Czego szukasz

Jak dbać o wizerunek firmy?

Codziennie rano patrzysz w lustro – zastanawiasz się, czy dany kolor i styl pasuje zarówno do Ciebie, kontekstu, jak i do okazji? A czy tak samo dbasz o wizerunek swojej firmy?

  • Jagoda Jasińska - 30/06/2017
przykładowe materiały firmowe,

Wyróżnij się albo… nie!

Czy każda firma musi się wyróżniać, żeby zaistnieć? A czy zawsze, gdy idziesz na pierwszą randkę, ubierasz krzykliwą kieckę i zachowujesz się przesadnie kreatywnie? Kto jak kto, ale kobiety doskonale wiedzą, że sekretem sukcesu jest konsekwentne budowanie własnego stylu – niekoniecznie przekrzykiwanie się. A ostre kreacje? Te zostawmy na bale karnawałowe;)

Kreuj wizerunek i tożsamość firmy

Jak Cię widzą, tak Cię piszą – to prawda stara jak świat i nadal do bólu aktualna. Wizerunek firmy to obrazy, myśli i odczucia, jakie pojawiają się u odbiorców, gdy myślą o danym brandzie. Całe szczęście, temu wyobrażeniu możemy pomóc, kreując osobowość marki. Identyfikacja wizualna to zarówno Twoja zbroja, jak i suknia na biznesowym parkiecie.
Tożsamość firmy jest złożona z wielu elementów – to np. logo, claim, styl komunikacji i kolorystyka. Są one o tyle ważne, że są pierwszymi elementami, z jakimi spotyka się klient. To właśnie od pierwszego wrażenia zależy to, czy będzie nas chciał bliżej poznać. Warto już na początku zainwestować w spójne materiały reklamowe. A czy wizytówki, papier firmowy i ulotki mają jeszcze sens? Oczywiście, że tak, jednak pod warunkiem, że będą przedłużeniem i odzwierciedleniem Ciebie i Twojej firmy.

Drukowane materiały firmowe – czy to się opłaca?

Czy Twoja marka jest mocna? Czy telefony i maile od klientów, rozgrzewają linie do czerwoności? Jeśli jeszcze nie, to właśnie teraz jest doskonały czas, by się na to przygotować. Eleonor Roosevelt mówiła, że kobieta jest jak torebka z herbatą – nie dowiemy się, jak jest mocna, dopóki nie znajdzie się w gorącej wodzie. Już teraz warto przygotować siebie i swój brand na gorączkę sukcesu i wielu gości. Po co? Np. po to, by przywitać ich nie tylko pyszną mocną herbatą, ale też mocnym, przemyślanym wizerunkiem, który ich zaintryguje.

Od czego zacząć?

Przede wszystkim od określenia kolorystyki, logotypu oraz stylistyki brandu. Warto zapisywać tropy i projekty, które Cię urzekają. Pakiet inspiracji, połączony ze strategią i wizją firmy, będzie świetną podstawą, z którą możesz iść do grafika. Przed wyborem projektanta, zapoznaj się z jego portfolio – dzięki temu zyskasz większą pewność, że jego styl będzie zgodny z Twoim gustem.
No to teraz wreszcie przygoda się zaczyna. Wspólnie z grafikiem, będziesz przelewać na papier osobowość firmy (a tym samym budować mocne fundamenty przyszłego sukcesu).

Drukuj wizerunek firmy

Gdy masz już określoną stylistykę i własny brand book, czas na najlepsze – czyli jego realizację! Drukując pomysły, warto wybierać wszechstronne drukarnie, w których można wykonać wiele materiałów w jednym parku maszynowym. Dzięki temu zyskujesz pewność co do spójności i jedności kolorystycznej wszelkich wydruków firmowych. A jakie materiały warto drukować?

Wizytówki dla firm

Na początku przydadzą się wizytówki, najlepiej te na papierze o gramaturze co najmniej 350 g. Tutaj najlepiej sprawdzają się typowe formaty, czyli 85×55 lub 90×50 mm (mieszczą się w torebce, portfelu lub wizytowniku). Obecnie można znaleźć też wiele ciekawych papierów ozdobnych, uszlachetnień i nowości (np. wizytówki kaszerowane, MultiLoft – czyli 3 warstwy papieru i kolorowy środek). Warto wybrać klasyczny format w lekko podkręconym wykonaniu, a to zależy już od Twojego gustu.

Papier firmowy dla firmy

Co jeszcze? Przede wszystkim papier firmowy! Wiele osób zapomina o nim, tymczasem jest on bardzo istotnym elementem wizerunku firmy. Projektując wyjątkowy papier firmowy, Twoja korespondencja, dokumenty i umowy zyskają spersonalizowany, wyjątkowy charakter. Papier firmowy to niewielki wydatek, a ogromna cegiełka, budująca Twoją przewagę konkurencyjną.

Ulotki, plakaty i katalogi firmowe

Tak, te materiały wciąż mają ogromną moc, jednak pod warunkiem, że są dobrze zaprojektowane. Papier był i jest doskonałym nośnikiem reklamowym – prawdopodobnie szybko się to nie zmieni. Jeśli chcesz, aby firmowe ulotki i plakaty były skuteczne, po prostu zadbaj o dobry projekt. Dobry, czyli taki, który da klientowi powód, by je zatrzymał. Pisz szczerze, poprawnie i ciekawie, nie zapominając o języku korzyści. Poza tym dodaj konkretne CTA oraz wyjątkowy gratis. Może to być kod rabatowy, darmowa usługa lub dedykowane promocje. Po prostu – otwórz się na klientów, szanując ich czas, inteligencję i dobry gust. Na pewno to docenią.

Firma wyjątkowa jak Ty

Niezależnie od tego, jaką firmę prowadzisz, warto nadać jej przemyślaną tożsamość, a potem konsekwentnie ją realizować. Po prostu ubierz swój biznes w wyjątkowy styl. Bo w końcu Twoja firma jest wyjątkowa – prawie tak samo, jak Ty, prawda? No to ruszaj, niech świat Was zobaczy!

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska
Podyskutuj

Mama robi kurs wirtualnej asystentki – czyli o tym, jak pracować nie wychodząc z domu

Albo wychodząc i pracując tam gdzie chcesz :) Cieszy mnie myśl, że mogę jechać w ukochany Beskid zabierając laptopa i robić to co lubię, a potem pójść z dziećmi w góry - Czy możliwa jest praca zdalna jeśli nie jesteś grafikiem, programistą ani blogerką? Oczywiście!
  • Ewa Wczelik - 12/08/2019
kobieta pracuje z domu na laptopie

Dylematy mamy i taty

Końcówka urlopu macierzyńskiego plus Przedszkolak na pokładzie. Pojawiają się pierwsze pytania i dylematy. Wracać do pracy? Zostawić Mrówkę z… tylko z kim? Niania? Żłobek?!

Żłobek odpada na starcie – nie jestem przekonana do tego typu opieki. Szukam “cioci” na etat. Robię research, trzeba sprawdzić jakie obecnie panują stawki. Szybka kalkulacja i niemały szok – braknie pensji! Nawet na waciki nie zostanie… Co teraz? Wieczorna rozmowa z mężem. Biała kartka: zaczynamy wypisywać plusy i minusy. Wreszcie jest decyzja! Mama idzie na wychowawczy.

Kamień z serca. Najgorszy jest brak decyzji, a tu jeden wieczór i już jest. Uff… Ale i tysiące myśli bombardują mi głowę. Czy aby na pewno finansowo damy radę? Czy pojedziemy na wakacje w przyszłym roku? Czy będę musiała przerwać treningi? A jeśli nam braknie na podstawowe rzeczy?

Może udałoby się znaleźć pracę, którą mogę wykonywać z domu? Taką, gdzie sama ustalę co będę robić i ile godzin na to poświęcę. Dzięki której nie będzie problemem zająć się chorym Przedszkolakiem gdy będzie taka potrzeba. Po naszym pierwszym sezonie przedszkolnym wiem, że tamtejsze prezenty to nie tylko laurki, ale i glut po kostki. Katar potrafi przerodzić się w istną walkę pod hasłem “oby tylko nie opadło na oskrzela” itd.

Kurs na szerokie wody – czyli jak znalazłam kurs wirtualnej asystentki

Pierwsza myśl: chyba nie ma takiej pracy, którą mogłabym wykonywać tylko zdalnie. Nie jestem grafikiem, programistą, blogerką itp. Zaczynam ponownie przeszukiwać internet i trafiam na informację: kurs wirtualnej asystentki na mamopracuj.pl. Czytam z wypiekami na twarzy. Nie muszę być programistą, ani grafikiem. Uff. Trochę rzeczy już potrafię. Rozmową z drugą połówką – wchodzimy w to. Idę na kurs – nie wychodząc! 🙂

Pierwsza lekcja z mentorką daje dużo nadziei. Dziewczyny współkursantki – fantastyczne. Jest moc! Lekcje odbywają się dwa razy w tygodniu wieczorami. Nawet kiedy moja Mrówka Z. się obudzi i w te pędy biegnę, by ją ululać, to nasze wirtualne spotkania są nagrywane i mogę do nich wrócić, kiedy tylko mam taką możliwość. Oprócz lekcji codziennie komunikujemy się na ​slacku​. Wymieniamy się wrażeniami, dzielimy naszymi pracami oczekując nie tylko konstruktywnej krytyki, ale i wsparcia czy pochwały. Czuję, że nabieram wiatru w żagle. Poznaję nowe rzeczy. Chłonę, ile tylko mój zmęczony i niewyspany mózg przyjmie 🙂 Idzie nowe!

Praca zdalna na końcu świata

Pisząc ten wpis jestem w “Chacie na końcu świata” w Beskidzie Niskim. Mrówka Z. drzemie w wózku, Przedszkolak ze swym najlepszym Tatą odkrywa dziką roślinność i robactwo wszelkiej maści, a ja? Ja siedzę w chacie na werandzie z kubkiem herbaty i laptopem na kolanach. Delektuję się zapachem lasu, trawy i kwiatów. Słucham jak świergolą ptaszki, odganiam upierdliwe muchy i podnosząc wzrok znad ekranu cieszę się widokiem gór. Spoglądam z ciekawością na krążącego po niebie myszołowa.

Można być realną mamą – zajmującą się dzieckiem i wirtualną asystentką, która rozwija się zawodowo.

Tak wyobrażam sobie moją przyszłą pracę: robię to co chcę i lubię, tam gdzie chcę – oczywiście jeśli tylko mam dostęp do internetu 🙂 Cieszy mnie myśl, że mogę jechać w ukochany Beskid zabierając laptopa i robić to, co lubię zawodowo, a potem pójść z dziećmi w góry. Cieszę się na myśl, że będę z Mrówką Z., że będę mogła lepiej zająć się Przedszkolakiem, jeśli zostanie w domu. Czuję po prostu wolność. Wcześniej drżałam na samą myśl, że jedno czy drugie dziecko choruje, a ja muszę powiedzieć szefowi, że znowu (!) mnie nie będzie przez dwa tygodnie… To już za mną, a kolejne wyzwania przede mną.

Ok, ale WA to nie cukiereczki, górki, ptaszki itd. To jest praca. Tak samo wartościowa jak etat, do której również trzeba się przygotowywać, doszkalać, pracować nad sobą i marką. Nawet więcej: jesteś sam sobie sterem, żeglarzem i okrętem. W którą stronę popłyniesz, taki cel osiągniesz. A zadbany okręt pomoże dobić do celu.

Chcesz poznać inne historie kobiet, które odmieniły swoje życie zawodowe? Przczytaj:

Powodzenia!

Zdjęcie: Pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Wczelik
Zawodowo wirtualna asystentka w twojaprawareka.pl. Swoją pracą pomaga przedsiębiorcom odzyskać ważny dla nich czas, aby mogli skupić się na swoim sukcesie. Prywatnie żona przewodnika beskidzkiego, mama dwojga małych odkrywców pragnąca pokazać im świat. Choć w biegu, łapie wolne chwile zaczytując się w literaturze z okresu II wojny światowej, smakuje w kuchni indyjskiej, a bywa że i coś "zaszyje" na maszynie do szycia. Najbardziej odpoczywa w Beskidzie Niskim.

Docenianie w pracy jest dla Ciebie ważne? Powiedz o tym pracodawcom! Wypełnij ankietę

Czy docenianie Twoich wysiłków i rozwoju działa na Ciebie motywująco? Czy daje Ci poczucie spełnienia i szczęścia? Czy fakt, że jesteś doceniana w pracy jest dla Ciebie ważny? A czy Ty sama doceniasz swoich przełożonych czy pracowników? Wypełnij ankietę i wygraj nagrody >>>
  • Dominika Wassermann - 12/08/2019
Indeks_doceniania _troje uśmiechniętych ludzi

Docenianie – jak wielka jest według Ciebie jego siła?

Chyba każdy z nas lubi czuć się docenionym, mieć poczucie, że to co robi jest ważne i potrzebne. W wielu miejscach pracy standardem są już kwartalne czy roczne rozmowy z przełożonym, w czasie których dostajemy informację zwrotną na temat wykonywanej przez nas pracy. Częstą praktyką jest też regularne chwalenie pracowników za perfekcyjnie wypełnione obowiązki. Niestety niektórzy pracodawcy, czy managerowie zapominają o tym prostym, acz ważnym aspekcie. Docenianie – czy jest dla Ciebie istotne?

Weź udział w badaniu na temat doceniania – Twoja opinia ma znaczenie!

Serdecznie zapraszamy Cię do wzięcia udziału w badaniu i wyrażeniu swojej opinii na temat jakim jest docenianie.

  • Czy dla Ciebie docenianie jest istotnym elementem pracy?
  • Czy ma wpływ na Twoją pracę?
  • Czy docenianie daje Ci poczucie spełnienie i szczęścia?
  • Czy dostajesz feedback od razu, czy w czasie tzw. rozmowy rocznej?
  • Czy sam/a doceniasz współpracowników i kierownictwo?

Opowiedz o tym! Weź udział w drugiej edycji badania przeprowadzanego przez @Preeshare, AmRest i @HRM Institute.

Badanie jest anonimowe, a biorąc w nim udział można wygrać super nagrody:

  • 1 x Kindle Paperwhite,
  • 5 x zestaw: kawa + kubek Starbucks + zaproszenie do kawiarni,
  • 10 x książka biznesowa,
  • 10 x voucher do Empik-u o wartości 50zł.

Zapraszamy!

Zdjęcie: indeksdoceniania.pl

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Dominika Wassermann
Absolwentka Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego, oraz Liceum Plastycznego w Nowym Wiśniczu , która po dziesięciu latach postanowiła powrócić do zajmowania się grafiką komputerową. Prywatnie "zwierzolub", opiekunka 3 kotów, miłośniczka kuchni roślinnej, spędzająca wolny czas na rowerowych wycieczkach.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail