Czego szukasz

Jak rozpędzić karierę po urlopie macierzyńskim?

Paulina Piejdak jest mamą dwuletniej Amelii. Od 5 lat pracuje w firmie Transcom w Olsztynie. Jak sama mówi – wszystko, co najlepsze w pracy wydarzyło się po moim powrocie z urlopu macierzyńskiego. Firma Transcom obecnie szuka mam, które chcą dołączyć do zespołów w biurach w Gdańsku i Olsztynie. Sprawdź oferty pracy!

Gdańsk – obsługa klienta i sprzedaż.

Olsztyn – obsługa klienta – backoffice, obsługa klienta i sprzedaż.

Paulino, jak trafiłaś do firmy Transcom?

Zaczęło się od poszukiwania pracy na wakacje. Studiowałam wtedy dziennie, byłam na utrzymaniu rodziców i chciałam mieć pieniądze na własne przyjemności. Ogłoszenie znalazłam w internecie i wysłałam aplikację, wychodząc z założenia: praca na chwilę, bo to przecież przysłowiowe „słuchawki”, a w międzyczasie będę poszukiwała bardziej ambitnej oferty. Przeszłam pozytywnie rekrutację i rozpoczęłam pracę na projekcie sprzedażowym.

Co Cię zachęciło do rekrutacji?

Tak jak już mówiłam, 5 lat temu byłam studentką, więc szukałam pracy z elastycznym grafikiem, który mogłam dostosować do planu zajęć na studiach. Ważna tez była praca wśród młodych, fajnych ludzi.

Dzisiaj, kiedy jestem mamą, to te kryteria znów są najważniejsze – elastyczny grafik, który mogę dopasować do moich obowiązków rodzinnych. A także grono ludzi, na których mogę polegać też ma ogromne znaczenie.

Jak wygląda ścieżka kariery w Transcom?

Najlepiej będzie jak opowiem na własnym przykładzie. Ścieżka kariery w Transcom jest otwarta dla każdego. Osoby, które obecnie piastują wysokie, kierownicze stanowiska swe korzenie mają właśnie na „słuchawkach”. Tak było również w moim przypadku. Pięć lat temu zaczęłam pracować na stanowisku sprzedawcy w jednym z projektów sprzedażowych. Miała to być praca na chwilę – przepracowałam rok, ukończyłam studia, zdobyłam dyplom i powiedziałam sobie: „szukam pracy zgodnej z moim wykształceniem”. Szłam już prawie do przełożonej z wypowiedzeniem, kiedy zobaczyłam ofertę pracy na stanowisko specjalisty ds. jakości. Stanęłam do rekrutacji i pozytywnie przeszłam rozmowę kwalifikacyjną, po czym rozpoczęłam pracę w nowym dziale.

Spodobało Ci się?

Nawet bardzo! Nowe obowiązki, nowe zadania, które stale rozwijały moje umiejętności i kompetencje, zadania, w których mogłam się wykazać pomysłowością i kreatywnością. Moja praca polegała na indywidualnej pracy ze sprzedawcami, by mieli jeszcze lepsze wyniki. Po kilku miesiącach zaczęłam również prowadzić szkolenia. Odnajdywałam się w tej roli znakomicie – lubiłam uczyć ludzi, ćwiczyć nowe umiejętności, wprowadzać ich w proces i w świat sprzedaży. Sala szkoleniowa dawała mi mnóstwo pozytywnej energii i z dnia na dzień byłam bogatsza o kolejne doświadczenia.

I wtedy zostałaś mamą…

Tak, potem w moim życiu zaszły nieoczekiwane zmiany, urodziłam córkę i poszłam na urlop macierzyński.

Potem wróciłaś do pracy i…?

Po powrocie z urlopu macierzyńskiego moja kariera nabrała błyskawicznego tempa. Postawiłam przede wszystkim na własny rozwój poszukując i podejmując się dodatkowych szkoleń i kursów. Wiedziałam, że dodatkowe umiejętności będą moim atutem. Zaczęłam zgłębiać literaturę związaną z moją pracą, wdrażałam nowe pomysły, od przełożonych otrzymywałam coraz ambitniejsze zadania, gdzie musiałam koordynować różnego rodzaju przedsięwzięcia i wydarzenia. W międzyczasie zmieniałam projekty, w których mogłam się wykazać i przekazać doświadczenie zdobyte w poprzednich obszarach. Tak przepracowałam rok i dostałam kolejną szansę na rozwój, kolejny awans na stanowisko koordynatora ds. jakości projektów sprzedażowych i pracuję na tym stanowisku do dziś.

Podsumowując: Transcom przez 5 lat stworzył mi mnóstwo możliwości i okazji, w których mogłam rozwijać swoje kompetencje (uczestniczyłam w wielu szkoleniach wewnętrznych dotyczących sprzedaży oraz rozwoju umiejętności interpersonalnych), na co dzień mogłam dzielić się doświadczeniem i zarażać pomysłami innych, każde dodatkowe zadanie traktowałam jako szansę na rozwój, a ponadto czerpałam z doświadczenia innych osób, moich współpracowników, dzięki czemu wspólnie odnosiliśmy sukcesy.

Wykonałaś niesamowitą pracę! Czy po urodzeniu Amelki od razu pracowałaś tak intensywnie?

Na szczęście nie (śmiech). Potrzebowałam czasu, żeby mój powrót do pracy był jak najmniejszym stresem dla mnie i dla córki. Wspólnie z przełożonymi ustaliliśmy, że przez pierwsze 3 miesiące będę pracowała tylko na pół etatu. Dzięki temu moja rozłąka z dzieckiem nie była tak drastyczna, a przygotowanie do rozstania przebiegło płynniej. Teraz pracuję 8 godzin dziennie. Mam możliwość elastycznego ustalania godzin pracy, co idealnie sprawdza się w łączeniu życia rodzinnego i zawodowego. 

To powiedz nam, jakie wsparcie (jako pracująca mama) otrzymujesz na co dzień w firmie?

Przede wszystkim to zrozumienie, że oprócz pracy zawodowej mam – najważniejsze dla mnie – życie rodzinne.

Z uwagi na charakter pracy mojego męża (jest kierowcą i często przez cały tydzień nie ma go w domu) muszę być „matką i ojcem” dla Amelki. Kiedy zachoruje, kiedy mamy szczepienia, kiedy coś się dzieje, to ja zajmuję się dzieckiem. Na szczęście moje obowiązki rodzicielskie nikomu nie przeszkadzają i nigdy nie odczułam, że fakt iż mam dziecko, uniemożliwia mi dalszy rozwój w pracy. Elastyczny grafik to coś, co sprawdza się idealnie. Byłam brana pod uwagę we wszystkich eventach, wyjazdach, szkoleniach, otrzymywałam dodatkowe zadania. Nikt nie mówił: „e tam, ma dziecko, to nie ma pewnie czasu, damy to zadanie komuś innemu”.

Twoja firma właśnie prowadzi rekrutację – do biur w Olsztynie i Gdańsku – jak przekonasz Mamy, że warto aplikować?

Na swoim przykładzie powiem – warto przede wszystkim ze względu na elastyczne godziny pracy. Możemy je dostosować do naszych indywidualnych zajęć i potrzeb. Ponadto firma stwarza ogromne możliwości rozwoju i awansu – w moim życiu zawodowym najwięcej się zadziało właśnie po powrocie z urlopu macierzyńskiego. Kiedy nabrałam wiatru w żagle, poczułam wewnętrzną potrzebę spełniania się oraz rozwijania się, zaczęłam stawiać sobie ambitne cele i je skrupulatnie realizować – mój pracodawca to docenił i pnę się już tylko w górę!

Droga Mamo, mieszkasz w Gdańsku lub Olsztynie? Chcesz pracować tak jak Paulina? Rozwijać się zawodowo, a jednocześnie mieć czas dla rodziny?

Zanim wyślesz swoją aplikację, możesz porozmawiać z pracownikiem Transcom o tym, jak wygląda praca „od kuchni”.

Gdańsk

Infolinia +48 603 090 094, od poniedziałku do piątku od 13:00 do 15:00.

Aplikuj do Gdańska – specjalista ds. obsługi klientaspecjalista ds. sprzedaży

Olsztyn

Infolinia +48 603 090 071, od poniedziałku do piątku od 13:00 do 15:00.

Aplikuj do Olsztyna – specjalista ds. sprzedaży , konsultant ds. obsługi klienta i konsultant ds. obsługi klienta – Back Office


Z Pauliną Piejdak rozmawiała Marzena Gólska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie