Czego szukasz

Jak sprzedawać rękodzieło za granicą?

Zajmujesz się rękodziełem i chciałabyś sprzedawać je na całym świecie? Dołącz do najpopularniejszej platformy Etsy! Jak wyróżnić się wśród tysięcy innych twórców? Poznaj sekrety sprzedaży rękodzieła od Zunki Cichos – polskiej ambasadorki Etsy, która prowadzi konsultacje i szkolenia z Etsy. Zainwestuj w swoją biznesową przyszłość i odbierz bonus od nas!

  • Agnieszka Kumorek - 12/12/2017
Zunka Cichos, ambasadorka Etsy w Polsce

Od czego zacząć sprzedaż za granicą?

Jak zdobyć klientów na najpopularniejszej międzynarodowej platformie z rękodziełem i zarabiać na tym, co kochasz tworzyć?

Dowiedz się wszystkiego na kursie on-line (start już 7 maja) od Zunki Cichos, polskiej ambasadorki Etsy i zacznij zarabiać!

Bonus od Mamo Pracuj

Kup kurs przez nasz link, a dodatkowo od nas otrzymasz bonus w postaci wywiadu (prezentacji Ciebie i Twojego sklepu) na portalu Mamo Pracuj.

Skorzystaj z tej szansy!

Tak, chcę zarabiać na rękodziele! 

Zunka, w 2011 roku rzuciłaś pracę jako stewardessa i otworzyłaś swój sklepik na Kazimierzu z produktami handmade. Długo myślałaś o wystartowaniu z własnym biznesem? Czy to był impuls, że musisz coś zmienić?

Decyzja o otworzeniu sklepiku na krakowskim Kazimierzu była raczej impulsem. Kierował mną dyskomfort związany z wykonywaniem pracy jako stewardessa.

Doprowadził mnie on do skrajnej sytuacji, wszystko zaczęło mnie wkurzać, a w środku czułam, że coś krzyczy we mnie: „nie chcę”. To była mocna niezgoda na dalsze zmuszanie się do robienia czegoś, czego w ogóle nie było w moim sercu. Rzuciłam pracę bez planu na dalsze życie zawodowe. Taki skok na główkę, na szczęście z bezpiecznym lądowaniem.

Jak trafiłaś na Etsy? Co zachęciło Cię, żeby spróbować założyć sklep właśnie tam?

Mając już swój sklepik z rękodziełem, zaczęłam mieć większy kontakt z osobami z branży handmade’owej. Stale obijało mi się o uszy Etsy, chociaż posiadanie własnego sklepu na amerykańskiej platformie wydawało mi się niezbadanym kosmosem, dla mnie nieosiągalnym… Tak założyłam…

Potem to się zmieniło…może po prostu dojrzałam do nowych wyzwań. Mam naturę żółwia i wszystko w życiu robię powoli, we własnym tempie. Etsy też musiało na mnie poczekać 🙂

Decyzja o otworzeniu sklepu wynikała z poszukiwań nowych kanałów sprzedaży dla moich produktów, ale też kręciło mnie to, że wszystko jest po angielsku i że moje produkty pójdą w świat. To było coś nowego, a ja lubię nowości.

Jak sprzedawać rękodzieło za granicą?

Wspomniałaś w wywiadzie (promującym kurs Etsy), że przez pierwsze 2 lata miałaś tylko 30 sprzedaży na Etsy. Co wtedy myślałaś – czy chciałaś zrezygnować?

Kiedy sprzedaż na początku nie szła, nie myślałam o wycofywaniu się. Nic mnie nie kosztowało posiadanie źle prosperującego sklepu, więc zostałam. Założyłam, że dużo na Etsy nie będę zarabiać.

Etsy nigdy nie było jedyną platformą, na której sprzedaję, więc jakoś udało mi się przetrwać gromadząc dochody, które generowałam różnymi kanałami sprzedażowymi.

To kiedy coś się zmieniło?

Sytuacja zmieniła się, kiedy poszłam na warsztat zorganizowany przez Etsy w Warszawie i tam mnie oświecono 🙂 Dowiedziałam się, że istnieje coś takiego jak słowa kluczowe itd… Moim błędem była więc niewiedza, co spowodowało zastój w sklepie i brak widoczności.

Gdybym zaczynała teraz poszłabym do profesjonalisty na konsultacje lub zapisała się na kurs, traktując to jako inwestycję w siebie i swój własny biznes.

Po kilku latach nabrałaś dużego doświadczenia w prowadzeniu biznesu – stałaś się guru polskiego Etsy, Ambasadorką portalu, prowadzisz szkolenia i konsultacje. I oczywiście cały czas sprzedajesz na Etsy.

Pomysł na prowadzenie warsztatów urodził się 4 lata temu, kiedy Etsy wprowadziło program dla ambasadorów. Można było się wtedy zgłaszać i ja tak zrobiłam. Jednocześnie weszłam we współpracę z Agatą Dutkowską i na Latającej Szkole prowadziłam swoje pierwsze warsztaty o Etsy… I tak już zostało 🙂

Lubię w życiu różnorodność i lubię mieć poczucie tego, że wnoszę do świata coś wartościowego. Dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem, mam poczucie sensu w tym co robię.

Razem z Joanną Wieczorkiewicz stworzyłyście kurs, przygotowujący do wkroczenia w świat Etsy. W czym pomaga ten kurs i dla kogo go stworzyłyście?

Kurs jest dla osób, które boją się Etsy, boją się że nie poradzą sobie ze sprzedażą swoich produktów na tak dużej platformie i to w dodatku międzynarodowej.

Kurs chroni przed błądzeniem we mgle, skraca lata poszukiwań właściwych dróg i technik sprzedażowych. Jest szczegółowym przewodnikiem, który przeprowadzi przez najważniejsze zagadnienia związane ze sprzedażą rękodzieła na Etsy. Powoli, szczegółowo, pod moim okiem.

Kurs jest dla osób, które chcą zacząć swoją przygodę z Etsy, ale też dla tych, którzy mają martwe sklepy, czasami wiele lat (tak jak ja kiedyś) i nie wiedzą co zrobić, aby generowały one dochód.

Prowadzenie sklepu na platformie o międzynarodowym zasięgu daje wiele korzyści, ale też rodzi problemy – ogromna konkurencja, posługiwanie się językiem angielskim, przesyłki zagraniczne, płatności, sprawy księgowe… Jak dzisiaj na to patrzysz? Jak odpowiedziałabyś na obawy osób, które dopiero startują ze sprzedażą na Etsy?

Techniczna obsługa platformy jest totalnie prosta. Nie widzę wielkiego problemu w prowadzeniu księgowości, przygotowywaniu przesyłek lub uiszczaniu płatności.

To co jest rzeczywistym wyzwaniem, to konkurencja, dlatego uczymy na kursie jak sobie z nią poradzić. Ważny jest też język angielski potrzebny nie tylko do obsługi klienta, ale też do pracy ze słowami kluczowymi.

Czytelniczkami Mamo Pracuj są kobiety, które chcą realizować się zawodowo. Wiele spośród nich zajmuje się rękodziełem i tworzy piękne rzeczy. Czy kurs to coś dla nich?

Na konsultacje do mnie przychodzą bardzo często mamy 🙂 To właśnie posiadanie dzieci w wielu przypadkach jest inspiracją do tworzenia pięknego rękodzieła i otwierania sklepów z produktami dla dzieci.

Prowadząc sprzedaż online można regulować sobie czas pracy – potrzebujesz iść z dzieckiem do lekarza, nie musisz pytać szefa o zgodę.

Można pracować zachowując swój własny rytm, bo to od nas zależy na jakich zasadach będzie działał nasz biznes i jak szybko będziemy się rozwijać.

Uważam, że kobiety nie powinny rezygnować ze swoich pasji, z siebie, a także z zarabiania własnych pieniędzy. Myślę, że ważne jest, aby stać na własnych nogach albo chociaż działać w tym kierunku. Posiadanie sklepu na Etsy może być do tego drogą.

Dziękuję Ci za rozmowę.

Czy chciałabyś sprzedawać swoje rękodzieło za granicą?

Naucz się od eksperta, jak to zrobić! 

Sprzedaż kursu trwa tylko do 27.04, pierwsza lekcja już 7 maja!

Pamiętaj o bonusie od nas!

kurs etsy

Zobacz sklep Zunki na Etsy

Rozmawiała: Agnieszka Kumorek

Zdjęcia: archiwum prywatne Zunki, Akademia Kreatywnego Sprzedawania

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kumorek
Jestem osobą, która nie potrafi się nudzić. Lubię różnorodność, dlatego skończyłam studia łączące zajęcia humanistyczne, graficzne i informatyczne. Odpoczywam podczas długich spacerów, a znajomi wiedzą, że dobrej herbaty w miłym towarzystwie nigdy nie odmówię.
Podyskutuj

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj

Co powinnaś wiedzieć o zakładaniu własnej firmy?

W końcu w wolnej chwili zastanawiasz się, czy może zacząć coś swojego? Analizujesz co Cię interesuje, jakie masz talenty i w czym tak naprawdę chciałabyś się realizować? To już bliska droga do zmonetyzowania swoich zainteresowań, czyli założenia własnej firmy. Jak to zrobić krok po kroku?
  • Grzegorz Zieliński - 10/06/2019
młoda kobieta przy biurku marzy o własnej firmie

Zakładanie własnej firmy

Poranny pośpiech jak co dzień nie robi już większego wrażenia, bo cóż zamiast tego może zaoferować nam poranek. Pośpiech jak zawsze związany z wyjściem do pracy i porannym ogarnięciem domu. W drodze do pracy pojawiają się kolejne dręczące myśli – „w jakim humorze będzie szef, czego jeszcze nie zdążyłam zrobić wczoraj”. Wtedy to jeszcze akceptujesz w końcu liczy się każda sekunda. Nie ma czasu na myślenie.

Jakie dokumenty musisz wypełnić ?

Gdy podejmiesz już swoją decyzję o założeniu firmy i zdecydujesz się jednoosobową działalność gospodarczą to masz 75% drogi pokonane! Teraz pozostaje udać się do najbliższego urzędu i dokonać rejestracji.

Jednak zanim to zrobisz przygotuj się wcześniej. Ustawodawca wymaga już na etapie składania wniosku pewnych informacji, po których ponosimy konsekwencje. Nie pozostawiaj ich ślepemu losowi.

Dobre przygotowanie do rejestracji pozwala na sprawne przeprowadzenie jej w urzędzie. W zależności jaką podejmiesz decyzje takie będziesz płacić podatki. Istotna jest także sprawa wyboru ubezpieczyciela.

Wypełnianie formularza

Zabierz do urzędu dowód osobisty, a dodatkowo musisz znać swój numer NIP (jeśli nie posiadasz zostanie Ci nadany elektronicznie).

Wymyśl nazwę firmy. Powinna być związana z prowadzoną działalnością i pamiętaj kiedy działalność się rozwinie będziesz dzięki niej rozpoznawana na rynku. Lepiej od razu wymyśleć ciekawą nazwę niż potem narażać się na niepotrzebne koszty. Jeśli nie chcesz żadnego pseudonimu to wiedz, że imię i nazwisko jest obowiązkowe i to ono stanie się Twoją nazwą.

Sprawdź, co powinnaś wiedzieć:

Nie każdą firmę należy rejestrować

PKD

To nic innego jak Polska Klasyfikacja Działalności. Jest to spis wszystkich rodzajów działalności. Wybierz sobie te, które Cię interesują. Klasyfikują one działalność według ścisłych kryteriów. Po przeanalizowaniu wypisz je sobie na kartce, aby niepotrzebnie nie szukać ich ponownie. Nie ma też potrzeby wypisywać zbyt wielu punktów PKD, ponieważ aktualnie wszystkie wpisy do działalności są zwolnione z opłat.

Wybór ubezpieczyciela

W zależności od sytuacji w jakiej się znajdujesz możesz być ubezpieczona w KRUS lub ZUS.

Natomiast osoba, która będzie podlegać ubezpieczeniu w ZUS powinna wiedzieć jakie spełnia warunki, aby wybrać dla siebie odpowiednie ubezpieczenie.

Formularze jakie składa osoba przy rejestracji do ubezpieczeń:

  • ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (i dobrowolnie – chorobowego)
  • ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, np. przy uldze na start
  • ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.

Do wyboru masz:

  • ulgę na start przez 6 miesięcy nie płacisz składek na ubezpieczenia społeczne (składasz formularz ZUS ZZA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 40)
  • preferencyjne składki „mały ZUS” – składki obniżone przez 24 miesiące (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 70)
  • jeśli będziesz opłacać standardowe składki ponieważ nie spełniasz warunków do skorzystania z wymienionych ulg (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 10)

Dokumenty składasz w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia (możesz złożyć już przy rejestracji firmy w urzędzie za pośrednictwem CEIDG.)

Sposób rozliczania z urzędem skarbowym

Przedsiębiorca we wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 wybiera formę płatności podatku dochodowego. Do wyboru masz:

  • na zasadach ogólnych;
  • podatek liniowy;
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
  • karta podatkowa;

Przemyśl tę decyzję ponieważ według wybranej formy płatności będziesz się rozliczać z Urzędem Skarbowym.

Profil Zaufany

Jeśli nie chcesz przychodzić do urzędu, możesz zrobić wszystko sama w domu, a następnie podpisujesz profilem zaufanym po wysłaniu dokumentów w Internecie. To darmowe narzędzie, którym potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie (PESEL). Działa jak podpis elektroniczny i jest alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Grzegorz Zieliński
Nauczyciel z powołania; zawodowo - wieloletni pracownik samorządowy; prywatnie - mąż i tata dwójki wspaniałych i mądrych dzieci.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail