Czego szukasz

Jak stworzyć markę, którą pokochają Twoi klienci? O wydarzeniu Become Lovebrand

W dniach 15-16 czerwca 2021 roku (godz. 10.00 – 13.00) odbędzie się bezpłatna konferencja on-line pt. „Become Lovebrand”, dotycząca obszarów ważnych z punktu widzenia przedsiębiorczyń, w tym: budowania marki, prowadzenia biznesu, rozwoju osobistego.

Zaproszenie na konferencje Become Lovvebrand

Celem Organizatora, marki Brand Sugar, jest stworzenie okazji do pokazania przedsiębiorczym kobietom, jak korzystać ze swoich wewnętrznych zasobów w prowadzeniu biznesu oraz w jaki sposób budować swoją markę z sukcesem. Jest to bowiem kluczem do uzyskania balansu w biznesie, dzięki czemu firma oprócz zysków finansowych przynosi także satysfakcję oraz zadowolenie.

Uczestniczki tego wydarzenia to osoby, które:

  • myślą o założeniu własnego biznesu, ale brakuje im inspiracji,
  • prowadzą własny biznes i poszukują rozwiązań wartych naśladowania,
  • uważają rozwój osobisty za klucz do sukcesu w biznesie.

Przeczytaj także: Firma jest dla mnie fantastyczną przygodą – historia Justyny, przedsiębiorczej mamy i założycielki CosmIQ

Warto wziąć udział w tym spotkaniu, ze względu na:

  • atmosferę sprzyjającą rozwojowi i wymianie doświadczeń,
  • mini-warsztaty prowadzone przez wieloletnich praktyków,
  • możliwość zainspirowania się od innych przedsiębiorczyń,
  • szansę na poznanie interesujących historii lovebrandów,
  • wiedzę uzyskaną od znanych i cenionych specjalistów.

Wezmę udział w Become Lovebrand!

Podczas konferencji wystąpią:

  • Anna Dorot, „Jak ubrać swoją markę?”,
  • Anna Oszajca, „Pokaż się światu”,
  • Celestyna Osiak, „Twoje relacje z pieniądzem a prowadzenie biznesu”,
  • Fryderyk Karzełek, „Pokochaj sprzedaż”.
  • Gocha Szoka, „Znajdź wyróżnik swojej marki”,
  • Justyna Kopeć, „Przygotuj się strategicznie na prowadzenie biznesu”,
  • Katarzyna Mrzygłód, „Komu pragniesz sprzedawać? Twój klient idealny”,
  • Małgo Kotlonek, „GOSHICO – historia lovebrandu”,
  • Pati Garg, „Jak być autentyczną?”,
  • Paulina Niemińska-Momot, „Zdjęcia warte więcej niż tysiąc słów”,
  • Tatiana Pałucka, „Energia w prowadzeniu biznesu”.

Przeczytaj także: Prosta strategia na dobry początek dla małego biznesu

Sposoby na relaks i lepsze samopoczucie zaprezentują:

  • Adam Tkaczyk – medytacja,
  • Agnieszka Penczonek – taniec,
  • Liliana Dworecka – masaż twarzy,
  • Magdalena Pawłowska – joga.

Patroni Medialni:

  • MamoPracuj.pl,
  • Klub Integracji Europejskiej,
  • Lady Business Club,
  • „Przedsię[email protected]”,
  • Szkoła Liderek.

Zapisuję się na konferencję!

Grafika: organizatorów konferencji

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Firma jest dla mnie fantastyczną przygodą – historia Justyny, przedsiębiorczej mamy i założycielki CosmIQ

Takiej pewności siebie i tego co robię nie czułam jeszcze nigdy – mówi Justyna Kalwat, mama dwóch córek, która założyła CosmIQ, firmę kosmetyczną, produkującą kremy najwyższej jakości oparte na substancjach aktywnych pochodzenia konopnego. Jaka była jej droga od etatu do własnej firmy, dlaczego zdecydowała się na markę kosmetyczną? Poznaj jej historię i zainspiruj się do działania. Możesz także otrzymać kremy CosmIQ do testowania!
Justyna Kalwat założycielka firmy kosmetycznej CosmIQ

Witaj Justyno – Twoja historia pokazuje, że macierzyństwo budzi w nas kobietach potencjał i siłę. Jesteś mamą, która po urodzeniu dziecka założyła własny biznes. Jaka była Twoja droga od etatu do własnej firmy kosmetycznej CosmIQ?

Dość zaskakująca dla mnie samej. 🙂 Ja bardzo lubiłam swoją pracę i zapewne po urlopie macierzyńskim wróciłabym do korporacji. Jednak na skutek splotu różnych okoliczności, w tym zmiany miejsca zamieszkania, ostatecznie zrezygnowałam z etatu.

Kilka następnych lat poświęciłam głównie opiece i wychowaniu dzieci. W tym czasie wprawdzie nie rozwijałam swojej własnej ścieżki kariery, jednak starałam się wspierać męża w prowadzeniu założonej przez niego spółki chemicznej.

Czyli pomysł na Twój biznes pojawił się dzięki pracy z mężem?

Tak. Miałam dużo czasu i możliwości, aby zagłębić się w tematy dotychczas mi obce, ale niezwykle ciekawe. Szczególnie zainteresował mnie potencjał konopi włóknistych, które mają bardzo szerokie zastosowanie, a (wykorzystane w sposób rzetelny) w kosmetykach dają możliwości tworzenia produktów o wyjątkowo dobrym dla skóry działaniu.

Zawsze lubiłam kosmetyki o dobrym składzie, co niekoniecznie znaczy bardzo drogie. Wnikliwie czytałam etykiety starając się wybierać polskie marki. Kiedy zostaliśmy producentem kannabinoidów, czyli substancji aktywnych pochodzenia konopnego, założenie firmy kosmetycznej stało się dla mnie naturalną pochodną tych czynników.

Czy nie myślałaś, żeby po urlopie macierzyńskim jednak wrócić na „bezpieczniejszy” etat?

Na szczęście miałam tę komfortową sytuację, że nie czułam presji szybkiego powrotu do pełnoetatowej pracy. Priorytetem dla mnie była i jest dyspozycyjność. Prowadzenie własnej działalności daje mi dużą elastyczność, choć jest bardzo absorbujące, gdyż właściwie w pracy jest się cały czas.

Trochę już powiedziałaś, dlaczego założyłaś firmę kosmetyczną. Ale myślę, że to bardzo wymagający biznes – konieczne atesty, badania w laboratorium. Co Cię napędzało do działania? Czy masz także wykształcenie związane z chemią / kosmetologią?

Jestem absolwentką Akademii Ekonomicznej, moje wykształcenie jak i doświadczenie zawodowe związane są z ubezpieczeniami gospodarczymi. Im bardziej jednak zagłębiałam się w tematy związane z branżą konopno-kosmetyczną, tym mocniej czułam się tym zafascynowana a perspektywa powrotu do dotychczasowej pracy się oddalała.

Mając młodych kibiców w domu i bezpośredni dostęp do wysokiej jakości składników aktywnych, postanowiłam podjąć wyzwanie i założyć spółkę produkującą kosmetyki.

To rzeczywiście trudne przedsięwzięcie, wymagające dużego zaangażowania, wiedzy specjalistycznej, dostępu do profesjonalnego sprzętu.

Za marką CosmIQ nie stoję sama, współpracuję z kilkoma osobami, profesjonalistami w swoich dziedzinach. Część pracy wykonujemy we własnym laboratorium, następnie testy produktu przeprowadzamy w niezależnych, bardzo doświadczonych laboratoriach zewnętrznych. Korzystamy również z firmy zewnętrznej jeśli chodzi o samą produkcję.

My koncentrujemy się na produkcji składników aktywnych, doborze składów, kontroli surowców, procesu produkcyjnego i samego produktu gotowego.

CosmIQ istnieje od kilku miesięcy i w ofercie macie krem do twarzy, który jest inny niż wszystkie – na opakowaniu można przeczytać „to jest kosmetyk z mądrym składem” czym zatem się wyróżnia i co jest jego siłą?

O tym mogłabym długo opowiadać, ale mówiąc krótko to przede wszystkim bogactwo substancji aktywnych pochodzenia konopnego: kannabidiol (czyli CBD), kannabichromen (czyli CBC) i kannabigerol (czyli CBG) w połączeniu z olejem z pestek malin oraz kwasem hialuronowym.

Jest to prawdopodobnie pierwszy w Europie krem o takim składzie, w szczególności ze ściśle określonymi zawartościami kannabinoidów. Nowością jest zastosowanie CBG (to tzw. komórki macierzyste konopi) i CBC oraz ich ilość i proporcje. Połączenie tych trzech kannabinoidów tworzy dodatkowy efekt synergii.

Zdaję sobie sprawę, że niektóre nazwy składników brzmią dość obco, na naszej stronie internetowej znajduje się opis ich działania oraz linki do publikacji naukowych szerzej je opisujących Krem Konopny Full Spectrum – CosmIQ.

Dodam jeszcze, że skuteczność kremu oraz jego łagodny charakter dla skóry wrażliwej zostały potwierdzone w Jagiellońskim Centrum Innowacji badaniami:

  • aplikacyjnymi w zakresie: nawilżania, regeneracji, wzmocnienia oraz poprawy elastyczności, wyglądu i kondycji skóry, łagodzenia podrażnień, zapobiegania pojawianiu się zmarszczek, działania przeciwtrądzikowego
  • aparaturowymi w zakresie: redukcji przebarwień oraz łagodzenia zaczerwień

Przy okazji naszej rozmowy chciałabym pochwalić się przyznaną nagrodą dla marki CosmIQ: Konsumencki Lider Jakości – DEBIUT ROKU 2021

Cieszę się ogromnie, że nasz wysiłek włożony w pracę nad innowacyjnością i wysoką jakością kosmetyków spotkał się z uznaniem i pozytywnym przyjęciem na tak nasyconym i wymagającym rynku.

Serdecznie gratuluję Ci nagrody! Wiem, że zależy Ci na zebraniu opinii rynku i oferujesz kremy do przetestowania – jak można się do Ciebie zgłosić, żeby Twój krem przetestować?

Chętnie podzielę się kremami konopnymi full spectrum i oraz kremami CBD do rąk z czytelniczkami portalu mamopracuj.pl. Dla pierwszych dziesięciu osób, które się do mnie zgłoszą z radością prześlę darmowe egzemplarze do przetestowania. Zależy mi jednak na szczerych i obiektywnych opiniach zwrotnych.

Zapraszam do kontaktu mailowego: [email protected]

Super, liczę na to, że nasze czytelniczki pomogą Ci w badaniach rynkowych. Powiedz, jakie kolejne produkty chcesz wprowadzić na rynek?

W przygotowaniu mamy kolejne dwa kosmetyki na bazie kannabinoidów: krem pod oczy oraz serum do twarzy. Myślę, że na rynku pojawią się w drugiej połowie czerwca.

Pracujemy też nad serią peelingów kwasowych w wersjach light oraz PRO.

Kończymy także prace nad nowym składnikiem kosmetycznym, jednak przed nami długa droga do wprowadzenia na rynek kosmetyków z jego zastosowaniem. Na początku rejestracja w bazie COSING/INCI, następnie miesiące w laboratorium… tworzenie receptur i znowu badania…

Badania nad pierwszym kremem i rozkręcanie firmy trwały aż półtora roku – jak sobie radziłaś z trudnościami, zniechęceniem, zwątpieniem?

To była długa droga do punktu wyjścia. Zdarzały się trudności, nie jeden raz jako zespół się z nimi mierzyliśmy… ale nigdy nie czułam zwątpienia czy zniechęcenia.

Takiej pewności siebie i tego co robię nie czułam jeszcze nigdy.

Uważam, że tworzymy nową jakość kosmetyków, bazujemy na surowcach najwyżej jakości, wręcz pionierskich.

Kiedy blisko dwa lata temu rozpoczynałam ten projekt, nie miałam jeszcze pojęcia jak fantastyczną to będzie przygodą. Praca stała się moją wielką pasją. Kiedy jest piątek, piąteczek, piątunio ja czekam już na poniedziałek 😊

Dziewczyno, zarażasz optymizmem! Porozmawiajmy jeszcze o Twoim powrocie do pracy – mówiłaś, że macierzyństwo Cię „uśpiło zawodowo” na kilka lat. Czy teraz czujesz się silniejsza? Czujesz, że więcej możesz jako mama i jako przedsiębiorcza kobieta?

Kilka lat poświęconych głównie dla dzieci było wyjątkowym czasem w moim życiu, bardzo też potrzebnym do tego, aby być dziś w tym miejscu, w którym teraz jestem.

Właśnie dzięki dzieciom zrozumiałam, iż mając duże plany i pomysły, drogę do ich realizacji często przysłania nam wyszukiwanie powodów, dla których tak łatwo i szybko z nich rezygnujemy. Dzieci szukają sposobów sięgania po swoje marzenia…

Córki są dla mnie inspiracją i siłą napędową do działania. Uczestniczą aktywnie w budowaniu marki CosmIQ poprzez wymyślanie haseł marketingowych, tworząc plakaty reklamowe, układając scenariusze spotów itp. 😊 Okazują mi wiele zrozumienia, ale czasem i zniecierpliwienia, kiedy zamiast poświęcić im uwagę, muszę zająć się pracą.

Pandemia zatrzymała nas w domu, kazała zwolnić. Pracujemy z domu i życie jeszcze bardziej miesza się z pracą. Po tym roku lockdownu szczególnie potrzeba nam dobrego odpoczynku i resetu – jaki masz patent na odpoczynek i czas tylko dla siebie?

Najbardziej cenię sobie aktywne formy wypoczynku takie jak góry czy rower. Tak przyjemne chwile lubię dzielić z rodziną i przyjaciółmi. W tym roku planujemy wakacyjny przejazd rowerami z Międzyzdrojów na Hel.

Do trzech razy sztuka, już dwa razy mieliśmy wszystko zaplanowane, spakowane, bilety na pociąg wykupione i za każdym razem to samo – dzień wcześniej córka łamała rękę. W tym roku do końca będziemy trzymać datę wyjazdu w tajemnicy 😊

Moją pasją od blisko już 20 lat są też nocne rajdy terenowe na orientację. Mam nadzieję, że już niedługo uzbrojona w kompas i czołówkę będę zastanawiać się czy to już właściwa słabo widoczna ścieżka lub rozwidlenie przy którym należy obrać kolejny azymut.

Przeczytaj także: Praca na etacie czy własna firma? Jak znaleźć idealne rozwiązanie dla siebie?

Powiedz jeszcze jakie masz marzenia związane z własną firmą? Jak chciałabyś ją rozwijać?

Chciałabym aby marka CosmIQ kojarzyła się z innowacyjnością i wysoką jakością, aby była jednym z pierwszych wyborów do pielęgnacji skóry dla wymagających klientów.

To IQ w nazwie nie określa nas, a naszych klientów, którzy kupują produkt świadomie, znając jego skład a my właśnie ten skład podajemy wprost, szczegółowo, łącznie z ilością i określaną procentowo zawartością składników aktywnych.

Ludzie szukają wartości, dokładnie czytają etykiety, rośnie świadomość klientów.

Myślę, że coraz mniej liczą się hasła marketingowe, bo ludzie chcą zajrzeć do środka. To właśnie nasza zaleta, w tym zakresie jesteśmy transparentni i tacy zamierzamy pozostać.

A co powiedziałabyś mamom, takim jak Ty – zawodowo uśpionym przez macierzyństwo, które już czują potrzebę działania – jaką wskazówkę, radę chciałabyś im przekazać?

Mówiąc żargonem biznesowym uważam, że czas dla dzieci to najlepiej zainwestowany w życiu czas.

Przeczytaj także: Prosta strategia na dobry początek dla małego biznesu

Czas ten można wspaniale wykorzystać spełniając się zarówno jako rodzic, ale też podnosząc swoje kompetencje (np. w ćwiczeniu cierpliwości 😊hihi)
Warto obserwować dzieci, bo od nich również można się wiele nauczyć, na nowo odkryć w sobie wiele cech jak np. odwaga, wiara we własne możliwości.

Myślę jednak, że przede wszystkim należy słuchać własnej intuicji i działać w zgodzie ze sobą.

Dziękuję Ci za rozmowę!

Śledź CosmIQ w social mediach:
Cosmiq – kosmetyki z mądrym składem | Facebook
https://www.instagram.com/cosmiq_pl/

www.cosmiq.pl

Zdjęcia: prywatne archiwum Justyny

Wywiad powstał w ramach współpracy partnerskiej.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Czy mama po 40 – stce, 50 – tce może się rozwijać?

Stojąc na przystanku usłyszałam rozmowę dwóch nastolatek. To była emocjonalna rozmowa, pełna zdziwienia i mocnych słów. Czego dotyczyła? Ano nas, mam. Jedna dziewczyna do drugiej z wielką dozą agresji opowiadała o tym, jak to odbiło jej mamie: „I wyobraź sobie, że nie było jej cały weekend. Pojechała do jakiegoś SPA i na szkolenie. Do tego nie dzwoniła, bo twierdziła, że nie było zasięgu i jeszcze jak wróciła, była zadowolona i powiedziała, że zamierza to powtórzyć”. „Ona chyba zwariowała? Zachciało się jej na stare lata”.

Druga z nastolatek była wyraźnie zdziwiona słowami koleżanki: „Ale jak to, przecież Twoja mama jest przed czterdziestką. Powiedziałaś, że jest zadowolona, to chyba dobrze?”

Jako 43-latka, aż się wzdrygnęłam na te stare lata. Nie przysłuchiwałam się rozmowie dłużej, ale sporo o niej rozmyślałam.

Przeczytaj także: Przekonania, które hamują Twój rozwój

Mama jest na szkoleniu

Jak to dziś jest z rolą mamy i chęcią rozwijania się? W moim domu był to chleb powszedni. „Mama jest na szkoleniu” – to było hasło, które mój dorosły dziś syn, słyszał od maleńkości. To było oczywiste, że mama się uczy. Jeździ na studia. Czyta. Uczy się języka. Moje dziecko wiedziało, że słowo „szkolenie” wiąże się z tym, że mama może być bardziej elastyczna, nauczyła się radzenia z emocjami i zrozumiała filmik na YT, który jest po angielsku.

Czy tak jest w każdym domu? Czy to jest jedyna słuszna droga? Oczywiście, że nie!

  • Jeśli jest Ci dobrze tu, gdzie jesteś – bądź!
  • Jeśli lubisz siebie taką, jaką jesteś – lub siebie nadal.
  • Jeśli akceptujesz w sobie wszystko – to cudownie.

U mnie i w setkach przypadków moich uczestniczek szkoleń tak nie było. Czy rozwój osobisty ma znaczenie? Zależy, czego dla siebie chcesz. Ja wiem, że w moim przypadku wniósł spokój i dystans. Zresztą miałam tego namacalny przykład w ostatni weekend. Prowadziłam szkolenie.

Temperatura na sali dochodziła do 35 stopni, wszystkie możliwe wiatraki i klimatyzatory jej niestety nie obniżały. Było duszno, gorąco, a przez to nerwowo. Jedna z uczestniczek powiedziała, że gdyby weszła na taką nagrzaną salę szkoleniową rok temu, natychmiast by się wzburzyła, skomentowała temat, zażądała zwrotu kosztów i jeszcze zbuntowałaby całe towarzystwo. Ale dzięki temu, że od ponad roku zaczęła się uczyć, rozwijać, bardziej dbać o siebie i swoje emocje, zachowała się zupełnie inaczej.

To, że było gorąco, szybko zapomnę, a wiedza będzie ze mną już na zawsze. Zrozumiała, że ona też może być spokojniejsza, szczęśliwsza i nie musi to być niczyim kosztem.

Temat rozwoju osobistego dotyczy nie tylko mam i ich dzieci. Często znaczącą rolę odgrywa tu też tata, mąż i partner.

Przeczytaj także: 10 pomysłów na rozwój osobisty, gdy jesteś aktywną zawodowo mamą

Partner i rozwój mamy

Jedna z moich klientek mówi, że jej mąż, kiedy ona wraca ze szkolenia (bo już poinformowała rodzinę, że będzie się rozwijać), ma focha przez kilka najbliższych dni.

Inna opowiada o tym, jak jej partner z niej drwi i ona staje się przedmiotem żartów w gronie ich znajomych. Jeszcze inna, że ZABRONIONO jej chodzenia na te durne szkolenia.

Rozwój osobisty Mamy

Sama nie wiem, o co tu chodzi? O brak kontroli? O brak świadomości? A może to zwyczajnie strach przed nieznanym?

Rozwój mamy może przynieść wspaniałe korzyści całej rodzinie. Więcej dobrych emocji i nową wiedzę, która wdrożona w życie może zmienić jego jakość.

Kochane dzieci, drodzy partnerzy, a może warto najpierw sprawdzić, a potem komentować? Może po prostu dać mamie szansę? Ale to wymaga odwagi i otwartości. A to już zupełnie inna historia.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Master Trener Structogramu, metody rozwojowo-edukacyjnej, dzięki której ludzie prawdziwie poznają siebie i mogą być krok przed swoimi zachowaniami. Wiedzę zdobywa u takich Mentorów jak Anthony Robbins, Blair Singer, T.Harv Eker, Alex Mandossian czy Brian Tracy. Pracuje z największymi firmami międzynarodowymi. Od 17-tu lat zarządza Centrum Edukacyjno-Consultingowym CONCRET i jest wiceprezesem zarządu i partnerem Instytutu Colina Rose. Jeden z nielicznych na świecie neurocaochów.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×