Czego szukasz

Jak powinno przebiegać tworzenie landing page, aby zwiększyć konwersję?

Landing page to nic innego jak strona docelowa („strona lądowania”), która ma zachęcać potencjalnego Klienta do podjęcia akcji (call-to-action). Użytkownik trafia na nią np. poprzez reklamę w Google czy z treści artykułu sponsorowanego. Jak zaprojektować taką stronę, aby przyniosła spodziewany zwrot z inwestycji (ROIR)?

Specjaliści firmy Wezom – agencji interaktywnej z Wrocławia działającej na rynku od 15 lat odpowiedzieli nam na pytanie jak zaprojektować stronę, która przyniesie nam zwrot inwestycji.

Tylko jeden cel – nie więcej

Prawidłowo skonstruowany landing page ma wyznaczony jeden konkretny cel. Może nim być między innymi nakłonienie odwiedzającego do:

  1. zapisania się na listę mailingową subskrybentów,
  2.  dokonania rejestracji na stronie,
  3.  przeprowadzenia transakcji zakupowej,
  4.  dodania produktu do koszyka,
  5.  pobrania materiałów poradnikowych,
  6.  wzięcia udziału w konkursie,
  7.  zgłoszenia zapytania ofertowego,
  8.  nawiązania połączenia telefonicznego,
  9.  dołączenia do listy uczestników webinaru,
  10.  ściągnięcia aplikacji na dysk komputera.

W przypadku jednoczesnego przekazu skupiającego się na kilku celach, w rzeczywistości skuteczność landing page okaże się znacznie niższa. Klient będzie wtedy zdezorientowany, a warto pamiętać, że zwykle podejmuje on decyzję o tym, czy pozostać na stronie w ciągu 8 sekund.

Projektowanie landing page powinno zakładać minimalizm

Dałeś się przekonać, że w każdym przypadku czym więcej treści na stronie, tym lepiej? Jeśli chodzi o projektowanie landing page jest dokładnie odwrotnie.

Powinieneś postawić na maksymalną prostotę – krótki, perswazyjny nagłówek, kilka zgrabnych akapitów, wypunktowania oraz atrakcyjne materiały graficzne.

Content należy pisać językiem korzyści, odpowiadając wprost na pytania nurtujące potencjalnego Klienta.

Minimalistyczne muszą być również formularze, do których kieruje landing page. Klient nie ma czasu wypełniać rozbudowanych arkuszy i dzielić się prywatnymi danymi. Poproś go więc jedynie o najważniejsze informacje umożliwiające kontakt – adres mailowy, imię, numer telefonu.

Nie zapominaj o User Experience

Częstym błędem, który nie pozwala, aby tworzenie landing page przyniosło sukces marketingowy jest zaniedbanie warstwy użytkowej.

Witryna taka staje się wtedy przeładowana grafikami, formularzami, okienkami flasha czy materiałami audiowizualnymi.

Strasznie długo się przez to wczytuje i nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych.

Jak przekonuje jeden z marketingowców zatrudnionych w agencji Wezom z Wrocławia, strony typu landing page powinny być koniecznie lekkie i responsywne.

Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.
<

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie