Czego szukasz

Jak już działać to odważnie – ciąża, przeprowadzka, własna firma – historia Asi

Kiedy Joanna była w ciąży, znalazła się w trudnej osobistej sytuacji, w obliczu której zdecydowała się na powrót w rodzinne strony i założenie własnej firmy. Wiedziała, że jak zakładać biznes, to tylko ze sprawdzonym partnerem. Przez kilka lat pracowała jako lektor, potem metodyk w szkole Early Stage w Warszawie. Postanowiła zabrać pracę ze sobą i w ten sposób otworzyła swoje szkoły na Pomorzu. Czego bała się na początku i dlaczego założyła 3 oddziały szkoły od razu? Poznaj jej inspirującą historię i sprawdź jak Ty możesz założyć swoją szkołę Early Stage!

  • Joanna Gotfryd - 14/01/2019
Joanna Połata, dyrektor Early Stage Pruszcz Gdański, w szkole

Myślisz o własnym biznesie? Lubisz pracować z dziećmi?

A może chciałabyś skorzystać ze sprawdzonego pomysłu na biznes, który działa od 25 lat?

Poznaj inspirującą i wzruszającą historię Joanny Połaty, mamy Misi i właścicielki szkoły Early Stage na Pomorzu

Załóż własną szkołę Early Stage w Twoim mieście i prowadź zajęcia z języka angielskiego dla dzieci!

Przekonaj się, czy to biznes dla Ciebie!

Zadzwoń już teraz!

Na Twój telefon czeka Iza Mieszała
mail: [email protected]
tel.: 500-278-376

Asiu, jesteś mamą 2-letniej Misi, a od ponad roku prowadzisz własną szkołę Early Stage. Co skłoniło Cię do założenia własnego biznesu?

Zawsze chciałam mieć własną szkołę językową. Bardzo lubię uczyć dzieci angielskiego – zajmuję się tym już od kilku lat. W końcu przyszedł czas na założenie własnej szkoły. Teraz mogę rozwijać się również metodycznie, wspierając moje lektorki.

Czy przeprowadzając się z Warszawy na Pomorze, miałaś gotowy plan na szkołę? Wiedziałaś, że założysz właśnie szkołę Early Stage?

Pracowałam w Early Stage jako lektor podczas studiów w Warszawie. Już wtedy wiedziałam, że w przyszłości sprowadzę Early w moje rodzinne strony, bo zauważyłam, że brakuje tam miejsca, gdzie dzieci mogłyby w przyjemnej atmosferze, intensywnie i porządnie uczyć się angielskiego. Musiałam poczekać rok z realizacją moich planów, ponieważ gdy wróciłam do Gdańska byłam w ciąży. Jednak już wtedy przeprowadzałam wstępne rozmowy z Tonią, właścicielką Early Stage i wiedziałam, że jak tylko urodzi się Misia to zaczynam działać.

Czyli podobnie jak Magda z Ełku, do marki Early Stage byłaś już przekonana, bo wcześniej poznałaś szkołę jako lektor?

Dokładnie. Widziałam jakie świetne wyniki dzieci osiągały w Warszawie. Od początku wierzyłam w naszą metodykę i wiedziałam, że się sprawdza.

Rozkręcanie własnego biznesu z niemowlakiem na ręku to chyba nie jest łatwa sprawa? Jak sobie z tym poradziłaś?

Nie było łatwo – to fakt. W rodzinne strony wróciłam sama, z perspektywą pojawienia się dziecka. To było naprawdę wielkie wyzwanie, ale fakt, że czułam ogromną odpowiedzialność za tę małą istotę i z całego serca chciałam jej zapewnić jak najlepszy byt, dodawał mi sił i energii. Nie zastanawiałam się długo – wiedziałam, że muszę działać.

Mam ogromne szczęście, że wokół mnie są cudowni ludzie – mogłam liczyć na wsparcie mamy i babci, które zajmowały się Misią, kiedy ja rozkręcałam szkołę. Tysiące telefonów, testów poziomujących, rozmowy z dyrektorami szkół podstawowych, wynajem i remont lokalu – działo się tak dużo, że bez wsparcia najbliższych na pewno byłoby niemożliwe doprowadzić to przedsięwzięcie do szczęśliwego końca.

Ale udało się – w pierwszym roku zapisało się do mojej szkoły ponad 90 dzieciaków. To ogromny sukces!

Twoja szkoła powstała w Pruszczu Gdańskim i okolicy – od razu otworzyłaś oddziały w 3 lokalizacjach. Ambitny plan. Nie chciałaś działać małymi krokami? Najpierw jedna placówka, potem druga…?

Jak już działać to odważnie! Na pewno nie było to łatwe zadanie, ale miałam rok aby wszystko sobie dokładnie obmyślić. Z dyrektorami szkół, w których prowadzę zajęcia, rozmawiałam już na wiosnę.

Lokal w jednej z moich lokalizacji był gotowy w połowie sierpnia. Byłam przygotowana na wrzesień. Miałam też doświadczenie w organizacji rekrutacji, dzięki pracy w Warszawie. Robiłam to samo co w warszawskiej filii, tylko tym razem dla siebie.

Czy bałaś się czegoś otwierając szkołę? Na przykład, że nie będzie uczniów, że biznes nie wypali? Że to za małe miasto?

Pewnie, że się bałam! Praktycznie do połowy czerwca towarzyszyło mi takie nieprzyjemne uczucie niepewności. Nie we wszystkich moich lokalizacjach poszło bardzo dobrze. W jednej z filii miałam tylko 7 dzieci. Zdecydowałam się jednak na otwarcie tam grup, ponieważ czułam, że trzeba od czegoś zacząć i zaryzykować. Grupy szybko się zapełniły – ryzyko się opłaciło. Wrzesień i pierwsza połowa października to był bardzo stresujący czas.

Ale też wyjątkowy – tuż przed startem najbardziej intensywnego okresu rozkręcania szkoły poznałam Piotra, obecnie mojego męża. Od początku bardzo mnie wspierał we wszystkich działaniach i dzięki tej relacji było mi po prostu łatwej – wiadomo, że dobrze mieć obok bratnią duszę, z którą można dzielić wszystkie smutki i radości.

Swoją historią udowadniasz, że nie ma rzeczy niemożliwych i że w kobietach – mamach tkwi niezwykła siła!

Miło, że tak mówisz. Ja na co dzień nie myślę o tym w ten sposób – po prostu znalazłam się w sytuacji, w której musiałam szukać najlepszego dla mnie i mojej córki rozwiązania. Wierzę w to, że możliwości i okazje są wokół nas – trzeba tylko śmiało po nie sięgać, przezwyciężać swój lęk, nauczyć się radzić z obawami i konsekwentnie realizować plan.

Czy mam poczucie, że dokonałam niemożliwego – kiedy patrzę wstecz, to zastanawiam się jak dałam radę to wszystko zorganizować, ogarnąć i jestem z siebie dumna, ale nie rozmyślam o tym na co dzień. Skupiam się na tym, co jest do zrobienia dziś, żeby realizować się w życiu rodzinnym i zawodowym.

Czy kwestie finansowe nie były blokujące na początku? Jaką kwotę przeznaczyłaś na założenie i rozkręcenie biznesu?

Przeznaczyłam około 30 tysięcy. To dużo, ponieważ wystartowałam od razu z jednym własnym lokalem, który musiałam wyremontować i wyposażyć. Rozpoczęcie działania z Early Stage nie wymaga dużych inwestycji. Gdybym zdecydowała się tylko na prowadzenie zajęć na terenie szkół, na pewno koszty byłyby niższe. Taki model jest na pewno dostępny i bezpieczniejszy na początek.

Wyobrażam sobie, że przy 3 placówkach i małym dziecku jesteś bardzo zapracowana. Jak wygląda Twój dzień na co dzień? 😉

Nie zawsze jestem bardzo zapracowana. To zależy od miesiąca. We wrześniu i październiku nie wiem jak się nazywam – rekrutacja, testy poziomujące, układanie planu, rozdawanie ulotek, wywiadówki w szkołach, a potem nasze wywiadówki. W listopadzie jest spokojniej. W grudniu są przedstawienia zimowe, więc znowu jest więcej pracy.

Po Nowym Roku chwila spokoju i egzaminy semestralne. Następnie znowu spokojny okres aż do przedstawień wiosennych, czyli do kwietnia. Potem maj spokojny, a czerwiec napięty, bo to koniec roku. Dlatego ciężko mi powiedzieć jak wygląda mój typowy dzień, ale jedno jest pewne – nie jest nudno!

Kto wspiera Cię – życiowo i w pracy? Bo wierzymy mocno, że aby mama mogła pracować i być spełniona, nie obędzie się bez wsparcia bliskich osób.

Mam bardzo dużo wsparcia ze strony mojej mamy i babci. Mój mąż też mnie wspiera, kiedy sam wróci z pracy. Bez nich nie dałabym rady…

Jakie masz plany na przyszłość? Dalszy rozwój szkoły?

W drugim roku działalności planowałam otworzyć 4 nowe lokalizacje – wystartowałam we 3 i we wszystkich mam własne lokale. Uczniów jest sporo, chociaż mam nadzieję, że w przyszłym roku więcej rodziców usłyszy o nowej szkole i zapisze do mnie dzieci. Dlatego moim celem na dziś jest rozwijanie tych – w sumie 7 – szkół. Jest w nich ogromny potencjał. Ale czas pokaże, czy nie pojawi się apetyt na nowe miejsca od kolejnego roku.

Dziękuję Ci za rozmowę i życzę kolejnych sukcesów.

Asia odnalazła swoją wymarzoną pracę! Jeśli Ty też chciałabyś prowadzić biznes pod sprawdzoną marką i oferować najwyższą jakość zajęć językowych dla dzieci w swoim mieście – skontaktuj się już teraz! 

Na Twój telefon czeka Iza Mieszała
mail: [email protected]
tel.: 500-278-376

Przekonaj się już dziś, czy to pomysł na biznes dla Ciebie!

A czy wiesz, że Early Stage jest Pracodawcą Przyjaznym Mamie? Czy chciałabyś pracować dla Early Stage jako lektor?

Dowiedz się więcej i sprawdź oferty pracy szkoły! 

Zdjęcia archiwum prywatne Joanny

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2019

Prowadzenie własnej firmy to Twoje marzenie, ale hamuje Cię brak pomysłu na biznes? A może boisz się ryzyka nowego pomysłu? Nie musisz zaczynać od zera - skorzystaj ze wsparcia doświadczonego partnera biznesowego i zacznij zarabiać! Poznaj fantastyczne, sprawdzone przez inne mamy, pomysły na biznes. Sprawdź szczegóły i już dzisiaj dowiedz się więcej. Dołącz do akcji Franczyza dla Mamy 2019!
  • Franczyzadlamamy.pl - 10/04/2019
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń aby poznać szczegóły!

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej:

         

Akademia JA – to biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku. Własny Ośrodek Akademii JA zakładasz bez opłat wstępnych ani miesięcznych!

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak – lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Zakładając swój oddział Akademii Bystrzak będziesz organizowała podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, twórcze urodziny oraz wakacje i ferie w mieście.

      Edukido

Early Stage – chcesz dołączyć do pasjonatów nauczania języka angielskiego? Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera i która pomoże Ci zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka.

Edukido – to pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO®! Wspieraj dzieci w rozwoju i zarabiaj konkretne pieniądze.

          

Akademia Komputerowa Komputrilo – to firma założona przez mamę trójki dzieci. Oferuje kursy programowania dla dzieci, które są najlepszym sposobem na zarażanie ich pasją do świata nowych technologii. Stwórz własną Akademię i pomagaj innym rodzicom wspierać rozwój dzieci.

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School – to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem, to powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

            

RoboCAMP – to ciekawy pomysł na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci i elastyczna forma współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

SOCATOTS Piłkarskie Maluszki – jeśli chcesz założyć własny biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, Mamy to przecież najlepsze trenerki na świecie!

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasze Live’y na Facebooku

Już wkrótce zaprosimy Was na transmisje video z przedsiębiorczymi mamami, które rozwijają swoje biznesy. Wszystko będzie się działo na naszym profilu na FB >>> zapraszamy!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem, pracować elastycznie i zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję – pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy 2019 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 6 edycji i potrwa do 31.03.2020.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu?

Współczesna firma praktycznie nie może funkcjonować bez strony internetowej. Najprostsze strony posiadają nawet niezwiązane z internetem firmy. Jednak samo stworzenie profesjonalnej witryny to nie wszystko.
  • Alicja Zielińska - 09/04/2019
biurko z komputerem stacjonarnym

By użytkownicy w ogóle mogli do niej dotrzeć, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy. Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy. Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe.

Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które ustalają pozycję witryny na liście wyników. Jeśli więc dana witryna nie spełnia ich wymagań, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. Efektem jest to, że internauci szukający danego produktu lub usługi znacznie łatwiej znajdą Twoją stronę i na nią wejdą by zapoznać się z ofertą.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.

Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Plan działania dla SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.

SEO to również unikatowa i wartościowa treść, wsparta słowami kluczowymi, które najlepiej oddają charakter branży, usługi czy produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. Tego typu praktyki są bardzo źle odbierane przez algorytmy wyszukiwarki, ponieważ Google premiuje unikalne i wartościowe treści – natomiast strony z powielonymi treściami znajdują się znacznie niżej wyników wyszukiwania.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę.

Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Klucz do interesujących i wartościowych treści

Dla pozycjonowania stron treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezwykle ważne, dlatego ich tworzenie powinno być priorytetem. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych, które powinny w dokładny i jasny sposób opisywać oferowane produkty. Kolejną z popularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! A jeśli zależy Ci na fachowym pozycjonowaniu strony, skorzystaj z usług profesjonalistów EACTIVE i ciesz się z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail