Czego szukasz

Jak fotografować produkty do sprzedaży?

Atrakcyjne zdjęcia produktów to klucz do sukcesu sprzedaży internetowej. Kupujący opiera swoją opinie o produkcie niemal wyłącznie na tym, co widzi na zdjęciu. Dlatego dołóż wszelkich starań, by zdjęcie jak najlepiej oddawało urok Twojego produktu. Jak robić zdjęcia, żeby sprzedawać? To łatwiejsze niż myślisz!

  • Redakcja Mamo Pracuj i DaWanda - 03/12/2014

1. Tło

Upewnij się, że Twój produkt jest łatwy do rozpoznania, poprzez wykorzystanie prostego i naturalnego tła. Na takim tle będą widoczne wszystkie jego detale. Wzorzyste, wielokolorowe tła mogą dekoncentrować i odwracać uwagę od samego produktu oraz mieć negatywny wpływ na ogólny wygląd. Jeżeli nie masz dostępu do profesjonalnego studia fotograficznego, prostym i tanim pomysłem na uzyskanie idealnego tła jest wykorzystanie dużego kawałka papieru w jasnym odcieniu. Najczęściej wykorzystywane kolory tła to jasny szary i biały. Oczywiście nie musisz się tym sugerować, po prostu wybierz takie, które będzie pasowało do Twoich produktów.
 

Jeżeli uważasz, że taka prezentacja produktu jest nudna, poeksperymentuj i dołącz dodatkowe elementy, pamiętając o tym, aby tło nie odwracało uwagi od Twojego produktu.
 

Wybierając konkretne tło zadbaj o to, aby zastosować je przy każdym swoim produkcie, w ten sposób zachowasz spójność w swoim butiku.

2. Oświetlenie

Często, podczas robienia zdjęć, głównym problemem jest odpowiednie oświetlenie fotografowanego produktu. W przypadku słabego oświetlenia naturalnego, aparat automatycznie dostosowuje ustawienia kolorów, co nie zawsze służy zdjęciom produktowym. Sprawdź w instrukcji aparatu, która dokładnie opisuje, jak manualnie zmienić ustawienia kolorów w aparacie. To powinno rozwiązać Twoje problemy. Zajmie Ci to tylko kilka chwil, a ustawisz kolory tak, by jak najlepiej oddawały rzeczywistość w świetle dziennym, cieniu, przy zachmurzonym niebie, czy sztucznym oświetleniu.

Zdjęcia wykonane z automatycznym ustawieniem kolorów i w złym oświetleniu zwykle mają czerwone, zielone lub niebieskie przebarwienia. Aby tego uniknąć, wyreguluj ustawienia kolorów (zwłaszcza funkcją balansu bieli). Zmieniając ręcznie balans bieli uzyskasz prawidłowe odwzorowanie barw.

Nie spędzaj zbyt dużo czasu na eksperymentach z lampą błyskową podczas fotografowania w pomieszczeniach. Jasne i bezpośrednie światło pochodzące z lampy błyskowej w aparacie zwykle wprowadza ostre cienie i odbicia światła. Zamiast tego, spróbuj oświetlić fotografowany przedmiot lampą biurkową. Prosta lampa może być wykorzystana do oświetlania produktu z innego kierunku niż ten, z którego fotografujesz, tym samym zapewniając ciekawe światło, które podkreśli kształt przedmiotu. Jednak w przypadku korzystania z lampy biurkowej, jej światło może być zbyt ostre. Możesz przygotować delikatniejsze oświetlenie, przykrywając światło lampki np. papierem do pieczenia. Dodatkowo, po przeciwnej stronie przygotuj powierzchnię odbijającą (np. arkusz styropianu). Odbijając światło zmiękczysz cienie i tym samym wyrównasz oświetlenie na całości zdjęcia otrzymując zrównoważone oświetleniowo zdjęcie. Jeśli dysponujesz dwoma lampami, możesz spróbować oświetlić produkt z dwóch stron, wypełniając w ten sposób wszelkie ciemne obszary. Pobaw się tym, praktyka czyni mistrza!

3. Perspektywa

Wielu twórców decyduje się fotografować przód swojego produktu. Takie zdjęcia są atrakcyjne tylko w niektórych przypadkach. My polecamy Ci sprawdzenie kilku wersji ekspozycji. Pokazanie produktu z różnych perspektyw pozwoli go mocniej wyeksponować. Radzimy unikać fotografowania z przodu. Zwykle kąt około 45° okazuje się być lepszy.
 

Jeżeli fotografujesz produkty takie jak ubrania, pokaż je na osobie. Nie musisz zatrudniać do tego profesjonalnych modeli, poproś znajomych, żeby wcielili się w ich rolę. Tak zaprezentowane produkty pozwolą potencjalnemu kupującemu wyobrazić sobie, jak będzie w wyglądał w Twoich projektach.
 

Na DaWandzie do każdej oferty możesz dodać 4 zdjęcia. Wykorzystaj to! Sfotografuj swój produkt z różnych stron, przez co zminimalizujesz wszelkie wątpliwości kupującego. W przypadku istotnych detali Twojego produktu, poświęć jedno zdjęcie na zaprezentowanie tego elementu, który może skłonić kupującego do wybrania Twojego produktu.

Fotografia produktowa w trzech krokach:

W następujących trzech krokach możesz uzyskać bardzo jasne zdjęcie produktu w zaledwie kilka minut. Co jest potrzebne?

  • Pudełko po butach (lub coś podobnego)
  • Kawałek papieru
  • Dwie lampki biurkowe

1. Umieść pudełko na stole i połóż przed nim papier, bez składania go . Ustaw lampki z każdej strony, tak, aby uzyskać najlepsze oświetlenie. Połóż swój produkt na kartce papieru. Teraz jesteś gotowy do robienia zdjęć. 

2. Aby mieć pewność, że zrobiłaś dobre zdjęcie, zrób kilka zdjęć z różnych perspektyw. Użyj dużej kartki papieru, aby uzyskać czyste białe tło.

3. Wykadruj zdjęcie, aby pokazać tylko centralny punkt, którym w tym przypadku jest miska, tym samym usuwając niepotrzebne elementy tła.

4. Edytowanie

Zwykłe oprogramowanie do obróbki zdjęć zwykle jest w pakiecie z  aparatem bądź drukarką. W Internecie dostępnych jest też dużo bezpłatnych programów do tego celu. Zawierają one podstawowe funkcje i umożliwiają finalny szlif zdjęcia.

Główne funkcje, które powinny Cię interesować, to kontrast, ustawienia kolorów i jasności, balans bieli. Możesz również wyrównywać zdjęcia, które tego wymagają. Dzięki tym kilku funkcjom samodzielnie przygotujesz swoje zdjęcie do wstawienia na stronę.

I Ty możesz zostać świetnym fotografem swoich produktów – powodzenia!

Spis zdjęć: 

  1. http://pl.dawanda.com/shop/NorlaDesign
  2. http://pl.dawanda.com/shop/AlicjaGetkaLab
  3. http://pl.dawanda.com/shop/millibag
  4. http://pl.dawanda.com/shop/SzyjemySukienki

Artykuł powstał we współpracy z serwisem DaWanda! Wkrótce jeszcze więcej tekstów!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja Mamo Pracuj i DaWanda
Podyskutuj

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2019

Prowadzenie własnej firmy to Twoje marzenie, ale hamuje Cię brak pomysłu na biznes? A może boisz się ryzyka nowego pomysłu? Nie musisz zaczynać od zera - skorzystaj ze wsparcia doświadczonego partnera biznesowego i zacznij zarabiać! Poznaj fantastyczne, sprawdzone przez inne mamy, pomysły na biznes. Sprawdź szczegóły i już dzisiaj dowiedz się więcej. Dołącz do akcji Franczyza dla Mamy 2019!
  • Franczyzadlamamy.pl - 10/04/2019
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń aby poznać szczegóły!

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej:

         

Akademia JA – to biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku. Własny Ośrodek Akademii JA zakładasz bez opłat wstępnych ani miesięcznych!

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak – lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Zakładając swój oddział Akademii Bystrzak będziesz organizowała podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, twórcze urodziny oraz wakacje i ferie w mieście.

      Edukido

Early Stage – chcesz dołączyć do pasjonatów nauczania języka angielskiego? Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera i która pomoże Ci zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka.

Edukido – to pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO®! Wspieraj dzieci w rozwoju i zarabiaj konkretne pieniądze.

          

Akademia Komputerowa Komputrilo – to firma założona przez mamę trójki dzieci. Oferuje kursy programowania dla dzieci, które są najlepszym sposobem na zarażanie ich pasją do świata nowych technologii. Stwórz własną Akademię i pomagaj innym rodzicom wspierać rozwój dzieci.

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School – to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem, to powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

            

RoboCAMP – to ciekawy pomysł na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci i elastyczna forma współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

SOCATOTS Piłkarskie Maluszki – jeśli chcesz założyć własny biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, Mamy to przecież najlepsze trenerki na świecie!

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasze Live’y na Facebooku

Już wkrótce zaprosimy Was na transmisje video z przedsiębiorczymi mamami, które rozwijają swoje biznesy. Wszystko będzie się działo na naszym profilu na FB >>> zapraszamy!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem, pracować elastycznie i zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję – pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy 2019 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 6 edycji i potrwa do 31.03.2020.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu?

Współczesna firma praktycznie nie może funkcjonować bez strony internetowej. Najprostsze strony posiadają nawet niezwiązane z internetem firmy. Jednak samo stworzenie profesjonalnej witryny to nie wszystko.
  • Alicja Zielińska - 09/04/2019
biurko z komputerem stacjonarnym

By użytkownicy w ogóle mogli do niej dotrzeć, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy. Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy. Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe.

Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które ustalają pozycję witryny na liście wyników. Jeśli więc dana witryna nie spełnia ich wymagań, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. Efektem jest to, że internauci szukający danego produktu lub usługi znacznie łatwiej znajdą Twoją stronę i na nią wejdą by zapoznać się z ofertą.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.

Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Plan działania dla SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.

SEO to również unikatowa i wartościowa treść, wsparta słowami kluczowymi, które najlepiej oddają charakter branży, usługi czy produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. Tego typu praktyki są bardzo źle odbierane przez algorytmy wyszukiwarki, ponieważ Google premiuje unikalne i wartościowe treści – natomiast strony z powielonymi treściami znajdują się znacznie niżej wyników wyszukiwania.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę.

Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Klucz do interesujących i wartościowych treści

Dla pozycjonowania stron treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezwykle ważne, dlatego ich tworzenie powinno być priorytetem. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych, które powinny w dokładny i jasny sposób opisywać oferowane produkty. Kolejną z popularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! A jeśli zależy Ci na fachowym pozycjonowaniu strony, skorzystaj z usług profesjonalistów EACTIVE i ciesz się z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail