ZAINSPIRUJ SIĘ
Jak samodzielnie i szybko zrobić wizytówki dla swojej firmy?
- Karolina Wojtaś
- 20 listopada 2018
- 4 MIN. CZYTANIA
Po co Ci wizytówka w dobie internetu?
Wiele osób sądzi, że inwestowanie w wizytówki to strata czasu i pieniędzy. Odkąd niemal wszystkie informacje o działalności firm można znaleźć w internecie, prostokątny kartonik z danymi marki wydaje się być przestrzały i kompletnie niepotrzebny. To jednak błędne myślenie – oto kilka ważnych powodów, dla których warto wrócić do klasyki i wizytówek:
- wizytówka ułatwia kontakt
Dla przykładu załóżmy, że jesteś kosmetyczką, a swoją działalność przede wszystkim skupiasz na manicure hybrydowym. Na spotkaniu w przedszkolu poznajesz inne mamy (albo kogokolwiek, gdziekolwiek), w trakcie rozmowy okazuje się, że jedna z nich planuje zmienić kosmetyczkę, bo aktualna nie spełnia jej wymagań. Nie mając wizytówki, mówisz na przykład: „Poszukaj sobie w internecie, moja firma nazywa się X, ale musisz poszperać, jest gdzieś na trzeciej stronie wyszukiwarki. Chyba.”
W tym momencie – niestety, daleko Ci do profesjonalizmu. Co gorsza, istnieje bardzo mała szansa, że Twoja rozmówczyni rzeczywiście zapamięta nazwę firmy. I dlaczego miałaby wybrać właśnie ją, skoro wyszukiwarka wyświetli jej dwadzieścia innych, ciekawych propozycji? Mówiąc krótko: właśnie straciłaś potencjalną klientkę.
Jeśli podarujesz rozmówczyni wizytówkę, to choć rzeczywiście wyląduje ona w portfelu, z czasem zostanie z niego wyjęta. W konkretnym celu – podjęcia kontaktu.
- wizytówka to klasa
Oczywiście zamiast wyjaśniać rozmówczyni, gdzie ma szukać Twojej firmy, możesz zapisać dane gabinetu kosmetycznego na kawałku ręcznika papierowego albo zaproszeniu na pasowanie przedszkolaka. Pomyśl jednak o takiej formie przedstawienia swojej firmy, a potem o eleganckiej wizytówce – widzisz różnicę?
- wizytówka pokazuje, że Twój biznes jest na serio
Idąc przyjętym przykładem: kobiet, które zajmują się wykonywaniem manicure hybrydowego jest mnóstwo. Niektóre pracują w domu i dopiero raczkują w interesie, inne mają już ten etap za sobą – cieszą się sukcesami i prężnym biznesem, który można już określić mianem: „na serio”. Podobnie jest ze wszystkim innym: księgowością, tworzeniem stron internetowych czy szyciem – może być „ot tak, dla znajomych” albo zupełnie na poważnie.
Przekazując wizytówkę, wysyłasz komunikat: „zajmuję się tym zawodowo, nie jestem amatorką”. W głowie tego, który daną wizytówkę otrzymał, tworzy się profesjonalny wizerunek Twojej firmy.
- wizytówka to reklama, która działa na zmysły
Piękna grafika, przyjemna faktura papieru, a czasami nawet… przyjemny zapach. Wizytówka to pierwsza, nienachalna i zachęcająca reklama Twojej firmy.
Jak szybko i łatwo zrobić wizytówki?
Przekonaliśmy Cię, że wizytówki są niezbędnym elementem każdego profesjonalnego (nawet początkującego!) biznesu? Świetnie, teraz dowiedz się, jak możesz je zrobić.
Wizytówki z sieci
To sposób najprostszy, najszybszy i najwygodniejszy. Możesz skorzystać z dowolnego sklepu internetowego i wybrać albo gotowe szablony, do których podajesz tylko dane firmy albo zdecydować się na własny projekt. Niektóre sklepy online, np. voogo.pl oferują obie opcje, a nawet dodatkowo plakaty czy ulotki.
Projektowanie takich wizytówek jest banalnie proste i zamyka się w kilku punktach:
- określenie pożądanego rozmiaru wizytówki
- wybranie pustego szablonu, do którego wgrasz własną grafikę/zdjęcie lub gotowego – spośród setek propozycji w kilkudziesięciu kategoriach i różnej kolorystyce
- wybranie czcionki i napisanie tekstu
- przesłanie gotowego zamówienia, które zostanie zrealizowane w ciągu 24 godzin
Możesz skorzystać z kodu rabatowego na wizytówki. Promocyjny pakiet można zamówić za jedyne 32 zł, kod ważny jest do 31.12.2018 r.
Oczywiście można także zdecydować się na opcje dodatkowe, jak na przykład laminowanie wizytówek, dzięki czemu stają się one bardziej eleganckie i trwalsze.
Wizytówka własnoręcznie robiona
Niektórzy decydują się na wykonanie wizytówek zupełnie samodzielnie – od A do Z. Ty również możesz się tym zająć – wystarczy pomysł, program graficzny i dobra drukarka.
Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu Voogo.pl
Zdjęcia: Voogo.pl