Czego szukasz

Jak BGŻ BNP Paribas wspiera pracujące mamy? Sprawdź!

Droga Mamo, pewnie niejednokrotnie byłaś świadkiem rozmów poruszających temat powrotu do pracy po urlopie macierzyńskim. Pomysł ten zawsze niesie ze sobą mnóstwo pytań: Czy pogodzę pracę z wychowaniem dziecka? Czy nie ominie mnie ważny moment w życiu malucha? Czy oby na pewno dam radę? Zostawienie dziecka pod okiem opiekunki lub w żłobku nigdy nie jest łatwą decyzją, dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak poradziły sobie z tym inne mamy. Paulina oraz Patrycja opowiedziały nam, jak udaje im się łączyć te dwie role, pracując w Contact Center i Departamencie Windykacji Telefonicznej Banku BGŻ BNP Paribas. A już 18 października weź udział w Dniu Otwartym w Warszawie!

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 11/10/2017
Grafika zapraszają na Dzień Otwarty w BGŻ BNP PARIBAS

Rozmawiamy z Patrycją Łukasik, która pracuje w Contact Center w Banku BGŻ BNP Paribas

Długo decydowałaś się na powrót do pracy po urlopie macierzyńskim?

Decyzja nie zajęła mi dużo czasu, ale jestem pewna, że była słuszna. Do pracy wróciłam 2 lata po urodzeniu dziecka. W Banku BGŻ BNP Paribas pracuję od zawsze – jestem do tej pracy przywiązana i jednocześnie naprawdę zadowolona. Cieszy mnie to, że atrakcyjne warunki pracy czekały na mnie także po urlopie macierzyńskim.

W jaki sposób Bank BGŻ BNP Paribas wspiera młode matki?

Na młode matki czeka wiele udogodnień. To, co zarówno ja, jak i inne mamy doceniamy najbardziej, to elastyczny czas pracy. Jeśli nasze dziecko zachoruje, ma występ na akademii szkolnej, czy wycieczkę, to możemy tak dogadać się z przełożonym, żeby móc w tych wydarzeniach uczestniczyć. Mamy również karty lojalnościowe dla dzieci oraz możemy korzystać z wyjść do kina czy na basen. Warto też podkreślić, że po przejściu na urlop macierzyński stanowisko w Banku BGŻ BNP Paribas czeka na nas 2,5 roku.

Co szczególnie cenisz w pracy na swoim stanowisku?

Pracuję w dziale Contact Center, więc moja praca polega głównie na kontakcie telefonicznym z klientami i na rozwiązywaniu ich problemów. Ważne jest dla mnie, że to co robię ma sens. Pomagając ludziom, czerpię dużą satysfakcję z wykonywanych obowiązków.

Jak udaje Ci się łączyć pracę z codziennymi obowiązkami domowymi?

Powrót do pracy po urlopie macierzyńskim nie jest łatwy. Wiedziałam jednak, że muszę podjąć tę decyzję i z perspektywy czasu jej nie żałuję. Elastyczność czasu pracy sprawia, że jestem w stanie zaplanować swój harmonogram dnia tak, aby znaleźć czas na wszystko. Mogę śmiało łączyć rolę mamy oraz pracownika.

Jakich rad udzieliłabyś młodym mamom, które stoją przed decyzją powrotu na rynek pracy?

Nie przedłużać tej decyzji! Im dłużej się zwleka, tym trudniej jest się zdecydować. W dłuższej perspektywie ma to więcej minusów niż plusów. Dzieci świetnie sobie poradzą w żłobku, czy pod opieką kogoś z rodziny, a praca taka jak w Banku BGŻ BNP Paribas umożliwia uczestniczenie w życiu dziecka. My, młode mamy, nie możemy zapominać o sobie. Musimy iść do przodu i ciągle się rozwijać.

Do rozmowy zaprosiliśmy także Paulinę Godlewską, która pracuje w Departamencie Windykacji Telefonicznej w Banku BGŻ BNP Paribas

Jak długo zajął Ci powrót na rynek pracy?

Skorzystałam z możliwości rocznego urlopu macierzyńskiego, podczas którego otrzymuje się 80% wynagrodzenia. Przed urodzeniem dziecka byłam bardzo aktywna, lubiłam  swoją pracę. Zaczęło mi brakować kontaktu z ludźmi. Uznałam, że moje dziecko jest już gotowe na rozłąkę z mamą i na przygodę ze żłobkiem, co pozwoliło mi wrócić do pracy. Decyzję o powrocie podjęłam świadomie, nie zmusiła mnie do tego sytuacja życiowa.

Czym przyciągnęła Cię – jako młodą mamę – oferta Banku BGŻ BNP Paribas?

Bank BGŻ BNP Paribas oferuje młodym mamom kilka udogodnień. Atrakcyjne wynagrodzenie oraz – przede wszystkim – elastyczne godziny pracy. Bez problemu można ułożyć swój plan pracy tak, żeby móc wyjść wcześniej lub zacząć pracę później. Ułatwieniem jest też to, że mamy dwie zmiany: 8-16 i 10-18, dzięki czemu możemy dopasować swoją pracę do planu dnia dziecka.

Na czym polega Twoja codzienna praca?

Zajmuję się windykacją firm i gospodarstw rolnych, więc do moich obowiązków należą przede wszystkim rozmowy i negocjacje z klientami. W praktyce wygląda to tak, że najpierw ustalamy przyczyny zaległości, a następnie wspólnie z klientem szukamy najlepszego rozwiązania.

Wspomniałaś, że ważna jest dla Ciebie praca z ludźmi. Co jeszcze cenisz sobie w pracy na tym stanowisku?

Oprócz ciągłego kontaktu z ludźmi, na pewno bardzo ważna jest dla mnie różnorodność pracy. Specyfiką pracy w windykacji jest to, że za każdym razem mamy do czynienia z innym przypadkiem, dlatego stykamy się z wieloma rozwiązaniami. Nie ma dwóch takich samych spraw, dlatego ta praca jest naprawdę ciekawa.

Jak udaje Ci się łączyć pracę z codziennymi obowiązkami domowymi?

Na początku jest ciężko, dlatego musimy nauczyć się prosić o pomoc. Wiem, że sporo mam ma z tym problem, ale powinnyśmy przyznać przed samą sobą oraz przed rodziną, że potrzebujemy wsparcia. Razem naprawdę łatwiej jest szukać rozwiązań. Moje dziecko na początku było w żłobku, obecnie jest  w przedszkolu, a ja pracując w Banku BGŻ BNP Paribas mogę ułożyć sobie plan pracy tak, aby znaleźć czas na wszystko. Dzięki większej ilości obowiązków nauczyłam się  ustalać  priorytety i lepiej dysponować swoim czasem.

Jakie benefity pozapłacowe oferowane przez Bank BGŻ BNP Paribas szczególnie cenisz sobie jako młoda mama?

Bardzo ważna jest opieka medyczna. Obejmuje ona swoim pakietem nie tylko mnie, jako pracownika, ale także całą moją rodzinę. Atrakcyjną propozycją jest także karta Multisport. Dzięki niej możemy iść z dzieckiem na basen, ściankę wspinaczkową lub do kina.

Jakich rad udzieliłabyś młodym mamom, które stoją przed decyzją powrotu na rynek pracy?

Często decyzja o powrocie odbierana jest jako egoizm kobiety. Absolutnie się z tym nie zgadzam. Powroty jednak nie są łatwe, dlatego ze swojego doświadczenia mogę polecić, aby młode mamy konsekwentnie trzymały się podejmowanych decyzji. Moim zdaniem bardziej doceniamy czas spędzony z dzieckiem wtedy, kiedy pracujemy. Mając mniej czasu wolnego, staramy się z każdej takiej chwili wycisnąć maksymalnie dużo i każdą godzinę z dzieckiem celebrować.

Chcesz wrócić na rynek pracy i jednocześnie nie rezygnować z uczestnictwa w życiu malucha?

Przyjdź na Dzień otwarty w Contact Center i Departamencie Windykacji Telefonicznej organizowany przez BGŻ BNP Paribas i przekonaj się o elastycznych warunkach zatrudnienia, które na Ciebie czekają!

Więcej informacji znajdziesz na: http://bit.ly/2kAlx60 Zapraszamy! 🙂

Grafika: własność BGŻ BNP Paribas

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Ta praca zapewnia mi bezpieczeństwo – relacja z Dnia Otwartego dla Mam w Nationale-Nederlanden

O co pytały uczestniczki spotkania? Jakie odpowiedzi uzyskały? I czy praca w Contact Center to dobra praca? Mamy dla Was relację z Dnia Otwartego dla Mam w Nationale-Nederlanden (z 4 lipca br.) i linki do najnowszych ofert pracy! Sprawdź koniecznie >>>
  • Agnieszka Kaczanowska - 11/07/2018
Dzień Otwarty dla Mam w Contact Center Nationale-Nederlanden

Bezpieczeństwo

„Bo ta praca daje mi bezpieczeństwo, a to jest w tym momencie dla mnie najważniejsze” – powiedziała Marzena Grzybowska – doradca klienta, a prywatnie mama dwójki dzieci w trakcie naszego spotkania. A Marzena pracuje w firmie już 19 lat!

Ale też elastyczność, możliwość pracy zdalnej, zrozumienie i świetna atmosfera…

W trakcie Dnia Otwartego dla Mam uczestniczki miały okazję w kameralnej i przyjaznej atmosferze porozmawiać z innymi mamami, które już (od lat) pracują w dziale obsługi klienta Nationale-Nederlanden. Była także okazja do spaceru po biurze i zobaczenia na własne oczy jak to wszystko wygląda.

Dzień Otwarty dla Mam w Nationale-Nederlanden

W spotkaniu wzięły udział:

1. Basia Pietrzak – Młodszy Doradca Klienta, którą miałyście okazję poznać w wywiadzie dla nas – „Praca w dziale obsługi klienta daje mi elastyczność, której potrzebuję”.
2. Gosia Pabianek-Dywan – Doradca Klienta, która od lat pracuje zdalnie i już wkrótce w wywiadzie dla nas opowie jak to jest możliwe!
3. Dorota Hakenberg – Koordynator ds. Zarządzania Korespondencją
4. Marta Kopaca – Starszy Doradca Klienta
5. Marzena Grzybowska – Doradca Klienta

Oraz mamy, które szukają dla siebie najlepszego miejsca pracy.

Dzień Otwarty dla Mam w Nationale-Nederlanden

Pytań było całe mnóstwo, a i odpowiedzi wiele 😉

O co pytały uczestniczki?

Czy to trudna praca? „Tak, ale daje mnóstwo satysfakcji, bo każdego dnia pomagamy naszym klientom rozwiązywać ich problemy!”

Jak wygląda elastyczność pracy w Contact Center? „Na miesiąc z góry ustalamy grafik, tak aby każdemu z nas pasował. Najczęściej pracujemy na poranną zmianę, a kilka dni w miesiącu na popołudniową, dział obsługi klienta jest czynny do 20:00”. „Oczywiście weekendy mamy wolne”.

A co kiedy dziecko zachoruje? „Kontaktujemy się z przełożonym i zajmujemy się dzieckiem. To zupełnie naturalne. Mam pełne zrozumienie zespołu i wsparcie”.

A jakie benefity firma zapewnia? „Długo można by wymieniać, ale dla mnie najważniejsze jest to, że po prostu mogę przyjść i powiedzieć, że dzisiaj muszę wyjść wcześniej i to nie jest problem”.

Czy praca w obsłudze klienta zawsze polega na sprzedawaniu? „Mamy dwie tzw. linie, przychodzącą i wychodzącą. W przypadku tej pierwszej to my pomagamy klientom, kiedy do nas dzwonią z jakimś zagadnieniem, problemem, pytaniem, prośbą. Druga to linia „wychodząca”, kiedy to my kontaktujemy się z klientami; najczęściej na powitanie nowych klientów, przy przedłużeniu czy zmiany warunków polisy, ale także kiedy klient od nas odchodzi, tak aby odchodził myśląc o firmie dobrze, albo aby zmienił zdanie”.

A czy to praca, w której można się rozwijać? „Zdecydowanie. Większość pracowników zaczyna właśnie od pracy w dziale obsługi klienta, aby zrozumieć produkty, firmę. Jeśli nie będziemy się uczyć, nie będziemy dobrze pracować i się rozwijać”.

Czy można zacząć pracę od razu zdalnie? „Tak, w zasadzie to możliwe. Ważne będzie dobre przygotowanie i szkolenia wstępne w siedzibie firmy, gotowość do nauki i zaangażowanie. Gosia tak pracuje już kilka lat – wywiad z nią już niedługo będzie na mamopracuj.pl”.

Czy można od razu zacząć pracę w mniejszym wymiarze godzin, np. ¾ etatu? „Tak, to jest możliwe”.

Dzień Otwarty dla Mam w Nationale-Nederlanden

Rozwój

W spotkaniu wziął udział także Alan Laszuk – ​​Koordynator Sekcji Relacji z Klientem.

Podkreślał, że praca w Contact Center to praca dla osób, które gotowe są każdego dnia poszerzać swoją wiedzę oraz dla tych, którzy cenią pracę w zespole i po prostu lubią pracować.

„Tak, bo zespół jest ważny. Nie zostawimy koleżanki samej na zmianie, kiedy wiemy, że będzie dużo telefonów… żadna z nas, nie chciałaby być pozostawiona wtedy sama” – dodała Basia Pietrzak.

Jesteś ciekawa jak firma Nationale-Nederlandem wspiera mamy? Sprawdź prezentację firmy w naszej Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie oraz najnowsze oferty >>>

„Nie szukamy Pracowników, ale Partnerów” – Poznaj lepiej firmę i jej wartości na stronie Nie szukamy pracowników 

Zdjęcia: Aleksandra Stasiak (nn.pl) i Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów.  

Asertywność w pracy? – jak odmawiać, pokazując, że zależy nam na pracy?

Dlaczego boimy się odmawiać i co dzieje się, gdy w pracy godzimy się na wszystko? Czy można odmówić szefowej wykonania zadania? Jak to zrobić, by nie stracić dobrych relacji albo i pracy? Cała sztuka polega na tym by odmówić, ale tak, aby nie urazić drugiej osoby, i równocześnie samemu nie czuć się z tym niezręcznie i „głupio” – mówi Katarzyna Płuska, specjalistka od komunikacji społecznej i autorka kursu on-line Asertywność w pracy, prywatnie mama 6-letniej Kornelki.
  • Joanna Gotfryd - 10/07/2018
Katarzyna Płuska, autorka kursu on-line Asertywność w pracy

Kasiu, jesteś specjalistką od komunikacji społecznej. Powiedz czym dokładnie się zajmujesz na co dzień?

Tak, jestem specjalistą do spraw komunikacji społecznej, a także specjalistą ds. zarządzania zasobami ludzkimi, menadżerem oświaty oraz nieczynnym już zawodowo pracownikiem działu sprzedaży (przez 10 lat pracowałam jako przedstawiciel handlowy). Moje wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe przeplatało się ze sobą płynnie, doprowadzając mnie do obecnego momentu, czyli do strony internetowej Miękko o kompetencjach www.katarzynapluska.pl oraz kursów online i e-booków związanych z naszymi umiejętnościami miękkimi.

Co to oznacza? Że pomagam kobietom i mężczyznom zrozumieć, znaleźć i rozwinąć ich kompetencje miękkie czyli właśnie umiejętności społeczne.

I Twoje zadanie polega na tym, że…

…poszukuję, kto co ma w sobie, jaką ważną cechę i umiejętność, i jak można ją rozwinąć, by żyło mu się lepiej, szczególnie w ujęciu zawodowym.

Niektórzy z nas są np. świetnymi kierownikami, potrafią organizować siebie oraz grupę, potrafią zarządzać czasem, inni są wizjonerami, inni społecznikami, kolejni zaś posiadają wysokie umiejętności komunikacji międzyludzkiej, co predysponuje ich do pracy z ludźmi.

Każdy z nas jest różny, ale posiada pewne wspólne cechy, które możemy pogrupować i po odpowiedniej analizie rozwinąć dane umiejętności, co na pewno zaprocentuje nam w życiu codziennym, a także w pracy.

Jak swoją wiedzę wykorzystujesz w domu? Jesteś mamą sześcioletniej Kornelii – czy ta wiedza przydaje Ci się na co dzień (i co ważniejsze – czy to działa) 😉

Pracuję w domu, organizuję czas pod moje obowiązki domowe, rodzicielskie i zawodowe, a także mój spokój psychiczny. Chyba każda z nas wie, że nie jest to łatwe, ale przy odpowiednim podejściu, właśnie przy wykorzystywaniu swoich mocnych stron możemy próbować zorganizować wszystko, nawet teraz w wakacje, gdy przedszkole mojej córki ma przerwę. Wchodząc z humorem w sferę określeń kompetencji miękkich, wykorzystuję zarządzanie sobą w czasie, rozwiązywanie problemów, kierownictwo, asertywność. A tak naprawdę robię to co tysiące kobiet na świecie – zarządzam 🙂

Zajmujesz się też asertywnością w pracy – modny (i potrzebny) temat. Dlaczego asertywność w pracy jest taka ważna?

Temat samej asertywności jest już dosyć popularny, ale w połączeniu z miejscem pracy już mniej spotykany. Asertywność w pracy często kojarzona jest z czymś niewykonalnym, bo „na nasze miejsce czeka już dziesięciu kandydatów”. Niestety jako pracownikom zdarza nam się prezentować postawę uległą, bierną, co oznacza zgadzanie się w milczeniu na rzeczy, których nie akceptujemy, bo boimy się odezwać.

Dlaczego asertywność w pracy kojarzona jest z czymś niemożliwym do spełnienia, niewykonalnym?

Każdy z nas odczuwa problemy związane z wyrażaniem swojej pewności siebie w pracy. By właściwie porozumieć się z przełożonym i współpracownikami, by odmówić wykonania pewnych zadań, ponieważ zostały nam niesłusznie przydzielone, bo jak pokazać, że nadal zależy nam wówczas na pracy?

Do tego dochodzi wieczne pozostawianie w pracy, bo coś jeszcze jest do zrobienia na już. Cała sztuka polega na tym by odmówić, ale tak, aby nie urazić drugiej osoby, i równocześnie samemu nie czuć się z tym niezręcznie i „głupio”.

Co więcej, czasem mamy nawet problem w relacjach ze znajomymi w pracy. Bo koleżanka z biura obok właśnie wpadła ze słodkimi bułeczkami na szybką kawę, a Ty już od rana nie potrafisz z niczym wyrobić się na czas i ostatnie co potrzebujesz, to właśnie ploteczki i rozproszenie.

Tak szybko podsumowując: niestety nie potrafimy odmawiać, wyrażać swojego zdania, mówić wprost: „Nie podoba mi się ten pomysł”, „Nie zrobię tego, mam już za dużo zadań”, „Tego się nie da dobrze zrobić w jeden dzień” … Mamy problem z dawaniem feedbacku, przyjmowaniem feedbacku i z ustalaniem swojego psychologicznego terytorium, wyznaczaniu naszych, osobistych standardów.

Czy nie jest tak, że często zachowujemy się nieasertywnie, bo boimy się konsekwencji odmowy? Jak mam odmówić szefowej? I dla „świętego spokoju” milczymy, albo godzimy się na coś, czego nie chcemy?

Dokładnie tak, wiele z nas nie chce wypowiadać swojego zdania, ponieważ boi się narazić szefowi, czy nawet narazić się na zwolnienie. A ja tak przewrotnie powiem: co nam da milczenie? Czy pozostanie kolejny raz po godzinach pracy, czy wykonanie nie swojego zadania przysporzy nam chwały? Krótkoterminowo być może.

Jeśli dzięki temu dostaniemy podwyżkę czy premię, to ok. Ale gorzej jeśli wejdzie to innym w nawyk i zaczną nas wykorzystywać, ciągle np. dodając zadań do wykonania.

My, nie chcąc urazić kierownika czy współpracownika oczywiście wykonujemy pewne czynności w skrytej irytacji, pogłębiającym się gniewie, co prowadzi i tak do frustracji i eskalacji tych negatywnych uczuć.

Tak czy owak po pewnym czasie urazy będą tak duże, że sytuacja skończy się źle. Czym? Wielkim wybuchem, uwolnieniem złości, napięciem, konfliktem, pomówieniami. A “wystarczyło” tylko w odpowiednim momencie postawić granice, asertywnie, czyli bezpiecznie powiedzieć nie. Użyć komunikatu JA lub jednej z technik asertywnej odmowy.

Jaki powinien być pierwszy krok, żeby nauczyć się asertywności? Od czego powinnam zacząć?

Po pierwsze należy zidentyfikować to, z czym mamy tak naprawdę problem – czy jest to wyrażanie, obrona swojego prawdziwego zdania czy przykładowo odmawianie stawianych przed nami próśb nie do przyjęcia – a dopiero później poznać i wdrożyć metody, które pomogą nam go pokonać.

Asertywność wiąże się bardzo mocno z naszą pewnością siebie i odpowiednią samooceną.

Warto podkreślić, asertywność jest zmienna i zależna od sytuacji i osoby, z którą rozmawiamy, od naszego stosunku do niej. Bardzo ważne jest poznać pewne mechanizmy, część teoretyczną. Nie chodzi mi o to aby poznawać wszystkie elementy silnika, ale przynajmniej musimy wiedzieć jak działa nasza kierownica, by jej użyć.

Poznajmy czym jest właściwa asertywność, komunikat Ja, asertywne techniki reakcji, odmowy, zachowania. Testujmy je na sobie i otoczeniu, sprawdźmy w działaniu, które metody przynoszą nam najlepsze efekty i która technika najbardziej nam odpowiada: czy jest to wielki słoń, jujitsu, a może zdarta płyta? Do tego mamy wachlarz możliwości informacji zwrotnej jak np. metoda kanapki czy FUKO.

Kasiu, właśnie wystartowałaś z Twoim kursem on-line Asertywność w pracy. Czy tych technik właśnie uczysz na nim?

Tak, kurs przygotowałam bardzo starannie, w rozdzieleniu na merytorykę i praktykę. Podczas 16 lekcji, 18 prezentacji video, przy wykorzystaniu testów, zadań i ćwiczeń uczę czym jest właściwa postawa asertywna.

Mój kurs on-line “Asertywność w pracy” opiera się na założeniu, że kursant wykonuje poszczególne lekcje na swoim komputerze w dowolnym czasie i momencie. Może słuchać nagrań, ćwiczyć na podanych zadaniach, a przede wszystkim ma utrwalać, przyswajać, wdrukowywać sobie pewne komunikaty. Chcę, aby pewne zwroty tak się utrwaliły, aby po pewnym czasie były naturalne w jego wypowiedziach.

Co więcej kurs jest przeznaczony dla pracowników, osób, nad którymi w hierarchii zawodowej są osoby, które nie zawsze zachowują się wobec nich przyjaźnie. A także dla kierowników, osób będących często między młotem a kowadłem, bo tak niestety się czuje osoba mająca podwładnych pracowników, a także przełożonych nad sobą.

Jak wspomniałam we wstępie naszej rozmowy: całość opiera się o moje wykształcenie, a także doświadczenie zawodowe. Jestem przekonana, że osoba, która rzetelnie podejdzie do kursu, będzie aktywnie słuchać, a następnie zastosuje omawiane zwroty i techniki w życiu, osiągnie w określonym czasie pozytywne, a wręcz zaskakujące wyniki. Dlatego z tego miejsca, zapraszam każdego, kto chociaż minimalnie odczuwa pewne niedogodności w komunikacji i w relacjach zawodowych.

Dziękuję Ci za rozmowę. 

Jeśli czujesz, że asertywność w pracy nie jest jeszcze Twoją mocną stroną, sprawdź co zyskasz, biorąc udział w kursie!

Zdjęcie tytułowe: Storyblocks. Zdjęcie w tekście: archiwum prywatne Kasi

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail