Czego szukasz

Jak najskuteczniej sprzedawać na Allegro?

Tajemnice Allegro, czyli jak sprzedawać więcej od konkurencji na Allegro. Paweł Krzyworączka, znany praktyk e-biznesu od wielu lat, opowiada nam jak odnieść sukces, kiedy w sieci króluje niska cena. Co to są  niecenowe czynniki zakupowe i jak mogą stać się naszą bronią na rynku niskich cen? I zaprasza na cykl swoich webinariów w dniach 15 do 19 czerwca. Zapisy trwają. 

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 11/06/2015

Agnieszka Kaczanowska: Dzień dobry Pawle. Co u Ciebie?

Paweł Krzyworączka: Cześć. W sumie to jak zwykle ostatnio, czyli zapracowany jestem.

No właśnie, chcę Cię podpytać o kilka kwestii. Promujesz obecnie swoje najnowsze szkolenie pod nazwą “Tajemnice Allegro”. Skąd pomysł na to szkolenie? Czy sprzedaż na Allegro nie jest prosta i oczywista?

Sprzedaż na Allegro jest tylko z pozoru prosta. O ile wystawienie przedmiotu na sprzedaż jest faktycznie szybkie i łatwe, o tyle skuteczna sprzedaż i to na dużą skalę – już nie.

Przez moje szkolenia staram się sukcesywnie omawiać poszczególne obszary prowadzenia skutecznego e-biznesu: od opracowania optymalnej domeny (Tajemnice Domen), przez zbudowanie biznesu od zera (Tajemnice Stratega), e-marketing (np. Tajemnice Pozycjonera), po obsługę Klienta (Tajemnice Klienta). Tajemnice Allegro są 9 szkoleniem z serii “Tajemnice…”.

Dodam, że jest to niemal niezagospodarowana nisza tematyczna.

Co masz na myśli?

Na temat skutecznej sprzedaży na Allegro w sieci jest niewiele informacji. A już kompleksowych szkoleń z tego zakresu praktycznie nie ma wcale. Sprzedawcy albo nie chcą się dzielić swoją wiedzą, albo nie mają umiejętności i doświadczenia szkoleniowego. Ja to po prostu lubię, mam w tym doświadczenie, a aktywne działanie w e-commerce sprawia, że chcę tę aktualną wiedzę przekazać innym.

OK, chcesz wyszkolić nam rzeszę super sprzedawców allegrowych. Zastanawiam się jednak, co możesz im przekazać, skoro w polskim e-commerce (a na Allegro w szczególności!) króluje cena?

Odpowiem przekornie: czy zawsze kupujesz TYLKO u tych sprzedawców, którzy mają najtaniej? No właśnie…

Jasne, że króluje cena, nie ma sensu z tym polemizować. Ale “króluje” oznacza, że:

  1. Większość transakcji na Allegro dotyczy najniższych cenowo ofert. Jednak “większość” nie równa się “wszystkie”.
  2. Trzeba mieć świadomość tego zjawiska i dostosować pod nie swoje działania.

Jeśli nie cena, to co?

Niecenowe czynniki zakupowe to duży obszar, w którym warto działać, doskonalić się. Dodajmy, że nie zawsze cena jest głównym kryterium wyboru Klienta, choć w większości przypadków oczywiście jest.

Niecenowe czynniki to m.in. zaufanie, profesjonalny wizerunek, opinie innych kupujących.

Na wiele sposobów można szukać ucieczki od walki cenowej. Można stworzyć markę własną produktów, można tworzyć pakiety, dawać ciekawe gratisy. Poza tym, należy szukać własnej strategii. Można nawet wykorzystywać zjawisko CCC (“Cena Czyni Cuda”) i mieć w ofercie produkty-wabiki. Dzięki bardzo niskiej cenie będą budowały bazę Klientów, ściągały nam ruch na aukcje. A do Klientów później kierujemy oferty przez e-mail marketing i przekierowujemy ruch na własny e-sklep. Zresztą na samych aukcjach mamy mnóstwo możliwości powiększania koszyka zakupowego. Cross-selling i up-selling na Allegro to podstawa.

Zadałaś pytanie, na które nie jestem w stanie krótko odpowiedzieć. Całe szkolenie Tajemnice Allegro dotyczy właśnie tego: jak sprzedawać na Allegro więcej od konkurencji. Przez 8-10 godzin zegarowych będę mówił właśnie o tym (i pokazywał przykłady).

Jeszcze podrążę temat niskich cen, bo jest dla wielu osób bardzo istotny. Czy uważasz, że niskie ceny są zmorą polskiego e-handlu, czy czymś, z czym trzeba się po prostu pogodzić?

Mój przyjaciel i Partner biznesowy, Maciek Dutko, jakiś czas temu napisał na swoim blogu artykuł pt. “Niska cena to… gangrena”. Maćka podejście jest i mi bliskie.

Ciężko winić Polaków o to, że upodobali sobie niskie ceny. Statystyczny Polak liczy każdy grosz i nie lubi płacić więcej, niż musi. Stąd pogoń za najniższymi cenami. Niestety jest to połączone z brakiem odpowiedniego wyedukowania kupujących. Jest to złożony i długotrwały proces, a wpływ na niego mają w lwiej części sami sprzedawcy, którzy “uczą” kupujących kupowania w najniższych cenach.

Dlaczego niska cena jest zła?

Dlaczego niska cena nikomu nie służy? Mówiąc w skrócie, sprawa jest dość oczywista. Wystarczy się zastanowić, co tak naprawdę oznacza bardzo niska cena. Oczywiście na pierwszy rzut oka jest to po prostu okazja dla kupującego: kupi tanio i zaoszczędzi. Jednak niska cena oznacza najczęściej minimalną marżę sprzedawcy (czasami brak marży i zarabianie na zawyżonej opłacie za przesyłkę, ale to odrębny temat), a to z kolei ma szereg konsekwencji. Sprzedawca mało zarabia, więc tnie maksymalnie wszystkie koszty. W tym między innymi często: ogranicza obsługę klienta, próbuje się wykręcać z przyjmowania zwrotów, opornie realizuje warunki gwarancji, nie wystawia paragonów i faktur, importuje najtańsze produkty, oszczędza na dobrym opakowaniu, nie ma solidnej logistyki itd. Wynik? Jeśli klient ma szczęście, to faktycznie kupi tanio przyzwoitej jakości produkt, a przesyłka szybko do niego dotrze (i będzie go długo i bezpiecznie użytkował). A jeśli będzie miał pecha, to lawina problemów murowana: od tragicznej jakości produktów, poprzez brak kontaktu ze sprzedawcą. A przecież e-zakupy powinny być przyjemnością, a nie loterią.

Nie walcz z wiatrakami

Kiedyś miałem jednoznacznie negatywne zdanie na temat zjawiska zaniżania cen. I generalnie, z punktu widzenia całego e-commerce i pozycji e-klienta, dalej tak uważam. Jednak z perspektywy sprzedawcy inaczej na to patrzę: nie widzę sensu walczyć z wiatrakami. Dlatego proponuję wybór optymalnej dla siebie, w danej niszy i okolicznościach, strategii:

  1. wyższych cen i/lub droższych produktów (strategia “premium”),
  2. wabików cenowych + strategii premium,
  3. umiejętnej walki cenowej,
  4. niskich (ale nie najniższych) cen, przy równoczesnym dopracowaniu wszystkich elementów e-sprzedaży,
  5. połączenia kilku strategii lub stosowania ich odrębnie (może być w ramach jednej firmy, ale nie jednego konta na Allegro),
  6. zbudowania własnego sposobu na maksymalną sprzedaż.

Nie ma jednej uniwersalnej metody. Ale można (i należy) znaleźć i doprowadzić do perfekcji własną, indywidualną strategię.

Oj, namieszałeś mi w głowie tymi strategiami. Zaczęłam z Tobą rozmawiać, myśląc, że to takie proste. A teraz mam mętlik w głowie… Podaj, proszę, na koniec 3 wskazówki dla osób handlujących na Allegro, dzięki którym odniosą sukces.

Niestety nie ma drogi na skróty. Podam 4 wytyczne (zacytuję tutaj fragment oferty szkolenia):

Musisz:

  1. Wybrać dobrą niszę (jeśli już sprzedajesz, zawsze jest możliwość doprecyzowania niszy, czasami poszerzenia, lub zmiany kierunku).
  2. Obrać optymalną strategię (tutaj zawsze można wprowadzać zmiany, choć najlepiej od razu dobrze zacząć).
  3. Dopracować WSZYSTKIE elementy biznesu na Allegro (zawsze są dziesiątki rzeczy do poprawy).
  4. Nieustannie się doskonalić.

Przeprowadzę Tajemnice Allegro po to, by w tym obszarach pomóc e-sprzedawcom.

Dziękuję Pawle za cenne rady. I życzę dalszych sukcesów w e-biznesie. A wszystkich, którzy sprzedają na Allegro odsyłam do Twojej oferty szkoleniowej bo czasu już mało.

Dzięki Agnieszko. Życzę powodzenia Tobie i Waszym Czytelniczkom i zapraszam na moje webinary.

Zdjęcie:  pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Ile zostanie mi na rękę z faktury VAT?

Niejedna z nas pewnie zastanawia się jak to jest z kwotami na fakturze, a faktycznymi zarobkami. Na ile musisz wystawić fakturę, aby ostatecznie zarobić tyle ile chcesz? Przeczytaj jakie są formy i ogólne zasady opodatkowania.
  • Marta Serafin - 21/01/2020

Kwota z faktury, a faktyczny zarobek

Obciążenia fiskalne oraz składki społeczne stanowią znaczną część zarobków przedsiębiorcy. Często pojawia się pytanie, na ile muszę wystawić fakturę, aby ostatecznie zarobić tyle ile chcę? Odpowiedź nie jest jednoznaczna i zależy od formy opodatkowania działalności oraz statusu VAT przedsiębiorcy. Ile zostanie Ci na rękę z faktury VAT? Sprawdźmy!

Formy opodatkowania

Potencjalny przedsiębiorca ma do wyboru kilka form opodatkowania. Decyzja zależy m.in. od rodzaju działalności, wysokości przychodów oraz kosztów a także innych czynników takich jak ryzyko podatkowe czy możliwość wpływania na obciążenia podatkowe. Co istotne formę opodatkowania można zmienić w zależności od powyższych okoliczności.
Osoby fizyczne mogą płacić podatek dochodowy wg następujących form opodatkowania:

  • wg skali podatkowej w zależności od wysokości dochodu wg stawki 17%, 32% (tzw. zasady ogólne)
  • wg jednolitej stawki 19%;
  • ryczałt ewidencjonowany;
  • w formie karty podatkowej.

Aby określić faktyczny zarobek przedsiębiorcy należy dodać do kwoty „na rękę” odpowiednio podatek dochodowy oraz ewentualnie VAT. Wysokość obciążeń fiskalnej zależy od formy opodatkowania oraz stawki VAT.

Zasady ogólne

Zasady ogólne to forma opodatkowania dostępna dla każdego przedsiębiorcy bez względu na rodzaj prowadzonej działalności. Polega na opodatkowaniu dochodu wg stawki 17% oraz 32% dla dochodów ponad limit 85 528,00 zł. Dochód ustala się poprzez pomniejszenie przychodów o koszty uzyskania przychodów.

Faktyczny dochód ustala się poprzez zastosowanie metody „od sta” (potocznie „od stu”), przy której od kwoty netto ustala się kwotę brutto, która zawiera w sobie dodatkową wartość podatku dochodowego. Wyliczony podatek oraz podstawę opodatkowania należy zaokrąglić do pełnych złotych. Zobaczmy pierwszy przykład ile zostanie Ani na rękę z faktury VAT?

Jak obliczyć kwotę na rękę z faktury?

Przykład 1

Anna prowadzi działalność gospodarczą w zakresie reklamy opodatkowaną na zasadach ogólnych wg stawki 17%. Jest czynnym podatnikiem VAT. Planuje uzyskać dochód w styczniu 2020 w wysokości 2 000 zł „na rękę”. Anna wylicza dochód brutto, który powinna wykazać na fakturze w następujący sposób:

2 000 zł/(100%-17%) = 2 409,64 zł Jako czynny podatnik VAT Anna powiększy wyliczoną kwotę o podatek VAT wg stawki odpowiedniej dla świadczonych przez nią usług – 23%: 2 410,00 zł x 1,23 = 2 964,30 zł brutto

Anna uzyska faktyczny zarobek wysokości 2 000 zł jeśli kwota brutto na fakturze wyniesie 2 964 zł. Anna może dodatkowo zmniejszyć dochód o koszty uzyskania przychodu, a także opłacone składki społeczne.

Sprawdź też działalność nierejestrowaną od strony podatkowej

Podatek liniowy dostępny jest dla przedsiębiorcy wg jednolitej stawki 19% bez względu na wielkość dochodów. Charakterystyczne dla tej formy opodatkowania jest brak możliwości pracy na rzecz byłego pracodawcy oraz korzystania z ulg podatkowych. Podobnie jak przy zasadach ogólnych dochód ustala się poprzez pomniejszenie przychodów o koszty uzyskania przychodów. Zasada wyliczania faktycznego zarobku jest analogiczna jak dla skali podatkowej, różnica jest jedynie w stawce podatkowej. Posługując się danym z Przykładu 1 dochód Anny brutto wykazany na fakturze dla kontrahenta wyniesie:

Podatek liniowy

2 000 zł/(100%-19%) = 2 469,16 zł

2 469 zł x 1,23 = 3 037,07 zł brutto Anna uzyska faktyczny zarobek wysokości 2 000 zł jeśli kwota brutto na fakturze wyniesie 3 037 zł. Anna może dodatkowo zmniejszyć dochód o koszty uzyskania przychodu a także opłacone składki społeczne.

Ryczałt ewidencjonowany

Ryczałt ewidencjonowany polega na tym, że podatek płacony jest od przychodu, nie od dochodu, wg stawki 20%, 17%, 8,5%, 5,5% oraz 3% w zależności od rodzaju wykonywanej działalności. Z tej formy opodatkowania wyłączeni są przedsiębiorcy, których przychód przekracza 250 000 euro a także wiele rodzajów działalności takich jak apteki, kantory czy niektóre wolne zawody. Przy wyliczaniu zarobku „na rękę” podstawiamy do wzoru odpowiednią dla rodzaju działalności stawkę ryczałtu.

Przykład 2

Adam prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług remontowych opodatkowaną ryczałtem ewidencjonowanym wg stawki 5,5%. Jest czynnym podatnikiem VAT. W styczniu 2020 planuje osiągnąć na rękę kwotę 2 000,00 zł.

Adam wylicza dochód brutto, który powinien wykazać na fakturze w następujący sposób: 2 000,00 zł/(100%-0,055%) = 2 116,40 zł Adam świadczy usługi remontowe na rzecz budownictwa mieszkalnego wg stawki 8%. 2 116,00 x 1,08 = 2 285,28 zł

Adam uzyska faktyczny zarobek wysokości 2 000 zł jeśli kwota brutto na fakturze wyniesie 2 285 zł. Adam może zmniejszyć przychód o opłacone składki społeczne.

Karta podatkowa

Z opodatkowania w formie karty podatkowej mogą korzystać przedsiębiorcy prowadzący m.in. drobną działalność gastronomiczną, usługową, handlową. Jest to najprostszy podatek, gdzie nie trzeba liczyć przychodów ani kosztów, nie prowadzi się także żadnych ewidencji.

Przedsiębiorca osiągający przychód opodatkowany w formie karty podatkowej nie musi sprawdzać zarobku na rękę, gdyż podatek płaci co miesiąc w stałej wysokości na podstawie wydanej przez organ podatkowy decyzji. Jeśli jest czynnym podatnikiem VAT musi doliczyć do oczekiwanej kwoty dochodu podatek VAT wg właściwej dla niego stawki VAT.

Mam nadzieję, że teraz będzie Ci łatwiej obliczyć, ile zostanie Ci na rękę z faktury VAT.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Marta Serafin
Doradca podatkowy z ponad 10-cio letnim doświadczeniem w księgowaniu zarówno dużych firm, jak i jednoosobowych działalności gospodarczych. Aktualnie jako Księgowa inFakt rozlicza m.in. mamy na własnej działalności. Prywatnie mama trójki dzieci.

Video: Sprawdzony pomysł na biznes dla mamy – RoboCAMP

Szukasz pomysłu na biznes, który pogodzisz z życiem rodzinnym? Robo CAMP to zajęcia dla dzieci i młodzieży z robotyki i programowania. Na czym polega ten biznes? Jak wygląda praca na co dzień? Jak prowadzić taki biznes? Na te pytania odpowie Wojciech Syrocki.
  • Agnieszka Wadecka - 08/01/2020
dwoje dzieci z komputerami leżących na podłodze

Sprawdzony pomysł na biznes dla mamy

W maju 2019 na naszym Facebooku prowadziłyśmy serię LIVE’ów o franczyzach idealnych dla mam.

Podczas siódmej rozmowy naszym gościem był Wojciech Syrocki, który założył i rozwija RoboCAMP, współpracując z wieloma przedsiębiorczymi mamami. Rozmowę prowadziła Joanna Gotfryd.

W końcu mam czas dla dzieci – historia Ani, która rozwija własny biznes z Akademią JA

O czym rozmawiałyśmy?

Joanna z Wojciechem odpowiedzieli na pytania takie jak:

  • Na czym polega biznes franczyzowy z RoboCAMP?
  • Jak założyć własną firmę z RoboCAMP?
  • Jak organizować zajęcia z robotyki i programowania?
  • Oraz na pytania oglądających

Zobacz nagranie z rozmowy:

Prowadzę biznes, który do mnie pasuje – historia Kamili

Zainspiruj się innymi pomysłami na biznes dla mam:

Akcja Franczyza dla Mamy – dowiedz się więcej

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Wadecka
Szczęśliwa żona i mama czwórki dzieci. Macierzyństwo to jej największa pasja, motywująca do rozwoju i działania. Z przyjemnością oddaje się pisaniu. Kocha muzykę, kino i dobre jedzenie. Lubi śledzić trendy i wprowadzać je w życie. Zawodowo początkująca, ale z apetytem na sukces.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail