pracy aktywnym zawodowo mamom.

Standardy te są globalne i dotyczą czterech kluczowych elementów, takich jak płatny urlop macierzyński w wymiarze min. 16 tygodni, elastyczne sposoby pracy dostosowane dla potrzeb rodziny czy udogodnienia dla matek karmiących. 

W Polsce wymiar urlopu macierzyńskiego wynosi 20 tygodni (w podstawowym wymiarze) i ten okres oczywiście pozostaje niezmienny, natomiast w aż 54% krajów, w których operujemy, wymiar urlopu macierzyńskiego był zdecydowanie niższy niż 16 tygodni.

A jakie jeszcze inne udogodnienia i rozwiązania wspierające rodziców wprowadził Unilever? Czym one różnią się między krajami/oddziałami firmy?

W Europejskim Centrum Operacji Unilever – gdzie pracuję – poza benefitami typu prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie na życie dla rodzin czy karta benefit, mamy też specjalne udogodnienia dla rodziców, między innymi świąteczne paczki dla dzieci dostosowane do grupy wiekowej czy też dofinansowanie do wypoczynku dla pracowników i ich dzieci.

Myślę też, że dużym atutem jest dogodne położenie siedziby w centrum Katowic, blisko szkół, przedszkoli i żłobków oraz specjalna pula miejsc parkingowych dla przyszłych mam.

Jesteśmy elastyczni co do godzin pracy, opcji pracy zdalnej i wymiaru godzin etatu.

Odpowiadając na pytanie czy występują różnice – tak, występują. Wynika to głównie z lokalnych regulacji prawnych, dlatego też w Unilever wprowadzamy pewne standardy – tak jak wcześniej wspomniany Global Maternal Wellbeing Standard.

Warto też odwiedzić profil Unilever w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie! Wielu rodziców pracuje w katowickim oddziale?

Tak, mamy sporo rodziców! Z ostatniego raportu wynika, że w naszym katowickim oddziale „mamy” ponad 300 dzieci 😊

Zespół rekrutacji: Katarzyna Pałgan i Jagoda Grądalska

To naprawdę sporo! Super. Teraz chciałabym zapytać o rekrutację do firmy. Czy obecnie prowadzicie wiele rekrutacji? W jakich obszarach?

W naszym Europejskim Centrum Operacji Unilever w Katowicach zatrudniamy obecnie ponad 700 osób! Nasze biuro ciągle się rozrasta, co związane jest z rozwojem firmy w wielu obszarach biznesowych. Mamy w Katowicach scentralizowane stanowiska związane z logistyką, planowaniem, obsługą klienta, zarządzaniem danymi czy finansami, dlatego poszukujemy kandydatów z różnymi kompetencjami.

Unilever mocno stawia na zaangażowanie, pracę zespołową i motywację do pracy, więc liczą się nie tylko kompetencje, ale też chęci! 😊 Jesteśmy międzynarodową firmą, kluczowa jest więc też znajomość języka angielskiego, umiejętność analitycznego myślenia i otwartość na nowe pomysły.

A jak to jest ze znajomością języków obcych? Czy są niezbędne do pracy w Unilever?

Jesteśmy międzynarodową firmą, współpracujemy z oddziałami Unilever nie tylko w Europie, ale i na całym świecie. W naszym lokalnym biurze w Katowicach pracują również obcokrajowy, w związku z tym, językiem angielskim posługujemy się na co dzień – nie tylko mailowo czy telefonicznie, ale czasem podczas spotkań działowych.

Znajomość dodatkowych języków obcych? Będzie tylko atutem, bo często szukamy też specjalistów, którzy porozumiewają się w stopniu komunikatywnym językiem np. hiszpańskim, francuskim, czy niemieckim.

A jak wygląda proces rekrutacyjny w Unilever. Czy to bardzo długa ścieżka?

Staramy się, żeby proces rekrutacji był dla kandydatów jasny, szybki i przyjemny. 😊

Proces rekrutacji zazwyczaj składa się z trzech etapów. Pierwszym jest przesłanie swojego życiorysu na stanowisko, które nas interesuje. W drugim kroku, po analizie CV i kwestionariuszy, kontaktujemy się z wybranymi kandydatami w celu umówienia krótkiej rozmowy telefonicznej. W czasie tej rozmowy chcemy poznać bliżej kandydata, opowiadamy o stanowisku i firmie, zadajemy kilka pytań dotyczących doświadczenia, z reguły całość trwa około 20 minut. Ostatnim, trzecim etapem, jest rozmowa w naszym biurze, lub jeśli nie ma takiej możliwości – rozmowa skype z przełożonym.

Staramy się być elastyczni w kwestii jej terminu i formy. Ten etap trwa zazwyczaj około godziny i jest to czas nie tylko dla menadżera, ale też dla kandydatów. Stosujemy partnerskie podejście do rozmów kwalifikacyjnych, w końcu to nie tylko kandydat ubiega się o stanowisko, które my oferujemy, ale też i my, staramy się o dobrego pracownika dla firmy!

No tak, rzeczywiście! To ważne dla obu stron. Myślę, że to idealna zapowiedź naszego spotkania w Waszej firmie! Bo już wkrótce zaprosimy nasze Czytelniczki na Dzień Otwarty w Unilever w Katowicach (dokładnie 3-go października br.). Kasiu, a jak możesz zachęcić nasze Czytelniczki do udziału?

Zdecydowanie będzie to dobra okazja, żeby poznać świat Unilever od kuchni, zobaczyć jak funkcjonuje nasze biuro, poczuć panującą tutaj atmosferę. Nie chciałabym zdradzać wszystkich szczegółów, ale zapraszam serdecznie wszystkie mamy i jeśli chcą, mogą przyjść również ze swoimi pociechami! 😉

Bardzo dziękuję za rozmowę!

Jesteś ciekawa jak Unilever Poland Services w Katowicach wspiera pracujących rodziców? Sprawdź i aplikuj >>>

Zobacz specjalny film przygotowany z okazji Dnia Matki przez Unilever Poland Services

Dzień Matki w Unilever

Dziś świętujemy szczególny dzień – Dzień Matki. Wszystkim mamom na całym świecie a szczególnie tym pracującym w Unilever chcielibyśmy życzyć dużo zdrowia, uśmiechu, siły oraz pozytywnej energii każdego dnia. W Unilever wierzymy, że każdy dzień powinien być tym szczególnym, by pokazać naszym mamom jak bardzo je kochamy i jak bardzo doceniamy, że z nami są – na dobre i złe. W naszym katowickim oddziale pracuje około 200 mam. Chcielibyśmy życzyć im WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!Posłuchajcie czym podzieliły się z nami dzieci naszych koleżanek z Europejskiego Centrum Operacji Biznesowych w Katowicach 🙂

Opublikowany przez Unilever Kariera Sobota, 26 maja 2018

Zapraszamy także na:

www.facebook.com/UnileverCareersPoland

www.linkedin.com/company/unilever

Zdjęcia i grafiki: własność Unilever Poland Services Sp. z o.o

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  

Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam w Unilever w Katowicach

Czy wiesz jak pracuje się w korporacji, która wspiera łączenie życia rodzinnego i zawodowego? Jaka panuje atmosfera w firmie, jakie rozwiązania są stosowane, aby ułatwić to, co wcale nie jest proste. Jakie benefity zapewnia swoim pracownikom? Po prostu przyjdź! Dzień Otwarty dla Mam to wyjątkowa okazja poznania firmy od środka, porozmawiania z rekruterami, a być może także znalezienia świetnej pracy! Zapisz się, nie czekaj >>>
  • Agnieszka Kaczanowska - 16/09/2018
Grafika zapraszająca na Dzień Otwarty w Unilever Katowice

Weź udział w Dniu Otwartym dla Mam w Europejskim Centrum Operacji Unilever w Katowicach

Już wiesz, że są pracodawcy, którzy wspierają swoich pracowników rodziców, ale jeszcze nie miałaś okazji poznać takiego miejsca osobiście?

To spotkanie jest dla Ciebie!

A może już wiesz, że aby łączyć życie rodzinne i zawodowe, jednym z ważnych elementów jest wsparcie i zrozumienie ze strony pracodawcy?

„Specjalna platforma wspierająca pracujących rodziców, globalne standardy wspierające matki w powrocie do pracy, opieka medyczna czy dofinansowanie do wakacji? To tylko wybrane rozwiązania dla rodziców jakie stosuje Unilever” – przekonaj się osobiście, w jaki sposób Unilever wspiera pracujące mamy i jak pracuje się w Europejskim Centrum Operacji Unilever w Katowicach.

Gdzie i kiedy?

Wszystkie chętne na spotkanie mamy, zapraszamy już 3 października br.  do Europejskiego Centrum Operacji Unilever w Katowicach, przy ul. Chorzowskiej 6 od 10:00 do 13:30.

Spotkanie jest bezpłatne. Obowiązują zapisy.

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w spotkaniu zapisz się, korzystając z tego linku >>>

Mamy tylko 40 miejsc, więc nie zwlekaj za długo 😉

Co się będzie działo?

  • Przywitanie i wprowadzenie (ok. 5 min)
  • Krótka prezentacja o firmie oraz o katowickim oddziale (ok. 15-20 min)
  • Prezentacja merytoryczna – temat podamy wkrótce, ale szykują się rewelacje! (30 min)
  • Panel dyskusyjny z przedstawicielkami i przedstawicielami różnych stanowisk w Unilever, aby poznać ich historie (ok. 50 min)
  • Spacer po przestrzeni biurowej (1o min)
  • Konsultacje dokumentów rekrutacyjnych i przedstawienie aktualnych ofert pracy, networking

Ważna informacja: Całe spotkanie prowadzone będzie w języku polskim, część prezentacji będzie w języku angielskim.

Zastanawiasz się czy na spotkanie możesz przyjść z dzieckiem?

Tak! Na Dzień Otwarty możesz przyjść z dzieckiem. Zapewniamy miejsce do zabawy, materiały plastyczne i smakołyki. Dzieci będą pod Waszą opieką. Do Waszej dyspozycji będzie też osobna sala, gdzie będzie można przewinąć maluszka.

Zapisz się już teraz i zaproś również swoje koleżanki! Wiadomo, że we dwie raźniej!

W trakcie spotkania będzie z nami fotograf, abyśmy mogli podzielić się później relacją ze spotkania.

Zaglądnij także na profil firmy Unilever w naszej Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>>

Zobacz specjalny film przygotowany z okazji Dnia Matki przez Unilever Poland Services

Dzień Matki w Unilever

Dziś świętujemy szczególny dzień – Dzień Matki. Wszystkim mamom na całym świecie a szczególnie tym pracującym w Unilever chcielibyśmy życzyć dużo zdrowia, uśmiechu, siły oraz pozytywnej energii każdego dnia. W Unilever wierzymy, że każdy dzień powinien być tym szczególnym, by pokazać naszym mamom jak bardzo je kochamy i jak bardzo doceniamy, że z nami są – na dobre i złe. W naszym katowickim oddziale pracuje około 200 mam. Chcielibyśmy życzyć im WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO!Posłuchajcie czym podzieliły się z nami dzieci naszych koleżanek z Europejskiego Centrum Operacji Biznesowych w Katowicach 🙂

Opublikowany przez Unilever Kariera Sobota, 26 maja 2018

Zapraszamy także na:

www.facebook.com/UnileverCareersPoland

www.linkedin.com/company/unilever

Zdjęcia i grafiki: własność Unilever Poland Services Sp. z o.o

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  

Jak WordPress wspiera budowanie marki i społeczności?

Jeśli myślisz, że WordPress to tylko platforma do blogowania, bądź stworzenia prostej strony WWW, to jesteś w błędzie. Ilość jego zastosowań jest oszałamiająca! Na WordPressie możesz zrobić landing page, sklep internetowy, stronę z kursami online, platformę do webinarów i wiele innych… Warto dowiedzieć się o kilku dodatkowych zastosowaniach WordPressa, które ułatwią Ci rozwój Twojego biznesu online i zbudowanie zaangażowanej społeczności.
  • Ola Gościniak - 05/09/2018
kobieta w parku pisze coś na laptopie

Jakie możliwości daje WordPress?

WordPress to system zarządzania treścią, który można rozszerzać na wiele sposobów. Tym samym nie będzie problemem zbudowanie na nim strony wizytówkowej, portfolio, landing page – czyli krótkiej strony, na której zaprezentujesz swój produkt lub usługę, a także platformy do webinarów, czy małego sklepu.

Traktując WordPressa tylko jako blog lub stronę WWW z podstawowymi funkcjami bardzo dużo tracisz. Zdecydowanie nie warto, skoro WordPress wyposażony w dodatkowe wtyczki może stać się narzędziem do rozwoju Twojego biznesu, budowania marki osobistej, czy przekazywania eksperckiej wiedzy. To wbrew pozorom nie jest takie trudne, a pozwoli być Ci krok przed innymi i odpowiadać na potrzeby Twoich odbiorców. Zobacz, na jakie dodatkowe zastosowania WordPressa warto zwrócić szczególną uwagę!

Platforma do webinarów

Webinary to jeden z lepszych sposobów na budowanie pozycji eksperta. Za ich pośrednictwem dzielisz się swoją wiedzą, nawiązujesz relacje, a także pomagasz innym w rozwiązaniu poszczególnych problemów. Jeśli masz swój biznes, pasjonujesz się tym, co robisz i wiesz, że Twoja wiedza przydałaby się innym, to dobrym pomysłem będzie odważenie się na poprowadzenie webinaru! Co więcej, webinary mogą być także źródłem dodatkowego zarobku bezpośrednio, jak i pośrednio.

Za pomocą webinarów możesz promować i sprzedawać później swoje usługi/produkty, a także przygotować specjalistyczne płatne webinary dla osób zainteresowanych określonym tematem. Jak widzisz, możliwości rozwoju masz naprawdę wiele – a platformę z webinarami przygotujesz łatwo na WordPressie. Nawet nie jest Ci do tego potrzebna żadna wtyczka. Wystarczy konto na YT, stworzenie tam niepublicznego wydarzenia z transmisją na żywo, które następnie osadzisz na swojej stronie internetowej. Kolejny krok to podanie linka do strony osobom zapisanym na webinar. Nie jest to szczególnie czasochłonne i co najważniejsze – nie wymaga inwestycji. Tym samym o wiele łatwiej zacząć.

Sklep

Za pomocą wtyczki WooCommerce możesz stworzyć na WordPressie sklep. To wygodne rozwiązanie, które ułatwi Ci sprzedaż własnych produktów, czy usług. Co istotne – taki sklep jest niezwykle łatwy w konfiguracji i w większości wypadków nie wymaga nakładu dodatkowych środków finansowych. Możesz dzięki wielu dodatkom rozwijać ten sklep w przyszłości. Możesz dodać różne formy płatności poprzez tak zwane bramki np. Przelewy24, problemem nie jest też, aby dodać samoczynne wystawienie faktur lub możliwość łatwej wysyłki przez np. Pocztę Polską lub innego dostawcę.

Archiwum transmisji live

Jeśli prowadzisz transmisje live na Facebooku, możesz także umieścić je na swojej stronie WWW. Warto posegregować je tematycznie, jak i opisać ich tematykę. Dobrym pomysłem jest wypunktowanie omawianych zagadnień, a także zaznaczenie, w której minucie wspominasz o danej rzeczy. To maksymalnie ułatwi Twoim odbiorcom korzystanie z takiej bazy wiedzy, jak i sprawi, że nie zmarnują oni czasu na poszukiwania interesującego ich materiału.

Landing page

Na WordPressie bez problemu stworzysz także stronę landing page. Jest to statyczna strona, na której możesz zbierać zapisy na newsletter, jak i sprzedawać swoje produkty. Nie da się ukryć, że landing page niezwykle często wykorzystuje się zarówno w budowaniu społeczności, jak i rozwijaniu własnego biznesu online.

Za pomocą WordPressa stworzenie landing page jest banalnie proste, a wykorzystując page buildery, takie jak Visual Composer, czy Elementor zaprojektujesz świetny wygląd podstrony bez żadnych umiejętności kodowania. Wystarczy, że będziesz przeciągać wybrane elementy i uzupełniać swoimi treściami oraz multimediami. Efekt? Profesjonalny landing page zachęcający do zakupu, zapisania się na newsletter, czy skorzystania z Twoich usług.

Dlaczego warto?

Wykorzystanie WordPressa do dodatkowych działań sprawi, że szybciej zbudujesz społeczność i to nie byle jaką – bo zaangażowaną, a przy okazji rozwiniesz swój biznes online. Materiały video, takie jak webinary, czy transmisje live to świetny sposób na urozmaicenie, jak i nawiązanie bliższych relacji. Twoi odbiorcy mogą Cię zobaczyć, na żywo zadać Ci pytania, jak i wspólnie z Tobą spędzać czas. Ma to ogromną wartość, bo sprawia, że pokazujesz „ludzką twarz”, jak i wzbudzasz zaufanie.

Dzięki stworzeniu landing page i zbieraniu kontaktów, możesz wysyłać do osób zainteresowanych Twoją działalnością pigułki wiedzy, najważniejsze informacje, a także newsy z Twojej branży. To także sprzyja Twojej działalności w sieci – rozpoznawalności, budowaniu wizerunku eksperta, czy celom sprzedażowym związanym z Twoimi usługami bądź produktami. Warto pamiętać, że newsletter jest prawdziwym zbawieniem szczególnie teraz, gdy Facebook tak dramatycznie obcina zasięgi!

Strona na WordPressie daje ogromne możliwości rozwoju! Warto to wykorzystać do budowania społeczności, poprzez dostarczanie jej wartościowych treści oraz nawiązywanie bliższych relacji np. za pośrednictwem spotkań na transmisjach na żywo. Stworzenie platformy do transmisji na żywo, czy landing page to nic trudnego – a właśnie te możliwości pozwolą Ci błyskawicznie się rozwijać.

Jeśli potrzebujesz poprowadzenia za rękę przy planowaniu, tworzeniu, jak i promocji strony WWW, to książka „Bądź online” Oli Gościniak może być idealnym rozwiązaniem dla Ciebie. To kompendium wiedzy z ćwiczeniami, dzięki któremu wyklikasz i wypromujesz swoje miejsce w sieci. Znajdziesz w niej porady ekspertów, checlisty, lifehacki i porady, które pozwolą Ci być krok przed innymi – zarówno w blogowaniu, jak i prowadzeniu biznesu online.

Więcej informacji o książce Oli znajdziesz w naszej rozmowie >>>

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ola Gościniak
Rozwija bloga Jestem Interaktywna olagosciniak.pl oraz grupę na FB Jesteśmy Interaktywne. Pomaga kobietom w tworzeniu swojego bloga, biznesu online oraz strony WWW prowadząc kursy, webinary oraz live’y. Finalistka konkursu Sukces Pisany Szminką Businesswoman roku w kategorii Influencerka Roku 2017 oraz wyróżniona przez JasonHunt w rankingu TOP30 wpływowych blogerów.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail