Czego szukasz

Jak dbać o wizerunek firmy?

Codziennie rano patrzysz w lustro – zastanawiasz się, czy dany kolor i styl pasuje zarówno do Ciebie, kontekstu, jak i do okazji? A czy tak samo dbasz o wizerunek swojej firmy?

przykładowe materiały firmowe,

Wyróżnij się albo… nie!

Czy każda firma musi się wyróżniać, żeby zaistnieć? A czy zawsze, gdy idziesz na pierwszą randkę, ubierasz krzykliwą kieckę i zachowujesz się przesadnie kreatywnie? Kto jak kto, ale kobiety doskonale wiedzą, że sekretem sukcesu jest konsekwentne budowanie własnego stylu – niekoniecznie przekrzykiwanie się. A ostre kreacje? Te zostawmy na bale karnawałowe;)

Kreuj wizerunek i tożsamość firmy

Jak Cię widzą, tak Cię piszą – to prawda stara jak świat i nadal do bólu aktualna. Wizerunek firmy to obrazy, myśli i odczucia, jakie pojawiają się u odbiorców, gdy myślą o danym brandzie. Całe szczęście, temu wyobrażeniu możemy pomóc, kreując osobowość marki. Identyfikacja wizualna to zarówno Twoja zbroja, jak i suknia na biznesowym parkiecie.
Tożsamość firmy jest złożona z wielu elementów – to np. logo, claim, styl komunikacji i kolorystyka. Są one o tyle ważne, że są pierwszymi elementami, z jakimi spotyka się klient. To właśnie od pierwszego wrażenia zależy to, czy będzie nas chciał bliżej poznać. Warto już na początku zainwestować w spójne materiały reklamowe. A czy wizytówki, papier firmowy i ulotki mają jeszcze sens? Oczywiście, że tak, jednak pod warunkiem, że będą przedłużeniem i odzwierciedleniem Ciebie i Twojej firmy.

Drukowane materiały firmowe – czy to się opłaca?

Czy Twoja marka jest mocna? Czy telefony i maile od klientów, rozgrzewają linie do czerwoności? Jeśli jeszcze nie, to właśnie teraz jest doskonały czas, by się na to przygotować. Eleonor Roosevelt mówiła, że kobieta jest jak torebka z herbatą – nie dowiemy się, jak jest mocna, dopóki nie znajdzie się w gorącej wodzie. Już teraz warto przygotować siebie i swój brand na gorączkę sukcesu i wielu gości. Po co? Np. po to, by przywitać ich nie tylko pyszną mocną herbatą, ale też mocnym, przemyślanym wizerunkiem, który ich zaintryguje.

Od czego zacząć?

Przede wszystkim od określenia kolorystyki, logotypu oraz stylistyki brandu. Warto zapisywać tropy i projekty, które Cię urzekają. Pakiet inspiracji, połączony ze strategią i wizją firmy, będzie świetną podstawą, z którą możesz iść do grafika. Przed wyborem projektanta, zapoznaj się z jego portfolio – dzięki temu zyskasz większą pewność, że jego styl będzie zgodny z Twoim gustem.
No to teraz wreszcie przygoda się zaczyna. Wspólnie z grafikiem, będziesz przelewać na papier osobowość firmy (a tym samym budować mocne fundamenty przyszłego sukcesu).

Drukuj wizerunek firmy

Gdy masz już określoną stylistykę i własny brand book, czas na najlepsze – czyli jego realizację! Drukując pomysły, warto wybierać wszechstronne drukarnie, w których można wykonać wiele materiałów w jednym parku maszynowym. Dzięki temu zyskujesz pewność co do spójności i jedności kolorystycznej wszelkich wydruków firmowych. A jakie materiały warto drukować?

Wizytówki dla firm

Na początku przydadzą się wizytówki, najlepiej te na papierze o gramaturze co najmniej 350 g. Tutaj najlepiej sprawdzają się typowe formaty, czyli 85×55 lub 90×50 mm (mieszczą się w torebce, portfelu lub wizytowniku). Obecnie można znaleźć też wiele ciekawych papierów ozdobnych, uszlachetnień i nowości (np. wizytówki kaszerowane, MultiLoft – czyli 3 warstwy papieru i kolorowy środek). Warto wybrać klasyczny format w lekko podkręconym wykonaniu, a to zależy już od Twojego gustu.

Papier firmowy dla firmy

Co jeszcze? Przede wszystkim papier firmowy! Wiele osób zapomina o nim, tymczasem jest on bardzo istotnym elementem wizerunku firmy. Projektując wyjątkowy papier firmowy, Twoja korespondencja, dokumenty i umowy zyskają spersonalizowany, wyjątkowy charakter. Papier firmowy to niewielki wydatek, a ogromna cegiełka, budująca Twoją przewagę konkurencyjną.

Ulotki, plakaty i katalogi firmowe

Tak, te materiały wciąż mają ogromną moc, jednak pod warunkiem, że są dobrze zaprojektowane. Papier był i jest doskonałym nośnikiem reklamowym – prawdopodobnie szybko się to nie zmieni. Jeśli chcesz, aby firmowe ulotki i plakaty były skuteczne, po prostu zadbaj o dobry projekt. Dobry, czyli taki, który da klientowi powód, by je zatrzymał. Pisz szczerze, poprawnie i ciekawie, nie zapominając o języku korzyści. Poza tym dodaj konkretne CTA oraz wyjątkowy gratis. Może to być kod rabatowy, darmowa usługa lub dedykowane promocje. Po prostu – otwórz się na klientów, szanując ich czas, inteligencję i dobry gust. Na pewno to docenią.

Firma wyjątkowa jak Ty

Niezależnie od tego, jaką firmę prowadzisz, warto nadać jej przemyślaną tożsamość, a potem konsekwentnie ją realizować. Po prostu ubierz swój biznes w wyjątkowy styl. Bo w końcu Twoja firma jest wyjątkowa – prawie tak samo, jak Ty, prawda? No to ruszaj, niech świat Was zobaczy!

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie