Czego szukasz

Jak malować oczy? Kosmetyki i porady

Odpowiedni makijaż oczu może od razu zmienić twarz. Sprawia, że oko jest większe, ładniej wygląda. Kilka machnięć pędzelkiem i możesz wyglądać zupełnie inaczej. Myślisz, że to bardzo trudne? Tak naprawdę prosty makijaż oka dwoma cieniami może być bardziej atrakcyjny niż ten najbardziej skomplikowany. Podpowiadamy, jak wykonać makijaż oka krok po kroku.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 20/11/2019
rudowłosa młoda dziewczyna

Prosty makijaż oka – wybieramy cienie

Aby makijaż dobrze wyglądał, należy wybrać odpowiedni kolor. Gama kolorystyczna powinna być dobrana do Twojego typu urody. Inne cienie będą pasować dla kobiet o zimowym typie urody, nieskazitelnej, bladej cerze i czarnych włosach, inne do roziskrzonych pań o urodzie typu lato, które mają słoneczną cerę i jasny kolor włosów, a jeszcze inne do jesiennej urody charakteryzującej się kasztanowymi włosami i piegowatą cerą.

Możesz także sięgnąć po najbardziej neutralne kolory – beże, które pasują do każdego typu urody.

Prosty makijaż oka warto rozpocząć właśnie od nich. Kupując cienie, zwróć uwagę na ich konsystencję. Osoby, które mają tłustą powiekę, powinny wybrać cienie kremowe – sypkie w ich przypadku nie sprawdzą się, ponieważ nie będą zbyt trwałe. Zwróć uwagę także na napigmentowanie cieni – im więcej pigmentu, tym dłużej będą się trzymać na powiece.

Makijaż oka krok po kroku:

  • przygotowanie powieki

Zanim zaczniesz robić makijaż oka, musisz dobrze przygotować powiekę. Zwróć uwagę na to, że powinna być dobrze oczyszczona, ale sucha, by cienie mogły się dobrze trzymać.

Kolejnym krokiem jest nałożenie bazy. Baza ma dwie ważne funkcje – po pierwsze, wygładza powiekę i sprawia, że cienie się nie rolują, więc nie ma problemu ze zbitymi wałeczkami koloru w załamaniach powieki. Po drugie, wiąże cienie i sprawia, że dłużej się utrzymują w intensywnym kolorze.

  • nakładanie i blendowanie cieni

Kolejnym krokiem do zrobienia idealnego makijażu oka jest nakładanie cieni. Możesz to zrobić aplikatorem z gąbeczką lub małym pędzelkiem. Najlepiej zrób to, delikatnie przykładając gąbeczkę miejsce przy miejscu – jeśli będziesz rozcierać, kolor będzie mniej wyraźny. Początkującym proponujemy zastosowanie tylko jednego koloru na całej ruchomej części powieki.

Jeśli jednak masz nieco więcej doświadczenia w tej kwestii, możesz zrobić makijaż dwoma lub trzema odcieniami. Najpierw nałóż na ruchomą powiekę cień podstawowy, a dopiero później wykonaj konturowanie oka. Aby je optycznie powiększyć, tuż nad rzęsami i w załamaniu powieki nanieś nieco ciemniejszego koloru. Granicę między odcieniami rozetrzyj delikatnie gąbeczką, by przejście było subtelne.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Karta podarunkowa Decathlon – czy to dobry upominek dla młodej mamy?

Powrót do aktywności fizycznej po urodzeniu dziecka może być niemałym wyzwaniem organizacyjnym, a poza tym wiąże się z przełamaniem barier psychicznych. Przypomina nieco powrót do pracy – bywa, że mierzymy się z obawami, czy sprostamy wyzwaniu, czy jesteśmy gotowe, czy pogodzimy obowiązki. Łatwiej zacząć od małych kroków i stopniowo kształcić nawyk ruchu, który z czasem stanie się przyjemną rutyną i relaksem.
  • Dominika Kamińska - 21/11/2019
kobieta i dziecko jadące na rowerach po parku

Jak podejść do sprawy? Na spokojnie. Po pierwsze – być dla siebie wyrozumiałym. Samemu często narzucamy sobie rygorystyczny reżim i oczekujemy, że między usypianiem dziecka a robieniem posiłków znajdziemy błyskawiczny sposób na wymarzoną sylwetkę. Liczymy na to, że efekty przyjdą szybciej, niż to możliwe. Co więcej, w wyobrażeniach młodej matki wygospodarowanie czasu na kolejną czynność spoza puli mnożących się konieczności może urosnąć do nierealnego wyzwania. Jak oswoić ten temat? A także jak wspomóc w tej kwestii młode mamy z naszego otoczenia?

Karta podarunkowa Decathlon zachęca do uprawiania sportu

Korzyści, które wynikają z uprawiania sportu, są nie do przecenienia. Każdy, kto planuje powrót do sportu, powinien pomyśleć o zyskach wykraczających poza utratę kilogramów.

„Należy pamiętać, że jakakolwiek aktywność fizyczna, ale wykonywana regularnie, niesie ze sobą ogromne korzyści dla organizmu. Przede wszystkim zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych, które są główną przyczyną zgonów w Polsce. Poza tym ruch to podstawowe działanie w prewencji cukrzycy typu 2 czy depresji. Sport gwarantuje zdrowie, więcej energii i odporność na choroby. Istnieją dowody na to, że każdy, kto zwiększa poziom własnej aktywności fizycznej, nawet po długich okresach bezczynności, może osiągnąć korzyści zdrowotne bez względu na swój wiek” – zaznacza Marcelina Karbowiak, dietetyk w Decathlon.

Dobrze zacząć od dawkowania sobie aktywności – początkowo dwa razy w tygodniu w domowym zaciszu. Wystarczy wygospodarować przestrzeń i włączyć wideo z zestawem ćwiczeń dla początkujących (uwzględniając własne ograniczenia, w czym nie zaszkodzi wcześniejsza wizyta u fizjoterapeuty). Kolejny krok to wybór inspirującej i dostosowanej do naszych preferencji aktywności. Według danych GUS z 2016 roku najpopularniejszymi dziedzinami sportowymi pośród kobiet są jazda na rowerze, pływanie i joga. Doceńmy też siłę małych motywacji. Chociaż do takich aktywności jak domowy fitness czy bieganie w najbliższej okolicy nie potrzebujemy specjalistycznego sprzętu ani ubrań, pamiętajmy, że niektóre gadżety stanowią zachęcającą oprawę i pozwalają bardziej celebrować radość wynikającą z ruchu. Mata do jogi, buty biegowe, sportowe legginsy mogą poprawić samopoczucie, pomóc uwierzyć w siebie i wejść w „tryb sportowy”.

Impulsów do działania warto szukać wszędzie. Może znajomi są oddani jakiejś dziedzinie sportu i zarażają swoim zaangażowaniem? Może warto dać przykład dziecku i zaszczepić w nim zdrowe nawyki jak najwcześniej? Zbliżają się Twoje urodziny i masz okazję poprosić najbliższych o motywujący do ruchu prezent? A może w pracy Twojej lub kogoś z rodziny promuje się aktywny tryb życia i udostępnia narzędzia, dzięki którym łatwiej jest rozwijać sportowe zainteresowania?

Wielu pracodawców w ramach wzmocnienia inicjatyw pracowniczych oferuje zatrudnionym osobom karty podarunkowe i sportowe, które mogą stanowić dobre wyjście do „rozruszania się”. Coraz częściej są one standardem w dużych organizacjach, ponieważ te zdają sobie sprawę z wagi benefitów oraz ich roli wzmacniającej motywację i zaangażowanie zespołu. Nie trzeba daleko szukać przykładów. Sieć Decathlon znana z szerokiego asortymentu sportowego do ponad 70 dyscyplin – zarówno dla osób zaczynających swoją przygodę ze sportem, jak i profesjonalistów – stworzyła z myślą o firmach i ich pracownikach ofertę Kart Podarunkowych dla Biznesu. Warto podsunąć swojemu pracodawcy pomysł na takie świadczenie pozapłacowe.

Czy karta podarunkowa Decathlon jest tylko dla pasjonatów sportu?

Z karty mogą skorzystać pracownicy o rozmaitych preferencjach, ale ze względu na jej uniwersalność może być też przekazana członkom ich rodzin lub znajomym. Karta podarunkowa Decathlon pozwala skorzystać w wybranej kwocie od 20 do 1000 zł ze wszystkich produktów online i offline dostępnych w sieci Decathlon. Na pewno odnajdą tam coś dla siebie zapaleńcy sportowi, ale też młode mamy o innych potrzebach. Komfortowy sposób prezentacji produktów pozwala zapoznać się z pełnym asortymentem na stronie internetowej bez wychodzenia z domu, co przekłada się na oszczędność czasu. Zakup podstawowych akcesoriów do ulubionej dyscypliny sportowej lub estetycznego stroju zachęca do częstszego ruchu, ale i nagradza za wysiłek.

Zalety karty prezentowej Decathlon

Kobiety, które zdecydują się na rozwijanie swoich sportowych zainteresowań, mogą liczyć na sportowe doradztwo zatrudnionych w sieci Decathlon specjalistów dzielących pasję do sportu. Co ważne, mają też pewność, że korzystają ze sklepu cieszącego się dobrą opinią pośród konsumentów, o czym świadczą pozytywne opinie w internecie – przy ponad 160 tys. komentujących Decathlon zyskał wynik 4,7 w pięciostopniowej skali. Badania SW Research z 2019 r. wskazują, że 46% Polaków najchętniej robi zakupy sportowe online lub właśnie w jednym z 58 sklepów stacjonarnych tej sieci.

Zamówienie kart dla zespołu przebiega bardzo intuicyjne: po wejściu na stronę internetową Decathlon należy wybrać rodzaj karty w wersji elektronicznej lub z certyfikowanego ekologicznego materiału. Warto skorzystać z możliwości spersonalizowania wzoru, dzięki czemu karta wypada świetnie w roli przemyślanego prezentu, także świątecznego. To wygodny, praktyczny benefit, który docenią zarówno managerki, HR-owcy, zatrudnione matki, jak i rodziny obdarowanych pracowników.

Zmotywuj siebie, swoich pracowników, rodzinę i zajrzyj po więcej szczegółów na: https://kartapodarunkowadlabiznesu.decathlon.pl/

Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Dominika Kamińska

Prawdziwe historie i szczere wywiady – „Mocne rozmowy” Anety Pondo

"Wszystko co sprawia, że jesteś inny lub dziwny, jest Twoją siłą" - twierdzi Meryl Streep. Te słowa idealnie pasują do książki "Mocne rozmowy" Anety Pondo, redaktor naczelnej Miasta Kobiet.
  • Dominika Wassermann - 13/11/2019
Dwie kobiety przy kawiarnianym stoliku

Mocne rozmowy – wyjątkowe osobowości

Ta książka to pięć wywiadów z pięcioma wyjątkowymi osobami. Wywiady szczere i intymne. Takie, w których można się przejrzeć i zobaczyć w nich siebie. Bo któż z nas nie był na życiowym zakręcie i nie zmagał się z życiowymi trudnościami?

Bohaterowie Anety Pondo poradzili sobie, każdy na swój jedyny, wyjątkowy sposób. Dostrzegli swoją siłę tam, gdzie można by pomyśleć, że zobaczy się słabość.

Wciągające, bezkompromisowe, do bólu szczere. Nie ma tu miejsca na lukrowaną rzeczywistość. Ich autentyczność jest bardzo motywująca. Te rozmowy niosą ze sobą wiele inspiracji.

Kogo poznasz bliżej, czytając tę książkę?

  • Dagmara Skalska – autorka bloga Projekt Egoistka, trenerka rozwoju osobistego, instruktorka Calligraphy Health System.

Gdy spotkałam Lame, powiedział: „Nie ma powodu, żeby cierpieć”. Pomyślałam wtedy: „Jak to nie ma powodu, żeby cierpieć?”. Kilka powodów na pewno by się znalazło. Straciłam męża, firmę, dom obciążony kredytem hipotecznym. Nie miałam gdzie mieszkać, zostałam bez niczego, z wielkim długiem. Wiec jak to „nie ma powodu, żeby cierpieć”?

  • Joanna Hussakowska – trenerka prowadząca warsztaty tańca 5Rytmów, aktorka

Siedziałam ostatnio na warsztatach na pomoście. Szósta rano, a ja myślę: kurna, wszyscy o tej duchowości, a ja jestem wilczyca, która po prostu może pomóc ludziom nauczyć się, jak przetrwać na ziemi.

  • Ola Budzyńska – Pani Swojego Czasu, blogerka, autorka kursów, książek i podcastów która wie jak zarządzać czasem.

Buntuję kobiety, żeby koszula męża i smarki dzieci nie były przypisane do naszej roli. Podpisałyśmy taką umowę? Urodziłyśmy się kobietami i dostałyśmy certyfikat, że przy okazji będziemy prasować, wychowywać, bawić?

  • Monika Jurczyk – osobista stylistka, personal shopperka, autorka książek o stylu i dress codzie.

Nie chciałam, żeby moja książka była kolejnym poradnikiem przekonującym, że jak kupisz takie i takie buty, to będziesz wyglądać dobrze, a jak będziesz wyglądać dobrze, to będziesz szczęśliwa. Bo ja wyglądam zawsze dobrze, a nie zawsze jestem szczęśliwa, więc to jednak tak nie działa.

  • Michał Godlewski – założyciel Instytutu Oddechu, autor „Inteligencji oddechu” – książki wprowadzającej w praktyki oddechowe, breathworker.

Zaryzykowałbym stwierdzenie, że praca z oddechem jest równoważna z terapią. Człowiek ma w niej odczucia przepełnienia spokojem, które w terapii też się czasem wydarzają, podobnie jak uczucia przepełnienia wdzięcznością albo radością.

Każdemu przydarza się życie

Warto sięgnąć po tę pozycję jeśli szukasz wartościowych, inspirujących treści. Czasem dobrze jest posłuchać ludzi, zobaczyć jak oni poradzili sobie z życiowymi zawirowaniami. Dobrze też przekonać się, że jest wiele dróg, których sami możemy nie dostrzegać. Może dzięki tej książce łatwiej będzie Ci znaleźć swoją? Każdy z nas jest wyjątkowy i tą wyjątkowość powinniśmy w sobie pielęgnować.

Dla naszych czytelniczek dodatkowym smaczkiem będzie zapewne fakt, że każda z bohaterek książki jest pracującą mamą 🙂

Możesz pobrać bezpłatny fragment.

Zdjęcia: Barbara Bogacka

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Dominika Wassermann
Absolwentka Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, oraz Liceum Plastycznego w Nowym Wiśniczu , która po dziesięciu latach postanowiła powrócić do zajmowania się grafiką komputerową. Prywatnie "zwierzolub", opiekunka 3 kotów, miłośniczka kuchni roślinnej, spędzająca wolny czas na rowerowych wycieczkach.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail