Specjaliści firmy Wezom – agencji interaktywnej z Wrocławia działającej na rynku od 15 lat odpowiedzieli nam na pytanie jak zaprojektować stronę, która przyniesie nam zwrot inwestycji.
Tylko jeden cel – nie więcej
Prawidłowo skonstruowany landing page ma wyznaczony jeden konkretny cel. Może nim być między innymi nakłonienie odwiedzającego do:
- zapisania się na listę mailingową subskrybentów,
- dokonania rejestracji na stronie,
- przeprowadzenia transakcji zakupowej,
- dodania produktu do koszyka,
- pobrania materiałów poradnikowych,
- wzięcia udziału w konkursie,
- zgłoszenia zapytania ofertowego,
- nawiązania połączenia telefonicznego,
- dołączenia do listy uczestników webinaru,
- ściągnięcia aplikacji na dysk komputera.
W przypadku jednoczesnego przekazu skupiającego się na kilku celach, w rzeczywistości skuteczność landing page okaże się znacznie niższa. Klient będzie wtedy zdezorientowany, a warto pamiętać, że zwykle podejmuje on decyzję o tym, czy pozostać na stronie w ciągu 8 sekund.
Projektowanie landing page powinno zakładać minimalizm
Dałeś się przekonać, że w każdym przypadku czym więcej treści na stronie, tym lepiej? Jeśli chodzi o projektowanie landing page jest dokładnie odwrotnie.
Powinieneś postawić na maksymalną prostotę – krótki, perswazyjny nagłówek, kilka zgrabnych akapitów, wypunktowania oraz atrakcyjne materiały graficzne.
Content należy pisać językiem korzyści, odpowiadając wprost na pytania nurtujące potencjalnego Klienta.
Minimalistyczne muszą być również formularze, do których kieruje landing page. Klient nie ma czasu wypełniać rozbudowanych arkuszy i dzielić się prywatnymi danymi. Poproś go więc jedynie o najważniejsze informacje umożliwiające kontakt – adres mailowy, imię, numer telefonu.
Nie zapominaj o User Experience
Częstym błędem, który nie pozwala, aby tworzenie landing page przyniosło sukces marketingowy jest zaniedbanie warstwy użytkowej.
Witryna taka staje się wtedy przeładowana grafikami, formularzami, okienkami flasha czy materiałami audiowizualnymi.
Strasznie długo się przez to wczytuje i nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych.
Jak przekonuje jeden z marketingowców zatrudnionych w agencji Wezom z Wrocławia, strony typu landing page powinny być koniecznie lekkie i responsywne.
Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.
Zdjęcie: partnera portalu.
<