Czego szukasz

Jak fotografować produkty do sprzedaży?

Atrakcyjne zdjęcia produktów to klucz do sukcesu sprzedaży internetowej. Kupujący opiera swoją opinie o produkcie niemal wyłącznie na tym, co widzi na zdjęciu. Dlatego dołóż wszelkich starań, by zdjęcie jak najlepiej oddawało urok Twojego produktu. Jak robić zdjęcia, żeby sprzedawać? To łatwiejsze niż myślisz!

  • Redakcja Mamo Pracuj i DaWanda - 03/12/2014

1. Tło

Upewnij się, że Twój produkt jest łatwy do rozpoznania, poprzez wykorzystanie prostego i naturalnego tła. Na takim tle będą widoczne wszystkie jego detale. Wzorzyste, wielokolorowe tła mogą dekoncentrować i odwracać uwagę od samego produktu oraz mieć negatywny wpływ na ogólny wygląd. Jeżeli nie masz dostępu do profesjonalnego studia fotograficznego, prostym i tanim pomysłem na uzyskanie idealnego tła jest wykorzystanie dużego kawałka papieru w jasnym odcieniu. Najczęściej wykorzystywane kolory tła to jasny szary i biały. Oczywiście nie musisz się tym sugerować, po prostu wybierz takie, które będzie pasowało do Twoich produktów.
 

Jeżeli uważasz, że taka prezentacja produktu jest nudna, poeksperymentuj i dołącz dodatkowe elementy, pamiętając o tym, aby tło nie odwracało uwagi od Twojego produktu.
 

Wybierając konkretne tło zadbaj o to, aby zastosować je przy każdym swoim produkcie, w ten sposób zachowasz spójność w swoim butiku.

2. Oświetlenie

Często, podczas robienia zdjęć, głównym problemem jest odpowiednie oświetlenie fotografowanego produktu. W przypadku słabego oświetlenia naturalnego, aparat automatycznie dostosowuje ustawienia kolorów, co nie zawsze służy zdjęciom produktowym. Sprawdź w instrukcji aparatu, która dokładnie opisuje, jak manualnie zmienić ustawienia kolorów w aparacie. To powinno rozwiązać Twoje problemy. Zajmie Ci to tylko kilka chwil, a ustawisz kolory tak, by jak najlepiej oddawały rzeczywistość w świetle dziennym, cieniu, przy zachmurzonym niebie, czy sztucznym oświetleniu.

Zdjęcia wykonane z automatycznym ustawieniem kolorów i w złym oświetleniu zwykle mają czerwone, zielone lub niebieskie przebarwienia. Aby tego uniknąć, wyreguluj ustawienia kolorów (zwłaszcza funkcją balansu bieli). Zmieniając ręcznie balans bieli uzyskasz prawidłowe odwzorowanie barw.

Nie spędzaj zbyt dużo czasu na eksperymentach z lampą błyskową podczas fotografowania w pomieszczeniach. Jasne i bezpośrednie światło pochodzące z lampy błyskowej w aparacie zwykle wprowadza ostre cienie i odbicia światła. Zamiast tego, spróbuj oświetlić fotografowany przedmiot lampą biurkową. Prosta lampa może być wykorzystana do oświetlania produktu z innego kierunku niż ten, z którego fotografujesz, tym samym zapewniając ciekawe światło, które podkreśli kształt przedmiotu. Jednak w przypadku korzystania z lampy biurkowej, jej światło może być zbyt ostre. Możesz przygotować delikatniejsze oświetlenie, przykrywając światło lampki np. papierem do pieczenia. Dodatkowo, po przeciwnej stronie przygotuj powierzchnię odbijającą (np. arkusz styropianu). Odbijając światło zmiękczysz cienie i tym samym wyrównasz oświetlenie na całości zdjęcia otrzymując zrównoważone oświetleniowo zdjęcie. Jeśli dysponujesz dwoma lampami, możesz spróbować oświetlić produkt z dwóch stron, wypełniając w ten sposób wszelkie ciemne obszary. Pobaw się tym, praktyka czyni mistrza!

3. Perspektywa

Wielu twórców decyduje się fotografować przód swojego produktu. Takie zdjęcia są atrakcyjne tylko w niektórych przypadkach. My polecamy Ci sprawdzenie kilku wersji ekspozycji. Pokazanie produktu z różnych perspektyw pozwoli go mocniej wyeksponować. Radzimy unikać fotografowania z przodu. Zwykle kąt około 45° okazuje się być lepszy.
 

Jeżeli fotografujesz produkty takie jak ubrania, pokaż je na osobie. Nie musisz zatrudniać do tego profesjonalnych modeli, poproś znajomych, żeby wcielili się w ich rolę. Tak zaprezentowane produkty pozwolą potencjalnemu kupującemu wyobrazić sobie, jak będzie w wyglądał w Twoich projektach.
 

Na DaWandzie do każdej oferty możesz dodać 4 zdjęcia. Wykorzystaj to! Sfotografuj swój produkt z różnych stron, przez co zminimalizujesz wszelkie wątpliwości kupującego. W przypadku istotnych detali Twojego produktu, poświęć jedno zdjęcie na zaprezentowanie tego elementu, który może skłonić kupującego do wybrania Twojego produktu.

Fotografia produktowa w trzech krokach:

W następujących trzech krokach możesz uzyskać bardzo jasne zdjęcie produktu w zaledwie kilka minut. Co jest potrzebne?

  • Pudełko po butach (lub coś podobnego)
  • Kawałek papieru
  • Dwie lampki biurkowe

1. Umieść pudełko na stole i połóż przed nim papier, bez składania go . Ustaw lampki z każdej strony, tak, aby uzyskać najlepsze oświetlenie. Połóż swój produkt na kartce papieru. Teraz jesteś gotowy do robienia zdjęć. 

2. Aby mieć pewność, że zrobiłaś dobre zdjęcie, zrób kilka zdjęć z różnych perspektyw. Użyj dużej kartki papieru, aby uzyskać czyste białe tło.

3. Wykadruj zdjęcie, aby pokazać tylko centralny punkt, którym w tym przypadku jest miska, tym samym usuwając niepotrzebne elementy tła.

4. Edytowanie

Zwykłe oprogramowanie do obróbki zdjęć zwykle jest w pakiecie z  aparatem bądź drukarką. W Internecie dostępnych jest też dużo bezpłatnych programów do tego celu. Zawierają one podstawowe funkcje i umożliwiają finalny szlif zdjęcia.

Główne funkcje, które powinny Cię interesować, to kontrast, ustawienia kolorów i jasności, balans bieli. Możesz również wyrównywać zdjęcia, które tego wymagają. Dzięki tym kilku funkcjom samodzielnie przygotujesz swoje zdjęcie do wstawienia na stronę.

I Ty możesz zostać świetnym fotografem swoich produktów – powodzenia!

Spis zdjęć: 

  1. http://pl.dawanda.com/shop/NorlaDesign
  2. http://pl.dawanda.com/shop/AlicjaGetkaLab
  3. http://pl.dawanda.com/shop/millibag
  4. http://pl.dawanda.com/shop/SzyjemySukienki

Artykuł powstał we współpracy z serwisem DaWanda! Wkrótce jeszcze więcej tekstów!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja Mamo Pracuj i DaWanda
Podyskutuj

Jeśli nie własna firma, to co? 4 pomysły dla aktywnej mamy

Wiele z nas ma w sobie mniejszą lub większą potrzebę realizowania niezawodowych projektów. Nie ma znaczenia, czy chodzi o prowadzenie schroniska dla zwierząt, wspieranie osób wracających na rynek pracy, prowadzenie zajęć sportowych „pod chmurką”, czy organizację incydentalnego wydarzenia - ciekawego koncertu, wykładu czy warsztatu. Wszystkie te pomysły da się zrealizować i to często nie tak dużym kosztem. Jakie możliwości daje w tym zakresie polskie prawo?
  • Daria Milewska - 07/10/2019
kobieta pracuje laptop biurko

Stowarzyszenie

Stowarzyszenie w swojej najpopularniejszej formie (czyli tzw. stowarzyszenie rejestrowe – podlegające obowiązkowi wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego i posiadające osobowość prawną) jest organizacją zakładaną przez co najmniej 7 osób fizycznych.

Musi posiadać statut, władze i może zatrudniać pracowników. Jego najważniejszym organem jest walne zebranie członków, czyli wszystkich osób, które do stowarzyszenia przystąpiły.

Cel działania stowarzyszenia może być dowolny, natomiast nie może ono działać w celach zarobkowych. Prawo dopuszcza jednak, aby stowarzyszenie gromadziło majątek ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z własnej działalności, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz z ofiarności publicznej. Środki te mogą być jednak przeznaczane wyłącznie na działalność statutową stowarzyszenia (czyli innymi słowy – do realizacji celów, do których dane stowarzyszenie zostało powołane).

Fundacja

Fundacja może być założona przez tzw. fundatora, czyli osobę fizyczną lub prawną, która określa cel fundacji i składniki majątkowe przeznaczone na jego realizację (czyli wyposaża fundację w majątek w momencie jej powstania).

Fundacje powoływane są przede wszystkim w celu ochrony zdrowia, rozwoju gospodarki i nauki, oświaty i wychowania, kultury i sztuki, opieki i pomocy społecznej, ochrony środowiska oraz opieki nad zabytkami.

W statucie fundacji można określić w jakim zakresie fundacja będzie prowadziła działalność gospodarczą. Ustawa nie ogranicza przedmiotu prowadzonej przez fundację działalności gospodarczej – warunkiem jest jedynie, aby była ona prowadzona w rozmiarach służących celom fundacji.

Fundacja, w przeciwieństwie do stowarzyszenia, jest tworzona wyłącznie przez fundatora, tj. jej założyciela i nie posiada członków, a jedynie zarząd fundacji. Nadany przez fundatora statut określa sposób powołania i kompetencje zarządu fundacji oraz ewentualnie innych władz. W statucie określa się także cel fundacji i jej majątek – w tym majątek przeznaczony na prowadzenie działalności gospodarczej.

Inicjatywa lokalna

Inicjatywa lokalna jest nadal niestety mało znaną, ale bardzo użyteczną formą realizacji projektów. Opiera się ona na umowie pomiędzy wnioskodawcą (mieszkańcem danej gminy/miasta, który złożył wniosek w trybie inicjatywy lokalnej), a wójtem/ burmistrzem/ prezydentem miasta.

Na podstawie umowy wnioskodawca przy pomocy swojej gminy realizuje pomysł z zakresu m.in. edukacji, ochrony przyrody, turystyki, kultury fizycznej, czy budowy lub remontu dróg.

Kluczowa w inicjatywie lokalnej jest współpraca – każda ze stron (wnioskodawca z jednej strony, a gmina/miasto z drugiej) daje coś od siebie: pracę społeczną, środki finansowe albo rzeczowe. W ramach inicjatywy lokalnej można np. zasadzić gminny ogródek warzywny czy zorganizować koncert plenerowy dla mieszkańców albo cykl zajęć plastycznych dla dzieci.

Istotne jest, aby realizowany projekt nie był nastawiony na zysk oraz był ogólnodostępny dla mieszkańców danej gminy. Szczegółowe warunki realizowania projektów w ramach inicjatywy lokalnej określa indywidualnie każda gmina.

Budżet obywatelski (partycypacyjny)

Budżet obywatelski jest dosyć nową formą realizacji przez obywateli własnych projektów. Dopiero od kilku lat istnieje prawny obowiązek jego tworzenia w miastach na prawach powiatu (w mniejszych miastach i gminach decyzja o jego utworzeniu nadal jest dobrowolna).

Czym jest budżet obywatelski? W dużym skrócie – budżet obywatelski jest pewną pulą środków, którą corocznie gmina/miasto wyodrębnia w swoim budżecie w celu realizacji projektów zgłaszanych bezpośrednio przez mieszkańców.

A projekty mogą być bardzo różne – od typowo inwestycyjnych (np. budowa chodnika, czy remont drogi), po sportowe (np. cotygodniowy nordic walking dla seniorów), czy kulturalne (np. doposażenie biblioteki). Zatem w ramach budżetu obywatelskiego można zrealizować zarówno projekt długoterminowy, jak i jednorazowe wydarzenie.

Terminy zgłaszania projektów i zasady ich oceny oraz kwalifikacji do realizacji każda gmina określa indywidualnie.

Polskie prawo umożliwia realizowanie pozazawodowych pomysłów i projektów w bardzo różny sposób – chociażby w jednej z czterech opisanych powyżej form. To, która z nich będzie najbardziej adekwatna w określonym przypadku, zależy przede wszystkim od rodzaju pomysłu, długości trwania ewentualnego projektu oraz planowanego budżetu.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Daria Milewska
Adwokat oraz mama kilkunastomiesięcznej Basi – absolutnego wulkanu energii. Prowadzi kancelarię adwokacką w Warszawie pod marką Milewska Legal. Wspiera od strony prawnej polskich i zagranicznych przedsiębiorców, a także fundacje i stowarzyszenia. Prywatnie miłośniczka podróży, zumby i języków obcych.

Kto może dostać dotację w 2019 i 2020 roku?

Dotacje na własny biznes to temat, o który często pytacie. Z jakich programów można skorzystać w 2019 i 2020 roku i jakie będą możliwości uzyskania dotacji od 2021 roku? Sprawdź!
  • Agnieszka Pierzak - 02/10/2019
trzy_stosy_monet_z_ktorych_wyrastaja_rosliny

Dotacje 2021-2027 – nowa perspektywa finansowa UE

Prace w sprawie nowej perspektywy budżetowej UE (tj. 2021-2027) rozpoczęły się już w 2018 roku. W maju 2019 Komisja Europejska przedstawiła propozycję podziału środków. Do Polski mają trafić około 64 mld euro – to 20 proc. mniej niż w obecnej perspektywie (2014-2020).

Tak znaczne cięcia nie będą jednak dotyczyć obszaru związanego z rynkiem pracy i wyłączaniem społecznym. Zdaniem Komisji Europejskiej obywatele są najważniejszym kapitałem Unii i to wokół nich powinien rozwijać się proces integracji.

Zgodnie z przedstawionymi przez Komisję dokumentami – na wspieranie mobilności, podnoszenie kompetencji i poprawę zatrudnienia, ale także na włączenie społeczne i rozwijanie postaw aktywnego obywatelstwa i partycypacji w życiu UE przewidziano nawet 8% wzrost środków.

O tym jakie konkretnie działania aktywizacyjne będą finansowane dowiemy się dopiero najwcześniej w 2020 roku, kiedy powstaną dokumenty szczegółowe na szczeblu krajowym.

Dotacje 2014-2020 – kto może dostać dotację?

Obecnie obowiązuje perspektywa finansowa 2014-2020. O tym jakie działania były finansowane obecnie pisaliśmy już szczegółowo w artykułach

Dotacje na opiekę nad dziećmi do lat 3

Dotacje na tworzenie nowych miejsc opieki nad dziećmi do lat trzech

Kobiety posiadające dzieci do 3 roku życia oprócz działań aktywizacyjnych (tj. kursy szkolenia podnoszące kwalifikacje, staże, pośrednictwo pracy czy dotacje na rozpoczęcie działalności) mogły liczyć na zapewnienie opieki nad dziećmi w czasie kursów/szkoleń/staży.

Ze środków unijnych zostały również dofinansowane żłobki, w których ceny za opiekę nad dzieckiem (z racji częściowego dofinansowania z UE) kształtowały się na poziomie cen w żłobkach samorządowych.

Wiele z tych projektów realizowanych jest nadal, gdyż do końca tej perspektywy finansowej mamy jeszcze cały rok.

Aktualne projekty unijne 2019 i 2020

Informację o realizowanych projektach w danym województwie można uzyskać w punktach informacyjnych funduszy europejskich.

Wiele instytucji prowadzi nawet swoje kanały na You Tube oraz kampanie informacyjne na temat funduszy w mediach społecznościowych. Przykładem tego jest WUP w Krakowie, który do promocji działań aktywizacyjnych dla osób do 29 roku życia prowadzi kampanię #jestespowerful

Program POWER

Działania w ramach programu POWER są realizowane nie tylko w Małopolsce, ale w każdym województwie, zatem osoby młode z innych województw również mogą korzystać z programu POWER.

Dowiedz się więcej: Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER

Dotacje dla osób bez pracy – czy na macierzyńskim i wychowawczym dostanę dotację?

Projekty aktywizacyjne, a zwłaszcza te nastawione na dotacje przeznaczone są dla osób bez pracy (nie muszą być one zarejestrowane w urzędzie pracy). Kobiety przebywające na urlopach macierzyńskich, które myślą o swojej działalności niestety nie mogą skorzystać z tych funduszy, gdyż w okresie urlopu macierzyńskiego/rodzicielskiego de facto pozostają związane z pracodawcą, a wiec nie są osobą bezrobotną.

Dowiedz się więcej: Czy na macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Zdjęcie: Pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Pierzak
Z funduszami europejskimi związana jestem od 2006 r. Najpierw jako pracownik instytucji odpowiedzialnej za wdrażanie środków europejskich, a od momentu kiedy zostałam mamą prowadzę wspólnie z mężem firmę pomagającą pozyskiwać fundusze unijne i rozliczać projekty finansowane ze środków UE. Taki model pracy bardzo mi odpowiada i pozwala łączyć miłość do dzieci i rodziny z pasją pracy - www.pierzak.pl
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail