Czego szukasz

Jak samodzielnie i szybko zrobić wizytówki dla swojej firmy?

„Wizytówka? Ktoś tego jeszcze dzisiaj używa?” – jeśli Twoje myśli o prezentowaniu własnej firmy za pomocą wizytówek są podobne, to kroczysz niewłaściwą drogą budowania biznesu. Powiemy Ci, dlaczego warto postawić na wizytówki i w jaki sposób zrobić je szybko i samodzielnie.

  • Karolina Wojtaś - 20/11/2018

Po co Ci wizytówka w dobie internetu?

Wiele osób sądzi, że inwestowanie w wizytówki to strata czasu i pieniędzy. Odkąd niemal wszystkie informacje o działalności firm można znaleźć w internecie, prostokątny kartonik z danymi marki wydaje się być przestrzały i kompletnie niepotrzebny. To jednak błędne myślenie – oto kilka ważnych powodów, dla których warto wrócić do klasyki i wizytówek:

  • wizytówka ułatwia kontakt

Dla przykładu załóżmy, że jesteś kosmetyczką, a swoją działalność przede wszystkim skupiasz na manicure hybrydowym. Na spotkaniu w przedszkolu poznajesz inne mamy (albo kogokolwiek, gdziekolwiek), w trakcie rozmowy okazuje się, że jedna z nich planuje zmienić kosmetyczkę, bo aktualna nie spełnia jej wymagań. Nie mając wizytówki, mówisz na przykład: „Poszukaj sobie w internecie, moja firma nazywa się X, ale musisz poszperać, jest gdzieś na trzeciej stronie wyszukiwarki. Chyba.”

W tym momencie – niestety, daleko Ci do profesjonalizmu. Co gorsza, istnieje bardzo mała szansa, że Twoja rozmówczyni rzeczywiście zapamięta nazwę firmy. I dlaczego miałaby wybrać właśnie ją, skoro wyszukiwarka wyświetli jej dwadzieścia innych, ciekawych propozycji? Mówiąc krótko: właśnie straciłaś potencjalną klientkę.

Jeśli podarujesz rozmówczyni wizytówkę, to choć rzeczywiście wyląduje ona w portfelu, z czasem zostanie z niego wyjęta. W konkretnym celu – podjęcia kontaktu.

  • wizytówka to klasa

Oczywiście zamiast wyjaśniać rozmówczyni, gdzie ma szukać Twojej firmy, możesz zapisać dane gabinetu kosmetycznego na kawałku ręcznika papierowego albo zaproszeniu na pasowanie przedszkolaka. Pomyśl jednak o takiej formie przedstawienia swojej firmy, a potem o eleganckiej wizytówce – widzisz różnicę?

  • wizytówka pokazuje, że Twój biznes jest na serio

Idąc przyjętym przykładem: kobiet, które zajmują się wykonywaniem manicure hybrydowego jest mnóstwo. Niektóre pracują w domu i dopiero raczkują w interesie, inne mają już ten etap za sobą – cieszą się sukcesami i prężnym biznesem, który można już określić mianem: „na serio”. Podobnie jest ze wszystkim innym: księgowością, tworzeniem stron internetowych czy szyciem – może być „ot tak, dla znajomych” albo zupełnie na poważnie.

Przekazując wizytówkę, wysyłasz komunikat: „zajmuję się tym zawodowo, nie jestem amatorką”. W głowie tego, który daną wizytówkę otrzymał, tworzy się profesjonalny wizerunek Twojej firmy.

  • wizytówka to reklama, która działa na zmysły

Piękna grafika, przyjemna faktura papieru, a czasami nawet… przyjemny zapach. Wizytówka to pierwsza, nienachalna i zachęcająca reklama Twojej firmy.

Jak szybko i łatwo zrobić wizytówki?

Przekonaliśmy Cię, że wizytówki są niezbędnym elementem każdego profesjonalnego (nawet początkującego!) biznesu? Świetnie, teraz dowiedz się, jak możesz je zrobić.

Wizytówki z sieci

To sposób najprostszy, najszybszy i najwygodniejszy. Możesz skorzystać z dowolnego sklepu internetowego i wybrać albo gotowe szablony, do których podajesz tylko dane firmy albo zdecydować się na własny projekt. Niektóre sklepy online, np. voogo.pl oferują obie opcje, a nawet dodatkowo plakaty czy ulotki.

Projektowanie takich wizytówek jest banalnie proste i zamyka się w kilku punktach:

  • określenie pożądanego rozmiaru wizytówki
  • wybranie pustego szablonu, do którego wgrasz własną grafikę/zdjęcie lub gotowego – spośród setek propozycji w kilkudziesięciu kategoriach i różnej kolorystyce
  • wybranie czcionki i napisanie tekstu
  • przesłanie gotowego zamówienia, które zostanie zrealizowane w ciągu 24 godzin

Możesz skorzystać z kodu rabatowego na wizytówki. Promocyjny pakiet można zamówić za jedyne 32 zł, kod ważny jest do 31.12.2018 r.

Oczywiście można także zdecydować się na opcje dodatkowe, jak na przykład laminowanie wizytówek, dzięki czemu stają się one bardziej eleganckie i trwalsze.

Wizytówka własnoręcznie robiona

Niektórzy decydują się na wykonanie wizytówek zupełnie samodzielnie – od A do Z. Ty również możesz się tym zająć – wystarczy pomysł, program graficzny i dobra drukarka.

Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu Voogo.pl

Zdjęcia: Voogo.pl

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Karolina Wojtaś
Mama, żona, psycholog i redaktor. Spełniona zawodowo dzięki miłości do pisania, szczęśliwa prywatnie dzięki mężowi i dwóm cudownym synom. W krótkim czasie "tylko dla siebie” czyta, szyje… albo znowu pisze.

Mocna marka ma znaczenie!Konferencja Brand Summit 2019

Kandydat do pracy, albo klient spotyka się przynajmniej z czterema markami firmy: marką pracodawcy, marką produktową, marką korporacyjną i marką osobistą. Każda z nich jest inna, ale wzajemnie się mogą wzmacniać. Warto sięgać po rozwiązania, które pozwolą na integrację działań związanych z budowaniem wizerunku marki. Zapraszamy na konferencję!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/11/2019
Grafika Konferencji Brand Summit 2019 ze zdjęciami prelegentów

Jak wzmocnić wizerunek firmy?

Już 21 listopada 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja Brand Summit 2019 poświęcona w całości trzem wymiarom marki: pracodawcy, korporacyjnej i konsumenckiej. Będzie to okazja do rozmowy o tym, jak zdefiniować unikalną, wyróżniającą się tożsamość firmy, wzmocnić ją wewnętrznie i komunikować tak, by i klienci i kandydaci stali się ambasadorami marki.

Dla czytelniczek Mamo Pracuj mamy 15% rabatu z kodem MPBS_15.

Prelegenci

Swoją wiedzą podzielą się uznani eksperci i praktycy, tacy jak: Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Kamilla Giedrojć (Dyrektor Strategii i Marketingu IBM Poland and Baltics), Anna Macnar (CEO HRM Institute), Joanna Tonkowicz (Partner Zarządzający Absolvent Consulting), Kasia Zadrożna (Culture & Communication Global Senior Manager AmRest), Mariusz Łodyga (CEO Premium Consulting), Adrian Gamoń (Brand Experience & Communication Strategist), Aleksandra Lemańska-Czajka (Personal Development Manager INEA), Jakub Smarz (Talent Brand Lead for Poland, Accenture), Jakub Semerda (CEO Preeshare).

Co czeka na uczestników konferencji?

Program konferencji jest podzielony na trzy części:

  1. Percepcja marki
  2. Marka zaczyna się od środka
  3. Social, Digital i komunikacja marki

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.brandsummit.pl.

Dzień po konferencji (22.11.) odbędą się warsztaty, które pozwolą na pogłębienie tematów poruszanych na konferencji:

  1. Zintegrowana marka od A do Z – prowadzenie Anna Macnar
  2. EB = Emocje + Biznes – prowadzenie Joanna Tonkowicz oraz Karolina Proczek

Organizator: HRM Institute

Partner Strategiczny: Absolvent Consulting,

Partnerzy: AmRest, StepStone

Patroni Medialni: Instytut Monitorowania Mediów, PRoto , MamoPracuj.pl, Employerbranding.pl, HR Standard, HR News, OOH Magazine, Marketer+, 24/7 Communication.

Termin i miejsce: 21 listopada 2019 r., Budynek Focus, Al. Armii Ludowej 26, Warszawa

Kontakt: Julia Bojanowska [email protected], tel. 535 140 135
Informacje i rejestracja: www.brandsummit.pl

Przy rejestracji nie zapomnij wpisać kodu rabatowego 🙂

Zdjęcia: HRM Institute

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail