Czego szukasz

Jak Mama może pomóc drugiej Mamie?

Czy my, mamy wystarczająco wspieramy się w trudnym zadaniu łączenia pracy z wychowaniem dzieci? To pewnie zależy od wielu czynników, od rodzaju pomocy i tego, ile nas to kosztuje. Pewnie najłatwiej jest powiedzieć dobre słowo, pocieszyć w trudnych momentach – i to też jest bardzo ważne. Jednak mam na myśli bardziej konkretne działania. Takie, które wprost mogą przełożyć się na oczekiwane efekty, ale i stanowią dla nas większy wysiłek.

  • Hanna Pietrzak-Trzcińska - 10/08/2017
młoda kobieta układa kwiaty w swojej kwiaciarni

Przykład pierwszy z brzegu. Wiele mam myśli o własnej działalności z powodu możliwości decydowania o czasie przeznaczonym na pracę. Wiadomo, nie jest łatwo rozkręcić swój biznes. A jeżeli już któraś z nas rzuca się na tę głęboką wodę, czy nie byłoby miło mieć wsparcie innych mam?

Gdzie na zakupy?

Przypomina mi się sytuacja, gdy koleżanka założyła mały sklepik z ciuchami. Było dla mnie oczywiste, że mimo iż nie kupuję jakiś stert odzieży, kiedy czegoś potrzebowałam – zaglądałam do niej. Tymczasem inna wspólna znajoma (też startująca z własną firmą) z oburzeniem powiedziała: ale ona ma drogo! Po pierwsze – wcale nie miałam takiego wrażenia, po drugie – czy naprawdę nie było jej stać, by wspomóc kiełkujący interes znajomej, nawet za cenę kilku złotych większą niż na wyprzedaży w sieciówce?
Portal Mamo Pracuj od jakiegoś czasu organizuje akcję Mamy kupują u Mam. I chociaż są to działania przedświąteczne nie zapominajmy, że w ten sposób możemy się wspierać przez cały rok.

Małe gesty też się liczą!

Lubimy sadzić farmazony o popieraniu się i pomaganiu, ale czy robimy to małymi gestami, na co dzień? Czasem najmniejsza czynność, mały zakup, drobne zlecenie, informacja, że gdzieś szukają pracownika może sprawić, że któraś mama ruszy do przodu/nie zarzuci planów/zacznie jakąś zmianę w życiu. Jasne, łatwo jest dawać dobre rady i mądrzyć się, co ktoś powinien zrobić, ale wspomóc paroma złotymi, zaryzykować u szefa rekomendując kogoś do pracy czy wreszcie mając własną firmę dać pracę (nawet niewielką, nawet zlecenie) mamie? Oczywiście na miarę swoich możliwości, nie wymagam, by osoba początkująca w danej branży zatrudniała “zieloną” matkę (mogło by to dać efekt wiódł ślepy kulawego).

To takie proste

Trudno wyobrazić sobie własną działalność bez obecności w Internecie. Lajkujesz posty takich kiełkujących firm, udostępniasz, a może rekomendujesz swoim znajomym? Wysyłasz zaproszenie do polubienia fanpaga? To góra pięć minut twojego czasu, a może akurat dzięki temu mama znajdzie klienta? Takie czynności mogą wydawać się mało istotne, ale jeśli kilkadziesiąt osób pochwali firmę czy usługę dalszym kilkunastu, to rynek potencjalnych odbiorców zwiększa się w sposób znaczący.

Nie tylko w sieci

Tego typu działania można też oczywiście przeprowadzać w tzw. realu. Marketing szeptany cały czas jest jednym z lepszych sposobów pozyskiwania klientów. Czy polecisz salon kosmetyczny otwarty przez znajomą mamę swoim koleżankom? Zarekomendujesz rodzicom w grupie przedszkolnej dziecka firmę koleżanki zajmującą się pieczeniem wspaniałych, ozdobnych tortów na imprezy? Zaproponujesz, że zostawisz ulotki w miejscach, gdzie bywasz?

Jeśli do tej pory tego nie robiłaś, uważając, że to nic nie daje, zastanów się nad tym jeszcze raz. A nuż to właśnie twój lajk komuś pomoże?

Zdjęcie: 123rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Hanna Pietrzak-Trzcińska
Z wykształcenia jestem pedagogiem kulturalno-oświatowym, póki co wiedzę ze studiów wykorzystuję do wychowywania dwóch synów. Skończyłam też studia podyplomowe Marketing w sieci. Kilka lat pracowałam w księgarni internetowej wydawnictwa, a ponieważ w życiu nigdy nie jest za późno na zmianę, obecnie poszukuję nowych możliwości zawodowych, dlatego postanowiłam zostać Panią do pisania - panidopisania.pl Rozrywkowo prowadzę bloga sarkazmprzykawie.blogspot.com.
Podyskutuj

Jedna odpowiedź do “Jak Mama może pomóc drugiej Mamie?”

  1. Aneta Beza napisał(a):

    Świetny tekst i bardzo ważny temat, sama piszę bloga dla mam, szyję przytulanki i wiem ile znaczy wsparcie :), ale niestety w grupach dla mam często źle się dzieje, często matka dla matki to największy wróg.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak korzystnie wymieniać walutę i robić przelewy zagraniczne?

Już od dłuższego czasu wymieniasz walutę przez internet, po czym wypłacasz środki na swój rachunek walutowy w banku? Dzięki serwisowi Walutomat, możesz znacznie szybciej wysyłać pieniądze na konta w zagranicznych bankach. Pozwoli ci to także uniknąć wysokich opłat, naliczanych przez banki w przypadku tego typu transakcji. Koszt przelewu zagranicznego w walucie euro wynosi jedynie 4 zł, bez względu na kwotę operacji.
  • Alicja Zielińska - 18/05/2018

Dlaczego warto wymieniać walutę w Walutomacie?

Użytkownicy serwisów społecznościowej wymiany walut zawierają transakcje po jeszcze lepszych kursach niż ma to miejsce w przypadku kantorów internetowych. Wymiana przebiega bowiem w tym przypadku na zupełnie innych zasadach.

Walutomat wyłącznie pośredniczy w operacjach finansowych, dlatego nie narzuca żadnych odgórnych kursów. Nie zarabia na marży, a jedynie na symbolicznej prowizji, której wysokość nie przekracza 0,2% wartości każdej wymiany. To tylko sami uczestnicy giełdy internetowej decydują o tym, po jakich kursach wymieniają waluty. Mogą być one nawet wyraźnie niższe w porównaniu do średnich notowań na świecie.

Wymiana walut za pośrednictwem Walutomatu jest także szybka i wygodna. Zdołasz założyć konto w serwisie oraz przeprowadzić transakcję bez wychodzenia z domu. Możesz tego dokonać nawet w czasie nieprzekraczającym kilkunastu minut.

Masz dwie możliwości wymiany walut – pierwsza z nich polega na akceptacji najlepszych na dany moment kursów, oferowanych przez pozostałych użytkowników platformy. Zarazem możesz poczekać na jeszcze lepsze kursy, zamieszczając w serwisie własną ofertę. Kiedy inny uczestnik giełdy zgłosi komplementarną ofertę, wtedy system automatycznie je dobierze i przeprowadzi wymianę.

Wykonuj przelewy zagraniczne z pominięciem banków

Nie musisz już dłużej tracić cennego czasu, przelewając najpierw wymienioną w internecie walutę na swoje konto walutowe.

Możesz wykonywać przelewy zagraniczne z Walutomatu bezpośrednio na rachunek swojego zagranicznego kontrahenta, sklepu internetowego czy rodziny mieszkającej poza granicami Polski.

Tego typu transakcje są zwykle realizowane w ciągu dwóch dni roboczych. Opłata za przelewy zagraniczne jest z reguły niższa niż w przypadku banków, o czym więcej przeczytasz na stronie pod adresem https://www.walutomat.pl/przelewy-zagraniczne/.

Jeżeli wysyłasz walutę euro do jednego z 29 krajów, wtedy zapłacisz tylko 4 zł, niezależnie od kwoty transakcji. Przelewy zagraniczne w takich walutach jak franki, funty oraz dolary, kosztują natomiast standardowo 9 zł i mogą być wysyłane do 33 krajów.

Jak wykonać przelew zagraniczny z poziomu konta na platformie Walutomat?

Zlecenie dyspozycji przelewu zagranicznego w Walutomacie jest proste. Wystarczy w tym celu wejść do swojego wirtualnego portfela, a następnie wybrać funkcję wypłaty z portfela na konto osoby za granicą.

Następnie wskaż walutę i kwotę wymiany, numer konta i dane odbiorcy, a także tytuł przelewu. Potwierdź jeszcze swoją dyspozycję wypłaty i to wszystko. Niebawem pieniądze pojawią się na koncie zagranicznego odbiorcy.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jaki powinien być dzisiejszy employer branding? – konferencja EB Summit 2018

Konferencja Employer Branding Summit 2018 odbędzie się już po raz siódmy. 7 czerwca 2018 r. w Warszawie spotkają się pasjonaci i praktycy employer brandingu, aby poznać najnowsze trendy, wyniki badań, praktyki i narzędzia potrzebne w codziennej pracy oraz wymienić się doświadczeniami i inspiracjami. Ty także możesz wziąć udział w konferencji. Zapisy trwają, a z naszym kodem otrzymasz 20% zniżki :)
  • Agnieszka Kumorek - 18/05/2018
EB Summit 2017 - na zdjęciu Anna Macnar, Julia Bojanowska i Rahim Black

Konferencja Employer Branding Summit 2018

Jaki powinien być dzisiejszy employer branding? Na pewno oparty na mocnych relacjach z kandydatami i pracownikami, którzy coraz częściej poszukują ludzkiej twarzy pracodawcy. Tematem przewodnim konferencji będą zatem Relacje Human to Human w employer brandingu.

Co zostało przygotowane przez organizatorów?

Podczas konferencji posłuchasz inspirujących prelekcji doświadczonych ekspertów i praktyków – wystąpią m.in.: Richard Mosley, Barbara Stawarz-Garcia, Katarzyna Młynarczyk i Anna Macnar.

Przedstawiona zostanie premiera Raportu Employer Branding w Polsce (Twoje zdanie też się liczy – do 24 maja możesz jeszcze wziąć udziału w badaniu).

Poznasz najnowsze trendy, inspiracje, praktyczne rozwiązania i narzędzia potrzebne w codziennej pracy.

Weźmiesz udział w Gali konkursu Employer Branding Excellence Awards 2018, podczas której zostaną wręczone nagrody oraz zaprezentowane nagrodzone projekty.

prelegenci konferencji EB Summit 2018

Skorzystaj z kodu i zapłać 20% mniej!

Przy rejestracji podaj kod MPr20 i skorzystaj z 20% zniżki!

A 7 czerwca 2018 widzimy się w Warszawie – Kino Luna, ul. Marszałkowska 28

Więcej informacji znajdziesz na stronie – employerbrandingsummit.pl

Organizatorem wydarzenia jest HRM Institute.

Raport Employer Branding w Polsce 2018

Badanie Employer Branding w Polsce ma w tym roku już swoją 7 edycję. Wypełniając ankietę dzielisz się opinią i pomagasz w przygotowaniu raportu, który pokazuje stan polskiego EB w sposób kompleksowy.

Dodatkowo biorąc udział w badaniu możesz wygrać m.in.: wejściówkę na konferencję EB Summit 2018 lub na wybrany warsztat EB 🙂

Przejdź do ankiety >>>

Badanie EB 2018

Grafiki i zdjęcia: własność HRM Institute, autorka Agnieszka Cynarska – Taran

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kumorek
Jestem osobą, która nie potrafi się nudzić. Lubię różnorodność, dlatego skończyłam studia łączące zajęcia humanistyczne, graficzne i informatyczne. Odpoczywam podczas długich spacerów, a znajomi wiedzą, że dobrej herbatki w miłym towarzystwie nigdy nie odmówię.
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail