Czego szukasz

Jak fotografować produkty do sprzedaży?

Atrakcyjne zdjęcia produktów to klucz do sukcesu sprzedaży internetowej. Kupujący opiera swoją opinie o produkcie niemal wyłącznie na tym, co widzi na zdjęciu. Dlatego dołóż wszelkich starań, by zdjęcie jak najlepiej oddawało urok Twojego produktu. Jak robić zdjęcia, żeby sprzedawać? To łatwiejsze niż myślisz!

  • Redakcja Mamo Pracuj i DaWanda - 03/12/2014

1. Tło

Upewnij się, że Twój produkt jest łatwy do rozpoznania, poprzez wykorzystanie prostego i naturalnego tła. Na takim tle będą widoczne wszystkie jego detale. Wzorzyste, wielokolorowe tła mogą dekoncentrować i odwracać uwagę od samego produktu oraz mieć negatywny wpływ na ogólny wygląd. Jeżeli nie masz dostępu do profesjonalnego studia fotograficznego, prostym i tanim pomysłem na uzyskanie idealnego tła jest wykorzystanie dużego kawałka papieru w jasnym odcieniu. Najczęściej wykorzystywane kolory tła to jasny szary i biały. Oczywiście nie musisz się tym sugerować, po prostu wybierz takie, które będzie pasowało do Twoich produktów.
 

Jeżeli uważasz, że taka prezentacja produktu jest nudna, poeksperymentuj i dołącz dodatkowe elementy, pamiętając o tym, aby tło nie odwracało uwagi od Twojego produktu.
 

Wybierając konkretne tło zadbaj o to, aby zastosować je przy każdym swoim produkcie, w ten sposób zachowasz spójność w swoim butiku.

2. Oświetlenie

Często, podczas robienia zdjęć, głównym problemem jest odpowiednie oświetlenie fotografowanego produktu. W przypadku słabego oświetlenia naturalnego, aparat automatycznie dostosowuje ustawienia kolorów, co nie zawsze służy zdjęciom produktowym. Sprawdź w instrukcji aparatu, która dokładnie opisuje, jak manualnie zmienić ustawienia kolorów w aparacie. To powinno rozwiązać Twoje problemy. Zajmie Ci to tylko kilka chwil, a ustawisz kolory tak, by jak najlepiej oddawały rzeczywistość w świetle dziennym, cieniu, przy zachmurzonym niebie, czy sztucznym oświetleniu.

Zdjęcia wykonane z automatycznym ustawieniem kolorów i w złym oświetleniu zwykle mają czerwone, zielone lub niebieskie przebarwienia. Aby tego uniknąć, wyreguluj ustawienia kolorów (zwłaszcza funkcją balansu bieli). Zmieniając ręcznie balans bieli uzyskasz prawidłowe odwzorowanie barw.

Nie spędzaj zbyt dużo czasu na eksperymentach z lampą błyskową podczas fotografowania w pomieszczeniach. Jasne i bezpośrednie światło pochodzące z lampy błyskowej w aparacie zwykle wprowadza ostre cienie i odbicia światła. Zamiast tego, spróbuj oświetlić fotografowany przedmiot lampą biurkową. Prosta lampa może być wykorzystana do oświetlania produktu z innego kierunku niż ten, z którego fotografujesz, tym samym zapewniając ciekawe światło, które podkreśli kształt przedmiotu. Jednak w przypadku korzystania z lampy biurkowej, jej światło może być zbyt ostre. Możesz przygotować delikatniejsze oświetlenie, przykrywając światło lampki np. papierem do pieczenia. Dodatkowo, po przeciwnej stronie przygotuj powierzchnię odbijającą (np. arkusz styropianu). Odbijając światło zmiękczysz cienie i tym samym wyrównasz oświetlenie na całości zdjęcia otrzymując zrównoważone oświetleniowo zdjęcie. Jeśli dysponujesz dwoma lampami, możesz spróbować oświetlić produkt z dwóch stron, wypełniając w ten sposób wszelkie ciemne obszary. Pobaw się tym, praktyka czyni mistrza!

3. Perspektywa

Wielu twórców decyduje się fotografować przód swojego produktu. Takie zdjęcia są atrakcyjne tylko w niektórych przypadkach. My polecamy Ci sprawdzenie kilku wersji ekspozycji. Pokazanie produktu z różnych perspektyw pozwoli go mocniej wyeksponować. Radzimy unikać fotografowania z przodu. Zwykle kąt około 45° okazuje się być lepszy.
 

Jeżeli fotografujesz produkty takie jak ubrania, pokaż je na osobie. Nie musisz zatrudniać do tego profesjonalnych modeli, poproś znajomych, żeby wcielili się w ich rolę. Tak zaprezentowane produkty pozwolą potencjalnemu kupującemu wyobrazić sobie, jak będzie w wyglądał w Twoich projektach.
 

Na DaWandzie do każdej oferty możesz dodać 4 zdjęcia. Wykorzystaj to! Sfotografuj swój produkt z różnych stron, przez co zminimalizujesz wszelkie wątpliwości kupującego. W przypadku istotnych detali Twojego produktu, poświęć jedno zdjęcie na zaprezentowanie tego elementu, który może skłonić kupującego do wybrania Twojego produktu.

Fotografia produktowa w trzech krokach:

W następujących trzech krokach możesz uzyskać bardzo jasne zdjęcie produktu w zaledwie kilka minut. Co jest potrzebne?

  • Pudełko po butach (lub coś podobnego)
  • Kawałek papieru
  • Dwie lampki biurkowe

1. Umieść pudełko na stole i połóż przed nim papier, bez składania go . Ustaw lampki z każdej strony, tak, aby uzyskać najlepsze oświetlenie. Połóż swój produkt na kartce papieru. Teraz jesteś gotowy do robienia zdjęć. 

2. Aby mieć pewność, że zrobiłaś dobre zdjęcie, zrób kilka zdjęć z różnych perspektyw. Użyj dużej kartki papieru, aby uzyskać czyste białe tło.

3. Wykadruj zdjęcie, aby pokazać tylko centralny punkt, którym w tym przypadku jest miska, tym samym usuwając niepotrzebne elementy tła.

4. Edytowanie

Zwykłe oprogramowanie do obróbki zdjęć zwykle jest w pakiecie z  aparatem bądź drukarką. W Internecie dostępnych jest też dużo bezpłatnych programów do tego celu. Zawierają one podstawowe funkcje i umożliwiają finalny szlif zdjęcia.

Główne funkcje, które powinny Cię interesować, to kontrast, ustawienia kolorów i jasności, balans bieli. Możesz również wyrównywać zdjęcia, które tego wymagają. Dzięki tym kilku funkcjom samodzielnie przygotujesz swoje zdjęcie do wstawienia na stronę.

I Ty możesz zostać świetnym fotografem swoich produktów – powodzenia!

Spis zdjęć: 

  1. http://pl.dawanda.com/shop/NorlaDesign
  2. http://pl.dawanda.com/shop/AlicjaGetkaLab
  3. http://pl.dawanda.com/shop/millibag
  4. http://pl.dawanda.com/shop/SzyjemySukienki

Artykuł powstał we współpracy z serwisem DaWanda! Wkrótce jeszcze więcej tekstów!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja Mamo Pracuj i DaWanda
Podyskutuj

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj

Co powinnaś wiedzieć o zakładaniu własnej firmy?

W końcu w wolnej chwili zastanawiasz się, czy może zacząć coś swojego? Analizujesz co Cię interesuje, jakie masz talenty i w czym tak naprawdę chciałabyś się realizować? To już bliska droga do zmonetyzowania swoich zainteresowań, czyli założenia własnej firmy. Jak to zrobić krok po kroku?
  • Grzegorz Zieliński - 10/06/2019
młoda kobieta przy biurku marzy o własnej firmie

Zakładanie własnej firmy

Poranny pośpiech jak co dzień nie robi już większego wrażenia, bo cóż zamiast tego może zaoferować nam poranek. Pośpiech jak zawsze związany z wyjściem do pracy i porannym ogarnięciem domu. W drodze do pracy pojawiają się kolejne dręczące myśli – „w jakim humorze będzie szef, czego jeszcze nie zdążyłam zrobić wczoraj”. Wtedy to jeszcze akceptujesz w końcu liczy się każda sekunda. Nie ma czasu na myślenie.

Jakie dokumenty musisz wypełnić ?

Gdy podejmiesz już swoją decyzję o założeniu firmy i zdecydujesz się jednoosobową działalność gospodarczą to masz 75% drogi pokonane! Teraz pozostaje udać się do najbliższego urzędu i dokonać rejestracji.

Jednak zanim to zrobisz przygotuj się wcześniej. Ustawodawca wymaga już na etapie składania wniosku pewnych informacji, po których ponosimy konsekwencje. Nie pozostawiaj ich ślepemu losowi.

Dobre przygotowanie do rejestracji pozwala na sprawne przeprowadzenie jej w urzędzie. W zależności jaką podejmiesz decyzje takie będziesz płacić podatki. Istotna jest także sprawa wyboru ubezpieczyciela.

Wypełnianie formularza

Zabierz do urzędu dowód osobisty, a dodatkowo musisz znać swój numer NIP (jeśli nie posiadasz zostanie Ci nadany elektronicznie).

Wymyśl nazwę firmy. Powinna być związana z prowadzoną działalnością i pamiętaj kiedy działalność się rozwinie będziesz dzięki niej rozpoznawana na rynku. Lepiej od razu wymyśleć ciekawą nazwę niż potem narażać się na niepotrzebne koszty. Jeśli nie chcesz żadnego pseudonimu to wiedz, że imię i nazwisko jest obowiązkowe i to ono stanie się Twoją nazwą.

Sprawdź, co powinnaś wiedzieć:

Nie każdą firmę należy rejestrować

PKD

To nic innego jak Polska Klasyfikacja Działalności. Jest to spis wszystkich rodzajów działalności. Wybierz sobie te, które Cię interesują. Klasyfikują one działalność według ścisłych kryteriów. Po przeanalizowaniu wypisz je sobie na kartce, aby niepotrzebnie nie szukać ich ponownie. Nie ma też potrzeby wypisywać zbyt wielu punktów PKD, ponieważ aktualnie wszystkie wpisy do działalności są zwolnione z opłat.

Wybór ubezpieczyciela

W zależności od sytuacji w jakiej się znajdujesz możesz być ubezpieczona w KRUS lub ZUS.

Natomiast osoba, która będzie podlegać ubezpieczeniu w ZUS powinna wiedzieć jakie spełnia warunki, aby wybrać dla siebie odpowiednie ubezpieczenie.

Formularze jakie składa osoba przy rejestracji do ubezpieczeń:

  • ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (i dobrowolnie – chorobowego)
  • ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, np. przy uldze na start
  • ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.

Do wyboru masz:

  • ulgę na start przez 6 miesięcy nie płacisz składek na ubezpieczenia społeczne (składasz formularz ZUS ZZA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 40)
  • preferencyjne składki „mały ZUS” – składki obniżone przez 24 miesiące (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 70)
  • jeśli będziesz opłacać standardowe składki ponieważ nie spełniasz warunków do skorzystania z wymienionych ulg (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 10)

Dokumenty składasz w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia (możesz złożyć już przy rejestracji firmy w urzędzie za pośrednictwem CEIDG.)

Sposób rozliczania z urzędem skarbowym

Przedsiębiorca we wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 wybiera formę płatności podatku dochodowego. Do wyboru masz:

  • na zasadach ogólnych;
  • podatek liniowy;
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
  • karta podatkowa;

Przemyśl tę decyzję ponieważ według wybranej formy płatności będziesz się rozliczać z Urzędem Skarbowym.

Profil Zaufany

Jeśli nie chcesz przychodzić do urzędu, możesz zrobić wszystko sama w domu, a następnie podpisujesz profilem zaufanym po wysłaniu dokumentów w Internecie. To darmowe narzędzie, którym potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie (PESEL). Działa jak podpis elektroniczny i jest alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Grzegorz Zieliński
Nauczyciel z powołania; zawodowo - wieloletni pracownik samorządowy; prywatnie - mąż i tata dwójki wspaniałych i mądrych dzieci.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail